Mer Playstation till datorer - Days Gone släpps till pc

Medlem

Trevligt då kan man få spelet att flyta på bra med andra ord. Spelet är ju värdelöst på Ps4 för folk som inte finner sig i att spela med 13-24fps.

Medlem

Last of us på PC skulle brisera som en atombomb. Tror inte Sony VÅGAR. Händer detta så har jag personligen ingen anledning att skaffa PS5 längre.

Ps Eller inte då jag faktiskt har dubbla kopior av Death Stranding, Detroit become human, Beyond two souls (trippel: PS3, PS4, PC) och kommande Days Gone. 🙂

Dex
Medlem
Skrivet av A1200G:

Last of us på PC skulle brisera som en atombomb. Tror inte Sony VÅGAR. Händer detta så har jag personligen ingen anledning att skaffa PS5 längre.

Ps Eller inte då jag faktiskt har dubbla kopior av Death Stranding, Detroit become human, Beyond two souls (trippel: PS3, PS4, PC) och kommande Days Gone. 🙂

Tror inte dom ser det så. Än så länge släpper dom spelen något år senare på PC så då har man anledning att ha Playstation

Även om dom hade släppt det samtidigt så köper ju väldigt många fortfarande Xbox konsoler så tvivlar på att Playstation skulle gå sämre

ZF
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det låter bekant. Här någonstans kommer minnen tillbaka om att det aldrig skulle komma till PC.

Rent teknisk så kan de fortfarande hävda att det stämmer. Då det kommer enbart till Windows antagligen, endast via Steam antagligen.

Så varför inte lika gärna släppa till Xbox med. Väldigt tomtigt riktad marknadsexkludering att ändå göra något som stödjer en konkurrerande plattform med ena handen medan den andra punkterar däcken på företagsbilen till den.

Att inte släppa på Mac och Linux (eller end BSD..) finns det åtminstone någon form av praktiskt orsak till. Även om det är just vad de borde göra för sund konkurrens.

Avstängd

För dom som missat det så har ju ny generation för både Microsoft och Sony dragit igång. Många konsolgamers därute som vill ha nya generationens konsoler istället för de gamla vilket betyder att de exklusiva spelen för gamla generationen inte längre har samma dragkraft. Smart drag av sony att släppa äldre spel till PC för att dra in lite extra deg för att täcka lite av utvecklingskostnader för framtida spel.

Vi kan väl vänta oss samma sak gällande ps5 spel när ps6 och Xbox-random släpps.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Kommer aldrig ske

Famous last words.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Sparade detta, likt Ghost of Tshusima, föra att lira glorious 4K60+HDR på min PS5.
Helt klart värt väntan. Speciellt efter man har varvat Demon Souls så finns det inte så mycket mer kul att göra på PS5an tyvärr.

Kul att låsa upp ännu mer settings till pc-spelarna senare. Spännande!

12
Skriv svar