Ju bättre grafik desto otydligare spelmekanik

Inaktiv

Jag tröttnar mycket fortare om det är simplare grafik typ WoW, Overwatch, alla Riot-spel och såndär retro 8bit grafik som är populär bland indiespel.
Älskar när man helt försvinner i snygg grafik och atmosfär.
Red Dead 2 (Singleplayer) satte allt perfekt för mig. Kan inte sluta spela. Vill typ bo i spelet.
Senaste CoD var snyggt med.

Medlem

Beror lite på vad för typ av spel man spelar antar jag. Men i fps med fokus på realism så gör bra grafik sig väl när det kommer till kamouflage osv, som gör att spelare med kamouflagekläder som befinner sig i rätt miljö verkligen smälter in i omgivningen. T.ex. ghillie suits i arma3/dayz. Har ju hänt ett par gånger att man legat blixt stilla i gräset och tryckt och folk har sprungit förbi precis brevid en utan att se en.

Jämför det med Battlefield 1942 eller något annat gammalt storskaligt spel, där ett huvud som stack upp en kilometer bort syntes ganska väl. Eller, om jag minns rätt, battlefield vietnam, där folk låg och tryckte i buskar långt bort och trodde att man inte kunde se dom, när busken inte ens renderade på det avståndet pga prestandaskäl

Medlem

Älskar grafik så för min del nej. Men sen bra grafik =/= realism i mina ögon.

Håller på med grafik på fritiden så ju snyggare spel dessto gladare blir jag men snyggt är en smakfråga, kan var cartoonish, realism etc etc. Ett spel ska ha den grafik som passar spelets ton överlag. Ett skämtsamt och barnsligt spel ska inte ha super realistisk grafik.

123
Skriv svar