Diablo 4 och Overwatch 2 skjuts upp till tidigast 2023

Robot
Diablo 4 och Overwatch 2 skjuts upp till tidigast 2023

Spelen behöver mer tid för att nå sin fulla potential.

#Blizzard, #Diablo-4, #Overwatch-2


Medlem

"De nämner även att nya chefer och andra medarbetare i viktiga roller..."
Syftar att chefer är viktiga roller i utvecklingen? ☺️

D2re kom väl nyss så vi borde ha något att hålla oss sysselsatta. Men tänk att Diablo skall behöva sluka så mycket tid och resurser. Vi förväntar oss ett mästerverk nu Activision!

Medlem

hahahahahahaha

Medlem

förmodligen holiday 2023 då eller 2024 sommar release Hinner hända mycket på två år.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

"De nämner även att nya chefer och andra medarbetare i viktiga roller..."
Syftar att chefer är viktiga roller i utvecklingen? ☺️

D2re kom väl nyss så vi borde ha något att hålla oss sysselsatta. Men tänk att Diablo skall behöva sluka så mycket tid och resurser. Vi förväntar oss ett mästerverk nu Activition!

Gör vi? Vi hoppas väl på mästerverk vad klart, men Blizzard är långt ifrån vad de en gång var utan numera bara massa MBA folk som gör allt för att maximera vinst snarare än göra så bra spel som möjligt. Så vad vi förväntar oss är väl mer i någon generic slätstruket mähä? I varje fall jag.

Quake-konnässsör
Medlem

Är så totalt ointresserad av blizzards spel. Jag tycker däremot synd om de personer som ser fram emot detta. Varför utannonsera spelet 2019 liksom.

Medlem

Förväntade vi oss D4 under 2022? Jag trodde 2023 var det år med lägst odds, de sa ju för nåt år sen nåt i stil med Inte end Blizzard-snart. Jag är iaf taggad och hoppas det blir grymt, kommer förboka så fort de ger oss ett släppdatum.

Skribent
Skrivet av Kalliban:

Förväntade vi oss D4 under 2022? Jag trodde 2023 var det år med lägst odds, de sa ju för nåt år sen nåt i stil med Inte end Blizzard-snart. Jag är iaf taggad och hoppas det blir grymt, kommer förboka så fort de ger oss ett släppdatum.

Jag väntade mig nog ett släpp i slutet av 2022, ja. Och av deras presentation att döma var planen onekligen att det skulle komma ut någon gång under 2022.

Men men, huvuvsaken är väl att de faktiskt släpper ett bra spel och att servrarna inte ballar ur totalt vid släppet (ta i trä).

Gnällkuk

Ptja, hypen är borta sedan länge så att vänta lite till gör mig inget om det nu innebär att det blir riktigt bra men där är man ju rätt skeptisk. Mest märkliga tycker jag är OW2, det är väl knappt ens ett nytt spel?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tycker ju att de kan prioritera att laga D2re servrarna först innan de ska släppa nytt.

Medlem

Riktigt fint av blizzard med sitt dlc till overwatch inga nya heros eller maps på 4-5 år verkar lovande för den ipn.

Moderator | Testpilot

Jag tycker Diablo IV har sett bra ut, så lite trista nyheter detta.

Men som vanligt, de får mer tid att arbeta på det vilket i de flesta fall är bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av LabRat:

Tycker ju att de kan prioritera att laga D2re servrarna först innan de ska släppa nytt.

De är väl i stort sett fixade nu? Att folk får sitta i kö har ju inget med trasiga servers att göra.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Är så totalt ointresserad av blizzards spel. Jag tycker däremot synd om de personer som ser fram emot detta. Varför utannonsera spelet 2019 liksom.

Antagligen kände de sig tvingade att visa upp nåt av D4 efter diablo immortal debacklet. Att man också börjat ta in mer feedback från communityt under utvecklingen av D4, kanske också kan va en anledning

Medlem
Skrivet av loerk:

De är väl i stort sett fixade nu? Att folk får sitta i kö har ju inget med trasiga servers att göra.

Nja inte trasiga servrar. Men gammal kass kod snarare. Köbildningen och rate limiten är satt dit nu för att se till så servrarna inte krashar igen. Medans dom fixar problemet som har en del att göra med att dom fortfarande kör legacy kod. Samt att spelare nu mera har bättre koll på hur man ska köra diablo 2 "korrekt" vilket orsakar mer trafik än vanligt som den gamla koden enl dom själva inte tål.

Läs här för mer info: https://us.forums.blizzard.com/en/d2r/t/diablo-ii-resurrected-outages-an-explanation-how-we%E2%80%99ve-been-working-on-it-and-how-we%E2%80%99re-moving-forward/28164

Medlem
Skrivet av Karmgahl:

Nja inte trasiga servrar. Men gammal kass kod snarare. Köbildningen och rate limiten är satt dit nu för att se till så servrarna inte krashar igen. Medans dom fixar problemet som har en del att göra med att dom fortfarande kör legacy kod. Samt att spelare nu mera har bättre koll på hur man ska köra diablo 2 "korrekt" vilket orsakar mer trafik än vanligt som den gamla koden enl dom själva inte tål.

Läs här för mer info: https://us.forums.blizzard.com/en/d2r/t/diablo-ii-resurrected-outages-an-explanation-how-we%E2%80%99ve-been-working-on-it-and-how-we%E2%80%99re-moving-forward/28164

Ibland undrar man om "Open Beta" verkligen är för att stresstesta och hitta buggar och inte ett reklamsläpp för att få folk att börja spela spelet.

Medlem

Sjukt många bra spel som kommit ut nu och kommer i snar framtid så gör inte mig något. Har mer än nog hela 2022 för min del.

Medlem

D4 kommer tidigast 2024 tippar jag. blizzard är ett skämt idag.

Medlem

Min vänstra spåkula går varm:

”Spelen försenas till 2025 och känns gammal skåpmat när det släpps. Ytterligare förseningar beskylls på omstruktureringen”


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag tycker Diablo IV har sett bra ut, så lite trista nyheter detta.

Men som vanligt, de får mer tid att arbeta på det vilket i de flesta fall är bra.

Visst ser det bra ut, men jag tror att de har allt att vinna på att faktiskt göra något med det som skulle få spelarna att tappa andan. Allt för många uppföljare visar sig vara lite av en klon på föregångaren med få "egentliga" nyheter. Diablo 4 är inget spel som ska kastas ut lite hastigt för att marknaden har en lycka som behöver fyllas. Av det vi har sett så ser jag bara potential för något stort och det hoppas jag att de faktiskt utnyttjar namnet till.

Att de som företag har haft det ett "tufft" år med både corona och skandaler är också saker som försenar produktion, men jag vill (kanske naivt) tro att de vill göra spelet som tveklöst sätter dem på kartan igen. Ett Blizzard 2.0 liksom.

Shit så optimistisk jag är, och jag som bara hunnit smutta på morgonkaffet...

Medlem

Fasiken, ser verkligen fram emot OW2, 2022 var illa nog men ett helt år till? Vad har de ens jobbat med under denna tid?

Medlem

Bra, för ärligt talat vill jag inte ha deras företagskultur på mitt samvete när jag vill koppla av, och det kan behövas tid för det, om det någonsin kommer ur hålet dom har grävt ner sig själva i.

Såg riktigt fram emot PvE läget i OW2, har mindre FPS-begåvade vänner som jag gärna umgås med utan att det ska behöva känna några krav på sig, men just nu vill jag helst inte ha något med Activisionblizzard att göra.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Fasiken, ser verkligen fram emot OW2, 2022 var illa nog men ett helt år till? Vad har de ens jobbat med under denna tid?

Sexuella trakasserier

Medlem

Bra! Släpp spelet när det är färdigt

Medlem

Lite ledsen över detta. Speciellt OW2 som inte kändes så långt borta. Men i slutändan är det väl en bra sak, bättre än att dra en Cyberpunk.

Medlem

Så.... de tog slut på Overwatch competetive och Overwatch League för 2:an skulle komma snart.... Fyfan vilken flopp det här är, lägg ner hela Blizzard istället tillsammans med Rockstar. En skugga av sina forna själv.

Kan väl lägga till CDPR där då också.

Medlem

OW2 är lite konstigt, men aja. Men D4 hade jag ingen aning att de tänkt släppa nästa år....trodde helt ärligt att det skulle komma 2024-25 tidigast.


signatur

Gillar munkar!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ender:

Visst ser det bra ut, men jag tror att de har allt att vinna på att faktiskt göra något med det som skulle få spelarna att tappa andan. Allt för många uppföljare visar sig vara lite av en klon på föregångaren med få "egentliga" nyheter. Diablo 4 är inget spel som ska kastas ut lite hastigt för att marknaden har en lycka som behöver fyllas. Av det vi har sett så ser jag bara potential för något stort och det hoppas jag att de faktiskt utnyttjar namnet till.

Att de som företag har haft det ett "tufft" år med både corona och skandaler är också saker som försenar produktion, men jag vill (kanske naivt) tro att de vill göra spelet som tveklöst sätter dem på kartan igen. Ett Blizzard 2.0 liksom.

Shit så optimistisk jag är, och jag som bara hunnit smutta på morgonkaffet...

När det kommer till Diablo så skulle jag säga det är mycket nytt som finns där. Lost Ark, som jag skulle säga är det bästa "Diablo-spelet" man kan spela idag, har gjort ett stort intryck på Diablo IV.

En försening ser jag bara som positivt. De kommer kunna följa Lost Ark-släppet och förhoppningsvis andra titlar och bara göra det bättre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vad hände med Diablo: Immortal? Har inte det varit under utveckling i fan 4 år snart? Om inte mer?

Aldrig sett ett spelföretag skjuta sig så jävla hårt i foten. De utannonserade det 2018 och reaktionerna blev så extremt kassa och så är det 2021 nu och det har fortfarande inte släppts? Vilken jävla cirkus...

Jag vet att Blizzards fall började tidigare men det var Diablo: Immortal spektaklet som var startskottet för mig när det kommer till att förlora all respekt för Blizzard.

Jag har inget emot att de gör ett mobilspel, det är mer hur de hanterat det så skevt. De borde ha skippat Blizzcon det året, väntat tills nästa och utannonserat det vid sidan av Diablo 4.

Jag är verkligen mindblown hur det företaget jag älskade och såg upp till har förvandlats till detta? Jag blev inte ens förvånad när alla anklagelser började, det känns som att det förklara en hel del om varför Blizzard har blivit som de blivit.

Jag tror inte cirkusen är slut. Det kommer bli fler skandaler och fuckups. Den enda underhållningen Blizzard har att erbjuda mig nu är att se dem brinna, bildligt talat då

Jag älskade WoW och Wc3, har lagt hundratals timmar på Hearthstone, Diablo 3 och Starcraft 2. Men nu är jag helt done med Blizzard.

No king rules forever.

12
Skriv svar