Hands-on – The Division 2

Sida 1 av 1
2019-01-17 18:01
Hands-on – The Division 2

Massive gör ett nytt, större försök med förra spelets mest omdiskuterade inslag. FZ har provspelat.

#massive, #the-division-2, #ubisoft


2019-01-17 18:07

Ställ gärna frågor här i kommentarfältet, så ska jag göra mitt bästa för att svara på dem!

2019-01-17 18:16

Hoppas bara att Division2 kommer med ett fungerande antifusk, till skillnad från ettan där det fuskades hejvilt helt utan straff första halvåret? Blev ett bortkastat köp för mig iaf, var ju ospelbart med mängden fuskare på PC...

Hur mycket tål npcer nu? Är de lika mycket kulsvampar som i ett en, eller går de ned lite lättare?

2019-01-17 18:48
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Hur mycket tål npcer nu? Är de lika mycket kulsvampar som i ett en, eller går de ned lite lättare?

Med tanke på vad det är för typ av spel så lär det inte vara så stor skillnad.

2019-01-17 18:57

Pillade ni något på customization av turrets, drones och liknande, eller var det full fokus på pvp?

2019-01-17 19:07
Skrivet av Priapsi:

Pillade ni något på customization av turrets, drones och liknande, eller var det full fokus på pvp?

Det gjorde vi! Vi fick spela med karaktärer på maxnivå som hade samtliga förmågor upplåsta. Drönarna var väldigt effektiva i PvP.

Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Hur mycket tål npcer nu? Är de lika mycket kulsvampar som i ett en, eller går de ned lite lättare?

Nu är det ett tag sedan jag spelade första spelet, men det kändes ungefär likadant. Enkla fiender går ned på ett par skott, elitvarianterna kräver ett par magasin minst.

2019-01-17 19:36

Fast det där är ju Division 1

2019-01-17 21:22

Något det första Division lyckades med är den sjukt täta och mysiga atmosfären när man gick genom den snötäckta och ibland dimmiga staden. (Dom gånger jag testade på det)

Denna omgivning känns lite meh, enligt mig.

2019-01-17 21:33
Skrivet av Fezk:

Något det första Division lyckades med är den sjukt täta och mysiga atmosfären när man gick genom den snötäckta och ibland dimmiga staden. (Dom gånger jag testade på det)

Denna omgivning känns lite meh, enligt mig.

Jag känner samma sak. De första 10-20 timmarna i The Division var riktigt härliga, även om uppdragsdesignen var lite enformig, mycket tack vare spelvärlden som var i världsklass.

2019-01-17 22:21
Skrivet av gh0glund:

Jag känner samma sak. De första 10-20 timmarna i The Division var riktigt härliga, även om uppdragsdesignen var lite enformig, mycket tack vare spelvärlden som var i världsklass.

Samma här. Lirade på PS4 först, knappt ngn dark-zone. Kanske lite ett år senare på PC. Lite mera PVP då, men PVE delen är den som jag gillar mest.

2019-01-18 00:10

Jag hoppas de har mer av survival läget från första spelet.

2019-01-18 00:29

Pvp Såg ut precis som i etta ganska meh. Hoppas dom har något att hålla mig kvar denna gång. Som många andra sa innan, så var stämningen riktigt bra och jag älskade pve i story delen när man levla.

2019-01-18 00:59

Jag gillade också storydelen när man levlade i ettan. Dz körde jag mest för Pve bossarna. Mycket lite pvp. När man mött folk med Fire rate och insta reload fusk så tappa man fort intresset.

2019-01-18 08:03
Skrivet av spikes:

Hoppas bara att Division2 kommer med ett fungerande antifusk, till skillnad från ettan där det fuskades hejvilt helt utan straff första halvåret? Blev ett bortkastat köp för mig iaf, var ju ospelbart med mängden fuskare på PC...

Enligt utvecklarna då har de denna gång robust Antifusk på plats, hur robust återstår givetvis att se dock.

PvP verkar ha mer djup nu, men det återstår en del frågetecken. Shock ammo är ju helt op och trasigt. En kula och motståndaren är stunned i tre sekunder, galet och helt trasigt. Sen finns det numer turrets vid spawn plints för att hindra campande rogues.

I zonen finns även tre lådor med loot, du kan antigen ta denna elmer förstöra den. Förstörs den så kommer värdet av innehållet i de andra gå upp, går även att göra så med nästa för max rewards.

Vidare så är en av de de tre alltid ”occupied”. Här är en hel del saker borttaget som tex turrets, ett ”hardcore” läge är den bästa beskrivningen

2019-01-18 09:15

Det enda jag vill veta är om det finns en FOV-slider denna gång.

2019-01-18 09:40

Vi är några av de som föredrar PvE och vi är lite nyfikna hur det kommer det att funka i för dem som vill springa PvE mode i DZ? Har sett att de nämnt PvE i samband med DZ men har inte lyckats hitta någon information kring det, någon som vet?

En önskan hade ju varit om man fick frågan innan man kliver in i DZ om man vill köra PvP eller PvE alternativt om de kunde lösa det som i GTA5 att man kan sätta sig själv eller gruppen som Passiv.

Gen
2019-01-18 09:53

Jag hatade DZ eftersom man var tvungen att köra i lag för att ha en chans att överleva. Att springa runt ensam var ju en invit om att få den uppkörd i 2an, nästan alla skjuter direkt och de som inte gör det skjuter en i ryggen och de som inte gör det skjuter en i fejset vid helikoptern. Och även om någon blir rogue spelade det ingen roll då statusen försvann efter någon minut så att hämnas var bara att glömma. Sen ska vi som sagt var inte glömma alla hackers.

Nej fyfan, jag hoppas på en PvE DZ som man kan köra solo eller med randoms, då är man åtminstone tvungen att samarbeta.

Skrivet av trickeh2k:

Sen finns det numer turrets vid spawn plints för att hindra campande rogues.

Äntligen något bra, dock räcker det inte på långa vägar.

2019-01-18 11:13

@Gen: Jag körde en hel del ensam i DZ och självklart gick det lite så där ibland men var ganska spännande också, Nog hände att någon grupp blev lite väl modiga och fick pisk, men var för det mesta relativt fredligt då jag spelade (spelade på ps4) ibland blev man självklart överkörd också men det hör som till om man spelar själv.

Gen
2019-01-18 13:09

@TheConsul: Spännande kan jag förstå men för mig var det jobbigt att springa runt och farma ihop items i en halvtimme, sen bli av med allt plus DZ XP och pengar (så var det i början iaf). Fullkomligt bortslösad tid. Men visst, det hör till spelet och känner en del som tyckte det var skitskoj. Hursomhelst passade det inte mig

2019-01-18 13:48
Skrivet av TheConsul:

@Gen: Jag körde en hel del ensam i DZ och självklart gick det lite så där ibland men var ganska spännande också, Nog hände att någon grupp blev lite väl modiga och fick pisk, men var för det mesta relativt fredligt då jag spelade (spelade på ps4) ibland blev man självklart överkörd också men det hör som till om man spelar själv.

Skrivet av Gen:

@TheConsul: Spännande kan jag förstå men för mig var det jobbigt att springa runt och farma ihop items i en halvtimme, sen bli av med allt plus DZ XP och pengar (så var det i början iaf). Fullkomligt bortslösad tid. Men visst, det hör till spelet och känner en del som tyckte det var skitskoj. Hursomhelst passade det inte mig

Jag innbillar mig dock att det är lättare generellt sett överlag på konsol då skillnivån alltid verkar vara rejält mycket lägre än på PC, plus att man (för det mesta) slipper alla småglin som tycker det är kul att fuska och förstöra för andra.

2019-01-19 11:58

Varför inte bara göra Darkzonerna i två lägen, PVP för dom som tycker detta är skoj, och Non PVP för dom som gillar det bättre och vill fightas mot NPC´s enbart?

2019-01-19 12:05

Kanske bara var jag som tyckte att själva skjutandet (mekaniken i skjutandet) i Division 1 var väldigt stelt och rätt tråkigt. Tog inte många dagar innan jag var mätt på spelet. Jag kände speciellt inte någon större skillnad mellan olika vapen. Kontrasten måste bli större när det kommer till vapnen i sig parallellt med hur fiender beter sig när de bli träffade av dessa. Det är ett finlir som få utvecklare lyckas med! I ett spel som division är det en kritisk faktor som för mig personligen bara måste sitta!

2019-01-19 16:42

@trickeh2k: Hoppas det, var tråkigt att köpa deluxe edition och dumpa spelet innan första DLC't släpptes pga mängden fuskare... :/

2019-01-20 18:07

PvE-aspekten från ettan var briljant även om det blev repititivt mot slutet.

2019-01-20 22:08

Miljödesignen ser ju tyvärr väldigt mycket mindre atmosfärisk ut en ettans. Hur mycket atmosfär man nu ö.h.t kan skapa med 87 olika UI-grejer på skärmen...

2019-01-23 07:37

PvP delen såg inte direkt lockande ut

Sida 1 av 1