Playstation Showcase - Här ser du showen!

Robot
Playstation Showcase - Här ser du showen!

Häng med resten av communityt när det vankas Playstation-nyheter i afton. Vad hoppas du få se?

#playstation, #ps5


Medlem

Jag är faktiskt ganska nöjd som det är nu. Har en trevlig backlogg som jag betar av. Så har inga förväntningar. Skulle vara positivt med nya RPGn. Men eftersom det är ett PR event så lär det vara några av AAA titlarna som kommer visas och de intresserar mig inte.

Medlem

Vågar man hoppas på ett nytt uncharted? Bloodborne?

Annars gärna mer av det de visade/annonserade förra året.
Ragnarok
FF16
Hogwarts legacy

och såklart tackar jag inte nej till mer elden ring


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Hoppas på lite PC nyheter

Medlem

Tänk om de skulle gå ut och berätta att Rockstars Agent faktiskt existerar och att det släpptes nästa vecka!

Dex
Medlem

Hoppas på lite mer Elden Ring gameplay, FF16 (har varit helt tyst om detta sen Sony presenterade det för ett år sedan) och så klart lite God of War!

Sen får man gärna se lite nytt trevligt gameplay från indie spel också!

Försöker som vanligt hålla ned förväntningarna på alla konferenser nu för tiden, men ibland är det svårt

Medlem

Ge mig gamepass för PS5 då köper jag en sån direkt jag kan få händerna på den. Gamepass till xbox är det bästa sen skivat bröd, har fått mig att prova så många roliga spel jag aldrig hade betalat för om styckekostnad - Toppen

Testpilot

Hoppas på anything japanskt!

Tror: Uncharted Collection till PS5... och PC!

Medlem

Jag hoppades på Hogwarts legacy, men de blir väl att krypa ner i ytterligare en depp-dvala i soffan o invänta nyheter från nått annat sony event

Skribent

Är det inte dags att visa mer från Gran Turismo?


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Om den ska hålla på i 40 minuter, blir det några spel och snack med utvecklarna eller jädra massa trailers.
Min gissning är GT, GoW, Horizon, FF och om ryktena stämmer Alan wake och en par till.
Mycket mer hinner de inte med.

Bra uppsättning men inget som skakar om världen.

Edit: rättade tiden

Medlem

Vill se något från Final Fantasy 7 Remake Part 2 men tror nog att det är mer troligt att det visas upp på TGS i slutet av september.

Frilansare

Vi ses där/här då!

Medlem

Hade kissat i byxan om de fick för sig att återuppliva Syphon Filter.

Medlem

Burnout, Splinter Cell, Ni no kuni 3, Vanquish 2, Syphon filter, Fear effect och något oväntat nytt hade varit kul.

De har ju sagt att PSVR2 inte kommer vara med, men vet inte om de både menade hårdvara och spel.
Annars så hade varit kul med Alyx, en teaser räcker.
Ett sammarbete kring VR med Valve hade varit grymt, Gabe menade väl att hårdvaran(ps4 var för slö och kontrollerna var väl meh)var största problemet förut.

Vad gör Fumito Ueda(ICO, Last guardian) nu BTW? Han kanske visar något snart.

Medlem

Det ryktades om Legacy of Kain/Soul Reaver Remake förra året och skulle visas eller tillkännages i år, så får se om ryktet stämmer.

Edit: Ryktet förstärktes i med att gamla LoK forumet försvann, Soul Reaver går inte att köpa på Steam samt med ett intressant meddelande, varumärket har uppdaterats/förlängts om man ser på EUs databas.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Har sagt det förut, säger det igen. En utmanare till the Elder scrolls hade suttit fint

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Burnout, Splinter Cell, Ni no kuni 3, Vanquish 2 och något oväntat nytt hade varit kul.

De har ju sagt att PSVR2 inte kommer vara med, men vet inte om de både menade hårdvara och spel.
Annars så hade varit kul med Alyx, en teaser räcker.
Ett sammarbete kring VR med Valve hade varit grymt, Gabe menade väl att hårdvaran(ps4 var för slö och kontrollerna var väl meh)var största problemet förut.

Vad gör Fumito Ueda(ICO, Last guardian) nu BTW? Han kanske visar något snart.

Man kan alltid hoppas några spel för NGVR.
Hårdvara kommer garanterat inte visas nått.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Man kan alltid hoppas några spel för NGVR.
Hårdvara kommer garanterat inte visas nått.

Avslutar med Alyx(eller något i HL världen) teaser😁

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Om den ska hålla på i 40 minuter, blir det några spel och snack med utvecklarna eller jädra massa trailers.

"And stick around after the presentation to get more updates from some of the studio teams featured in the Showcase."

https://blog.playstation.com/2021/09/02/youre-invited-playsta...

...så eventuellt snack blir troligen efter.

Medlem
Skrivet av Margy:

"And stick around after the presentation to get more updates from some of the studio teams featured in the Showcase."

https://blog.playstation.com/2021/09/02/youre-invited-playsta...

...så eventuellt snack blir troligen efter.

Det hade jag missat, skummade genom det när jag dubbelkollade om jag mindes längden rätt.
Men iaf. Så får man ju anta att de har någon typ öppning av eventet.

Har de bara en trailer blast. Med 30 trailers på raken, då anser jag iaf att det är gigantisk misslyckad show oavsett vad de visar.

Har de t.ex. 5min gameplay ifrån spelen. Så har de rum med 7-8.
Men det ska bli intressant att se upplägget och innehållet på showen.

Men jag lägger min trisslott på att de visar ganska säkra kort och ganska lite oväntat.

Var och en, får bestämma själv om det är bra eller dåligt av Sony.

Medlem

Hoppas på en Crash Bash remaster eller remake!

Medlem

Ett nytt spännande stealth-spel eller en Remaster av hela metal gear serien, utom 5an.

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Kvartal 1-2 datum på FF16, GT7 och Ragnarok (de skulle ju egentligen alla kommit i år).

Skulle dock inte förvåna mig ifall dessa tre släpps 2023, FF16 kanske har störst chans att släppas nästa år.

Medlem

Ge oss gameplay från elden ring, nya god of war ...och nya horizon!

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Vad gör Fumito Ueda(ICO, Last guardian) nu BTW? Han kanske visar något snart.

Ååh nåt nytt från Fumeto Ueda hade ju suttit riktigt fint. SoTC och TLG var helt fantastiska upplevelser och TLG är ju grymt underskattat.

Medlem

Hoppa verkligen på något nytt! Tänk vad befriande det varit med 40min och ingen uppföljare eller remaster.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Vad gör Fumito Ueda(ICO, Last guardian) nu BTW? Han kanske visar något snart.

Fumito Ueda lämnade Sony efter The Last Guardian och startade GenDesign med ett gäng veteraner från Team Ico. 2018 nämnde Ueda att dom var i prototypstadiet på sitt nya spel och sen 2020 kom nyheten att Epic skulle finansiera hela deras nya projekt där dom skulle dela på vinsterna. Jag antar spelet enbart kommer vara hos Epic på PC också.

Tidigare i år släpptes även en teaserbild:

OnT
Förövrigt ganska otroligt att inget verkar ha läckt från showen ikväll ännu, ovanligt i dessa tider.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Min tro är att vi lär få se God of war, horizon och GT (sen är det väl oklart om det är en gameplaytrailer eller vanlig). Någon ny info från ND (uppdatering kring MP delen), hade gärna sett något nytt IP eller info om en ny uppföljare men det är väl mindre troligt.

Eftersom det ryktas om att det ska vara något stort (det blir en rätt subjektiv tolkning) så lutar jag åt att vi kan få info om en uppföljare till något äldre spel. Finns även en mindre möjlighet att vi får veta mer om abandon (men väljer fortfarande att vara kritisk och inte ha allt för höga förhoppningar).

Min förhoppning är inte nödvändigtvis att vi ser massa extremt bra tittar, utan mer att man känner att sony har koll på framtiden och hur upplägget (på ett ungefär ser ut) kommer bli.

Hade gärna sett remake av rdr1 till ps5.

Medlem

Har inte showens schema läckt på nätet redan eller var det fake news?

123
Skriv svar