FZ Community Summer Challenge 2020: Tio somrar av gaming!

Sida 1 av 3
WildThing
2020-06-29 12:39

En ny sommar, en ny utmaning! Och i år är det faktiskt jubileum, med inte mindre än TIO somrar i gamingens anda!

Välkommen till FZ Community Summer Challenge 2020!

Så för er som inte varit med förr, detta är en utmaning där vi som community tillsammans gör en kraftsamling och spelar igenom dom spel vi lagt på hyllan, eller för den delen gör det årliga genomspelandet av spelet man aldrig tröttnar på.

Så här har tidigare år sett ut:

2017:
Avklarade unika spel: 77
Totalt antal spel: 83

2018:
Avklarade unika spel: 165
Totalt antal spel: 181

2019
Avklarade unika titlar: 99
Totalt avklarade spel: 105

Så hur går det till då med denna sommarutmaning? Mellan 00.01 på onsdagen 1 juli tills klockan 23.59 fredagen den 31 juli så är alla medlemmar välkomna att starta valfritt spel och spela från start till slut. Plattformen ni väljer att spela på är upp till er. I spel som Hearts of Iron eller Civilisation så har ni vunnit om ni kommer på första plats när spelet är slut.

Om man hellre är en MP-människa så finns det möjligheter att klara av dom också. Jag kommer tillåta två olika sorters spel. Om spelet har ett levelingsystem med ett tak, så kan du levla upp denna. Exempelvis Call of Duty Black Ops 3 har ett tak på level 55. Når du detta, så får du räkna in det i utmaningen. Väljer man att köra "Prestigelägen" och börja om, så räknas detta.

Om ni väljer att spela ett MMO, så räknas det om man levlar upp en karaktär till Maxläge. Betalleveling, såsom WoWs "Köp expansionen och få en karaktär till max" räknas förstås inte. Väljer ni att göra detta så ta bild på er karaktär i början, så vi kan se att karaktären varit låglevel till att börja med. Uppdatera gärna under levlingens gång. Perfekt för WoW Classic här!

Klarar ni av ett DLC så nämn att det är ett DLC när ni rapporterar. Dessa räknas som separata från huvudspelet.

Du kan välja att fortsätta ett spel du påbörjat innan utmaningens start, men du får endast ha klarat runt 1/3 av spelet i grova slängar. Du kan kort sagt ha börjat ett stort RPG, men är du på slutet så kan vi inte räkna det som avklarat inom tiden. Du får självklart spela spel du klarat av tidigare, men du måste följa 1/3 regeln.

För att vi ska kunna veta att ni klarat av ett spel så kräver vi någon sorts bevis. Detta kan vara en Screenshot eller foto (fram med telefonerna!) på eftertexterna eller slutscenen av ett spel eller en länk till din Xbox live, PSN eller steamprofil som via achievments visar att du klarat spelet. Detta görs för att minska riskerna för fusk och dylikt.

Om ni önskar rapportera att ni påbörjat eller avslutat ett spel, vänligen använd följande format:

Påbörjade spel:
Final Fantasy V (SNES)

Avslutade spel:
Final Fantasy IV (SNES) *länk eller dylikt till bevis på avklarad titel*

Tänk på att INTE embedda era bilder i forumposten. Avslutningar på spel är känsliga saker, så spoila inte för folk som inte vill veta. En enkel länk fungerar fint.

När ni klarat av ett spel, gör gärna en ny post istället för att redigera en gammal. Det är lätt att jag missar avklarade titlar annars nämligen. Har du klarat av ett spel, rapporterat och du finns inte på listan ändå, säg till. Då har jag säkert bara missat det.

Är något oklart, så tveka inte att fråga kamrater! LET'S GO!

Avklarade spel:
A Normal Lost Phone - Staenhus
Blood: Fresh Supply - Vileoxe
Hellblade: Senuas Sacrifice - Mutumba
Minecraft Dungeons: Jungle Awakens (DLC) - maq777

Enskilt avklarade titlar: 4

Avklarade spel: 4

Lasrod
2020-06-29 13:03

Kul. Jag ska ge Death Stranding ett nytt försök då så många säger att det är riktigt bra.

Påbörjade spel:
Death Stranding

PcGamer
2020-06-29 13:43

Årets höjpunkt, spelade precis klart N Sane remaken av Crash Bandicoot men jag kommer köra om den eftersom jag vill klara av spelen till 100% , Dark Souls 3 körde jag förra året men jag plannerar att köra om det igen.

Plannerade spel:

Crash Bandicoot N Sane remake, PC (samtliga tre spel)
Dark Souls 3, PC (inklusive 2 DLC)
Assassins Creed 1, PC
Assassins Creed 2, PC
Assassins Creed 3, PC
Assassins Creed Brotherhood , PC
Police Quest 2, PC
Deus Ex 2: Invisible War, PC
Darksiders, PC

SID 6.7
2020-06-29 14:08

Påbörjade spel:
Baldur's gate: Enhanced Edition

2020-06-29 14:20

Påbörjade spel:
Fell Seal: Arbiters Mark
Detroit Become Human

Shadee
2020-06-29 14:54

Blir Suikoden 2 för mig i alla fall. Ett någorlunda nördigt "guilty pleasure" att spela igenom Suikoden 1 eller 2 varje sommar, och eftersom det blev ettan förra sommaren så det blir tvåan i år

2020-06-29 14:56

Planerade spel:
The Talos Principle (PC)
The Talos Principle: Road To Gehenna [DLC] (PC)

2020-06-29 15:56

Påbörjade spel:
Final Fantasy VII Remake
Horizon Zero Dawn
God of War

trickeh2k
2020-06-29 16:51

Imponerande jävla lista med spel, Jimmy! Jag skulle behöva säga upp mig och lägga resterande pengar på amfetamin för att klara av en tiondel, på sin höjd.

Belfry
2020-06-29 19:12

Får man dispens om man redan har påbörjat ett spel innan 00.01 onsdagen 1:a juli, där man har spelat en timme eller så i ett längre spel?

magma
2020-06-29 19:15

Påbörjade spel:
Dishonored 2 (main-story utan DLC).

Dohman
2020-06-29 19:16
Skrivet av Lasrod:

Kul. Jag ska ge Death Stranding ett nytt försök då så många säger att det är riktigt bra.

Påbörjade spel:
Death Stranding

Finner du inget nöje i det efter ca 2 timmar är spelet inget för dig. Säger detta bara för att bespara dig tid! Själv älskade jag det.

PcGamer
2020-06-29 19:22
Skrivet av Belfry:

Får man dispens om man redan har påbörjat ett spel innan 00.01 onsdagen 1:a juli, där man har spelat en timme eller så i ett längre spel?

Så länge man inte kört mer 1/3 så är det inga problem, så om det är ett längre spel är ju en timme inte mycket spelande=)

Citat:

"Du kan välja att fortsätta ett spel du påbörjat innan utmaningens start, men du får endast ha klarat runt 1/3 av spelet i grova slängar. Du kan kort sagt ha börjat ett stort RPG, men är du på slutet så kan vi inte räkna det som avklarat inom tiden. Du får självklart spela spel du klarat av tidigare, men du måste följa 1/3 regeln."

Belfry
2020-06-29 19:24

@PcGamer: My bad! Läste nog lite väl snabbt och missade att det stod angivet, tack så mycket.

hugoqqqq
2020-06-29 19:31

Påbörjat: Battletech (hade spelat runt 6 timmar men nån googling visade att det skulle ta runt 50 timmar om man bara kör mainquest)

keffkebab
2020-06-29 20:26

Kommer få passa i år, för mycket jobb och annat att styra med tyvärr... Men lycka till alla!

2020-06-29 20:47

Påbörjat:
Senren*Banka (PC)
Sakura wars (PS4)
Sabbath of the witch (PC)
Making Lovers (PC)

Sedan får vi se vart det leder. Har några fina i backloggen jag vill avnjuta.

Luftman
2020-06-29 21:13

Påbörjat:
River City Girls
The Curse Of Monkey Island

Lauchen
2020-06-29 21:17

Planerar att köra igenom
Halo Wars (PC)
Guardian heros (Xbox)
Dark Souls 3 samt dlc, får se om jag hinner detta dock. (PC)
Ocean horn 2 (IOS efter som jag är på resande fot i sommar)
Road redemption (PC)

Tabula
2020-06-29 21:19

Planerat:
Subnautica
Disco Elysium

Vamp
2020-06-29 21:19

Perfekt! Jag har semester hela juli och kommer att spela en hel del under sena kvällar när barnen sover.
Blir med andra ord första året jag kommer att bidra med mer än ett spel

Påbörjat (idag):
Gears of War 4

Planerat:
Gears of War 4
Gears 5
Resident Evil 3 Remake

Påbörjat: Sayonara Wild Hearts.

Gen
2020-06-29 21:57

Påbörjade spel:
Command & Conquer : Remastered (PC)
Darksiders Genesis (PC)
Homefront: The Revolution (PC)
Trine 4: The Nightmare Prince (PC)

Planerade spel:
Control : The Foundation (PC)

Azureye
2020-06-29 22:27

Påbörjade spel:
The Witcher 2: Assassins of Kings (PC)
Baldur's Gate 2: Throne of Bhaal (Endast expansion, då originalet är precis avklarat) (PC)

Shadee
2020-06-29 23:19
Skrivet av keffkebab:

Kommer få passa i år, för mycket jobb och annat att styra med tyvärr... Men lycka till alla!

Något gammalt NES-spel måste du kunna klämma in?

keffkebab
2020-06-30 00:14
Skrivet av Shadee:

Något gammalt NES-spel måste du kunna klämma in?

Nja, tveksamt. Kanske hinner klart med Thronebreaker om jag har tur.

Korstabon
2020-06-30 05:43

Ska spela ut eve-online, och wow.

Skämtar, men ska försöka med neverwinter nights enhanced

Kanske även Unreal
kanske även Icewind Dale 1 och 2 (ja, jag har dom på skivor)

LePrish
2020-06-30 07:24

Påbörjade: Assassin's creed Origins.
Planerade: Cat Quest 2,
The Swords of Ditto
A Story about my Uncle
Celeste

Joffe
2020-06-30 08:20

Påbörjat:
Epistory - Typing Chronicles

Hade tänkt köra genom något RPG också under sommaren behöver bara bestämma mig för vilket

4liv3
2020-06-30 11:02

Planerat:
Skyrim: Special Edition (Här är det main storyn som räknas antar jag? Döda Alduin?)
Binding of Isaac: Rebirth+DLCs (räknas detta spel om man klarar av en runda? Eller hur funkar ett roguelite?)
Civ 5 med DLCs
World of Warcraft Retail - Levla en ny warrior på Alliance

Sida 1 av 3