PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Mooorgul:

Är i princip likadant för mig. Jag fick samma mail från EG och Bring vid 20:25 igår. Idag vid 14-tiden meddelade Klarna att det nu går att betala fakturan, vilket brukar betyda att det är skickat, men det har inte hänt något mer på spårningen hos Bring idag och jag har heller inte fått digitalt kvitto från EG. De verkar ha ett lite opålitligt system där alla verkar få olika information, men vi får nog våra konsoler på måndag eller tisdag i alla fall!

Även hos mig rör det på sig nu. Fick mitt digitala kvitto till slut igår förmiddag, och kl 20.38 hade den både checkat in och ut i Jönköping hos Bring. 03.42 inatt gjorde den samma sak i Hägersten. Så förhoppningsvis hittar den till mig i Bromma under dagen!

Och precis efter att jag postat detta så får jag meddelande om att utleverans är påbörjad. Har dock valt leverans till ombud, men mitt ombud ligger tvärs över gatan så det är mer eller mindre synonymt med hemleverans för min del

Medlem
Skrivet av oskj:

Har beställt från Mediamarkt den 18/9 och bara fått tre mejl. Bekräftelsemejlet, ett mejl om att man bytt lanseringsdatum och det sista vilket var för en månad sen att preliminärleverans är i december. Sen inte hört ett knyst, har dock beställt till butik så kanske inte all får några uppdateringar kring leverans osv än de som har tagit hemleverans?

Någon skrev att man kunde gå in på "Mina sidor" och se beställningen där. Dum som man var sregisterade man sig inte vid köpet men gjort det nu, kan efterregisterar beställningar etc?

Sitter i samma sits, det vore dock intressant att veta mera om dessa "prel. leverans i December".
Då Mediamarkt precis som alla andra får sina konsoler via Nordisk film bör dessa december-konsoler ankomma denna veckan, men det är som sagt tyst från Mediamarkt...
Väntar ju bara på mejlet: "din order finns nu att hämta"

Medlem
Skrivet av oskj:

Har beställt från Mediamarkt den 18/9 och bara fått tre mejl. Bekräftelsemejlet, ett mejl om att man bytt lanseringsdatum och det sista vilket var för en månad sen att preliminärleverans är i december. Sen inte hört ett knyst, har dock beställt till butik så kanske inte all får några uppdateringar kring leverans osv än de som har tagit hemleverans?

Någon skrev att man kunde gå in på "Mina sidor" och se beställningen där. Dum som man var sregisterade man sig inte vid köpet men gjort det nu, kan efterregisterar beställningar etc?

Jag också, 18/9, upphämtning i butik. Fick inget mail om preliminärleverans, men ringde supporten idag som sa att leverans "borde" ske i December.

Medlem
Skrivet av fnitch:

Sitter i samma sits, det vore dock intressant att veta mera om dessa "prel. leverans i December".
Då Mediamarkt precis som alla andra får sina konsoler via Nordisk film bör dessa december-konsoler ankomma denna veckan, men det är som sagt tyst från Mediamarkt...
Väntar ju bara på mejlet: "din order finns nu att hämta"

Ja, och har två kompisar till som sitter i samma sits. Spänningen är olidlig och varje gång det plingar till i telefon att man fått ett mejl så kollar man nervöst men blir besviken every-single-time. Men borde ju komma denna vecka hoppas jag!

Vågar heller inte ringa till Mediamarkt och få svaret tvyärr din order är inte förrän 2025 Q4.

Medlem

Jag står i kö för att prata med eg nu och kolla varför andra harfårr besked och inte många andra hmm

Medlem
Skrivet av Dibo:

Jag står i kö för att prata med eg nu och kolla varför andra harfårr besked och inte många andra hmm

De sa att min PS5 digital ska skickas på onsdag..

Medlem
Skrivet av oskj:

Ja, och har två kompisar till som sitter i samma sits. Spänningen är olidlig och varje gång det plingar till i telefon att man fått ett mejl så kollar man nervöst men blir besviken every-single-time. Men borde ju komma denna vecka hoppas jag!

Vågar heller inte ringa till Mediamarkt och få svaret tvyärr din order är inte förrän 2025 Q4.

Jag har mejlat ett par gånger men inget tillbaka, och jag tolkar det som att de inte vet och vägrar spekulera. men hoppfull som jag är räknar jag med att den kommer snart då det är prel. december. - lever på hoppet!

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Min lärdom är att nästa gång bokar jag på två tre ställen så fort som möjligt och ingen av dem kommer vara Webhallen.

Hah lägg till Komplett till "aldrig" listan också.

Det sjuka är att vid Playstation 6 så lär ju folk sitta med ALT F5 en sekund efter presentationen för att kunna förboka när förbokningen kommer upp day 1 typ Sjukt folk som förbokat hos Webhallen 2019 och fortfarande inte fått en konsoll...helt sjukt

Medlem
Skrivet av fnitch:

Jag har mejlat ett par gånger men inget tillbaka, och jag tolkar det som att de inte vet och vägrar spekulera. men hoppfull som jag är räknar jag med att den kommer snart då det är prel. december. - lever på hoppet!

Jaså? Då vet de möjligtvis inte när de får in nästa batch. Även jag lever på hoppet men min pessimistiska sida tror på leverans nästa år...

Medlem

Uppdaterar igen

Beställde XSX 16/10-20 från EG.

Enligt besked då åter i lager 15/12.

Fick bekräftelse 3/12 Kl 16 på mail från EG att den skulle skickas från lager (antar JKPG) samma dag samt ett kollinr. att spåra med på Brings nätsida.

4/12 Kl 16. Brings terminal i JKPG meddelar att de tagit emot och skickat vidare.
7/12 kl 03:40 Brings terminal i Mölnlycke meddelar att de tagit emot och skickat vidare.
Kl 07:35 SMS om hemleverans mellan 17-22 idag (bor i GBG)

Ringer Bring innan de levererar? Någon som vet?
Home Delivery Indoor light står det när man söker på kolli.nr.

Enligt EG hade jag express 1-2 vardagar vid beställning men de ändrade det till 2-5 senare. Så enkelt var det.
Frågan är vad det EG kallar express är för en tjänst egentligen (som de köpt av Bring) och om det ens är samma tjänst de tänkt använda från början eftersom de ändrade på antal leveransdagar bara så där.

Ska eg. inte va hemma ikv men nu känner jag att man får styra om planerna. Vill inte fiffla för mycket med leveransen eller skjuta på den ännu mer.
Tror inte på något innan jag har kopplat in och ser att den funkar.

Håller tummarna för er som väntar inkl. stackaren som fick en tom låda. Fy fasen.

Medlem
Skrivet av zeltaOK:

Nån annan som var ute tidigt och boka på MediaMarkt som hört nåt? Jag bokade 17/9 och har blivit ”lovad” leverans i december. Är det bara till och hålla tummarna?

Håll båda tummarna. Det gör jag.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av oskj:

Jaså? Då vet de möjligtvis inte när de får in nästa batch. Även jag lever på hoppet men min pessimistiska sida tror på leverans nästa år...

Som sagt, de ger inga svar alls. utan jag går på vad man läser om andra inleveranser, ex elgiganten då samtliga ÅF måste gå igenom Nordisk film för att få tag i en batch konsoller, så det kan inte vara en jättespridning på leveranserna utan endast ett par dagar. (ta det med en nypa salt, mycket hopp och spekulation )

Medlem

@Kloss

Du kan följa bilen på en karta. Killen som körde ut min TV med samma Bring tjänst, ringde en kvart innan. Vet inte om det är standard dock.

Medlem

Väntan är knäckande...


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem

Kan väl säga bokade XBOX Series X från Mediamarkt samma dag som dom släppte förbokning och fick den 2dgr efter release.

Däremot så fungerade deras mail as dåligt, fortfarande inte fått svar då jag ville veta när jag skulle få den.

Så ring mediamarkt om ni har frågor mail går sådär


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Gregerory:

@Kloss

Du kan följa bilen på en karta. Killen som körde ut min TV med samma Bring tjänst, ringde en kvart innan. Vet inte om det är standard dock.

Ok!
Verkar ju lovande!
Ingen aning var denna karta kommer uppenbara sig men det kanske kommer något mer från Bring under dagen.

Tack för svar

Medlem
Skrivet av MagnaWolf:

Väntan är knäckande...

Sitter i samma båt! Väntar också på leveransbesked från EG

Medlem
Skrivet av hellmountain:

Sitter i samma båt! Väntar också på leveransbesked från EG

Svårt att få bra info därifrån, ena dagen sa det att jag skulle få den den 9e och nu säger de att de ska skicka det den 9e och att den ska vara framme på fredag.

Medlem

@Kloss
Du får en länk i ett SMS.
Såg också att de hade skickat ett mess när jag var nästa stopp.

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

De sa att min PS5 digital ska skickas på onsdag..

Vad står det när du söker på ditt unika ID:et? För mig står det 8:e december och när jag pratade med supporten imorse sa han att den ska levereras till mig imorgon. Jag sa men jag har inte fått nån info alls och då sa han det kommer under dagen. Vete fan om jag tror på det. Alla verkar få olika svar. Jag beställde också digital

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Vad står det när du söker på ditt unika ID:et? För mig står det 8:e december och när jag pratade med supporten imorse sa han att den ska levereras till mig imorgon. Jag sa men jag har inte fått nån info alls och då sa han det kommer under dagen. Vete fan om jag tror på det. Alla verkar få olika svar. Jag beställde också digital

för mig står det 9e december.
Först sa de att jag skulle få konsolen den 9e,
Nu sa de att de skulle skicka den den 9e och att jag får den 11e

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

för mig står det 9e december.
Först sa de att jag skulle få konsolen den 9e,
Nu sa de att de skulle skicka den den 9e och att jag får den 11e

Haha det svaret fick jag förra veckan så det blir lite svårt att veta vad som stämmer

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Haha det svaret fick jag förra veckan så det blir lite svårt att veta vad som stämmer

Japp, sitter de bara och höftar sina svar eller har de någon sorts information? alla är ju säkra på sin sak med

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Haha det svaret fick jag förra veckan så det blir lite svårt att veta vad som stämmer

För mig står det 7:e December. Var även det kundtjänst sa förra veckan..

Medlem
Skrivet av hellmountain:

För mig står det 7:e December. Var även det kundtjänst sa förra veckan..

Fråga dem idag, så kanske du får en annan tid

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Hah lägg till Komplett till "aldrig" listan också.

Det sjuka är att vid Playstation 6 så lär ju folk sitta med ALT F5 en sekund efter presentationen för att kunna förboka när förbokningen kommer upp day 1 typ Sjukt folk som förbokat hos Webhallen 2019 och fortfarande inte fått en konsoll...helt sjukt

Som påtalas flera gånger tidigare i den här tråden får man ju sätta det i relation till hur länge bokningen varit öppen. De som väntar på konsoler från WH nu bokade väl i oktober och framåt, typ ett halvår efter att bokningen släppts. Då är det väl inte så sjukt?

Medlem
Skrivet av borstenn:

Som påtalas flera gånger tidigare i den här tråden får man ju sätta det i relation till hur länge bokningen varit öppen. De som väntar på konsoler från WH nu bokade väl i oktober och framåt, typ ett halvår efter att bokningen släppts. Då är det väl inte så sjukt?

Det sjuka är som i mitt fall där jag blev lovad en enhet i December men inte blivit skickad något fast än jag var relativt tidig i Oktober förra året, särskilt skoj när man ser att folk från slutet av Oktober fått sin

Bra kö om de låter folk går före.

Medlem

Efter samtal med kundservice på EG skickas min Ps5 idag.
Får den nog under veckan..

Medlem

Chatta med elgiganten support och fick veta att de skickar ut min imorgon. Beställde digital edition 19:e 12:05.

EDIT: Blev skickad idag 12:12

Medlem

Så där ja! Äntligen ett livstecken. Fick mail från EG nyss och min ska skickas idag.


signatur

Gen X Casual Gamer

Skriv svar