World of Warcraft blir svinsnyggt i Unreal Engine 4

Sida 1 av 2
2019-07-15 14:15
World of Warcraft blir svinsnyggt i Unreal Engine 4

Vi skulle hellre spela det här än World of Warcraft: Classic.

#unreal-engine-4, #world-of-warcraft


2019-07-15 14:30

Om mindre än en månad släpps World of Warcraft: Classic

Har dom ändrat datum eller?

2019-07-15 14:30

Samtidigt som jag tänker, det hade varit nice med ett helt nytt WoW, mera i stil med det gamla men med quality of life saker ifrån det nya så ser jag bara ACTIVISION-BLIZZARD! komma springandes och skulle fylla spelet med microtransaktioner. Nej, håller mig kvar i FF14 istället, det är bra mycket roligare och det finns massor med folk att spela med, till skillnad ifrån Wow som mer eller mindre är i maintenance mode... inte riktigt, men bra nära.

2019-07-15 14:53

Riktigt snyggt.

2019-07-15 15:06
Skrivet av Esri:

Samtidigt som jag tänker, det hade varit nice med ett helt nytt WoW, mera i stil med det gamla men med quality of life saker ifrån det nya så ser jag bara ACTIVISION-BLIZZARD! komma springandes och skulle fylla spelet med microtransaktioner. Nej, håller mig kvar i FF14 istället, det är bra mycket roligare och det finns massor med folk att spela med, till skillnad ifrån Wow som mer eller mindre är i maintenance mode... inte riktigt, men bra nära.

Håller med dig FF14 speciellt nya expansionen sjukt bra.

Skrivet av robindinfan:

Om mindre än en månad släpps World of Warcraft: Classic

Har dom ändrat datum eller?

Ah, ska vara en dryg månad.

2019-07-15 15:21

Ser ut som ett halvsunkigt PS3-spel. Finns dussintals koreanska MMO-spel med bra mycket snyggare grafik än så.

2019-07-15 15:25

Den låga fpsen ger helt klart vanillakänsla.

2019-07-15 15:25

Äh, man tänker inte på grafiken när man spelat några timmar.

Samma anledning till att det är en gigantisk skara människor på vårt klot som fortfarande spelar Runescape.

2019-07-15 15:32

Nja, tycker det tappar lite för mycket av cartoon-estetiken personligen.

2019-07-15 15:46
Skrivet av Devan:

Äh, man tänker inte på grafiken när man spelat några timmar.

Samma anledning till att det är en gigantisk skara människor på vårt klot som fortfarande spelar Runescape.

Indeed. Känsla > Grafik. Finns inget mmo som klår wows nivå av crispness. Det är finslipat till perfektion

2019-07-15 15:48
Skrivet av keffkebab:

Nja, tycker det tappar lite för mycket av cartoon-estetiken personligen.

Håller med. Visst att vissa miljöer, särskilt dom på natten ser tjusiga ut på klippet.
Men att gå mot en mer "verklighetstrogen" grafik tycker jag inte passar i WoW.

Men sedan var det inte direkt grafiken som fick mig att gilla WoW när det kom heller, utan det var gemenskapen och det sociala mellan olika spelare i den enorma warcraft-miljön som gjorde att jag gillade det så mycket.

2019-07-15 15:54

Ruskigt snyggt och med enorm potential att bli bättre. Bästa ögonblicket var 1:30 in i filmen där mörkret föll i skogen, något jag längtat efter sedan 2005! Enda som blev lite konstigt var de cartooniska Horde-byggnaderna bland all den realismen

2019-07-15 15:57

@Hordaland: ...som också är gjorda utan ersättning av en ensam lekman? Jag tilldelar dig här med det Svarta Bältet i jämförelser.

2019-07-15 16:37

Rätt snyggt men känns inte riktigt Warcraft...

2019-07-15 16:46

Kul att se en modern tolkning av miljöerna! Vissa scener var riktigt snygga och vissa var mindre bra. Durotar var nog favoriten.

Tyvärr tycker jag nog mycket av känslan försvinner när det blir mer åt det realistiska hållet. Trots att jag känner igen mig i dessa miljöer så känns det också väldigt främmande.
WoW har en speciell estetik som jag gillar och som håller bra än idag på grund av det.

Leker vi med tanken att Blizzard skulle släppa ett modernt Vanilla så skulle jag föredra att dom använder sig av den teknik och förutsättningar som dom har idag. Alltså, hur hade Blizzard tolkat miljöerna från Vanilla idag? Zonerna idag är ju supersnyggt gjorda - tycker jag. Hur hade exempelvis Barrens sett ut med samma standard?

2019-07-15 17:24

Westfall såg ju inte dirtekt snyggare ut, speciellt himlen som såg ut som den var ritad i paint...

2019-07-15 17:28
Skrivet av Monstertarzan:

Kul att se en modern tolkning av miljöerna! Vissa scener var riktigt snygga och vissa var mindre bra. Durotar var nog favoriten.

Tyvärr tycker jag nog mycket av känslan försvinner när det blir mer åt det realistiska hållet. Trots att jag känner igen mig i dessa miljöer så känns det också väldigt främmande.
WoW har en speciell estetik som jag gillar och som håller bra än idag på grund av det.

Leker vi med tanken att Blizzard skulle släppa ett modernt Vanilla så skulle jag föredra att dom använder sig av den teknik och förutsättningar som dom har idag. Alltså, hur hade Blizzard tolkat miljöerna från Vanilla idag? Zonerna idag är ju supersnyggt gjorda - tycker jag. Hur hade exempelvis Barrens sett ut med samma standard?

Det är väl lite så Classic är gjort, alltså att de kör den ny clienten i spelet med all gammal data. Så man skulle ju nästan kunna säga att de släpper vanilla med de förutsättnignar de har idag.

I den här videon från senaste blizzcon så visar de hur de gjort, riktigt intressant!

2019-07-15 17:45

@mrFluffy: Absolut, helt rätt och intressant video! Har kollat på den många gånger i väntan på Classic. Jag tänkte enbart på miljöerna och zonerna i sig i mitt inlägg.

2019-07-15 20:30

Wow (läs ordet ej spelet )

2019-07-15 20:33
Skrivet av Ender:

@Hordaland: ...som också är gjorda utan ersättning av en ensam lekman? Jag tilldelar dig här med det Svarta Bältet i jämförelser.

Ja och sen får man ju utgå ifrån hur orginalet set ut och jämföra med det, spela roll om det finns 100 andra mmos som är snyggare.

2019-07-15 20:44

Ser stelt och livlöst ut. Föredrar originalutseendet

2019-07-15 23:35

Grafik/design-valet man valde för WoW är en viktig del till att det fortfarande håller idag. Den ”tecknade” stilen blir tidlös på något sätt. Ta andra spel som försökt se realistiska ut, bara några år senare så ser de väldigt gamla och omoderna ut.

2019-07-16 08:59

Tycker till skillnad från de flesta här att det skulle vara kul att spela wow i unreal engine 4. Och jag fattar inte varför folk säger att wow ska se ut ett visst sätt. Det är också samma personer som säger att wow är värdelöst och att ingen spelar det längre.
Bakåtsträvare är vad communityn är. "Ge oss Classic! Det var ju såååååå roligt, har jag hört eftersom 90% av er började under BC och wotlk. Classic kommer vara enormt i ett par månader, sen kommer alla utom die hard fansen sluta eftersom det enda classic gjorde bättre än 8.xx är skill tree och svårighetsgraden på questerna.

2019-07-16 14:06
Skrivet av Dralion:

Grafik/design-valet man valde för WoW är en viktig del till att det fortfarande håller idag. Den ”tecknade” stilen blir tidlös på något sätt. Ta andra spel som försökt se realistiska ut, bara några år senare så ser de väldigt gamla och omoderna ut.

Japp, WoW har alltid varit fantastiskt vackert och en av anledningarna till att jag spelat det så mycket. Detta är också vackert men har ingenting i WoW att göra.

2019-07-16 15:35
Skrivet av ecHo!:

Tycker till skillnad från de flesta här att det skulle vara kul att spela wow i unreal engine 4. Och jag fattar inte varför folk säger att wow ska se ut ett visst sätt. Det är också samma personer som säger att wow är värdelöst och att ingen spelar det längre.
Bakåtsträvare är vad communityn är. "Ge oss Classic! Det var ju såååååå roligt, har jag hört eftersom 90% av er började under BC och wotlk. Classic kommer vara enormt i ett par månader, sen kommer alla utom die hard fansen sluta eftersom det enda classic gjorde bättre än 8.xx är skill tree och svårighetsgraden på questerna.

Det Vanilla har som inte det moderna WoW har är en levande värld, och en aktiv community. Det var roligare när man visste vilka alla var på servern, och dina handlingar i olika grupper och guilder fick konsekvenser i det sociala spelet.

Tror inte folk är ute efter det du tror., man måste inte vara bakåtsträvare för att gilla Classic. Själv så gillar jag skarpt att man kör den nya klienten med nyare grafik.

Och varför ska något se ut på ett visst sätt? Konstig fråga...

2019-07-16 18:04

Ja, man blev smått sugen på att spela WoW igen... Vilka goa minnen man fick när man kollade på videon

2019-07-16 20:27
Skrivet av Ender:

@Hordaland: ...som också är gjorda utan ersättning av en ensam lekman? Jag tilldelar dig här med det Svarta Bältet i jämförelser.

Inte så jag menade. Jag menade att om man verkligen enbart bryr sig om grafiken när det kommer till MMO:s så finns det redan mycket att hämta.

2019-07-16 20:40
Skrivet av mrFluffy:

Det Vanilla har som inte det moderna WoW har är en levande värld, och en aktiv community. Det var roligare när man visste vilka alla var på servern, och dina handlingar i olika grupper och guilder fick konsekvenser i det sociala spelet.

Moderna WoW har allt det där förutom att alla visste vem alla var vilket är förklarligt med tanke på hur många som spelar.

2019-07-16 23:50
Skrivet av Hordaland:

Inte så jag menade. Jag menade att om man verkligen enbart bryr sig om grafiken när det kommer till MMO:s så finns det redan mycket att hämta.

Där håller jag med, men grafiken är ju bara en del av spelet i sin helhet. De flesta som ser filmen tänker nog mest på hur WoW2 kanske kunde se ut. Visst har WoW en cartoon-stil, men realism var inte heller så lätt att få till 2005...kolla bara på EverQuest 2 som kom ut strax innan WoW. Själv hade jag gärna sett en modernare version av WoW grafiskt sett, med Blizzards "touch" vill säga, inte just fotorealism, mer år detaljrikedom och ljussättning.

Sida 1 av 2