Medeltidsspelet Mordhau släpps 29 april

Robot
Medeltidsspelet Mordhau släpps 29 april

Kommer du vara en ädel riddare på din springare eller en feg bågskytt i busken?

#Mordhau, #Triternion, #nyhetstips


Medlem

Striderna påminner rätt mkt om Chivalry.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Tycker striderna ser ut som gummigubbar som inte kommit överens med hur fysikens lagar råder. Ragdoll som liksom vobblar eller studsar konstant. Helt off i mina ögon.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Striderna påminner rätt mkt om Chivalry.
https://www.youtube.com/watch?v=150hKZHpgLw

Ja och nej, medeltida strid visst men så mycket mer invecklat än Chivalry. En passande liknelse är som att jämföra COD och ARMA.

Medlem

Jag förmodar att det här är ett spel som inte kan spelas offline ensam?

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Ja och nej, medeltida strid visst men så mycket mer invecklat än Chivalry. En passande liknelse är som att jämföra COD och ARMA.

Har du spelat spelet?


signatur

Burn in the light.

Skribent
Skrivet av Witchfinder:

Jag förmodar att det här är ett spel som inte kan spelas offline ensam?

Man kan lira offline mot bots, men det ska såvitt jag vet inte finnas någon kampanj att lira igenom.

Medlem

Ser fram emot detta. Hoppas det är bra mycket bättre balanserat än Chivalry.
Chivalry förstördes ganska snabbt när man upptäckte att enda sättet att överleva var att bli en ballerina och hålla på att snurra runt och skit, väldigt tråkigt och dåligt.

ELF
Medlem

Ser väldigt Chivalry aktigt ut som det sades tidigare. Kan nog bli trevligt detta.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av redruM:

Har du spelat spelet?

Stämmer bra! Alla som backade det på kickstarter har kunnat spela det länge, så finns gott med klipp där folk spelar det om du vill kolla in det närmare.

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av Fiddi:

Ser fram emot detta. Hoppas det är bra mycket bättre balanserat än Chivalry.
Chivalry förstördes ganska snabbt när man upptäckte att enda sättet att överleva var att bli en ballerina och hålla på att snurra runt och skit, väldigt tråkigt och dåligt.

Som tur är så är det inga ballerina-konster i Mordhau

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Ja och nej, medeltida strid visst men så mycket mer invecklat än Chivalry. En passande liknelse är som att jämföra COD och ARMA.

Det är en väldigt grov liknelse, har du lust att utveckla ?
Finns det 30-300 mer "moves", 700 andra vapen och 500 km2 karta ? eller vad är det som gör det arma vs cod skillnad?

Själv tycker jag det verkar påminna mycket om chivilary, dvs att det är tight melee combat med bra hitboxes och att vapnen även har swing radius som går att undvika.

Enda dåliga jag minns från chivvy var egentligen hög sens människorna, men det var rätt enkelt att göra slafs av dom när man väl anammat block systemet och fotarbetet helt.

Medlem

Jag är peppad. Av det jag sett så ser det sjukt roligt ut. Men som jag förstår så är det mer arkad än realism.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Det är en väldigt grov liknelse, har du lust att utveckla ?
Finns det 30-300 mer "moves", 700 andra vapen och 500 km2 karta ? eller vad är det som gör det arma vs cod skillnad?

Själv tycker jag det verkar påminna mycket om chivilary, dvs att det är tight melee combat med bra hitboxes och att vapnen även har swing radius som går att undvika.

Enda dåliga jag minns från chivvy var egentligen hög sens människorna, men det var rätt enkelt att göra slafs av dom när man väl anammat block systemet och fotarbetet helt.

Var mest skillnaden på hur komplext spelen är jag syftade på, COD(Chivalry) är väldigt arkadigt i jämförelse med ARMA(Mordhau), men det är inte reallistiskt till den gräns ARMA tar det då utvecklarna fortfarande vill att man ska se på det som ett spel än en simulation.

Dom rörelser du kan genomföra kan styras av dig efter att dom påbörjats, så det blir definitivt mer att hålla koll på under dueller jämfört med Chivalry.

Ingen aning hur många vapen det finns, en hel drös iaf, inte använt alla.

Banorna är större än chivalry, men 500km2 nej. Det finns banor med castle sieges, häststrid, katapulter så det behövs lite utrymme. Finns även dom som är mindre för snabbare strider, beror på game mode.

Går inte att missbruka sens i spelet då dom förhindrar hög sens påverkan på spelkaraktärerna.

Ett klipp om du vill se en mer teknisk förklaring av utvecklarna om striden, 2 år gammal men stämmer fortfarande.

Medlem

Såg dokumentären om For Honor-utvecklingen ("Playing Hard") på Netflix i morse.. spelade bara betan själv men blev lite sugen på att köra mer. Har fått känslan av att det fylls på med innehåll kontinuerligt fortfarande. Nån som kört eller fortfarande kör som kan säga något om vad som hänt från Day 1 till idag?

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Var mest skillnaden på hur komplext spelen är jag syftade på, COD(Chivalry) är väldigt arkadigt i jämförelse med ARMA(Mordhau), men det är inte reallistiskt till den gräns ARMA tar det då utvecklarna fortfarande vill att man ska se på det som ett spel än en simulation.

Dom rörelser du kan genomföra kan styras av dig efter att dom påbörjats, så det blir definitivt mer att hålla koll på under dueller jämfört med Chivalry.

Ingen aning hur många vapen det finns, en hel drös iaf, inte använt alla.

Banorna är större än chivalry, men 500km2 nej. Det finns banor med castle sieges, häststrid, katapulter så det behövs lite utrymme. Finns även dom som är mindre för snabbare strider, beror på game mode.

Går inte att missbruka sens i spelet då dom förhindrar hög sens påverkan på spelkaraktärerna.

Ett klipp om du vill se en mer teknisk förklaring av utvecklarna om striden, 2 år gammal men stämmer fortfarande.
https://youtu.be/p-B4AwgArwA

Okej, tack för infon! Fick svar på det mesta jag funderade över, uppskattas.
Hur är det med antalet spelare ? Är det 64 som gäller eller mer ?

Ser ju ut att bli mer regelrätt fäktning i spelet kontra chivvy, det gillar jag.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Okej, tack för infon! Fick svar på det mesta jag funderade över, uppskattas.
Hur är det med antalet spelare ? Är det 64 som gäller eller mer ?

Ser ju ut att bli mer regelrätt fäktning i spelet kontra chivvy, det gillar jag.

Ingen fara!

Upp till 64 spelare är vad som gäller just nu iaf.

Ja lär man sig inte det så kommer du förlora, buttonmashing = död i Mordhau.

Men det bästa med spelet är nog lutan!

Medlem

Vad är det för skillnad mellan denna och dess spel som finns redan av pvp!? Ända bästa medeltidens spel är kingdom come


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

ser ju skitkul ut, spec efter par bira ut och slasha!


signatur

//monster

Medlem

Känns som en naturlig och ordentlig vidareutveckling av vad Chivalry gav oss.
Ser fram emot det.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Recension

Hej

Är nyfiken på detta spel, kommer ni recensera det?

1
Skriv svar