Håller Bioware på att totalrenovera Anthem?

eld
Medlem
Skrivet av Belfry:

@HaZe303: De hade ju dock jobbat med spelet i drygt 6 år, så frågan är om det verkligen kunde bli bättre med den totala inkompetens hos de som styrde det skeppet.

Anthem som existerar idag gjordes väl på under knappt 2 år eller något sånt, så hade de suttit längre med det hade de absolut lyckats göra något bättre.

Gnällkuk
Skrivet av Belfry:

@HaZe303: De hade ju dock jobbat med spelet i drygt 6 år, så frågan är om det verkligen kunde bli bättre med den totala inkompetens hos de som styrde det skeppet.

Problemet var ju att det var två studios hos BioWare där det ena var det som stod för att spelet aldrig fick någon tydlig inriktning och att de snudd på struntade i det andra kontorets viljor och åsikter. Det kontoret är sedermera avvecklat och flera personer har lämnat.

Jag tror de har en bra chans att både göra ett bra spel igen samt ge goodwill både till EA och BioWare om de lyckas. Det förutsätter dock att om den nya versionen kostar fullpris igen, att de som köpt orginalet får spelet gratis, eller kraftigt rabatterat - typ 80-90%. Till skillnad från luftslottet F76 har ju Anthem en bra grund att bygga på.

I princip samtliga har ju varit eniga om att det ser snyggt ut och är kul att spela, stundtals, men att det saknar en hel del för att det ska vara roligt mer än ett tiotal timmar. Om det händer något så lär vi inte höra något innan tidigast nu i sommar till E3 med möjlig release om drygt ett år.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Belfry:

@HaZe303: De hade ju dock jobbat med spelet i drygt 6 år, så frågan är om det verkligen kunde bli bättre med den totala inkompetens hos de som styrde det skeppet.

Sant, jag säger inte emot dig, säger bara synd, för det fanns jävligt bra snygga, nytänkande, och extremt roliga delar i spelet, och så flöt det på bra, så det var inte i grunderna "tekniskt" helt katastrof, utan det som inte var färdigt, var att dom glömde att göra ett eget spel istället för att göra ett nytt fett spel, inte för att tävla mot "destiny 2", vilket dumt, då det är helt olika, men inte vara nån "vill vara bättre än nåt annat", utan är bättre än alllt annat märks att Bioware har enorma självförtroende problem för tillfället, och vem skulle inte ha det med deras osis på senare tid, inte länge sen dom var odödliga?''

Det borde ha varit ett free2play från början, i det skicket som det var, då kanske det hade gått ok, men alla hit och dit beslut, och paniken från utvecklarna fick spelarna få panik, så alla bara ville fly det sjunkande skeppet? Jag med, jag gillade spelet som fan, men jag vet, om dett nätverksbaserat spel får spader, och spelarna får höra hur det kommer dö när som helst, ett spel som är beroende av spelare, för att få fler spelare? Så jag gav upp innan det gick för dåligt, så jag fick avsluta det förhållandet med ett gott minne och "avslut"...

Samma som håller på händer nu med World of Tanks, WARGAMING har sålt sönder spelet med alla sina premium tanks, så alla idioter och noobs skrämmer iväg alla dom som spelat det i 10 år, för matchmakingen funkar uselt värre, så det är alltid idioter mot essen, elller essen mot idioter, och gissa vilken sida jag brukar hamna på. Spoilervarning, det är inte essen... även om jag är ett ACE i WoT måste jag säga! Men född med usel tur och tajming... ;D Synd att Wargaming är så jävla giriga, så dom dödar sitt eget spel helt i onödan, nu har dom t.om börjat sätta in bots som inte säger sig vara bots, utan dom skapar fejk konton som ska vara "människor", fast ser man dom spela, så ser man att det är usla bots, inte ens bots är så dåliga, och det bara ökar flyende WoT spelar skaran än mer för varje dag och vecka och månad och år... snart går det nog inte längre med vinst ens... Jag håller mig kvar endast för att jag lagt enorma pengar genom åren på spelet, och det är det WG hoppas på, att dom som lagt mycket pengar pås pelet, som spelat det länge, inte vill "offra" sina investeringar...

Skrivet av trickeh2k:

Problemet var ju att det var två studios hos BioWare där det ena var det som stod för att spelet aldrig fick någon tydlig inriktning och att de snudd på struntade i det andra kontorets viljor och åsikter. Det kontoret är sedermera avvecklat och flera personer har lämnat.

Jag tror de har en bra chans att både göra ett bra spel igen samt ge goodwill både till EA och BioWare om de lyckas. Det förutsätter dock att om den nya versionen kostar fullpris igen, att de som köpt orginalet får spelet gratis, eller kraftigt rabatterat - typ 80-90%. Till skillnad från luftslottet F76 har ju Anthem en bra grund att bygga på.

I princip samtliga har ju varit eniga om att det ser snyggt ut och är kul att spela, stundtals, men att det saknar en hel del för att det ska vara roligt mer än ett tiotal timmar. Om det händer något så lär vi inte höra något innan tidigast nu i sommar till E3 med möjlig release om drygt ett år.

Håller med om allt du skrev!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

NuZ
Testpilot

Spelet fick 3/5 på FZ så alltså ”bra”. Varför behövs totalrenovering?

OnT
Kul för de som fortfarande spelar spelet att det blir lite förändring i det


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Nej tack. Så som dom ljög och lurade alla innan, under och efter släppet har mitt föetroende för dom försvunnit. Finns bättre spelutvecklare att lägga sina pengar på.

Medlem

Köpte ett ex häromdagen, 99 kr ink frakt. Nytt.

Hoppas på att kunna rida på en gratis uppdatering ifall man äger originalet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar