Assassin's Creed Valhalla är Ubisofts näst största kassako någonsin

Robot
Assassin's Creed Valhalla är Ubisofts näst största kassako någonsin

Och då har det varit ute i mindre än ett år.

#Assassins-creed-valhalla, #Ubisoft


Medlem

Tror bara det är Grow Home som har sålt bättre. Jävla panglir asså.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Skitkul spel! Älskar stt dra runt och kötta med mitt vikingagäng!


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem

Liten besviken på slagen vid borgarna. Alltihop känns underdimensionerat, Jag anfaller med min "armé" bestående av typ... 30 pers?
Fältslagen i Oddyssey var mycket bättre, imo. Överlag, bra spel dock!


signatur

I drank what?

Medlem

Oddyssey var mycket bättre och mycket bättre miljö också, du var alltid påväg till ett nytt ställe. Inte alls lika kul i Valhalla

Medlem
Skrivet av Mirage:

Liten besviken på slagen vid borgarna. Alltihop känns underdimensionerat, Jag anfaller med min "armé" bestående av typ... 30 pers?
Fältslagen i Oddyssey var mycket bättre, imo. Överlag, bra spel dock!

Smaken är som baken, jag tycker att fältslagen i Odyssey var sjukt tråkiga, man bara spwanades in i en härva av soldater som slåss mot varandra. I Valhalla får man ju iaf bestämma hur/och var ifrån man tar sig an striden.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Liten besviken på slagen vid borgarna. Alltihop känns underdimensionerat, Jag anfaller med min "armé" bestående av typ... 30 pers?
Fältslagen i Oddyssey var mycket bättre, imo. Överlag, bra spel dock!

Väldigt mycket var bättre i Odyssey tyvärr. Tycker mer om strider, världen, story och röd tråd. Men jag gillar bägge spelen, bara att Odyssey klart är bättre på många plan. Tyvärr.

Medlem

Riktigt bra spel.
Kanske lite väl långt...

Medlem

Ojdå, det var oväntad läsning. Jag har följt serien från första början och sitter nu med Valhalla. Serien har haft sina ”ups and downs” men jag känner faktiskt att det här blir det sista AC-spelet för min del. Sån oerhörd tristess i dialoger och världen i allmänhet. Storyn, jag spyr.. Man bara springer runt hela tiden… #gubbe

Medlem

Lite för stort enligt mig men fortfarande det bästa AC spelet! Ska försöka klara av det någon dag måste bara försöka hitta tillbaka till huvudstoryn istället för att tramsa runt med side quests och annat som tar tid!

Inaktiv

Tyckte det var ett av de sämsta i serien. Väldigt trist och tillrättalagt. Snyggt och polerat men ingen spelglädje, förutom plundraruppdragen.
Origins och Odessey är bra men tror nog jag föredrar gamla Assassins.
Fast med tanke på att dom nya säljer så bra kommer ju Ubi inte att gå tillbaka till det stuket.

Medlem

För mig är det näst bästa assassins creed spelet. Black flag är min favorit. Odyssey var också bra, men inte lika bra som dom andra två. Black flag kändes som ett riktigt pirat spel, med assassins creed tillägg.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Kul för Ubisoft, synd för oss som tycker att AC har gått i helt fel riktning.
Saknar riktig social stealth och föredrar välfyllda och detaljerade städer över enorma tomma kartor där det finns 97836481273 saker att göra, men allt känns ungefär som samma sak.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Kul att det går bra, men jag gillar inte utvecklingen. Notera att de nämner dagliga intäkter, dvs mikrotransaktioner. Detta betyder bara att de kommer pusha mer och mer i den riktningen. Det kommer inte dröja länge innan pc/konsol är ifatt mobilspel i monetiseringsmodellen. Något jag mer eller mindre avskyr.

Medlem

Borde inte Rainbow six vara det enskilt största spelet!

Medlem

Mycket bra spel som jag lirade ut på PC via EPiC Store. Köpte season pass till PC versionen men hann aldrig börja lira då jag lyckades få tag på en PlayStation 5 så jag har typ övergett PC plattformen. Köpte iaf Assassin's Creed: Valhalla till PS5an och sedan season pass till det "igen". Tänkte lira expansionerna på PS5 men måste tyvärr spela en bit in i spelet för att kunna starta DLC expansionerna. Orkar inte lira om allt igen för att ta mig till expansionerna. Inte nu iaf. Minnet är för fräscht.
______________________________________________________
Mitt betyg på AC Valhalla är 9av10. (4av4 i FZ Style.)


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Mycket bra spel som jag lirade ut på PC via EPiC Store. Köpte season pass till PC versionen men hann aldrig börja lira då jag lyckades få tag på en PlayStation 5 så jag har typ övergett PC plattformen. Köpte iaf Assassin's Creed: Valhalla till PS5an och sedan season pass till det "igen". Tänkte lira expansionerna på PS5 men måste tyvärr spela en bit in i spelet för att kunna starta DLC expansionerna. Orkar inte lira om allt igen för att ta mig till expansionerna. Inte nu iaf. Minnet är för fräscht.
______________________________________________________
Mitt betyg på AC Valhalla är 9av10. (4av4 i FZ Style.)

Varför inte bara koppla in kontrollen till PC och fortsätta spela klar där istället?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Väldigt mycket var bättre i Odyssey tyvärr. Tycker mer om strider, världen, story och röd tråd. Men jag gillar bägge spelen, bara att Odyssey klart är bättre på många plan. Tyvärr.

Håller med. Världen var intressantare också. Alldeles för lite av Valhalla utspelar sig i Norge.

Skrivet av tisse:

Smaken är som baken, jag tycker att fältslagen i Odyssey var sjukt tråkiga, man bara spwanades in i en härva av soldater som slåss mot varandra. I Valhalla får man ju iaf bestämma hur/och var ifrån man tar sig an striden.

Borgarna, inte byarna. De riktiga slagen, inte plundringarna. Sen hur, gå in och slå ihjäl allt, plundra.


signatur

I drank what?

Medlem

Aldrig fastnat för AC innan, men Valhalla var mycket bra.

Smack my bishop, smack my bishop 🤣

Medlem

Jag saknar den gamla goda tiden när man faktiskt kände sig som en Assassin i Assassins Creed.
Men med dessa siffror känns det inte rimligt att den typen av Assassins Creed kommer tillbaka, serien har bara blivit sämre och sämre, allt började med Syndicate när de ändrade hela stridssystemet till buttonmashing istället för taktik, det är mitt tycke i alla fall.

Medlem

Sorgligt att det sämsta i serien går så bra (det enda man inte orkade köra klart), det kanske innebär att intresset för serien är slut.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Mycket bra spel som jag lirade ut på PC via EPiC Store. Köpte season pass till PC versionen men hann aldrig börja lira då jag lyckades få tag på en PlayStation 5 så jag har typ övergett PC plattformen. Köpte iaf Assassin's Creed: Valhalla till PS5an och sedan season pass till det "igen". Tänkte lira expansionerna på PS5 men måste tyvärr spela en bit in i spelet för att kunna starta DLC expansionerna. Orkar inte lira om allt igen för att ta mig till expansionerna. Inte nu iaf. Minnet är för fräscht.
______________________________________________________
Mitt betyg på AC Valhalla är 9av10. (4av4 i FZ Style.)

Finns cloud save. Jag började på datorn. Sen när jag fick en PS5 så förde jag över allt via deras tjänst och fortsatte på PS5.

Medlem

Vad kan jag säga, vikingar är coolt!

Medlem
Skrivet av McNord:

Varför inte bara koppla in kontrollen till PC och fortsätta spela klar där istället?

Jag är så grafikkåt att det känns surt att behöva nedgradera o lira med ett gammalt GTX 1070 grafikkort på en simpel 1080p monitor istället för via en PlayStation 5 på en 75" 4k TV som jag nu vant mig vid.

Skrivet av Nimin:

Aldrig fastnat för AC innan, men Valhalla var mycket bra.

Smack my bishop, smack my bishop 🤣

Vad kul att du gillade det. Har du provat Assassins's Creed: Origins som utspelar sig i Egypten eller Assassins's Creed: Odyssey som utspelar sig i Grekland. De 2 spelen är väldigt identiska i utförandet med Valhalla. Riktigt bra spel.

Haha, kung side quest. Jag älskar ju den brittiska technogruppen "The Prodigy" så det var ett roligt easter egg. Garva som fan när han börja sjunga smack my bishop, smack my bishop. (Från Prodigys låt: "Smack My Bitch Up" från albumet "The Fat of the Land" från 1997. För de som inte känner till låten)

Skrivet av kalaspuffar:

Finns cloud save. Jag började på datorn. Sen när jag fick en PS5 så förde jag över allt via deras tjänst och fortsatte på PS5.

Nej, fan vad nice att du nämner det! Detta måste jag givetvis göra. Tusen tack!
_________
::::EDiT::::

Var tvungen att avregistrera mitt länkade gamla UBIsoft PC konto med PlayStation Network o sedan loggade jag in på min aktiva nyaste UBIsoft PC konto o länkade det med mitt PSN. Nu fungerar det iaf och jag kan lira expansionerna utan att behöva lira om hela spelet igen. Suveränt bra tips! Tack!
__________________________________________________________________
Synd dock att man inte kunde få framstegen/achievments överförda till trophys även.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

RmK
Medlem

Jag har kämpat med AC: Valhalla i flera månader men lyckades äntligen kriga igenom den sista biten i förra veckan. Det känns som att spelet har allt för mycket utfyllnad och det är såpass utdraget att man hinner tappa tråden emellanåt. Samma sak var det med Odyssey men inte lika stort problem. Origin var det senaste spelet jag verkligen älskade från AC serien. Kommer nog inte bli några fler AC efter detta.

Medlem

Vikingar är ju coola!


signatur

Meep!

Medlem

Var väldigt nära på att köpa det men efter att ha testat det genom Ubisofts prenumerationstjänst så försvann det suget illa kvickt. Ljudkvalitén var under all kritik och trots att spelet i sig var väldigt läckert så gick det inte att förbise deras val att implementera kvalitét i nivå med 8kHz till ett AAA-lir.

Släpps det en patch eller annan typ av "fix" för ljudet så kommer det bli ett köp nästa rea!

Medlem
Skrivet av Soptunnebarn:

Borde inte Rainbow six vara det enskilt största spelet!

Jo, jag är ganska säker på att jag läst att Siege är deras mest värdefulla spel.

Medlem

Kul för dom lagt över 200tim på Valhalla


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

1
Skriv svar