Ny expansion till Hearthstone - Nya kort som kastar omkull metaspelet!

Robot
Ny expansion till Hearthstone - Nya kort som kastar omkull metaspelet!

Kommer biffiga Cenarion Ward förändra hur du spelar Blizzards kortspel?

#blizzard, #hearthstone


Medlem

De två senaste expansionerna var ganska intetsägande men gillar temat på den kommande. Lite mer fokus på lättare RNG och lite mindre power creep än tidigare.

Medlem

Spelade typ varje dag sen betan, men slutade förra sommaren helt.

Har sen nån månad tillbaka börjat köra Magic The Gathering - Arena istället ... Och när jag ser ett sånt här kort är jag glad för det.
Random 8 creature? Usch. Visst, i längden jämnar det ut sig men men RNG-Jesus är väl viktig i Hearthstone.... Fördelen är att man kan spela på bussen och på toa dock

Medlem
Skrivet av kebbe:

De två senaste expansionerna var ganska intetsägande men gillar temat på den kommande. Lite mer fokus på lättare RNG och lite mindre power creep än tidigare.

Minns den tiden hela grejen med Blizzard var att deras spel och expansioner alltid var fantastiska och höll väldigt hög klass. Känns som en jädra evighet sen nu...

Medlem

just det där kortet, 8 mana ger 8 armor o en gubbe känns väldigt svagt? Spelar inte HS längre, kollar streams ibland.

Medlem
Skrivet av Najkan:

just det där kortet, 8 mana ger 8 armor o en gubbe känns väldigt svagt? Spelar inte HS längre, kollar streams ibland.

Det känns väldigt svagt tills dess att man spelar det och får helt rätt minion.

RNG som är kul att kolla på, extremt tråkigt att spela.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag tycker att Battleground och Arena är roliga modes i HS. Går för det mesta väldigt bra där för mig iaf. Aldrig lyckats bli duktig på riktiga spelet

Medlem
Skrivet av Najkan:

just det där kortet, 8 mana ger 8 armor o en gubbe känns väldigt svagt? Spelar inte HS längre, kollar streams ibland.

Finns en hel del kort att kombinera med för att göra det riktigt starkt. Kortet "Lightning Bloom" öppnar för att spela det för 4 eller 6 mana. Likaså kan "Kiri, Chosen of Elune" öppna upp för att antingen spela det för 6 mana genom "Lunar Eclipse" eller öka effekten till 16 armor och två 8-mana minions genom "Solar Eclipse", då på turn 10, 8 eller 6 beroende på om man även använder "Lightning Bloom".

Medlem

Hearthstone blir bara sämre och sämre i takt med att de skapar fler kort som baserar sig på RNG. Tyckte att spelet var i bästa stadiet vid 2014 då Naxxramas kom.

För den delen så tycker jag att detta verkar vara ett riktigt skitkort för 8 mana, för mycket risk i att det blir kasst när det är så dyrt.

Medlem

Tyckte att spelet försämrades avsevärt i och med att demon hunter introducerades. När hjärndöda face-spelare sponsras med nya spännande sätt att vara destruktiva så blir jag bara less


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem
Skrivet av kebbe:

Finns en hel del kort att kombinera med för att göra det riktigt starkt. Kortet "Lightning Bloom" öppnar för att spela det för 4 eller 6 mana. Likaså kan "Kiri, Chosen of Elune" öppna upp för att antingen spela det för 6 mana genom "Lunar Eclipse" eller öka effekten till 16 armor och två 8-mana minions genom "Solar Eclipse", då på turn 10, 8 eller 6 beroende på om man även använder "Lightning Bloom".

Underbart nördig post.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar