Tecken på att Demon's Souls-remaken till PS5 kan släppas redan i år

Robot
Tecken på att Demon's Souls-remaken till PS5 kan släppas redan i år

"Inte uteslutet", menar bransch-insider.

#demons-souls, #playstation-5


Medlem

Tror de kan vara en launch titel.

Medlem

Med tanke på att det förmodligen är runt 3 månader till PS5 release och att detta ofta brukar ske ca 3 månader innan ett spel släpps, tror jag att detta betyder att det här blir en launchtitel. Kommer det en demon souls bundle plockar jag ut 5an Day 1. Ett av flera favvo ip. Fan va roligt! PS5 hype så jävla kul med generationsskifte för en som lämnat pc master race innan det var ett känt begrepp. Nu kör vi!

Medlem

@Bf1942: vad är det med Demonsouls som lockar så mycket? Cinematics till den var spännande, och det verkar ha coola fascinerande karaktärer, men är det mycket med lore och så? Är det mycket bakgrundshistoria så att man dras in. Varför skulle du köpa just det spelet?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av krislevin:

@Bf1942: vad är det med Demonsouls som lockar så mycket? Cinematics till den var spännande, och det verkar ha coola fascinerande karaktärer, men är det mycket med lore och så? Är det mycket bakgrundshistoria så att man dras in. Varför skulle du köpa just det spelet?

Ja alltså mitt första fromsoft lir var darksouls3, trodde inte det var min grej men slutade med att jag spelat igenom alla slut, ng+ med alla builds och kombinationer man kan, efter det har jag spelat igenom alla i serien. Sättet dom berättar (eller inte berättar) storyn på (det finns lore men det berättas i det tysta, subtilt och eländigt). Spelen är tillsynes till stor del uppbyggda likt stängda korridorer men endå sprängfyllda med hemligheter, genvägar, gömd lore, items och quests. Hur man motiveras att utförska varenda liten vrå. Lägg där till svårighetsgraden, hur ofantligt svåra vissa segment kan vara och tillfredsställelsen när man "hittar nyckeln" och det som kändes omöjligt helt plötsligt är lika lätt som att andas. En berg-och-dalbana utav känslor helt enkelt. Det finns jätte mycket bra spel men kanske inte några (förutom olika pvp spel) som kan få mig så uppslukad och engagerad. Demon souls är det enda spelet i serien jag ej spelat då det var allt för föråldrat när jag upptäckte denna pärla. Vad som är bra är såklart endast personliga åsikter men för mig är detta julafton -94.

Medlem

Stämmer detta så blir det ny tv också

C64
Medlem

Tyckte det stog Tekken fan då

Medlem

Shopping-lista 2020! Ny TV, ny Playstation, Demons Souls-remake och en god whiskey.

Medlem

Tycker fortfarande att hubvärlden i demons soules är mest stämningsfull i hela soules serien. Det var en väldigt speciell upplevelse att spela första gången. Klarade spelet 2 gånger. Och missade helt vissa bitar i spelet första genomspelningen. Hoppas verkligen att dom bara förbättrat grafiken och byggd ut spelet och inte ändrat för mycket.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Tycker fortfarande att hubvärlden i demons soules är mest stämningsfull i hela soules serien. Det var en väldigt speciell upplevelse att spela första gången. Klarade spelet 2 gånger. Och missade helt vissa bitar i spelet första genomspelningen. Hoppas verkligen att dom bara förbättrat grafiken och byggd ut spelet och inte ändrat för mycket.

Det man fått se så har dom ju ändrat hur vissa bossar och monster ser ut. En del kanske blir bättre/coolare, men en del av dom som visats är det en smärre nedgradering estetiskt på enligt mig, det såg ut som dom var tagna direkt från Diablo/DOOM snarare än ett FromSoft-spel. Vi får väl se hur det blir överlag.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

KoP
Medlem

En remake som launchtitel till en ny konsol? Nu går skam på torra land i remake-träsket. :'D

NuZ
Testpilot
Skrivet av KoP:

En remake som launchtitel till en ny konsol? Nu går skam på torra land i remake-träsket. :'D

På ett sett håller jag med dig men DS är ett fantastiskt spel så skulle nog gynna konsolen och om en bundle så blir det den jag köper.

Jag saknar pris, mått och ui till ps5an. Japanerna håller oss ovetande


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

@Bf1942: låter både spännande men också en stor utmaning. Som du berättar så verkar det vara ett spel, alltså som man antingen älskar eller inte gillar alls. Har Dark Souls 3, men dog precis i början för många gånger då jag mötte en kristall varelse, som tyckte att jag gick in på hans område:) Här tror jag, är svaret. Att verkligen kunna överge världen och hoppa in och verkligen satsa, gentemot, att ge upp så fort man får problem. Ok, kommer köpa DemonSouls, och även Dark Souls 1 och 2, och sen ska jag försöka låsa upp dess skatt som du så fint beskriver. Tack!!!!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av krislevin:

@Bf1942: låter både spännande men också en stor utmaning. Som du berättar så verkar det vara ett spel, alltså som man antingen älskar eller inte gillar alls. Har Dark Souls 3, men dog precis i början för många gånger då jag mötte en kristall varelse, som tyckte att jag gick in på hans område:) Här tror jag, är svaret. Att verkligen kunna överge världen och hoppa in och verkligen satsa, gentemot, att ge upp så fort man får problem. Ok, kommer köpa DemonSouls, och även Dark Souls 1 och 2, och sen ska jag försöka låsa upp dess skatt som du så fint beskriver. Tack!!!!

Den där kristall varelsen är svårare än vad vissa bossar i spelet är för en nybörjare och den gömmer bara ett litet item som du inte ens kan använda för än flera timmar in i spelet, det är ganska mycket sånt i DS serien.

Vad jag alltid rekommenderar för nya spelare är att följa en guide. Det kanske känns trist men jag kan lova att det är bättre. Jag är ett super DS fan men första gången jag lirade Dark Souls 1 för många år sedan så gav jag upp ungefär 2 timmar in för fan vad jag inte pallade med den där jävla skiten. Men efter något år bestämde jag mig för att plocka upp det igen och köra med en guide för jag ville verkligen klara det. Guiden berätta för mig vart jag skulle, vilka monster som var svåra och vart jag enkelt kunde hitta lite bättre gear. Man ska ha kul när man spelar (duh) inte sitta och bokstavligt talat bli skitlack konstant.

Efter att följt en guide några timmar och dödat några bossar så slutade jag följa guiden och hade byggt upp mitt självförtroende och blivit tillräckligt duktig för att känna att nu kan jag försöka själv. Dog jag? Jaa. Gick jag vilse? Jaa. Ragequitta jag flera gånger? Jaa men jag hade fått en förståelse för spelet som fick mig att komma tillbaka varje gång och till slut klarade jag skiten och det var den bästa känslan jag någonsin fått från ett spel. När jag väl började lira nästa behövdes ingen guide och det var inte längre lika svårt att komma in i för kan du klara ett Soulsborne spel kan du klara alla Soulsborne spel och de är alla strukturerade på liknande sätt. Även Bloodborne och Sekiro då.

Jag skulle också rekommendera att köra DS1 först. Det är utan tvekan det enklaste i serien och många tycker det är det bästa. Learning curven är MYCKET högre i tex DS3, Bloodborne och Sekiro än vad det är i DS1. Många tycker även det har mycket bättre atmosfär. Grafikmässigt är det sämre så klart men gameplayen är nästan den samma. Bossar och fiender är dock inte i närheten lika snabba och aggressiva i 1an så man kan spela mycket mer passivt.

Detta kommer från en riktig fanboy och Soulsborne serien är enligt mig det bästa som kommit från spelvärlden men förstår att jag ser det lite genom "rosa glasögon". Men jag lovar, Dark Souls är inte så svårt som ryktet får det att verka. Det har en hög learning curve men när man väl kommit in i det blir det ett helt annat spel, fortfarande frustrerande vid tillfälle men extremt tillfredsställande när man börjar komma upp på nivån där man ibland tar bossar på sitt första försök.

Jag ska inte ens börja jiddra om loren för det kan man skriva en 100 sidor uppsats om. Men den är fenomenal och det är upp till en själv att pyssla ihop vad som pågår i världen. Det finns hela communitys och YouTube kanaler som ägnar sig åt att utforska varenda lilla detalj för nästan allt som finns i spelet har någon typ av betydelse i loren.

Blev ett långt inlägg men tar chansen att försöka föra in folk i Fromsofts ljus när jag kan hehe. Hoppas du fortsätter, jag tycker du ska börja med 1an dock just för att det är det som de flesta säger är det "bästa" och det är inte lika punishing i början om du följer en guide. Fixa Drake Sword så löser det sig.

Medlem
Skrivet av KoP:

En remake som launchtitel till en ny konsol? Nu går skam på torra land i remake-träsket. :'D

Bättre det än Xbox som kör med enbart remasters av Xbox one spel vid launch

Medlem
Skrivet av krislevin:

@Bf1942: vad är det med Demonsouls som lockar så mycket? Cinematics till den var spännande, och det verkar ha coola fascinerande karaktärer, men är det mycket med lore och så? Är det mycket bakgrundshistoria så att man dras in. Varför skulle du köpa just det spelet?

Finns lore så man spricker. Börja med Demon Souls, så har du en bakgrunds historia. Fortsätt sen med Dark Souls, DS2 och sen DS3. Har fortfarande inte koll på allt och jag började med Demons Souls 2009, det läckra med From Software är att de inte berättar loren för dig (eller hur spelet fungerar), du får utforska allt detta själv under ALLA souls spelen. Just därför älskar jag denna utvecklare och spelen de gör.

Medlem

klarade DS 12-13 gånger tror jag
Är detta sant blir det ett givet köp till PS5.

Kom ni ihåg att bakom varje pelare fanns en värld? Men en pelare var trasig,..den kanske är "fixad" i remaken?

Medlem

Trodde detta redan har utnämnt launch spel? När det väl blir en ps5a är detta första spelet

Medlem

@Maggot: haha, det låter bra. Gillar Lore och lära mig om den världen som skapats för ändamålet. Ja, kommer nog att köpa Demonsoul när det kommer ut. Ska försöka forska lite mer om det. Det är ganska rått:)

Ja, ok, har 3:an, men som du säger kommer jag börja med Demonsouls. Vad som också ser intressant ut är Mortal Shell. Är konstnärs student för concept art, så jag har pratat lite med utvecklarna. Vitaly Bulgarov är en stor kändis inom concept art, och hans arbete har influerat mig en hel del. Det ser sjukt snyggt ut och påminner väldigt mycket om Dark Souls serien. Tack så mycket för att du inspirerar mig. Snart är det dags att ge sig ut i äventyren.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

@1337Figaro: Wow. Oh man, detta var ett bra inlägg. Tack och ja, kommer börja med ettan, eller till och med Demonsoul när det kommer ut. Tittade också på Mortal Shell. Det låter väldigt spännande och precis det jag är ute efter. Ska bli kul att förlora sig in deras kreativa fantasi. Grafiken spelar inte så stor roll, om man verkligen tycker om ett spel, känns det som. Och sen älskar jag karaktärerna och fantasifulla varelser som finns med. Hmmm, myntet åkte in, nu är det bara att vänta tills jag sätter igång.

Tack:)


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

1
Skriv svar