Den stora Death Stranding-tråden

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Nån som vet om Death Stranding gör sig bäst på PC eller PS5? sugen på äntligen ta mig an spelet men svårt välja plattform. PC är normalt bäst tekniskt men hur bra är portningen?

Portning är ett praktexempel hur en portning ska vara.
Välj PC, finns väll ingen native PS5 version ens.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Portning är ett praktexempel hur en portning ska vara.
Välj PC, finns väll ingen native PS5 version ens.

Är lite just det att ps5 är "bara" bakåtkompatibel och inte native som fick mig fundera mest. Får nog bli skaffa på PC då. Tack för hjälpen

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Portning är ett praktexempel hur en portning ska vara.
Välj PC, finns väll ingen native PS5 version ens.

Ja detta är väl ett spel som borde komma ut som ps5 version. Jag menar god of war har ju till och med det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Det har gått lite rykten om en Extended Edition av DS. Lite extra storymaterial och sånt så det är ingen free upgrade vad jag förstått det som. Men det är rykten som sagt, ta det med en nypa salt även om jag är säker på att Kojima dreglar av möjligheterna han har med DualSenese-kontrollen

https://www.fz.se/nyhet/285920-en-extended-edition-av-death-s...

Så länge jag kan fortsätta på min save från PS4 så kommer jag lätt köpa PS5-versionen om den kommer. En av de bästa spelupplevelser jag någonsin haft, det kom ut precis i rätt tidpunkt för mig och mitt liv i alla fall. Kojima förtjänar allt stöd för de visioner han har och de upplevelser han vill dela med sig av. Om jag inte spelat det kanske jag hade väntat på EE (förutsatt att det kommer) annars är PC-versionen helt klockren. Särskilt om du sitter med RTX-kort och kan köra DLSS 2.0.

Medlem

PS4-versionen är helt okej
PC är bättre på det mesta (grafik, fps, flyt med mera)
PS5 - saknar uppgifter / vet ej


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Avstängd
Skrivet av Hanzo:

PS4-versionen är helt okej
PC är bättre på det mesta (grafik, fps, flyt med mera)
PS5 - saknar uppgifter / vet ej

Det är bara ps4 versionen som finns till ps5. Så därför vi snackar om att vi vill ha en ps5 uppgradering.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

PC-versionen är helt klart bäst.

Medlem
Skrivet av sofam:

PC-versionen är helt klart bäst.

Jo väldigt stabil. Verkar vara låst 60fps enligt Steam men sjunker aldrig under.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har ni samma upplevelse som jag att man verkar dela värld med väldigt många aktiva spelare?
Snart är typ motorväg byggd på hela kartan, jag har själv bidragit och så serman att det bara växer mer och mer.
Blir väldigt lätt att ta sig fram

Sen är det skyltar, postboxes och personliga shelters överallt också
Hur länge står sånt här kvar?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har ni samma upplevelse som jag att man verkar dela värld med väldigt många aktiva spelare?
Snart är typ motorväg byggd på hela kartan, jag har själv bidragit och så serman att det bara växer mer och mer.
Blir väldigt lätt att ta sig fram

Sen är det skyltar, postboxes och personliga shelters överallt också
Hur länge står sånt här kvar?

Ja jag verkar också dela med väldigt många, det är extremt skönt. När jag spelade på PS4 i början var min upplevelse att det inte var särskilt aktivt.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har ni samma upplevelse som jag att man verkar dela värld med väldigt många aktiva spelare?
Snart är typ motorväg byggd på hela kartan, jag har själv bidragit och så serman att det bara växer mer och mer.
Blir väldigt lätt att ta sig fram

Sen är det skyltar, postboxes och personliga shelters överallt också
Hur länge står sånt här kvar?

Första gången du kommer till ett område så är det ”offline”. Men när du kopplar upp det, eller klarar en del av uppdragen, så går det ”online” och du får hjälp av andra att bygga saker.

Tycker det är ett bra sätt att göra det på. Känslan av att upptäcka saker för första gången försvinner inte och det blir inte jobbigt att behöva springa fram och tillbaka, för då finns det en motorväg👍

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har ni samma upplevelse som jag att man verkar dela värld med väldigt många aktiva spelare?
Snart är typ motorväg byggd på hela kartan, jag har själv bidragit och så serman att det bara växer mer och mer.
Blir väldigt lätt att ta sig fram

Sen är det skyltar, postboxes och personliga shelters överallt också
Hur länge står sånt här kvar?

Alla strukturer börjar slitas ner efter ett tag p.g.a. timefall men som spelare kan man ju bidra genom att uppgradera och reparera andras byggen Undantaget är väl vägarna. De byggen du anser onödiga kan du dessutom plocka bort i din spelvärld och där vet jag inte hur det fungerar men då lär det dyka upp nya grejer istället efter ett tag. Du kan också göra strand contracts(?) med andra spelare och då är det desto mer troligt att deras byggen dyker upp i din spelvärld.

Kul att du gillar spelet

Medlem
Skrivet av Thane:

Första gången du kommer till ett område så är det ”offline”. Men när du kopplar upp det, eller klarar en del av uppdragen, så går det ”online” och du får hjälp av andra att bygga saker.

Tycker det är ett bra sätt att göra det på. Känslan av att upptäcka saker för första gången försvinner inte och det blir inte jobbigt att behöva springa fram och tillbaka, för då finns det en motorväg👍

Precis så jag tänker också.
Det förstör ingen "första upplevelse" men underlättar när man backtrackar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har inte haft ihjäl nån i spelet men när spelade för ett tag sen så tog jag ner en fiende som bar på ett assault rifle.
Använde det sen på nästa fiende som dog.
Fick direkt meddelande av Die Hard man att undvika att döda folk och ta hand om liken.
Satte liket i Body bag men glömde sen ta med liket.
Nu där liket ligger/legat är det en spök ikon?
Vad händer om man lämnar för länge eller har det blivigt ett BT område där nu?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har inte haft ihjäl nån i spelet men när spelade för ett tag sen så tog jag ner en fiende som bar på ett assault rifle.
Använde det sen på nästa fiende som dog.
Fick direkt meddelande av Die Hard man att undvika att döda folk och ta hand om liken.
Satte liket i Body bag men glömde sen ta med liket.
Nu där liket ligger/legat är det en spök ikon?
Vad händer om man lämnar för länge eller har det blivigt ett BT område där nu?

Har aldrig dödat någon men det borde bli ett BT område där så jag förstår Lore:n, eventuellt en mega explosion. Bäst att ta med snubben till krematoriet uppe i bergen för jag antar att det var där du var. MULE finns ju på andra ställen och bär inte dödliga vapen.

Alternativet är att dra med liket till tjäran utanför Central Knot (?) City. Berätta gärna vad som händer med liket annars för jag vet inte

Medlem
Skrivet av pinky:

Har aldrig dödat någon men det borde bli ett BT område där så jag förstår Lore:n, eventuellt en mega explosion. Bäst att ta med snubben till krematoriet uppe i bergen för jag antar att det var där du var. MULE finns ju på andra ställen och bär inte dödliga vapen.

Alternativet är att dra med liket till tjäran utanför Central Knot (?) City. Berätta gärna vad som händer med liket annars för jag vet inte

Ja det var där mellan waypoint och distribution center i bergen. Ligger ett crematorium i närheten och tänkte ta det dit men mitt i allt glömde jag och nu har jag varit på annat håll en tid och upptäckte att det var en spök ikon där.
Ska ta mig dit och kolla läget när jag spelar nästa gång


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det var där mellan waypoint och distribution center i bergen. Ligger ett crematorium i närheten och tänkte ta det dit men mitt i allt glömde jag och nu har jag varit på annat håll en tid och upptäckte att det var en spök ikon där.
Ska ta mig dit och kolla läget när jag spelar nästa gång

De blir en voidout där då. Ett stort jävla hål. Vet ej hur länge de tar för de o bli normalt igen 🤗

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

De blir en voidout där då. Ett stort jävla hål. Vet ej hur länge de tar för de o bli normalt igen 🤗

Oh, är det negativt på nått sätt eller "game breaking" låter som annars man kan låta det ligga


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Oh, är det negativt på nått sätt eller "game breaking" låter som annars man kan låta det ligga

Låter onekligen spännande men jag har för mycket moral i kroppen för att ta död på någon och se själv haha! Jag har men för livet sedan Sons of Liberty när jag sköt en bepansrad soldat i fejset. Glaset framför ögonen sprack, blev blodskvätt på insidan av hjälmen och sedan dess har jag inte haft mage att döda någon i ett Kojima-spel.

...förutom vid en shoot out i Ground Zeroes där det blev lite stökigt när jag väntade på exfiltration och där blev jag sugen på att spela MGS V

Medlem

Har spelat och diggar det. Fantastisk miljö, klockren musik och förvånansvärt beroendeframkallande gameplay.

Har dock ej klarat det.

Denna utgåvan kan få mig att göra det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av pinky:

Låter onekligen spännande men jag har för mycket moral i kroppen för att ta död på någon och se själv haha! Jag har men för livet sedan Sons of Liberty när jag sköt en bepansrad soldat i fejset. Glaset framför ögonen sprack, blev blodskvätt på insidan av hjälmen och sedan dess har jag inte haft mage att döda någon i ett Kojima-spel.

...förutom vid en shoot out i Ground Zeroes där det blev lite stökigt när jag väntade på exfiltration och där blev jag sugen på att spela MGS V

Ja det är något speciellt, brukar också undvika dödandet.
Det var inte meningen att skjuta fienden, hade inget vapen med gummikulor så slog han med assault med en väska tog upp vapnet och skjöt den andra innan jag hann tänka


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Oh, är det negativt på nått sätt eller "game breaking" låter som annars man kan låta det ligga

Absolut inget game breaking med tanke på att det är utvalt var människor är och i vilken radie dom kan röra sig på. Det ser rätt coolt ut så prova!😁👍

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Ja det är något speciellt, brukar också undvika dödandet.
Det var inte meningen att skjuta fienden, hade inget vapen med gummikulor så slog han med assault med en väska tog upp vapnet och skjöt den andra innan jag hann tänka

Haha underbart! ”Det var inte meningen” hahahaha


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Haha underbart! ”Det var inte meningen” hahahaha

Nej har jag skjutvapen i spelet så är det med blodammo (mot BT's) och gummikulor mot människor. inget dödligt våld inte


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Nej har jag skjutvapen i spelet så är det med blodammo (mot BT's) och gummikulor mot människor. inget dödligt våld inte

Jag har inte hunnit så långt. Fastnade i början och har inte orkat ta upp det sedan dess. Jag är kass på spel och kan erkänna det också. Som i AC valhalla har jag fastnat 100 gånger så man blir tvungen att leta en youtube video på det. Kanske ska göra det med detta med!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har inte hunnit så långt. Fastnade i början och har inte orkat ta upp det sedan dess. Jag är kass på spel och kan erkänna det också. Som i AC valhalla har jag fastnat 100 gånger så man blir tvungen att leta en youtube video på det. Kanske ska göra det med detta med!

Ge inte upp 🙂👍

Vad är det du fastnade på?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

eld
Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har inte hunnit så långt. Fastnade i början och har inte orkat ta upp det sedan dess. Jag är kass på spel och kan erkänna det också. Som i AC valhalla har jag fastnat 100 gånger så man blir tvungen att leta en youtube video på det. Kanske ska göra det med detta med!

Första BT-områdena, typ skogen eller berget?

Medlem
Skrivet av eld:

Första BT-områdena, typ skogen eller berget?

Är det månne Wind Farm? Jag rekommenderar att försöka smyga förbi BT's i början av spelet så långt det bara går. Skogen innan Wind Farm är rätt jobbig första gångerna men det går att smyga sig förbi utan att bli upptäckt. Din odradek kommer att snurra snabbare ju närmare BT's du kommer och dessutom rikta sig mot deras position och när du står still kan du t.o.m. scanna och se dem. Detta vet du kanske redan om men för mig var det inte helt självklart när jag började spela

Du kommer få annan utrustning för att bekämpa dem senare vilket ger dig fler möjligheter

Som jag nog tidigare nämnt här tycker jag BT's är ångestframkallande även efter +100 timmar med DS. Får en mindre adrenalinkick varenda gång! Tycker KP lyckats oerhört bra med att förmedla att BT's inte är något man skojar med. Man känner sig aldrig riktigt säker ute i landskapet.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har inte hunnit så långt. Fastnade i början och har inte orkat ta upp det sedan dess. Jag är kass på spel och kan erkänna det också. Som i AC valhalla har jag fastnat 100 gånger så man blir tvungen att leta en youtube video på det. Kanske ska göra det med detta med!

Den första delen av spelet är ganska seg... Jag rekommenderar att du bara kör main story rakt igenom den tills du kommer till nästa del. Jag fastnade med massa sidequests när jag körde på PS4 i första delen av världen och man har liksom ingen utrustning att göra livet lättare med.

Andra gången jag körde så körde jag på PC och då truckade jag bara rakt igenom första delarna så man kommer över havet. DÄREFTER öppnar spelet upp sig kan jag lova.

Avstängd
Skrivet av sofam:

Den första delen av spelet är ganska seg... Jag rekommenderar att du bara kör main story rakt igenom den tills du kommer till nästa del. Jag fastnade med massa sidequests när jag körde på PS4 i första delen av världen och man har liksom ingen utrustning att göra livet lättare med.

Andra gången jag körde så körde jag på PC och då truckade jag bara rakt igenom första delarna så man kommer över havet. DÄREFTER öppnar spelet upp sig kan jag lova.

Ok tack för tipset. Vill dock ha en PS5 version av detta med 60 fps. Då kanske jag gör ett nytt försök!


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar