Vaccin eller inte?

Medlem

Oavsett vad man tycker om vaccinering eller ej, håll med om att mobb-metaliteten, avhumaniserande och polariserande som har uppstått är väldigt obehaglig. Toleransen mot oliktänkande försvinner fort när skräcken sätter in.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Vet flera som inte vill ta sprutan pga fobi. Jag tänker göra det, men har inte riktigt haft tillräckligt med balls för att boka tid än.

Gillar inte heller sprutor, men har lärt mig titta bort. Kände knappt någonting alls och det var över på 5 sekunder. Tar du sprutan idag så träffar du rutinerad personal som har förfinat sina sprut-skills till level 98.

Skrivet av Nocternity:

Ta sprutorna, tvätta händerna och ge fasen i att gräva efter guld i snoken så kommer du inte sprida sjukdomen i lika stor utsträckning som en som går runt och hostar hejvilt

Stämmer inte helt, hosta, prat och andning sprider också märkbart. Sprids även via fomiter, men det beror på vad det är för material som de hamnar på. Sen har vi andra faktorer som närhet, ventilation, UV strålning (dvs. solen). Areosoler stannar längre i luften, därför är det viktigt med bra ventilation. Hänsyn är den bästa taktiken, men tyvärr är det rätt sällsynt idag.

Citat:

The virus can spread from an infected person’s mouth or nose in small liquid particles when they cough, sneeze, speak, sing or breathe. These particles range from larger respiratory droplets to smaller aerosols.

- Current evidence suggests that the virus spreads mainly between people who are in close contact with each other, typically within 1 metre (short-range). A person can be infected when aerosols or droplets containing the virus are inhaled or come directly into contact with the eyes, nose, or mouth.
- The virus can also spread in poorly ventilated and/or crowded indoor settings, where people tend to spend longer periods of time. This is because aerosols remain suspended in the air or travel farther than 1 metre (long-range).

https://www.who.int/news-room/q-a-detail/coronavirus-disease-covid-19-how-is-it-transmitted

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Det som gör mig lite nere med denna tråd är "vi mot dem" mentaliteten vaccinerade har ( jag är fullvaccinerad ). Man måste respektera de som inte vaccinerat sig, det är ett fritt val och det blir inte bättre för man blir en vaccinationskrigare eller för den delen anti vaccinationskrigare.

Självfallet har du rätt, men detta är inte längre en jag-fråga, utan en vi-fråga. Någonstans tycker jag personligen att människan får ta sitt ansvar och tänka på helheten och inte sig själv enbart.

Folk ifrågasätter en jäkla massa och vi har tom. typer i denna tråd som påstår att hens egna immunförsvar kan stå upp mot de olika virustyperna. De folk inte inser är att dessa läkare och forskare man ifrågasätter är samma typ av folk som gjort att människans snittålder ökat från 35 till nästan 70. Medicin behövs idag, vaccination behövs men främst behövs det människor som tänker på varandra och mänsklighetens bästa.

Majoriteten, om inte alla, här har vaccinerats mot allt möjligt när de var små. Utan dessa vaccin hade hälften i detta forum stupat av sjukdomar som just vaccin motarbetat och nästan utrotat helt. Att sedan ta på sig foliehatten, läsa något på nätet och sedan tro att man kan något om virus eller vaccin är helt absurt och rent ut sagt farligt för allmänheten.

Internet är bra. Men jag börjar seriöst snegla mot att det vänt nu och tillför mer onytta än nytta.

Inaktiv
Skrivet av RiddarKatig:

Oavsett vad man tycker om vaccinering eller ej, håll med om att mobb-metaliteten, avhumaniserande och polariserande som har uppstått är väldigt obehaglig. Toleransen mot oliktänkande försvinner fort när skräcken sätter in.

Precis detta som är min poäng.. jag tycker det är läskigare än själva covid

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Oavsett vad man tycker om vaccinering eller ej, håll med om att mobb-metaliteten, avhumaniserande och polariserande som har uppstått är väldigt obehaglig. Toleransen mot oliktänkande försvinner fort när skräcken sätter in.

Eller hur, vi som tagit vaccinet träffas i en grupp med antivaccers, (true story) av en slump skulle jag lösa av dessa trumpfantaster alla samlade i en grupp, aldrig legat för mig att vara nervös men förökte att inte nämna covid.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Precis detta som är min poäng.. jag tycker det är läskigare än själva covid

ok, låt mig fråga vem är mobbad de som vaccinerat sig eller de som inte gjort det?
Talande? Hur kan man vara så mobbad när ingen förstår vilken gruppm du tillhör?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Medlem
Skrivet av Crank:

Två frågor
Varför har du vaccinerat dig? Trodde man vaccinerade sig för att skydda sig mot allvarligt sjukdom och dödsfall.

Som jag nämnde vill jag kunna träffa mina gamla föräldrar som är i riskgrupp. För att kunna göra det på ett ansvarsfullt sätt föredrar jag att ha vaccinerat mig. Risken, om än liten, att smitta dem är helt onödig att ta. Sedan ser jag inga nackdelar med att ta vaccinet för egen del.

Skrivet av Crank:

Och varför vill du inte träffa ovaccinerade, om du själv är vaccinerad

För att inga vaccin ger ett hundraprocentigt skydd mot smitta. Det blir samtidigt ett bra uthållighetstest. Ser ingen poäng med självvald karantän om man ändå inte löper linan ut.

Inaktiv
Skrivet av alias:

ok, låt mig fråga vem är mobbad de som vaccinerat sig eller de som inte gjort det?
Talande? Hur kan man vara så mobbad när ingen förstår vilken gruppm du tillhör?

Ska jag vara helt ärlig så båda två.. Lite mindre de som är vaccinerade. Pratar man med fel person får man försvara sitt val oavsett vad man gjort. Sen har jag aldrig skrivit mobbad, men jag tillhör de vaccinerade och jag känner mig inte mobbad. Men mycket jag läser gör mig lite mörkrädd hur man direkt attackerar de som inte vaccinerat sig.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Du har en riktig offermentalitet, om du har en åsikt de flesta inte håller med om får du ju leva med att folk just inte håller med om det utan att måla ut dig som ett offer för censur och tyranni…

- Vaccinpass är tyranni.
- Det är inte censur när FZ tar bort kommentarer.

Du tar alltså dessa åsikter och inbillar dig att jag påstått mig vara utsatt för tyranni och censur. Ändå starkt jobbat.

Det är ingen skillnad på ett socialt poängsystem där du får gå på bio om du har bra ställning och blir utstängd från samhället med dålig ställning, och ett vaccinpass där du får gå på bio om du har Booster #7 men är smutsig om du bara har Booster #3. Så länge vaccinpass inte är krav i Sverige så är jag inte utsatt för tyranni, skulle COVID vara dödligare och jag tvingades in i det systemet för att skydda mig med vaccin, då hade jag varit utsatt för tyranni. Är ju dock tydligt var utvecklingen är på väg när åsikten som borde vara självklar för fria människor - att vaccinpass är idioti - anses kontroversiell och ”riskera tjafs”.

Min enda mentala notis när kommentaren togs bort var ”Ok, där står FZ i frågan, då lämnar jag det.” sedan antog jag att om min kommentar togs bort så har säkerligen flera andra tagits bort gällande ämnet. Ingen majoritet bland åsikterna om vaccinpass, men likväl flera andra.

Medlem
Skrivet av Thane:

Hur ska jag använda de siffrorna? 80% vaccinerade och 25% med immunitet blir 105%?

Medelåldern på patienter på IVA har sjunkit i takt med att vaccinationer av åldersgrupper har fortgått. I augusti låg medelåldern på 47 år och majoriteten av dem som vårdades på IVA var mellan 40-50 år.

Vad är då skillnaden mellan de som är äldre än 40-50? Jo, fler är fullt vaccinerade. Av de som är 80+ är 90% vaccinerade.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/08/medelalder...

Ca 25% av alla vaccinerade som ovaccinerade. Så man får räkna bort 25% av dom 20% som är ovaccinerade så blir det ca 15% kvar som inte har något skydd från vaccin eller genomgången sjukdom.

Det betyder alltså att dessa 15% genererar alla på IVA och övrg vård som är betydligt fler i år än förra året. Märkligt att just denna lilla del helt plötsligt råkar så illa ut just nu.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Om dom kunde dela ut starka lugnande piller innan injektionen hade jag redan vaccinerat mig, fattar inte hur det inte kan vara ett alternativ. Vet flera som inte vill ta sprutan pga fobi. Jag tänker göra det, men har inte riktigt haft tillräckligt med balls för att boka tid än.

Jag har också sprutfobi, jag blir yr och svimfärdig bara jag ser en spruta. Jag löste det genom att inte se sprutan, jag tittade bort o tänkte på annat. Det kändes absolut ingenting. Beröm till de som jobbar på Vaccinationsklinikerna de var otroligt duktiga de som jag var i kontakt med iaf.

Medlem

Ta ert jäkla vaccin nu eller så lev med konsekvenserna.
Är vad jag känner. Har inte minsta medkänsla med er då jag sett och upplevt vad att dra in smittan på olika ställen innebär.

Inga krogar, resor, konserter, teatrar, överhuvudtaget folksamlingar om man är ovaccinerad. Lev med konsekvenserna det är erat val. Vi människor är en art som tycker om varandra, vill skydda varandra. Väljer du att avstå så är det ditt val och konsekvenserna står för dig.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Crank:

Ca 25% av alla vaccinerade som ovaccinerade. Så man får räkna bort 25% av dom 20% som är ovaccinerade så blir det ca 15% kvar som inte har något skydd från vaccin eller genomgången sjukdom.

Det betyder alltså att dessa 15% genererar alla på IVA och övrg vård som är betydligt fler i år än förra året. Märkligt att just denna lilla del helt plötsligt råkar så illa ut just nu.

Hur får du fram de siffrorna? Hur vet du att ingen av de 25% med immunitet har vaccinerat sig? Jag hade antikroppar men vaccinerade mig ändå eftersom jag jobbade på ett äldreboende. Räknas jag in i dina 80% eller 25%?

Inte så överdrivet märkligt med lättare och lättare restriktioner.

Medlem
Skrivet av Crank:

Trotts 80% vaccinerade och ca 25% med immunitet från genomgången covid infektion så har vi detta år i September haft betydligt fler smittade, patienter på IVA, i övriga vården samt högre antal dödsfall än vi hade förra året i september då vaccinet inte fanns.

Så jag är verkligen skeptisk till att vaccinet fungerar speciellt bra.

Med ca 80% vaccinerade i Sverige har vi fortfarande ca 2 miljoner personer som inte vaccinerat sig, som kan smitta varandra. Finns även stora skillnader mellan olika stadsdelar gällande vaccinationsgrad, där vissa ligger på 90% och andra runt 40-50%. Främsta orsaken till att vi har fler smittade nu beror dock högst troligen på att det sedan september 2020 har tillkommit fler smittsamma varianter (genom mutation), såsom Delta etc, som medfört snabbare och större spridning.

Att vaccinet fungerar är väl dock ganska klart statistiskt sett, exempelvis antal intagna på IVA senaste månaderna, där 80-90% av de intagna är ovaccinerade (resterande 10 är överlag vaccinerade med nedsatt immunförsvar, såsom äldre eller personer med andra sjukdomar).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Avstängd
Skrivet av alias:

Ta ert jäkla vaccin nu eller så lev med konsekvenserna.
Är vad jag känner. Har inte minsta medkänsla med er då jag sett och upplevt vad att dra in smittan på olika ställen innebär.

Inga krogar, resor, konserter, teatrar, överhuvudtaget folksamlingar om man är ovaccinerad. Lev med konsekvenserna det är erat val. Vi människor är en art som tycker om varandra, vill skydda varandra. Väljer du att avstå så är det ditt val och konsekvenserna står för dig.

Bra sagt kamrat!!

Social credit system nästa.

Frilansare
Skrivet av kebbe:

PGL Major i Stockholm
Användare X: ”Jag vill jättegärna ha vaccinpass!”
Användare Y (jag): ”Sådan idioti kan vi lämna utanför Sveriges gränser.”

Vilken kommentar står kvar?

Det finns normal städning av kommentarer där folk ofta skriker ”Censur!” och annat trams. Anser inte heller att det är ”censur” att sudda bort exempelkommentaren, det framstår bara som betydligt mer illasinnat med en äcklig eftersmak. Ämnet om vaccinpass ansågs inte off-topic, kommentaren som efterfrågade det står ju kvar, vara bara feltänket som inte platsade.

Du förstår ju precis som jag att moddande inte är en perfekt vetenskap. Föregå med gott exempel i dina inlägg, du är ju smart och kan höja dig. Ej ironiskt.

NuZ
Testpilot

Alltså!… alla vet väl att det bara är Sony fanboys som är ”antivaxers”?!

Ontopic

Jo självklart är man vaccinerad. Även om skyddet är lite sisådär så hjälper det att hindra smittspridningen. Jag är så urbota less på den här pandemin nu så att vaccinera sig var självklart


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Personligen har jag älskat restriktionerna. Jag har småbarn på dagis och kan ändå aldrig gå på bio. Sen har jag ALDRIG varit så frisk som det senaste året. Skönt att slippa träffa folk på jobbet också.

Avstängd
Skrivet av Lirilesh:

Självfallet har du rätt, men detta är inte längre en ja-fråga, utan en vi-fråga. Någonstans tycker jag personligen att människan får ta sitt ansvar och tänka på helheten och inte sig själv enbart.

Folk ifrågasätter en jäkla massa och vi har tom. typer i denna tråd som påstår att hens egna immunförsvar kan stå upp mot de olika virustyperna. De folk inte inser är att dessa läkare och forskare man ifrågasätter är samma typ av folk som gjort att människans snittålder ökat från 35 till nästan 70. Medicin behövs idag, vaccination behövs men främst behövs det människor som tänker på varandra och mänsklighetens bästa.

Majoriteten, om inte alla, här har vaccinerats mot allt möjligt när de var små. Utan dessa vaccin hade hälften i detta forum stupat av sjukdomar som just vaccin motarbetat och nästan utrotat helt. Att sedan ta på sig foliehatten, läsa något på nätet och sedan tro att man kan något om virus eller vaccin är helt absurt och rent ut sagt farligt för allmänheten.

Internet är bra. Men jag börjar seriöst snegla mot att det vänt nu och tillför mer onytta än nytta.

Ens egna immunförsvar kan skydda mot virus. Många har ett kompromissat immunförsvar då de har dålig kost och ohälsosam livsstil, exempelvis har många D-vitaminbrist vilket försvagar immunförsvaret.

Som jag skrev innan är forskare och läkare inte en homogen grupp som tycker likadant, inte ens om detta.

Coronavaccinet är inte riktigt jämförbart med många av de vaccin man fick som liten då detta vaccin inte kan stoppa smittan av viruset. Du överdriver kraftigt när du säger att hälften här skulle stupat utan vaccin. Finns många länder där man vaccinerar sina barn i mycket mindre utsträckning än i Sverige. Människan har också överlevt i hundratusentals år utan vaccin och medellivslängden har varierat under historien beroende på hur vi levt och inte ökat linjärt.

Någonstans måste du ju ha fått informationen du förmedlar, precis som de som "läser något på internet".

Ett fritt internet är det enda som skyddar oss mot ett tyranniskt styre där endast av staten godkänd information kan förmedlas. Tyvärr är internet inte lika fritt idag som det var för 20 år sedan utan det fria samtalet stryps mer och mer.

Medlem

nja jag ska ta min strax, varit skeptiskt då man kommit över hur skiten gått till och det gör en ju väldigt skeptisk när ett labb i wuhan, testat sig fram hur receptiv infektioner och virus som djur kan få men inte mäniskan och försöka få det till att gå till mäniskan.

Nu må detta vara ett forskningskäl för att förebygga men ja, nu läckte det och det är olagligt att arbeta med dessa saker finns en anledning varför det arbetades på i kina.

Därpå utbryttningen/läckan så mörkläggdes och förnekades detta i nästan i 1 jävla år.

folk tror fortf det vart en fladdermus någon åt på en jävla restaurang.

Kom igen smartare än så är vi, så sofistikerat virus som covid, kan mer eller mindre bara skapas av mäniskan.

sen har vi problemet att who har försvarat kina och hållt deras rygg, och att högt uppsatta personer har kontakter med höga i kina gör att man inte litar ett jävla jota på dom.

Men sen kan ju jag ha fel alla är ju inte ute efter en och jag litar ju på utbildade inom ämnen jag ej är, Men exempelvis Neil degrasse tyson sitter inte så nära och är förankrad med dåliga snubbar som dom som pratat om hur vi ska hantera situationen.

Därav blir jag skeptisk, hade det gjorts en fullständig revidering och undrsökning tidigare hade jag lätt hoppat på direkt mer eller mindre.

Ska ansöka tid nu i veckan.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Fast det är ju precis det du är

Det är din tolkning, hur tokig den än är.
En antivaxer är, enligt mig, någon som är emot vaccin generellt. Jag tycker bara att just detta vaccin är helt onödigt för mig.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Stämmer inte helt, hosta, prat och andning sprider också märkbart. Sprids även via fomiter, men det beror på vad det är för material som de hamnar på. Sen har vi andra faktorer som närhet, ventilation, UV strålning (dvs. solen). Areosoler stannar längre i luften, därför är det viktigt med bra ventilation. Hänsyn är den bästa taktiken, men tyvärr är det rätt sällsynt idag.

https://www.who.int/news-room/q-a-detail/coronavirus-disease-covid-19-how-is-it-transmitted

Har inte sagt att man som vaccinerad inte kan smitta, men vill nog hävda att spridningen är mindre av att man står och pratar än om man har en jobbig torrhosta eller går runt och nyser.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Det är din tolkning, hur tokig den än är.
En antivaxer är, enligt mig, någon som är emot vaccin generellt. Jag tycker bara att just detta vaccin är helt onödigt för mig.

Onödigt för dig som person eller för din omgivning?

Medlem
Skrivet av FuzioN:

nja jag ska ta min strax, varit skeptiskt då man kommit över hur skiten gått till och det gör en ju väldigt skeptisk när ett labb i wuhan, testat sig fram hur receptiv infektioner och virus som djur kan få men inte mäniskan och försöka få det till att gå till mäniskan.

Nu må detta vara ett forskningskäl för att förebygga men ja, nu läckte det och det är olagligt att arbeta med dessa saker finns en anledning varför det arbetades på i kina.

Därpå utbryttningen/läckan så mörkläggdes och förnekades detta i nästan i 1 jävla år.

folk tror fortf det vart en fladdermus någon åt på en jävla restaurang.

Kom igen smartare än så är vi, så sofistikerat virus som covid, kan mer eller mindre bara skapas av mäniskan.

sen har vi problemet att who har försvarat kina och hållt deras rygg, och att högt uppsatta personer har kontakter med höga i kina gör att man inte litar ett jävla jota på dom.

Men sen kan ju jag ha fel alla är ju inte ute efter en och jag litar ju på utbildade inom ämnen jag ej är, Men exempelvis Neil degrasse tyson sitter inte så nära och är förankrad med dåliga snubbar som dom som pratat om hur vi ska hantera situationen.

Därav blir jag skeptisk, hade det gjorts en fullständig revidering och undrsökning tidigare hade jag lätt hoppat på direkt mer eller mindre.

Ska ansöka tid nu i veckan.

Vad är det ens du säger? Mörklades, läckor... skrämande att höra från nollor som dig. Du nämner Neil Degrasse Tyson, otroligt han är en stor vaccinförespråkare. Vet du ens vad du pratar om?


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv
Skrivet av Ralf:

Om du skriver i den här tråden så respektera att andra har en annan uppfattning än du.

Folk får ha en annan uppfattnig, men jag respekterar dom inte som medmänniskor. Du är en antivaxxer och det är patetiskt.

Skrivet av Rakoon:

Finns inget behov för mig att vaccinera mig. Ifall jag ska vaccinera mig så väntar jag hellre på ett bättre och mer efterforskat vaccin. Har ingen lust att ta en ny spruta var 4e månad.

Du är patetisk också, plus en dos av outbildad.

Skrivet av Pecman2:

Är inte vaccinerad, det är inte min flickvän eller min 75 åriga pappa heller.
För mig är det mycket av ett spirituellt val. Vill vara så naturlig som möjligt. Mitt skydd är ett immunförsvar boostat av bra mat med mycket animaliska fetter, solljus/D-vitamintillskott på vintern, rör på mig varje dag + ett positivt mindset. Inte varit förkyld på 5+ år.

Sen att vi ska kunna vaccinera bort pandemin tror jag inte på. Vaccinet är ett imperfekt vaccin vilket betyder att det hindrar allvarlig sjukdom men det kan inte stoppa smittspridningen. Covid-19 kommer vara med oss för alltid. Så om man vaccinerar sig nu så avtar skyddet med tiden och man kommer behöva boosters för att hamna på samma nivå av skydd igen. En sådan existens tilltalar mig inte.

Spirituellt val? Är det ett dåligt skämt? Aja, din 75 åriga pappa lär få en dos av verklighet förr eller senare. Synd.

Skrivet av triepix:

Nej tänker inte vaccinera mig, eftersom det är en ny teknik gällande spikproteiner-tekniken, och biverkningar längre fram är okänt. Samt är rapporterade bieffekter från läkemedelsverket och VAERS alarmerande i mitt tycke.

Risken att bli allvarligt sjuk när man är ung tycker jag inte överväger risken med vaccinet.

En annan tanke man bör fundera på är huruvida det kommer krävas ny spruta för varje corona -variant som dyker upp.

Hur det gäller om vem som sprider smittan, ovaccinerade eller vaccinerade är också oklart vad jag vet, så att motivera till att vaccinera för solidariska skäl är inte grundat i vetenskap såvitt jag vet.

Du är också patetisk, och dessutom en foliehatt. Spikproteiner? Prata inte om saker du inte förstår.

Skrivet av anon_327736:

Det som gör mig lite nere med denna tråd är "vi mot dem" mentaliteten vaccinerade har ( jag är fullvaccinerad ). Man måste respektera de som inte vaccinerat sig, det är ett fritt val och det blir inte bättre för man blir en vaccinationskrigare eller för den delen anti vaccinationskrigare.

Kommer aldrig i hela mitt liv att respektera dessa själviska människor. De förtjänar det kort och gott inte. På samma sätt som jag aldrig kommer respektera en gängkriminells val.

Skrivet av noreason:

lol, chilla med att kalla folk trångsynta. Bara för man inte har behov av vaccinera sig är man inte anti-vax eller trångsynt.

Om man inte tror man har behov av att vaccinera sig, så är man per definition trångsynt och anti-vax.

Skrivet av RiddarKatig:

Oavsett vad man tycker om vaccinering eller ej, håll med om att mobb-metaliteten, avhumaniserande och polariserande som har uppstått är väldigt obehaglig. Toleransen mot oliktänkande försvinner fort när skräcken sätter in.

Har inte med rädsla att göra, det handlar om medmänsklighet. Kan man inte ställa upp på att vara medmänsklig och göra sitt för samhället så behöver man inte vara en del av det heller. Respektera oliktänkande kan man göra när det kommer till politik och liknande, detta handlar om ren och skär forskning.

Här kan inte oliktänkande respekteras. Jag hade en vän som var ovaccinerad, han fick vända i dörren vid fest.

Skrivet av alias:

Ta ert jäkla vaccin nu eller så lev med konsekvenserna.
Är vad jag känner. Har inte minsta medkänsla med er då jag sett och upplevt vad att dra in smittan på olika ställen innebär.

Inga krogar, resor, konserter, teatrar, överhuvudtaget folksamlingar om man är ovaccinerad. Lev med konsekvenserna det är erat val. Vi människor är en art som tycker om varandra, vill skydda varandra. Väljer du att avstå så är det ditt val och konsekvenserna står för dig.

Bra sagt, detta är ungefär exakt hur man bör hantera problemet.

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Folk får ha en annan uppfattnig, men jag respekterar dom inte som medmänniskor. Du är en antivaxxer och det är patetiskt.

Du är patetisk också, plus en dos av outbildad.

Spirituellt val? Är det ett dåligt skämt? Aja, din 75 åriga pappa lär få en dos av verklighet förr eller senare. Synd.

Du är också patetisk, och dessutom en foliehatt. Spikproteiner? Prata inte om saker du inte förstår.

Kommer aldrig i hela mitt liv att respektera dessa själviska människor. De förtjänar det kort och gott inte. På samma sätt som jag aldrig kommer respektera en gängkriminells val.

Om man inte tror man har behov av att vaccinera sig, så är man per definition trångsynt och anti-vax.

Har inte med rädsla att göra, det handlar om medmänsklighet. Kan man inte ställa upp på att vara medmänsklig och göra sitt för samhället så behöver man inte vara en del av det heller. Respektera oliktänkande kan man göra när det kommer till politik och liknande, detta handlar om ren och skär forskning.

Här kan inte oliktänkande respekteras. Jag hade en vän som var ovaccinerad, han fick vända i dörren vid fest.

Bra sagt, detta är ungefär exakt hur man bör hantera problemet.

Haha okej lillebror lugna ner dig innan du dör av hjärtattack.

Inaktiv
Skrivet av Rakoon:

Haha okej lillebror lugna ner dig innan du dör av hjärtattack.

Lillebror? Tror du kan bättre om du ska försöka dig på härskarteknik. Men det är svårt med härskarteknik, om man tillhör botten av näringskedjan i samhället. Ett tips är att börja läsa en sväng på Komvux om naturvetenskap, då får du kanske en någorlunda grund att stå på.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Onödigt för dig som person eller för din omgivning?

Båda. Eftersom jag haft det är mitt skydd lika bra eller bättre än de som är vaccinerade.
Och varje gång jag utsätts för det så förlängs mitt skydd.

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Folk får ha en annan uppfattnig, men jag respekterar dom inte som medmänniskor. Du är en antivaxxer och det är patetiskt.

Du är patetisk också, plus en dos av outbildad.

Spirituellt val? Är det ett dåligt skämt? Aja, din 75 åriga pappa lär få en dos av verklighet förr eller senare. Synd.

Du är också patetisk, och dessutom en foliehatt. Spikproteiner? Prata inte om saker du inte förstår.

Kommer aldrig i hela mitt liv att respektera dessa själviska människor. De förtjänar det kort och gott inte. På samma sätt som jag aldrig kommer respektera en gängkriminells val.

Om man inte tror man har behov av att vaccinera sig, så är man per definition trångsynt och anti-vax.

Har inte med rädsla att göra, det handlar om medmänsklighet. Kan man inte ställa upp på att vara medmänsklig och göra sitt för samhället så behöver man inte vara en del av det heller. Respektera oliktänkande kan man göra när det kommer till politik och liknande, detta handlar om ren och skär forskning.

Här kan inte oliktänkande respekteras. Jag hade en vän som var ovaccinerad, han fick vända i dörren vid fest.

Bra sagt, detta är ungefär exakt hur man bör hantera problemet.

Ditt hestande stöter bort de som velar om de ska vaccinera sig eller inte. Argumentera sakligt istället för att fara med anklagelser.

Skriv svar