Medlem
Skrivet av NordhNet:

Detta måste jag ha missat! Jag la en 250h i spelet för att det var lite mysig grind och jag gillade miljöerna.
Vet du vad som är nytt?

En ganska bra sammanfattning. Inte tillräckligt för att jag ska orka ta mig tillbaka dock

https://youtu.be/CRh1SFoKM7c

Chefredaktör
Skrivet av NordhNet:

Detta måste jag ha missat! Jag la en 250h i spelet för att det var lite mysig grind och jag gillade miljöerna.
Vet du vad som är nytt?

Man ska inte underskatta grinding i mysiga miljöer!
Körde nog 100+ timmar när det kom, men ledsnade sen.
Ska kolla in vad som är nytt, men känns tveksamt att jag kommer tillbaka...

Geeks Gaming
Skrivet av robbis:

En ganska bra sammanfattning. Inte tillräckligt för att jag ska orka ta mig tillbaka dock

https://youtu.be/CRh1SFoKM7c

Det där var ju matigt! Tack för länken
Blir nog att testa igen

Medlem

Svårt att sammanfatta allt då jag inte varit med från start, men i princip är hela "new player experience" omarbetad. Allt från questande till crafting och traveling. Sen kommer ju den första stora expansionen nu i oktober för de som redan är level 60. Finns mängder med videos på Youtube som förklarar/sammanfattar vad som har hänt.

Medlem
Skrivet av vamp:

Bump!

Jag lär knappast vara den enda som hoppat på "det nya" New World? Har vi några aktiva spelare på forumet. Spelet verkar ha fått ungefär samma kärlek som No Man's Sky sedan release. Jag började förra veckan och tycker verkligen att spelet är precis hur härligt som helst. Får lite upptäcka allt för första gången-känsla som gjorde WoW så fantastiskt en gång i tiden.

Förstår inte hur folk kan vara så "lättlurade" att dom blir hypade för det kommer lite nytt content och tror spelet är bra för det. Precis som No Mans Sky, så är New World i grund och botten ett dåligt spel.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Förstår inte hur folk kan vara så "lättlurade" att dom blir hypade för det kommer lite nytt content och tror spelet är bra för det. Precis som No Mans Sky, så är New World i grund och botten ett dåligt spel.

Fast det är ju inte "nytt content" som fått folk att börja spela igen, utan att de faktiskt ändrat flera mekanismer i spelet som gör det till ett bättre spel. En expansion till ett dåligt spel är en sak, det borde inte få någon hypad, men en kommande expansion i ett spel som hela tiden blir bättre tycker jag absolut att de som redan köpt spelet kan testa. Det är ju ingen månadskostnad, så det kostar ju inget (extra) att testa igen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rakoon:

Förstår inte hur folk kan vara så "lättlurade" att dom blir hypade för det kommer lite nytt content och tror spelet är bra för det. Precis som No Mans Sky, så är New World i grund och botten ett dåligt spel.

Ditt inlägg är det bästa exemplet på någon som skriver saker om något de inte har koll på.

De gör om stora delar av hela spelupplevelsen (som också kommit i tidigare patcher, men större del kommer nu i Oktober). Quests kommer bli mer varierande och inte lika tidskrävande till fots som de var förut. Craftingen är till viss del omgjord så den är mer värd att pyssla med än innan.

Levelupplevelsen specifikt 1-25 är helt omarbetad så man kommer in i det roliga mycket, mycket snabbare. En ny region med en maffig world boss, nya fiender, nya end game aktivtieter, ett helt nytt vapen (stort för det här spelet) och bara allmäna "fixes".

Det kommer ändringar och förbättringar överallt och är inte en liten uppdatering.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Förstår inte hur folk kan vara så "lättlurade" att dom blir hypade för det kommer lite nytt content och tror spelet är bra för det. Precis som No Mans Sky, så är New World i grund och botten ett dåligt spel.

No mans sky kanske var dåligt i början men det kanske bara var grunden till någonting bra. Så i grund och botten kanske det var ett mindre bra spel som blev jättebra. Precis som New World enligt mig har en stabil plattform att bli riktigt bra. Sålänge dom lyssnar på communityn och jag ser hellre att dom fixar systemen innan dom lägger till content.

Chefredaktör
Skrivet av robbis:

No mans sky kanske var dåligt i början men det kanske bara var grunden till någonting bra. Så i grund och botten kanske det var ett mindre bra spel som blev jättebra. Precis som New World enligt mig har en stabil plattform att bli riktigt bra. Sålänge dom lyssnar på communityn och jag ser hellre att dom fixar systemen innan dom lägger till content.

Jag började faktiskt med No Mans sky när det kom, men la inte många timmar innan jag gav upp.
Sen kom jag tillbaka några år senare för att kolla vad som hänt. Slutade med 200+ timmars spelande.
Så hatten av för att lyckas vända en dålig release till ett toppen-spel.

Geeks Gaming
Skrivet av Rakoon:

Förstår inte hur folk kan vara så "lättlurade" att dom blir hypade för det kommer lite nytt content och tror spelet är bra för det. Precis som No Mans Sky, så är New World i grund och botten ett dåligt spel.

Tja, man kan inte ha rätt varje gång

Personligen så tyckte jag båda hade något lite speciellt, speciellt NMS.
Tyvärr tappade NW lite formulan på vägen men man kanske lyckas fånga det igen, vem vet (jag, för jag ska testa det igen )

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Jag började faktiskt med No Mans sky när det kom, men la inte många timmar innan jag gav upp.
Sen kom jag tillbaka några år senare för att kolla vad som hänt. Slutade med 200+ timmars spelande.
Så hatten av för att lyckas vända en dålig release till ett toppen-spel.

Jag gillar No Mans sky men har svårt att verkligen ta tag i det... Kanske får göra det på steam decken när man kan spela lite mer causal i sängen o soffan.

Geeks Gaming

18:e oktober landar alltså brimstone. Ska bli kul, speciellt ser jag fram emot greatsword.

Har kört igång lite igen mest för att känna och klämma på det. Jodå, det är lite mysigt att hamstra material och Levla crafting

Medlem
Skrivet av NordhNet:

18:e oktober landar alltså brimstone. Ska bli kul, speciellt ser jag fram emot greatsword.

Har kört igång lite igen mest för att känna och klämma på det. Jodå, det är lite mysigt att hamstra material och Levla crafting

Också peppad. Level 44 nu, målet är att dinga 60 lagom till Brimstone och sen sikta på det ”nya” end game-innehållet.

Medlem

Väntar till släppet och ska börja spela för första gången då


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Gen
Medlem

Hur fungerar det med storage i en stad. Den blev full illa kvickt och när man går till en annan stad så verkar den ha en egen storage. Känns klumpigt att behöva ta med sig saker fram och tillbaka om man vill crafta nåt?

Geeks Gaming
Skrivet av Gen:

Hur fungerar det med storage i en stad. Den blev full illa kvickt och när man går till en annan stad så verkar den ha en egen storage. Känns klumpigt att behöva ta med sig saker fram och tillbaka om man vill crafta nåt?

Du kan flytta saker mellan städernas lagringar från den platsen du är på, så du slipper resa mellan ställena.

Jag har lagt upp det så att everfall är min lagring för stonecutting, weavers är för tyger osv osv.

Sen försöker jag hålla windsward halvtom och för över grejer dit när jag ska crafta

Gen
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Du kan flytta saker mellan städernas lagringar från den platsen du är på, så du slipper resa mellan ställena.

Jag har lagt upp det så att everfall är min lagring för stonecutting, weavers är för tyger osv osv.

Sen försöker jag hålla windsward halvtom och för över grejer dit när jag ska crafta

Aha, smart, det hjälper ju lite iaf. Men när man ska crafta något, säg ett vapen, då måste man först kolla på receptet, skriva ner alla ingredienser, gå till storage och föra över just de prylarna?

Geeks Gaming
Skrivet av Gen:

Aha, smart, det hjälper ju lite iaf. Men när man ska crafta något, säg ett vapen, då måste man först kolla på receptet, skriva ner alla ingredienser, gå till storage och föra över just de prylarna?

Mja, lite så.
Jag har gjort windsward till min huvudsakliga craftinghub.
Så länge grejorna finns i den lokala storagen så behöver jag inte springa och hämta saker, bara föra över det man behöver från de andra städerna till den lokala storgen, sen är det bara att köra

Medlem

Visst är det idag nya expansiknen och uppdateringen släpps?
Tänkte hoppa in iom det men hörde nu också folk rekommenderar att vänta till ”fresh start servers” i november.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Geeks Gaming
Skrivet av Soulless:

Visst är det idag nya expansiknen och uppdateringen släpps?
Tänkte hoppa in iom det men hörde nu också folk rekommenderar att vänta till ”fresh start servers” i november.

Japp, ska uppenbarligen gå ner kl 12 svensk tid och upp 4h senare (med New worlds facit på detta kan man nog räkna med +2h)

Jag tänkte köra med mina befintliga karaktärer tills november och sen hoppa på en fresh start när dessa släpps och se hur kul jag tycker det är att göra allt från början igen

Geeks Gaming

Nu kan man börja ladda ned uppdateringen, för mig ligger den på 38,2 gig

Medlem

Dum fråga, men vad är grejen med Fresh start servers? Det är väl bara att skapa en ny char? Eller är det någon form av charm i att alla andra också börjar om från start?

Geeks Gaming
Skrivet av vamp:

Dum fråga, men vad är grejen med Fresh start servers? Det är väl bara att skapa en ny char? Eller är det någon form av charm i att alla andra också börjar om från start?

Jao, grejen är att alla på servern börjar om från 0, så marknaden är inte full av bot:ar, behov för alla produkter finns och det är fullt med folk i områdena osv

Medlem

Tack för förtydligandet. Då förstår jag lite mer varför folk är peppade, men jag som fortfarande levlar min första karaktär kör nog vidare på den. Hade en förhoppning om att nå 60 innan releasen, men snart så. Lvl 54 nu

Gen
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Mja, lite så.
Jag har gjort windsward till min huvudsakliga craftinghub.
Så länge grejorna finns i den lokala storagen så behöver jag inte springa och hämta saker, bara föra över det man behöver från de andra städerna till den lokala storgen, sen är det bara att köra

Vad pilligt men...man kanske vänjer sig.
Jag har också Windsward som hub men har börjat sprida ut saker lite här och var, får dock fortsätta med det. Kunde man inte expandera storage över 1000? Har lite standing bonus (tror jag det hette) men nästa steg är att köpa hus antar jag?

Geeks Gaming
Skrivet av Gen:

Vad pilligt men...man kanske vänjer sig.
Jag har också Windsward som hub men har börjat sprida ut saker lite här och var, får dock fortsätta med det. Kunde man inte expandera storage över 1000? Har lite standing bonus (tror jag det hette) men nästa steg är att köpa hus antar jag?

Kommer inte riktigt ihåg med settlementbonusen är ju rätt dryg att expandera storage med då man bara får/fick välja det typ var 3:e level eller liknande.

Jag köpte hus och slängde in en kista med 1000 extra storage.
Att hamstra är kul 😂

Gen
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Kommer inte riktigt ihåg med settlementbonusen är ju rätt dryg att expandera storage med då man bara får/fick välja det typ var 3:e level eller liknande.

Jag köpte hus och slängde in en kista med 1000 extra storage.
Att hamstra är kul 😂

Ja, det går alldeles för långsamt att göra så. Dock ska jag definitivt köpa ett hus nu när jag har samlat ihop lite pengar. Att köra dungeons är lukrativt för en lowbie som mig Brukar generera 500-1500g i bags och annat skoj.

123
Skriv svar