PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Skrivet av borstenn:

Som påtalas flera gånger tidigare i den här tråden får man ju sätta det i relation till hur länge bokningen varit öppen. De som väntar på konsoler från WH nu bokade väl i oktober och framåt, typ ett halvår efter att bokningen släppts. Då är det väl inte så sjukt?

Jag hade uppskattat om jag när jag bokade i juni i år hade fått info från Webhallen i stil med ”det är sju miljoner som står före dig i kön och vi räknar med att beta av tjugotvå personer på den kön under 2020”.

Webbhallen gjorde någon pressrelease 2019 om att de hade många förbokningar men de hade kunnat vara ärliga med det direkt på bokningssidan eller stängt bokningen helt.

Medlem
Skrivet av MagnaWolf:

Så där ja! Äntligen ett livstecken. Fick mail från EG nyss och min ska skickas idag.

Köpt en Digital eller Standard?

Medlem
Skrivet av Gregerory:

@Kloss
Du får en länk i ett SMS.
Såg också att de hade skickat ett mess när jag var nästa stopp.

Då får vi se om de använder sig av samma sätt denna gång!

Tackar

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Jag hade uppskattat om jag när jag bokade i juni i år hade fått info från Webhallen i stil med ”det är sju miljoner som står före dig i kön och vi räknar med att beta av tjugotvå personer på den kön under 2020”.

Webbhallen gjorde någon pressrelease 2019 om att de hade många förbokningar men de hade kunnat vara ärliga med det direkt på bokningssidan eller stängt bokningen helt.

Ja, det kan jag delvis hålla med om. Samtidigt kan jag känna att det är lite ens eget ansvar att inte lägga alla ägg i samma korg om man nu måste ha en konsol vid lansering och är sent ute med att boka. Omöjligt för WH att veta tillgång vid den tidpunkten, det är ju lite deras grej att man kan boka saker tidigt. Men absolut, transparens är väl aldrig fel.

Medlem

Fick precis mail med leveransbekräftelse från Elgiganten och den ska skickas idag.
Har beställt en PS5 disc kl 12.10 19/11.

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Köpt en Digital eller Standard?

Standard


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem

Nu har det äntligen kommit till ombudet och jag ska åka och hämta ut det Vilken jäkla resa det här har varit.

Medlem

Fick också mail nu! Disk, beställd på EG 19/11 12:07!

Medlem

Beställt från Mediamarkt 18/9.
Inte hört något mer än att jag borde få PS5 i december.
Börjar dock bli lite nervös nu eftersom det är en julklapp.
Extra kontroll och spel finns redan hemma.
Ytterligare nervös blev jag då jag blev varse om att Klarna avbrutit köpet vilket de tydligen gör efter ett par månader.
Mailade Mediamarkt i flera vecka om det, men ej fått svar än.

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

Beställt från Mediamarkt 18/9.
Inte hört något mer än att jag borde få PS5 i december.
Börjar dock bli lite nervös nu eftersom det är en julklapp.
Extra kontroll och spel finns redan hemma.
Ytterligare nervös blev jag då jag blev varse om att Klarna avbrutit köpet vilket de tydligen gör efter ett par månader.
Mailade Mediamarkt i flera vecka om det, men ej fått svar än.

Jag bokade 17/9.
11/5 fick jag reda på att jag preliminär skulle få min PS5 DE i December (2020).
Sen dess har jag inte fått något mer specifikt besked, trots flertalet mail till supporten.
De bör ju känna till om man får den i början av månaden eller av slutet.

Medlem

Nu har jag hämtat ut min från ombudet, den gick förvånadsvärt bra att bära.
Idag lär bli en av mina mindre produktiva jobba hemifrån dagar

Medlem

Min PS5 Disc skickades under gårdagen (beställd hos EG 19/11 kl 12:25, med bekräftelse 12:34) och finns för tillfället hos närmaste postcentral, för hemleverans under morgondagen (bor utanför storstad, så hemleverans sker alltid som tidigast dagen efter paket anlänt till central).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Snälla kan inte Bring/EG se till att alla får sina nu så den här tråden kan återgå till tips för dem som INTE bokade på EG 19/11 Helt omöjligt att hitta någon info bland alla detaljuppdateringar kring vart varje enskild beställning befinner sig.
JA det är helt ok att ni är euforiska och spammar sönder tråden en dag eller två - grattis till er - men sedan vill vi andra mindre lyckligt lottade få tillbaka tråden tack

Medlem

Standard varianten är hemma, inväntar info om digitalen

Medlem

Blev uppringd av Mediamarkt som hälsade att de hade en avbokning på en ps5 och frågade om jag ville köpa den. Beställde 18/9. Så kanske börjar röra på sig för er andra också. Eller så hade jag bara dundertur

Medlem
Skrivet av Mattemattias:

Blev uppringd av Mediamarkt som hälsade att de hade en avbokning på en ps5 och frågade om jag ville köpa den. Beställde 18/9. Så kanske börjar röra på sig för er andra också. Eller så hade jag bara dundertur

Känns väldigt osannolikt att de ringer upp istället för att släppa vidare till nästa i kön?

Medlem

Lulz, rädslan när man ser att Brings lastbil levererar paket till mitt utlämningsställe, men att jag fortfarande inte fått något meddelande att det kommit fram. Allt är nog lugnt, men en viss oror känner man ju


signatur

Videomupp

Medlem

Blir fan arg. Bokade digital edition från Elgiganten 19 nov 12.06 och jag har ännu inte hört ett skit från varken dom eller bring? Läste att en brommabo fått sitt, men jag bor också där och har inte hört ett skit...

Medlem

Nu kom mailet från EG att min ps5 digital har skickats från dom.
Happy days!

(Bokade 19/11 kl.12:07 om någon undrar)


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Nu fick jag leveransbekräftelse från bring! Äntligen. Detta är digitalversion så nu är det nog vår tur!😍

Medlem

Jag bokade DE på EG på releasedagen, fick email nu 12:12 om leveransbekräftelse!

Medlem
Skrivet av Tjabatjena:

Blir fan arg. Bokade digital edition från Elgiganten 19 nov 12.06 och jag har ännu inte hört ett skit från varken dom eller bring? Läste att en brommabo fått sitt, men jag bor också där och har inte hört ett skit...

Kommer säkert trilla in under dagen

Medlem
Skrivet av Tassel:

Nu kom mailet från EG att min ps5 digital har skickats från dom.
Happy days!

(Bokade 19/11 kl.12:07 om någon undrar)

Nu precis eller för typ en timme sen? Vilken tid iom mailet alltså

Medlem

Fick också leveransbekräftelse från EG och Bring nyss! Wohoo!

Medlem
Skrivet av fnitch:

Känns väldigt osannolikt att de ringer upp istället för att släppa vidare till nästa i kön?

Jag har bokat via webbsidan men hade ingen användare under bokningstillfället. Valde också att hämta upp i butik så jag tror det är därför de ringde. Var den lokala mediamarktbutiken som ringde.

Medlem
Skrivet av Tjabatjena:

Nu precis eller för typ en timme sen? Vilken tid iom mailet alltså

Det kom kl.12:11.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Ok all folk hoppas ni också snart får svar.. jag beställde via EG 19/12 kl 12 tiden en digital och fick nu svar från elgiganten och bring att det nu fins på terminalen och ska påbörja leverans. Det är bara hålla i. Det ser ut som digitala börjar rulla in.. håller tummatna för er med..

Medlem
Skrivet av Mattemattias:

Jag har bokat via webbsidan men hade ingen användare under bokningstillfället. Valde också att hämta upp i butik så jag tror det är därför de ringde. Var den lokala mediamarktbutiken som ringde.

okej, det var alltså troligtvis någon i varuhuset som avbokat, alt inte hämtat upp! Verkar logiskt då det är över 14 dagar sedan release.

Medlem

PS5or rullar in, och här sitter man med sin sketna komplett-bokning ifrån september, och en amazon-bokning utan datum eller info eller nåt. feelsbadman.

Medlem

Fick också leveransbekräftelse från EG och Bring nyss!! Digital version.

Skriv svar