The Division 2-benchmarks (hur funkar det på din dator?)

Medlem

För mig så flyter The Division 2 på rätt ordentligt på min dator. Första The Division maxade min CPU på 100% konstant men det känns som att The Division 2 är betydligt bättre optimerat än vad första var, men det kanske bara är jag som inbillar mig.

OS: Windows 10 Home
GPU: EVGA GTX 980 4GB
CPU: I7-8700K @ 4.2GHz.
RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 3200hz
MB: ASUS ROG Strix Z370-H Gaming
Och har spelet installerat på en 2TB HDD och funkar klockrent.

Kör spelet på 1920x1080 i 60fps med inställningarna lite blandade, volumetric fog är den enda på low sen vegetation quality och shadow quality på medium, resten är typ aktiverat och high och ultra, fpsen kan droppa ner lite men aldrig så jag upplever stutterings/lag.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Gen
Medlem

Kör dock inte till vardags med dessa inställningar.

OS: Windows 10 Pro
GPU: MSI 2080Ti Gaming Trio @ 2025MHz
CPU: i7-6700K @ 4500MHz
RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 2666MHz
MB: MSI Z170A Gaming M5
Spelet installerat på en 512GB M.2 och det flyter på perfekt.

Medlem

Funkar bra, trots lite framedrops eller vad det nu kan bero på i spelet i bland. men ligger ganska stadigt på 100+ fps.

Kör med följande settings:
Renderer: DX12
Shadow Quality: High
Spot Shadows: High
Spot Shadow Res: High
Contact Shadows: All Low
Resulotion Scale: 100
Particle Detail: Ultra
Volumetric Fog: Medium
Reflection Quality: High
Local Reflection Quality: Medium
Vegetation Quality: Medium
SUB-Surface Scattering: High
Anisotopic Filtering: 16X
Parallax Mapping: Yes
Ambient Occlusion: High
Depth Of Field On
Object Detail: 50
Extra Streaming Distance: 5
Lens Flare: On
Water Quality: High
Project Tex Res: 512
High Res Sky: Yes
Terrain Quality: High

Med Ultra:

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Antar det inte är benchmarken du kört? I SwC's test så ligger kortet på 60fps medel på Ultra.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Horniak:

@Carl Johansson-Sundelius: Antar det inte är benchmarken du kört? I SwC's test så ligger kortet på 60fps medel på Ultra.

Nej, bara okulär besiktning i spelet under gameplay.


signatur
Testpilot
Skrivet av MathiasCh:

Funkar bra, trots lite framedrops eller vad det nu kan bero på i spelet i bland. men ligger ganska stadigt på 100+ fps.
https://i.imgur.com/JXYLKHV.png

Kör med följande settings:
Renderer: DX12
Shadow Quality: High
Spot Shadows: High
Spot Shadow Res: High
Contact Shadows: All Low
Resulotion Scale: 100
Particle Detail: Ultra
Volumetric Fog: Medium
Reflection Quality: High
Local Reflection Quality: Medium
Vegetation Quality: Medium
SUB-Surface Scattering: High
Anisotopic Filtering: 16X
Parallax Mapping: Yes
Ambient Occlusion: High
Depth Of Field On
Object Detail: 50
Extra Streaming Distance: 5
Lens Flare: On
Water Quality: High
Project Tex Res: 512
High Res Sky: Yes
Terrain Quality: High

Med Ultra:
https://i.imgur.com/rcqpugo.png

Ja jag har samma typ av sekundsnabba framedrops vilket är grymt irriterande då man har så bra flyt annars. Precis som att den laddar nåt och låser hela spelet i 1 sekund.

Medlem

@Harakiri: misstänker att det beror på online problem och mycket data som skall vara synkat.

Testpilot
Skrivet av MathiasCh:

@Harakiri: misstänker att det beror på online problem och mycket data som skall vara synkat.

Vissa dagar är man helt insnöad på saker och idag var inget undantag . Jag satt och klurade på alla möjliga hårdvaru elller drivrutins problem som kunde vara anledningen och hade inte den minsta tanke på att online-delen kunde vara boven i dramat. Haha tack för det! Det är ju säkert det som ställer till det!!

Gen
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Ja jag har samma typ av sekundsnabba framedrops vilket är grymt irriterande då man har så bra flyt annars. Precis som att den laddar nåt och låser hela spelet i 1 sekund.

Skrivet av MathiasCh:

@Harakiri: misstänker att det beror på online problem och mycket data som skall vara synkat.

Jag har samma problem som ni har (en sådan drop syns i min benchmark jag postade lite längre upp vid Zone 3) och funderar på att testa en fix för DX12 applikationer:
https://forums.guru3d.com/threads/possible-solution-for-dx12-...

Medlem

Spelet tycks inte gilla min dator.
AMD Ryzen 2700X
Corsair ven 3000mhz 2x8
Strix GTX 1080
1080p skärm 144hz.
Spelar ingen roll om jag aktiverar dx12 eller ej, datorn använder aldrig över 60% CPU eller 30% gpu, får i snitt 80-100 FPS på high settings. Får även 0fps, då den fryser i 1-2 sekunder.

Detta är när jag spelar.

Testpilot
Skrivet av Gen:

Jag har samma problem som ni har (en sådan drop syns i min benchmark jag postade lite längre upp) och funderar på att testa en fix för DX12 applikationer:
https://forums.guru3d.com/threads/possible-solution-for-dx12-...

Mkt intressant. Skall testa och se.

Gen
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Mkt intressant. Skall testa och se.

Låt höra hur det gick. Ska också testa ikväll om jag hinner.

Medlem

@Gen: Ja uppdatera oss med info. Om det löser sig. men för mig lutar det nog mer åt onlinde funktionen eller liknande som gör att felet fryslaggar i bland. Har upplevt en hel del när vi spelar några stycken och alla säger nästan samma sak om att nu tappade jag FPS, och då är det nästintill lika för oss alla.

Mest hatar jag Fryslaggarna i bossfighter men annars e jag nöjd med spelet och det flyter ju på bättre än föregångaren som jag hade ett h-vete med att ens komma in i.

Gen
Medlem

@MathiasCh: Skulle kunna vara en onlinegrej men samtidigt kan jag inte minnas att jag har stutters eller spikes när jag lirat BFV i DX12 (online). Kör ju en del SotTR DX12 (ej onlinekomponent) och det flyter på som smör.

Märkligt detta...

Gen
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Mkt intressant. Skall testa och se.

Skrivet av MathiasCh:

@Gen: Ja uppdatera oss med info. Om det löser sig. men för mig lutar det nog mer åt onlinde funktionen eller liknande som gör att felet fryslaggar i bland. Har upplevt en hel del när vi spelar några stycken och alla säger nästan samma sak om att nu tappade jag FPS, och då är det nästintill lika för oss alla.

Mest hatar jag Fryslaggarna i bossfighter men annars e jag nöjd med spelet och det flyter ju på bättre än föregångaren som jag hade ett h-vete med att ens komma in i.

Testade men det hjälpte inte ett skit

Har fortfarande kvar spikes och i mitt fall verkar de vara relaterade till ett plötsligt tapp i GPU spänning.

Testpilot
Skrivet av Gen:

Testade men det hjälpte inte ett skit

Har fortfarande kvar spikes och i mitt fall verkar de vara relaterade till ett plötsligt tapp i GPU spänning.

https://i.imgur.com/AXqOTTt.png

Blev ingen skillnad för mig.
Det är ganska slumpat då spikarna kommer så jag lutar åt online-komponenten som spökar.

Kan iallafall tipsa om en sak: För allt smör i småland , ALT-Tabba inte ur spelet. Efter de 2 gånger jag råkat göra det så har spelet endera kraschat till skrivbordet eller totalt låst datorn. Det sker inte direkt men en stund efter.

Gen
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Blev ingen skillnad för mig.
Det är ganska slumpat då spikarna kommer så jag lutar åt online-komponenten som spökar.

Kan iallafall tipsa om en sak: För allt smör i småland , ALT-Tabba inte ur spelet. Efter de 2 gånger jag råkat göra det så har spelet endera kraschat till skrivbordet eller totalt låst datorn. Det sker inte direkt men en stund efter.

Tycker generellt att DX12 appar kan bli lite ledsna av att Alt-tabbas, frågan är vad det beror på.

Skägg.
10 Chambers

Vi fick i uppdrag av Ubi att bencha The Division 2 för att hitta de riktiga fps-tjuvarna. https://www.fz.se/sponsrat-innehall/279432-guide-till-pc-inst...


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi fick i uppdrag av Ubi att bencha The Division 2 för att hitta de riktiga fps-tjuvarna. https://www.fz.se/sponsrat-innehall/279432-guide-till-pc-inst...

Off-topic, men ni får gärna göra en sådan för Borderlands 2. Sitter med ett 980TI och får 50 FPS.

<3


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers

@uberpwnage2.0: Det låter spontant väääldigt lågt


signatur
12
Skriv svar