Ångest av att spela på nya konsolen

Avstängd
Ångest av att spela på nya konsolen

Halloj!

Tänkte kolla om det finns några fler som känner igen sig i mitt lilla dilemma.

För ett par veckor sedan så fick jag hem min series x, jag började spela och vart helt blown away, helt underbar konsol. Men nu efter en tid så känner jag nästan att jag inte vill spela på den pga. att jag tror att den ska gå sönder. Har liksom typ en ångestkänsla när jag sätter igång den. Skulle den gå sönder så får man ju säkert vänta i flera månader innan man får tillbaka den tänker jag 😆

Är det någon mer som känner igen sig? Kanske lite bara?

Ha det gött,
HylzaN


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem

Slappna av och kör på bara!

Det skulle vara väldigt tråkigt om man alltid var rädd för att använda nya dyra saker man köper. Oavsett om det är en konsol, en bil eller ny cykel så får man ju se till att man inte undviker att använda bara för att det kan hända något.

Givetvis är det ju bra att vara försiktig men saker men blir ju bara knas om du köper något som inte används.

Ambassadör
Xbox

Köp en back-up!


signatur

Jump in.

Medlem

Kan det vara någon form av ptsd pga en tidigare RROD-upplevelse?

Medlem

Min har gått i högvarv sen release förra året, så hade inte varit orolig alla.

Fö. skulle den sluta fungera så har du garanti, och verkstaden tar inte mer än någon enstaka vecka.

Avstängd
Skrivet av superlim:

Kan det vara någon form av ptsd pga en tidigare RROD-upplevelse?

Exakt så är det😆 2 gamla 360 fick RROD


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Avstängd
Skrivet av Lirilesh:

Min har gått i högvarv sen release förra året, så hade inte varit orolig alla.

Fö. skulle den sluta fungera så har du garanti, och verkstaden tar inte mer än någon enstaka vecka.

Skönt och höra


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Köp en back-up!

Köper du så 😉


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem

Kan relatera till viss del.

Kan känna så som du beskriver med i princip alla nya teknikprylar jag köper. Dock klingar det av rätt fort, redan efter en vecka ungefär är "smekmånaden" över.

Gällande just Series X var det ju tal om både brickade och brinnande konsoler i början, men mycket var nog bara fake news.

Hade lite ångest i början när jag precis köpt min OLED-tv också. Nojig över inbränning. Är fortfarande försiktig med den men inte så överdrivet som jag var första tiden.

Medlem
Skrivet av HylzaN:

Halloj!

Tänkte kolla om det finns några fler som känner igen sig i mitt lilla dilemma.

För ett par veckor sedan så fick jag hem min series x, jag började spela och vart helt blown away, helt underbar konsol. Men nu efter en tid så känner jag nästan att jag inte vill spela på den pga. att jag tror att den ska gå sönder. Har liksom typ en ångestkänsla när jag sätter igång den. Skulle den gå sönder så får man ju säkert vänta i flera månader innan man får tillbaka den tänker jag 😆

Är det någon mer som känner igen sig? Kanske lite bara?

Ha det gött,
HylzaN

Tänk såhär istället:

Om du använder den sparsamt nu, när du fortfarande har garanti, så uppdagas kanske inga eventuella brister i konsolen som då kommer dyka upp när du väl törs använda den ordentligt…och garantin är slut!

Nä, jag tycker du ska köra på för fulla muggar nu, lämna den på över natten ibland! Se till att den är välanvänd och fått utstå ett stresstest under garantitiden! Överlever den ett hårt första år så blir den nog långlivad 😁


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hehe bara med ny mobil första veckan då man skyddar den som en nyfödd men efter första repan så blir de samma problem som gjorde att den förra gick sönder. Oftast den satans bilen när man ska in/ut och fickor/ mobiler som inte går ihop. Och ungar om man nu är dum och lånar ut den då 🤔😖

Medlem

Just de alltid bra att köra igång maskinen till max så det lagras ett bra lager som stryper fläktljudet, städade min ps4 och den låter fan mer nu när skiten är borta 😤

Medlem

Kör fullt ut. Det är kvalitet du kör med!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av HylzaN:

Halloj!

Tänkte kolla om det finns några fler som känner igen sig i mitt lilla dilemma.

För ett par veckor sedan så fick jag hem min series x, jag började spela och vart helt blown away, helt underbar konsol. Men nu efter en tid så känner jag nästan att jag inte vill spela på den pga. att jag tror att den ska gå sönder. Har liksom typ en ångestkänsla när jag sätter igång den. Skulle den gå sönder så får man ju säkert vänta i flera månader innan man får tillbaka den tänker jag 😆

Är det någon mer som känner igen sig? Kanske lite bara?

Ha det gött,
HylzaN

Du är inte ensam om att känna så.

Men det är lite som att vara rädd för att krama och pussa på sina barn.

Slappna av, det blir vad det blir.

Våga njuta.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av HylzaN:

Köper du så 😉

Haha. Min har gått stenhårt varje dag sedan release i november, så kör på bara!


signatur

Jump in.

Avstängd

Haha. Tack alla för era svar!
Jag ska köra den för fullt!


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Skrivet av superlim:

Kan det vara någon form av ptsd pga en tidigare RROD-upplevelse?

Haha, ja, det skulle det absolut kunna vara. Jag slet ut tre XB360 på den tiden det begav sig, men inga av mina ex hade det problemet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar