Gratis-Star Citizen strular för vissa – hur funkar det för dig?

Robot
Gratis-Star Citizen strular för vissa – hur funkar det för dig?

Stökig start, men verkar ha blivit bättre.

#star-citizen


Medlem

funkar som vanligt, dvs sådär.

Medlem

Går komma förbi karaktär skärmen, bara att försöka ett x antal gånger sen funkar det. En del säger också att man kan komma förbi den om man spelar i window mode.

Dom höjde också gratis veckan med en dag.
Men det verkar va mycket lagg i Area 18, men när man tar sig där ifrån så slutar det det lagga.

Verkar som att dom ska fokusera mer på att lägga till mer saker i spelet nu, men det blir mindre bugg städning, dom kommer bugfixa spelet mer sen när det hamnar i beta stadiet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

CTI
Medlem

Funkar helt ok för att vara i Alpha stadiet.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Star Citizen strular... Shocking!

Medlem

Det har funkat hyffsat bra för mig.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Star Citizen strular... Shocking!

Originell kommentar.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Sedan 3.9 och framåt har jag inte hunnit göra färdigt ett enda uppdrag innan ett 30k meddelande har uppenbarat sej. Inom loppet av 30 min så är det troligt att det kommer. Dock funkar det nåt sånär när man lirar själv.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Inaktiv

Inget vidare just nu. Mina händer och armor försvinner och håller på.
Det var bättre innan 3.9.1

Medlem
Skrivet av Baronova:

Originell kommentar.

Har glatt gett Star Citizen ny chans varje gång de släppt omfattande patch och varje gång har jag avslutat i frustration.

Spelet kan bli hur bra som helst men väntar tills det blir färdigt... Om nånsin.

Medlem
Skrivet av CTI:

Funkar helt ok för att vara i Alpha stadiet.

https://m.twitch.tv/clip/KathishPricklyMilkGivePLZ
Andra gången hela servern kraschade gjordes ingenting.
Det räcker alltså att en spelare klickar på fel sak för att kasta ut alla spelare Skulle inte kalla det normalt efter alla år.

Hade de lagt in 3.9.1 tidigare i veckan för alla backers och fått bort de värsta buggarna och låtit folk som inte har spelet få komma igång på fredag då hade det varit okej. Men nu är CIG ute som vanligt en dag efter med sina patchar.

Medlem

Knövlar extra mycket på eftermiddagen/kvällen för servrarna blir bombade med folk.

Medlem

Hur blev lördagen mitten av förra veckan? Jag menar för vissa är det höjdpunkten, men knappast mitten av veckan eller? Guys.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Hajfena:

https://m.twitch.tv/clip/KathishPricklyMilkGivePLZ
Andra gången hela servern kraschade gjordes ingenting.
Det räcker alltså att en spelare klickar på fel sak för att kasta ut alla spelare Skulle inte kalla det normalt efter alla år.

Hade de lagt in 3.9.1 tidigare i veckan för alla backers och fått bort de värsta buggarna och låtit folk som inte har spelet få komma igång på fredag då hade det varit okej. Men nu är CIG ute som vanligt en dag efter med sina patchar.

Haha, tractor beam är det ju ingen gammal spelare som använder eftersom alla vet att den mekaniken inte är införd än. Kan vara därför som just detta inte uppmärksammades innan spelet öppnades upp för gratisvecka med nya spelare. Men hej, det är ju just därför vi har en testperiod, så på sätt och vis får man tacka nya spelare som lade fokus på buggen.

Faktum är faktiskt att denna liksom alla patchar testas i olika vågor internt till fyra vågor av spelare innan de bedöms redo att lanseras till Player Universe i alphan. Första vågen av PTU (Player Test Universe) nås av evocati (utvalda erfarna testare), wave 2 PTU är för prenumeranter, wave 3 är för de som aktivt rapporterat många buggar och wave 4 PTU är öppen för alla som orkar installera testversionen av spelet.
När dessa vågor av testande är klara utan större felarpporter, så lanseras patchen till PU. Annars görs en patch och testandet börjar om. Ofta kan patchandet pågå i alfabetsversioner till version R och uppåt innan den lanseras till PU.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Det fungerar rktigt dåligt. Laddtiderna är absurda och även om det ligger på en snabb SSD tar det nästan en minut. "Vem släppte sådant här smörja fritt?" är den första tanke som slår mig. Det känns lite... Mja...

Är det en grov debug-built hela klabbet? Att det sedan inte tar mer än fem minuter innnan hela skärmen fylls med härliga texter som flyger runt gör det hela en smula komiskt.

Varför har man inte bara tryckt DELETE på allt och gett upp? Spelar någon det här? Finns det någon stackare som BETALAT PENGAR för det här?

Jag får nästan lite ångest över att ha provat något liknande -- det är antagligen den sämsta upplevelse jag haft framför datorn sedan jag spillde saft i C64:an medans jag spelade Commando Lybia.

DET var ruskigt. Också.

EDIT: Måste väl tillägga att jag startade det EN GÅNG TILL (fråga mig inte varför). Denna gång tog det (och jag önskar jag skojjade nu) bra exakt 20 sekunder innan jag föll Out Of Bounds och dog -- bildbevis och allt!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

När är det tänkt att Star Citizen ska vara "färdigt"?
i det stadiet att man kan börja spela och inte riskera att allt raderas och man måste börja om.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: Dem har börjat ha persistance redan i år där vapen, armors och skepp moduler o pengar sparas mellan patcher om dem inte måste göra ändringar i databaser som påverkar vissa saker.
Jag tror ju att dem har lite samma mål som eve online eller wow att dem bara fortsätter bygga på det.
Jag har slutat tänka i banor som release utan mer typ vilka features och saker som dem gör klart från roadmap.
Sen har servrarna varit mer crazy då flera som har ett game package + alla gratis spelare som tacklar in sig på servern samtidigt så blir det ett extra stort tryck. Men ja körde hur bra som helst igår kväll.run 18 tiden.

man kan se en del av det som jobbas på den närmaste tiden i roadmap på https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citizen
Längst bort till vänster sida kan man flippa mellan PU som är online delen och squadron 42 som är singleplayer spelet.

Medlem
Skrivet av ace84:

@Molotov: Dem har börjat ha persistance redan i år där vapen, armors och skepp moduler o pengar sparas mellan patcher om dem inte måste göra ändringar i databaser som påverkar vissa saker.
Jag tror ju att dem har lite samma mål som eve online eller wow att dem bara fortsätter bygga på det.
Jag har slutat tänka i banor som release utan mer typ vilka features och saker som dem gör klart från roadmap.
Sen har servrarna varit mer crazy då flera som har ett game package + alla gratis spelare som tacklar in sig på servern samtidigt så blir det ett extra stort tryck. Men ja körde hur bra som helst igår kväll.run 18 tiden.

man kan se en del av det som jobbas på den närmaste tiden i roadmap på https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citizen
Längst bort till vänster sida kan man flippa mellan PU som är online delen och squadron 42 som är singleplayer spelet.

Tack för svar.
Får se när man vill hoppa in.
Vill inte förstöra eller spela mig less på för tidig build.
iofs så känns det som ett spel som man alltid kan titta in i tid och otid i iaf när det är färdigt men vill endå ha en stabil upplevelse.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Dessvärre, att ge pengarna i förväg till att utveckla ett spel...ja, grisen i säcken är bara förnamnet. 🙂

Medlem
Skrivet av A1200G:

Dessvärre, att ge pengarna i förväg till att utveckla ett spel...ja, grisen i säcken är bara förnamnet. 🙂

Alltså, det beror ju på vad man är ute efter. Låt oss säga att du köpte baspaketet 2013 för 35 dollar när dollarn låg på typ 6.5 kr utan VAT som infördes långt senare... så betalade man typ 250 spänn för detta spelet där tex arena commander funkar till 99% mot både botar och riktiga spelare och även racing-delen är nästintill hundra-procentig. DÅ finns det inget annat spel där ute som kan komma i närheten av vad cloud imperium har gjort i känsla i skeppen enligt min mening.

Dessa delar ihop med star marine är utan problem lätt värt dessa pengar. Mmo-delen släpar tyvärr efter men att få alla dessa moduler för 250 kr om man hoppade på tåget tidigt är utan att diskutera lätt värt de pengarna ^_^


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

@Molotov: Det är roligt att se saker dom lägger till i spelet efter varje patch, men om man vill ha en riktigt bra första intryck så bör man nog vänta ett tag till. Det är väldigt många buggar, och många features i spelet är inte tillagda eller är färdiga än. Man kan ha roligt i spelet nu, finns vissa saker som kanske kommer patchas bort senare. Nu kan man ta över en NPC styrd hammerhead med crew allt, det kanske man inte kan göra senare. Några har lyckat att sno en F8 Lightning också, det är ett skepp som bara military npc:erna har tillgång till. Går inte ens köpa.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

fortfarande aldrig testat, ändå redan tröttnat. hoppas att det blir en bra surprise vid release då det trots allt är ett måste-spel


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Alltså, det beror ju på vad man är ute efter. Låt oss säga att du köpte baspaketet 2013 för 35 dollar när dollarn låg på typ 6.5 kr utan VAT som infördes långt senare... så betalade man typ 250 spänn för detta spelet där tex arena commander funkar till 99% mot både botar och riktiga spelare och även racing-delen är nästintill hundra-procentig. DÅ finns det inget annat spel där ute som kan komma i närheten av vad cloud imperium har gjort i känsla i skeppen enligt min mening.

Dessa delar ihop med star marine är utan problem lätt värt dessa pengar. Mmo-delen släpar tyvärr efter men att få alla dessa moduler för 250 kr om man hoppade på tåget tidigt är utan att diskutera lätt värt de pengarna ^_^

Fast det var ju inte vad de flesta betalade för 2013, eller senare. De betalade inte för att slåss mot bottar eller riktiga spelar i en arena, för ett racing-spel, eller för star marine. De betalade för ett mmo-spel, Star Citizen.

Medlem

@filbunke: Från början skulle det va ett singleplayer spel som wind commander, multiplayer delen skulle va som demon souls ungefär. Ungefär som att spelarna är osynliga, sen syns dom när man kommer nära och kan starta pvp mot en.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Haha, tractor beam är det ju ingen gammal spelare som använder eftersom alla vet att den mekaniken inte är införd än. Kan vara därför som just detta inte uppmärksammades innan spelet öppnades upp för gratisvecka med nya spelare. Men hej, det är ju just därför vi har en testperiod, så på sätt och vis får man tacka nya spelare som lade fokus på buggen.

Faktum är faktiskt att denna liksom alla patchar testas i olika vågor internt till fyra vågor av spelare innan de bedöms redo att lanseras till Player Universe i alphan. Första vågen av PTU (Player Test Universe) nås av evocati (utvalda erfarna testare), wave 2 PTU är för prenumeranter, wave 3 är för de som aktivt rapporterat många buggar och wave 4 PTU är öppen för alla som orkar installera testversionen av spelet.
När dessa vågor av testande är klara utan större felarpporter, så lanseras patchen till PU. Annars görs en patch och testandet börjar om. Ofta kan patchandet pågå i alfabetsversioner till version R och uppåt innan den lanseras till PU.

Vad lustigt, tänk dig att du inte provat på spelet sedan 2013 och du minns det här:
"ORIGIN 315p Add-On Ship ($65)
The 315p is ORIGIN’s “exploration” ship, featuring long-range engines and a pre-installed tractor beam! Explore strange new worlds in the comfort of a brand-new ORIGIN 315p."

Och nu 2020 är det inte ens i spelet... Tänk vad mycket de har kvar att fixa innan det blir spelbart, eller det gameplay som det pratats om från början.

Det jag menar med patch 3.9.1 är att det är väldigt korkat att släppa en ny patch samma dag, oavsett hur många PTU nivåer det finns innan som man låter hela världen testa på spelet gratis, och dessutom försenat. Onödigt dålig reklam.

Skrivet av rmpyro:

@filbunke: Från början skulle det va ett singleplayer spel som wind commander, multiplayer delen skulle va som demon souls ungefär. Ungefär som att spelarna är osynliga, sen syns dom när man kommer nära och kan starta pvp mot en.

Säg det till Chris Roberts 2012, då han själv påstår att det går bra med 60 - 100 spelare i en instans, men det här var ju innan alla problem dök upp
Star Citizen - Announcement - GDC 2012 Panel https://youtu.be/7vhRQPhL1YU?t=3009
Det här var innan kickstarter så sluta med tramset att det inte skulle bli ett online spel, det var målet hela tiden.

Medlem

@Hajfena: Sant, men det var som sagt runt 2013-2014 då dom insåg cryengine inte klarade av så många spelare Kingdom come deliverance skulle också ha multiplayer i början, men dom hade samma problem som CIG så dom slopade det.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

ELF
Medlem

Kommer inte förbi gender delen. Får väl vara genderfluid...

Tycker det är mysko att varje del i eventet bara är två dagar. Varje del borde ha varit en vecka istället. Men allt kommer ju tillbaka när det släpps. Detta kommer ju återanvändas.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

har inte spelat sedan ja typ alpha 3.0 eller så och när jag skulle testa 3.9 så ville spelet inte ladda in från början, men jag fixade det genom återställa mitt konto så min karaktär blev noll ställd. Annars har det inte varit några problem

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Vad lustigt, tänk dig att du inte provat på spelet sedan 2013 och du minns det här:
"ORIGIN 315p Add-On Ship ($65)
The 315p is ORIGIN’s “exploration” ship, featuring long-range engines and a pre-installed tractor beam! Explore strange new worlds in the comfort of a brand-new ORIGIN 315p."

Och nu 2020 är det inte ens i spelet... Tänk vad mycket de har kvar att fixa innan det blir spelbart, eller det gameplay som det pratats om från början.

Så är det med många skepp. Det finns hela skepp som i praktiken är totalt oanvändbara för att mekaniken för dem saknas, som tex de gigantiska Salvaging-skeppen osv.
Mekaniker byggs på efter hand i den ordning de passar utvecklingsmässigt, men man ljuger för sig själv om man tror att man köper till sig färdiga skepp eftersom spelet i sig är långt ifrån färdigt.
Plöjer man ned mer än de 30-45 USD som krävdes för ett startpaket, så är det pengar man donerar till utvecklingen. Inget annat. Folk som gnäller för att de känner sig berättigade att få fördelar under alphatestningen av ett spel bara för att de plöjt in riktiga pengar saknar verklighetskoll och borde troligtvis gå till psykolog.

Att spel inte är färdiga efter åtta års tid är inget konstigt. Det finns det många exempel på betydligt simplare AAA-titlar som tagit lika lång tid med FLER utvecklare och FLER miljoner investerade. Se bara Red Dead Redemption II som ett aktuellt exempel.

https://www.youtube.com/watch?v=Fug4xgy0ieg

Den stora skillnaden med Star Citizen är att allt nu sker inför öppna dörrar vilket leder till många fler förväntningar, och det i sin tur ger både positiva och negativa effekter. Positiva i form av väldigt tidig feedback som lett till att spelmekaniker testas redan innan alla mekaniker är på plats, vilket ger möjlighet att korrigera dem och även byta ut dem om de inte upplevs underhållande/passande nog. Negativt för att detta just har hänt flera gånger och Star Citizen försenat, bytt ut och helt skrivit om spelmekaniker efter feedback från spelarna. Både på gott och ont.
Man skulle rent av kunna krona Star Citizen som världens mest öppna spelutveckling. Framför allt med alla de påkostade intervjuer och reportage som produceras varje vecka.

Skrivet av Hajfena:

Det jag menar med patch 3.9.1 är att det är väldigt korkat att släppa en ny patch samma dag, oavsett hur många PTU nivåer det finns innan som man låter hela världen testa på spelet gratis, och dessutom försenat. Onödigt dålig reklam.
Säg det till Chris Roberts 2012, då han själv påstår att det går bra med 60 - 100 spelare i en instans, men det här var ju innan alla problem dök upp
Star Citizen - Announcement - GDC 2012 Panel https://youtu.be/7vhRQPhL1YU?t=3009
Det här var innan kickstarter så sluta med tramset att det inte skulle bli ett online spel, det var målet hela tiden.

Chris har aldrig sagt att det räcker med 60-100 spelare per instans. Målet är fortfarande att alla ska vara på samma server. Men för att nå dit med nuvarande detaljnivå och helt fysiska spelvärld, med total fysisk persistence över sådana enorma avstånd, så krävs helt nytt användande av teknik likt inget annat MMO tidigare. Inget annat spel, över huvud taget, har använt signed distance fields till den nivå Star Citizen nu gör. Cue Digital Foundry;

https://www.youtube.com/watch?v=OngP6uEfQoE
https://www.youtube.com/watch?v=hqXZhnrkBdo
https://www.youtube.com/watch?v=TUFcerTa6Ho
Lägg där till server streamade object cointainers som nu börjar komma på plats så är den sista tunga tekniken kvar att få till Server Meshing som planeras senare i år. Vi pratar alltså inte klustrade servrar som de flesta MMO med stort spelarantal börjat anamma, utan server meshing.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Så är det med många skepp. Det finns hela skepp som i praktiken är totalt oanvändbara för att mekaniken för dem saknas, som tex de gigantiska Salvaging-skeppen osv.
Mekaniker byggs på efter hand i den ordning de passar utvecklingsmässigt, men man ljuger för sig själv om man tror att man köper till sig färdiga skepp eftersom spelet i sig är långt ifrån färdigt.
Plöjer man ned mer än de 30-45 USD som krävdes för ett startpaket, så är det pengar man donerar till utvecklingen. Inget annat. Folk som gnäller för att de känner sig berättigade att få fördelar under alphatestningen av ett spel bara för att de plöjt in riktiga pengar saknar verklighetskoll och borde troligtvis gå till psykolog.

Att spel inte är färdiga efter åtta års tid är inget konstigt. Det finns det många exempel på betydligt simplare AAA-titlar som tagit lika lång tid med FLER utvecklare och FLER miljoner investerade. Se bara Red Dead Redemption II som ett aktuellt exempel.
https://www.youtube.com/watch?v=Fug4xgy0ieg

https://www.youtube.com/watch?v=Fug4xgy0ieg

Den stora skillnaden med Star Citizen är att allt nu sker inför öppna dörrar vilket leder till många fler förväntningar, och det i sin tur ger både positiva och negativa effekter. Positiva i form av väldigt tidig feedback som lett till att spelmekaniker testas redan innan alla mekaniker är på plats, vilket ger möjlighet att korrigera dem och även byta ut dem om de inte upplevs underhållande/passande nog. Negativt för att detta just har hänt flera gånger och Star Citizen försenat, bytt ut och helt skrivit om spelmekaniker efter feedback från spelarna. Både på gott och ont.
Man skulle rent av kunna krona Star Citizen som världens mest öppna spelutveckling. Framför allt med alla de påkostade intervjuer och reportage som produceras varje vecka.

Chris har aldrig sagt att det räcker med 60-100 spelare per instans. Målet är fortfarande att alla ska vara på samma server. Men för att nå dit med nuvarande detaljnivå och helt fysiska spelvärld, med total fysisk persistence över sådana enorma avstånd, så krävs helt nytt användande av teknik likt inget annat MMO tidigare. Inget annat spel, över huvud taget, har använt signed distance fields till den nivå Star Citizen nu gör. Cue Digital Foundry;
https://www.youtube.com/watch?v=OngP6uEfQoE

https://www.youtube.com/watch?v=OngP6uEfQoE
https://www.youtube.com/watch?v=hqXZhnrkBdo
https://www.youtube.com/watch?v=TUFcerTa6Ho
Lägg där till server streamade object cointainers som nu börjar komma på plats så är den sista tunga tekniken kvar att få till Server Meshing som planeras senare i år. Vi pratar alltså inte klustrade servrar som de flesta MMO med stort spelarantal börjat anamma, utan server meshing.

Mark Day "It is very binary, I mean people are either lovers or haters" Inside Star Citizen - BBC Click SQ42 2020? 2019-12-17
https://youtu.be/W_KUzkJoEhU?t=573

Det verkar gälla det mesta, kritiserar man något hatar man det, annars så stödjer man det fullt ut och kritiserar inget alls? Hur tror du miljonerna rullar in?

Min kritik denna gång och som många gånger är öppenheten till hur de ligger till med sin planering och hur de planerar, inte vad de åstadkommit. Alltså, de planerade att uppdatera samma dag(eller dagen efter i verkligheten) som de låter hela världen spela samtidigt som alla vet, inklusive CIG att en patch medför nya buggar. Sen om jag har synpunkter på designval(quantum travel grafiken eller något annat) men det är ju upp till var och en. Sen drar du upp saker som inte har med nuvarande kritik att göra, här kommer fortsättningen eftersom jag tänker lite längre.

"Beauty Is In The Eye Of The Beholder." In other words, beauty is highly subjective, and for every person. Och det gäller även intresse, spelmekanik och grupptryck.

Vem har sagt att en mekanik ska vara färdig för att de ens lägger in tractor beam, är inte tanken att testa sig fram i nuläget och förr, det låter mer som, vi har ingen aning om hur det här ska fungera men det låter coolt, sälj det.
Du själv påpekar att salvage inte fungerar, vad är då Reclaimer, vad visades upp 2017-12-22, vad behövs för Squadron42.... den oanvändbara tekniken du pratar om.
Squadron 42: Pre-Alpha WIP Gameplay - Vertical Slice w/ Director's Commentary
https://youtu.be/qcHAfaQh3QE?t=1920

Psykolog? fördelar under alphatestningen.. va?
Du har inte varit med sedan början va? Hur många nyheter har inte handlat om att exempelvis SQ42 ska ha ett släppdatum för att sedan inte ha något alls? Allt hänger ihop, SQ42 är helt beroende på SC men så långt tänkte ingen på i början. Att 88% röstade för att utveckla och förbättra spelen betydde exempelvis inte att man inte ska lägga in Banu Merchantman på över 6 år in i spelet på något sätt! Gå tillbaka till 2013 och säg till de som köpte det konceptet eller många andra, att skeppet inte kommer finnas spelbart före 2020, tror du den försäljningen och hypen hade varit så framgångsrikt idag då? Så vi ska alltså gå till en psykolog för att CIG inte har tid att prioritera ännu ett skepp som de drar in pengar på?

Det är inte vi som sagt att spelet eller spelfunktioner ska vara tillgängligt idag, det är de själva som började som ett 2 års projekt med massor med olika ideer och mål, sen under flera år kunde de inte ens anställa folk att programmera för att det inte fanns några tillgängliga(det får vi höra av kotaku år senare), sen gör vi om allting eftersom Research And Development inträffar när det inte blir rätt på en gång(Holotable), Illfonics jobb är obrukbart pga dålig kommunikation, sen att häva ur sig öppna dörrar... nej.
De säljer drömmar(konceptbilder), en framtid och det är reklam som folk prenumererar på, sen när folk köper de tänker de inte att om 10 år kanske jag får spela det här! De 3 första åren som grundade CloudImperiumGames, du hade inte haft något alls idag om folk som jag inte lagt ut pengar då.
Sen när folk idag häver ur sig "sooner rather than later" vet jag att de skämtar/trollar för det är ju raka motsatsen om man ser på tidslinjen utifrån ursprungstanken, CIG själva ändrar tidslinjen allt eftersom.

Vadå "räcker med 60-100 spelare", frågan var hur många som kan mötas i en online värld och Chris nämnde att han gissar på upp till 100 spelare, samtidigt som under den tiden kunde man vara 16 spelare i Crysis(Cryengine). Ganska djärvt uttalande på den tiden.

Letter from the Chairman: $19 Million! 2013-09-17. $21 million stretch goal: Salvage Mechanic
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/132...
2020-05-29 får vi veta att man kan skrapa loss färg från skeppen vi återvinner någon gång i framtiden, det är ju bättre än att allt exploderar iaf

Konceptet Banu Merchantman 2013-11-11 https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/133...

År av utveckling, poff ingen som helst nyhet om varför det ersattes! TheNOOBIFIER1337 A Preview of the 2.1 Live Holotable 2016-01-16
https://youtu.be/DkPZ8M6JR4Q

Ursprunglig titel på en tråd i det gamla forumet som CIG tagit bort helt "CIG even delayed the article about the FPS delay:" och med det syftar vi på att det tog månader innan det kom ett officiellt uttalande om att Star Marine var försenat, det är det här jag störde mig som mest med, CIG's kommunikation suger.
https://www.gamersnexus.net/gg/2016-chris-roberts-fps-delays-...

Star Citizens Squadron 42-del kan dröja till tidigt nästa år 2016-09-05 https://www.fz.se/nyhet/261931-star-citizens-squadron-42-del-...

Star Citizen – en enorm succé med problematisk utveckling 2016-09-23 https://www.fz.se/nyhet/263023-star-citizen-en-enorm-succe-me...

Läs historien om Star Citizens bökiga utveckling 2016-10-03 https://www.fz.se/nyhet/263477-las-historien-om-star-citizens...

Att "byta ut" till Lumberyard gjordes ett år före vi fick veta något så för att få upp försäljningen de första åren säger de ingenting om hur de ligger till, sen nu när allt går relativt stabilt kan ni säga att det är en öppen spelutveckling.
Varför tog CIG bort gamla forumet med alla skelett, jobbigt att bli påmind om början?

Själv har jag upplyst ett antal personer om Star Citizen senaste veckan, jag har gjort mitt jobb med att göra reklam, sen återstår det till de vad de gillar i slutändan.

uppdatering:
Min tanke var att spela mer än en gång den här veckan, det var ju i oktober sist, och kan väl inte klaga på det mer än de vanliga buggarna, falla genom golvet 3 ggr på raken men sen hittade jag ut ur rummet och strosade omkring tills jag tänkte att om ett halvår känns det mer motiverande. Sen kollar jag in på twitch och ser problemen... Och sen har CIG fått in 15 miljoner denna månad så något rätt gör de iaf.

https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/gtv6v4/modified...

1
Skriv svar