Se Doom Eternal med simulerad ray tracing

Sida 1 av 1
Nyhet
2020-03-23 09:34
Se Doom Eternal med simulerad ray tracing

Snyggt blir snyggare med ny reshade, i 4K-video.

#doom-eternal, #ray-tracing, #reshade


nils45
2020-03-23 11:38

Kontrast ON. Kontrast OFF.

2020-03-23 11:52

FPS ON . FPS OFF

jehuty
2020-03-23 12:12

Ser ju bara ut som att dom höjer ljusstyrkan och har lite HDR vi alla starka ljuskällor.

trickeh2k
2020-03-23 12:34

Snyggt, men det var ju knappast spelbart i den fpsen.

marsson90
2020-03-23 13:16

Har sett en del klipp från honom genom åren. Han är duktig på att stödja många spel, men i flera av spelen innebär hans "raytracing"-stöd att allt glänser som en spegel, även mattor.

2020-03-23 14:12

@marsson90: Förmodligen mestadels i äldre spel eller spel med enklare grafik. Stödjer spelet redan reflektioner på pixelnivå så ska det inte vara några större problem.

Man behöver något som berättar för shadern om materialet är reflektivt, samt maps/texturer som berättar vart samt hur mycket reflektion / spridning, samt om materialet ger ifrån sig ljus. Typ maps/texturer för emissive/illumination, reflective, roughness, metallness eller liknande beroende på vilket materialmodell man kör. Äldre spel har inte ens normalmappar.

HaZe303
2020-03-23 22:37

Ser ut som han bara drar på med färg, ljus och kontrast inställningarna?

Sida 1 av 1