Senaste spelet du klarade?

Medlem

senaste jag klarade var until dawn på ps4 ..
håller på med suikoden 2 nu så det lär väll bli nästa

Medlem

A Plague Tale: Innocence på Ps5 avklarades härom veckan. Visst var det bitvis snyggt och stämningsfullt men speciellt bra vet jag inte om jag tyckte i slutändan. Kan hända att mina förväntningar höjdes något efter alla lovord man läst.

Mot slutet när man skulle skydda sig bakom en vagn som ens kompanjon alldeles alldeles för långsamt puttade framåt samtidigt som man både skulle undvika att bli träffad av pilar från bågskyttar och själv försöka (med uruselt sikte) att prickskjuta soldater som kutade mot dig, kan ha varit det mest värdelösa segmentet i ett spel på år och dar. Att man dessutom varenda gång man dog fick spela om och lyssna på samma dialog, gå den, egentligen, pyttekorta biten bredvid den überlångsamma vagnen för att sen dö p.ga att siktet svikit dig för hundrade gången eller att en bågskytt sköt sin pil på nåt magiskt sett genom vagnen gjorde inte saken bättre. Blir fortfarande irriterad när jag tänker på det^^. Bara en sån liten del kan nästan sänka ett spel helt om det går för långt:P.

Medlem

Drog genom ett år i kariärsläget
Wrestling Empire

Resultatet efter ett år. 87% vinster.
Var både heavy weight champion + tag team champion.
Men sista dagarna i december fick jag kicken av Stephanie mcmahon
2 dödsfall i ringen.
En gammal legend honky tonk man dog i en match.
Jim Ross kastades ut ur ringen av thypoon och bröt nacken.

Det här är wrestling spelet allt kan hända 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Körde precis igenom Little Nightmares 2. Förutom ett par störiga moment när man ska slå på mobs så ger jag spelet två tummar upp.
Vilken atmosfär, ljudet är i klass för sig.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Psychonauts 2! 10/10
Har man spelat ettan är det ett måste. Har man inte spelat ettan så gör det då för tusan!


signatur

Korvspad.

Medlem
12 minutes

Klarade 12 minutes för ett par dagar sedan. Roligt men inte särskilt svårt och små störande detaljer som drog ner känslan lite. Det där att det känns som ett spel för de naturliga sakerna som skulle hända i verkligheten inte sker, typ du tar din vattenflaska och ska fylla på den, då går inte det för det är ju en kork på den så du måste först klicka för att ta av korken. Men klickar du på tårtan tar du en gaffel och börjar äta.

7/10. Det var ett kul break från alla andra spel.

Medlem

Psychonauts 2. Trodde inte de kunde överträffa första spelet och det gjorde de inte. Men känns det som ett likvärdigt spel och en bra uppföljare? Absolut! Som en annan skrev: spela första spelet om ni inte gjort det. Intelligent och rolig 3D-platformare med roliga pussel.

Medlem

Pixel remastern av FF III. Håller nu på med FF IX hämtat från PSN, jag kan inte minnas att jag skulle ha klarat det på PS1. Det var nog så att jag jagade alla kort man kunde få och tröttnade på vägen.

Medlem

Inside (PC)

Ett otroligt hypnotiserande läckert äventyr. Det visuella, atmosfären och ljudet får högsta betyg, det är dessa element som bär spelet helt klart. Pusslen var OK, inget märkvärdigt direkt och "storyn" får man tolka bäst man kan, men den var intressant minst sagt. Är man ute efter en renodlad plattformare med djup gameplay är inte Inside det man söker efter.

Betyg: 8.5/10


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Little Nightmares 2. Tog mig hela sommaren som småbarnsfarsa. Startade med The Ascent idag. Blir väl klar till jul.

Medlem

Kämpar så hårt! Det är ju så enkelt, precis som gamla goda Amiga spel.
Men så höjer dom svårighetsgraden lite
Tror jag är nära att klara av det, men är nog 1 eller 2 kapitel kvar

Northgard Trailer

Northgard på Steam
https://store.steampowered.com/app/466560/Northgard/

Medlem

Klarade Cyberpunk 2077 igår. Gjorde inte riktigt allt man kan göra men körde en hel del side content. Gilla Panam-delen och Delamain var rätt underhållande. Körde på PC 1.3 patchen, fortfarande massa buggar, 1 quest gick inte att göra där man skulle hitta sin gamla bil på ett skrotupplag. Bilen spawnade inte.

Main storyn var ganska kort kändes det som men ganska underhållande.

3/5

Medlem

Death Stranding
av möjliga, precis som FZ betyg


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

It's not a lake, it's an ocean

Uncharted: The Lost Legacy. Väldigt snyggt och småputtrigt, men oerhört trista och enahanda strider samt en känsla av att ha sett allt förr drog ned betyget.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Spider-Man! Riktigt kul, man märkte verkligen att utvecklarna spelat mycket av Arkham-serien.

Medlem

Escape from Kyoto House. Tar väl 1.5 timmar att klura ut, utan att fuska. men var riktigt underhållande!

Medlem

Watch Dogs Legion: Bloodline på Stadia
Har inte spelat huvudkampanjen men detta fristående DLC var riktigt kul med fokuserad story.

Medlem

It Takes Two. Riktigt underhållande och välgjort får jag säga

Medlem

noita, det tog mig 130 timmar innan rng jesus och ren tur var på min sida
Hela vägen dit var dock underhållande

Medlem

Igår körde vi igenom:

Golden Axe
Altered Beast
TMNT: Turtles in Time

De två första är i ärlighetens namn rätt så kassa - speciellt Altered Beast. TMNT däremot är fortfarande ett riktigt bra spel

It's not a lake, it's an ocean

Körde ut A Plague Tale förra helgen. Hade pyttelite kvar, i stort sett bara slutbossen. Ser nu ännu mer fram emot uppföljaren.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Peggle 2


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Quake

Körde igenom det nu med nya uppdaterade versionen. Var nog första gången på över 20 år. Fortfarande ett bra spel. Bandesignen är genialisk.

Medlem

Psychonauts 2

Stort fan av ettan och det här var på samma nivå. Saknade nån riktigt fantastisk nivå som i ettan (Lungfish, Milkman och brädspelsbanan för min del) men hade trevligt ändå.

Sen får jag klaga lite på att spelet är på tok för lätt.

Medlem

Ratched and Clank Rift Apart

Medlem
Lost in Random
4
Mycket bra
+
Mycket trevlig berättelse
+
Unikt på många sätt
+
Grafikstilen
+
Humor
-
Lite få kort att välja bland
-
Ibland blir det lite väl mycket dialog
Det här betyder betygen på FZ
Medlem

The Messenger

Det här är ett spel som klickade sent på mig. Jag spelade det ett par timmar på PS4:an samma år som det släpptes - men sen tog andra spel upp min uppmärksamhet. Kanske var det dålig timing, men spelets inledning verkade inte få mig hookad - trots att jag älskar ninjaspel som Ninja Gaiden, Tenchu, Shinobidou etc.

Sen köpte jag det igen på PC, och kom snabbt förbi de första banorna och blev snart helt såld! Spelet är fantastiskt bra! Spelkänslan i kontrollen, musiken och flowet på banorna är perfektion. Ju mer ninjautrustning man låser upp desto skönare blir gameplayet!

5 av 5


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av caracarn:

Igår körde vi igenom:

Golden Axe
Altered Beast
TMNT: Turtles in Time

De två första är i ärlighetens namn rätt så kassa - speciellt Altered Beast. TMNT däremot är fortfarande ett riktigt bra spel

Golden Axe har ändå viss charm. Spelade mycket när det begav sig. Kan tänka mig att det inte riktigt håller idag dock, en remake a la Street of Rage 4 vore nice. Altered Beast är väl ingen höjdare, det håller jag med om.

Medlem

Halo wars 2 som uppvärmning till Halo Infinite, helt enkelt kampanj. Körde samtliga expansioner också. Av någon anledning gillade jag ettan mer dock. 3/5.

Medlem
AC Valhalla

Blev klar med Valhalla i fredags. Jag tyckte om spelet, men hyfsat besviken ändå på slutet och det är tbh alldeles för långt. Väldigt mycket transportsträcka…

Skriv svar