Någon som kommer ihåg när du gjorde om ett chassi första gången?

Inaktiv
Någon som kommer ihåg när du gjorde om ett chassi första gången?

Jag kommer ihåg väldigt väl.
Jag fick ett towerchassi av en kompis, lika högt som ett skrivbord.
Det var tyvärr gjort av 3mm stål, och det hade suttit nån typ av 486 server i det chassit, och jag hade ett sprillans nytt msi kort för athlon thunderbird.

Enda sättet att få in mitt kort i burken, var med hjälp av rondell (på balkongen), första rondellmaskinen dog, så jag fick köpa en ny åt min kompis, sen nötte jag ut alla skivor farsan hade till sin, still going strong, 70-tals BORRMASKIN, med en grej som man kunde skruva fast rondellskivor i.

Konstigt nog så när allt var färdigkapat rondellmässigt, passade moderkortet, på dom gamla 486-whatever fästena.

Och det var ju guld!

4 eller 5 5.25 platser som förut vart för scsi tror jag, och jag hade raid på mitt msikort!

Lika tjockt stål i dom vaggorna, men dom var typ 3.5 vaggor som tog 5.25 plats.

Nästa gång jag fick lön köpte jag 2x40Gb IBM diskar, och naturligtvis hamnade dom i 2 av dom slotsen.

Hade redan en 6.1Gb med windows 98SE, så den rörde jag inte, bara plugga in, installera RAID drivrutiner, och ut på DC++ och "låna" spel jag var nyfiken på...

Jag var på Krangparty en gång med den burken, man var tvungen att vara 2 för att bära den, bara för att det var väldigt mycket folk där, och man ville inte tappa en, på den tiden, dyr burk bara för att man snubblade på nån som sprang med en kopp kaffe.

Minnen..önskar jag hade ett kort på den.

Glömde bort: Kapningen var tvungen, för att få mitt msi atx kort att kunna skruvas fast i dom gamla grejjerna, och jag var tvungen att vända kortet upp&ner. Och ingen snygg baksida på burken, den var utan plåten som följer med moderkortet.

Medlem

Har byggt ett datochassi av ett gammalt labyrint spel.
Tyvärr så förväxlades det av nån annan som "skräp" som inte används och kastades

Tur så låg det inga komponenter där i iaf så det blev ingen kostnad förutom den investerade tiden


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

@Molotov:
Synd att det försvann, det lät som en rolig burk, och lite mer "custom" än allt med vatten och leds i alla färger...

Du har inte kvar något kort på den?

Medlem
Skrivet av anon_326443:

@Molotov:
Synd att det försvann, det lät som en rolig burk, och lite mer "custom" än allt med vatten och leds i alla färger...

Du har inte kvar något kort på den?

Det är över 10år sen.
Jag har inte nån bild tyvärr.
Jag har efter det inte gett mig på att göra nått eget efter det.
Men nu när man bor i hus och har garage och betydligt mer verktyg kanske man borde göra nått, förutsättningarna är bättre


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Sitter med en betydligt beskedligare låda nu, men min nästa kan nog bli en bequiet! låda, utan glas, jag värderar daglig prestanda, och tystnad utan vattenkylning och rgb mer än hur det ser ut.

https://www.techpowerup.com/reviews/InWin/BUC/

Lådan jag sitter med nu, tyvärr har några "speciella" gummigrejjer delat sig pga ålder, när jag bytte fläktar sist.

1
Skriv svar