Gratis spel - Allmän tipstråd

Medlem
Skrivet av Dragonflame:

och med cities skyline får man en kupong på 95 :-

Hade inte klickat hem spelet om du inte hade sagt det. Tack!

Medlem

Har släppts en ny lista(ack dessa läckta listor), med en "lite mer trovärdig källa", på ett par spel som ska släppas på EGS. Om det är 100% sanning återstår att se, men skulle inte bli förvånad om så är fallet, vi får väl se.

21.12 . Alien Isolation
23.12 - Tropico 5
24.12 - Inside
25.12 - Darkest Dungeon
31.12 - Jurassic World Evolution

"Source is german deal collection site (www.mydealz.de) Mydelaz usually requires a proof and source otherwise they delete your inserts.

These drals however have not working links and sources but haven't been deleted. In the comments of the inserts you can also see that the Mydealz employee (@mydealz_Helfer) confirmed they have been sent an anonymus source which seems convincing enough for them to allow the inserts."

"Mydealz_Helfer (Employee) confirming comment"

https://www.mydealz.de/deals/jurassic-world-evolution-kostenl...

https://www.reddit.com/r/GamingLeaksAndRumours/comments/kehh1...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Hej alla snåljåpar!

Hitta ingen allmän tråd om just detta, tänkte vi kan ha en tråd vi kan tipsa varandra om gratisspel.
**********************************************

Regler och riktlinjer:

Gratis är gratis, dvs inga prenumerationer, inga betaltjänster, inga köp X få Y på köpet, eller liknande.

Använd sunt förnuft och försök ha ett viss kvalitets tänk. Undvik fee2pay spel, asset flips eller liknande skräp. Spelet bör vara spelbart utan att behöva spendera massa på mikrotransaktioner eller dylikt. Länka inte heller till någon gråmarknads sida och självklart inget som bryter mot lagen eller de allmänna forum reglerna.
**********************************************

Ange spelets namn, länk till sidan, eventuella tidsperioden spelet är gratis och kanske även en screenshot eller videoklipp.
**********************************************

Håll denna tråden till dess syfte. Spekulationer hålls i andra trådar, en tumme upp räcker som tack.

Medlem
Skrivet av Dragonflame:

och med cities skyline får man en kupong på 95 :-

Hur?

Medlem
Skrivet av MyFriendsName:

Man får dem när man lägger till spelet till kontot på Epic Store, efter att man har lagt till spelet så finns dessa under "coupons".

Skribent

Oddworld new and tasty är gratis idag på Epic! Remake på original spelet.

https://www.epicgames.com/store/en-US/product/oddworld-new-n-...

Medlem

Om man missade "Ubisoft´s Happy Holidays" så har de gett alla en sista möjlighet att få dessa. Detta är vad man får när man går till sidan och sedan klickar på PC

"Get a free PC copy of Anno 1701 History Edition, Starlink: Battle for Atlas™ Digital Edition and Trials® Rising Standard Edition
on Ubisoft Connect PC and the following in-game items:
- The Seafarer Settlement Pack and the Bayek outfit for Eivor in Assassin's Creed® Valhalla
- The Power Suit outfit and the Ubisoft Mask in Watch Dogs®: Legion
- The Nahari’s Pow Surfer Gift in Hyper Scape™"

Medlem

The Long Dark blev mycket riktigt dagens spel hos Epic, den senaste listan har än så länge haft samtliga spel rätt så den kommer med stor sannolikhet från någon som har insikt.

Medlem

Defense Grid: The Awakening - dagens gratisspel på EGS.

https://www.epicgames.com/store/en-US/product/defense-grid/ho...

Resten av spelen som kommer släppas, korrekt hittils.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ännu en dag som listan stämmer, jag tror vi mer eller mindre kan utgå från att vi kommer få spelen som är på den. Hur som helst dagens spel var mycket riktigt Alien Isolation hos Epic Game Store.

Medlem

Brigador: Up-Armored Deluxe gratis på GOG i 72 timmar.

https://www.gog.com/game/brigador_deluxe_edition

Medlem

Metro 2033 Exodus gratis på Epic fram till 17:00 imorgon:

https://www.epicgames.com/store/en-US/product/metro-2033-redu...

Medlem

Och så har det till slut hänt. Man klickar glatt på en gratislänk och får felmeddelande att man redan äger produkten...

Medlem
Skrivet av dahlis:

Och så har det till slut hänt. Man klickar glatt på en gratislänk och får felmeddelande att man redan äger produkten...

HAHAHA precis vad som hände mig!

Medlem

Rättelse bara det är inte Exodus, rätt säker på att det är Metro 2033 Redux som Epic ger bort idag, de har gett bort denna förut så många kan mycket väl redan ha det.

Edit: Kollade och ja det är som sagt Redux versionen

Medlem

Dagens spel hos Epic Game Store Tropico 5

Medlem

Har två spel från senaste Humble Bundle som jag redan äger för de som vill ha, först till kvarn
Steamnycklar på båda.
F1 2018

2ZV5G-T4LRR-3BDE2

Grid 2019

0K9MX-BXB90-8CWTT

Medlem

Måste tyvärr fortfarande "betala" 0 kr med ett giltigt kreditkort, men sedan kan man spela spelet obegränsat utan någon prenumeration.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Inside imorrn allihopa! INTE missa! Lätt ett av spelen på min all-time top-10!

Medlem

Gratis efter kl 17 på julafton dvs.
Trailer:

Medlem

På epicgames då också

Tagna redan... Av bots...

Skrivet av Instant:

Har två spel från senaste Humble Bundle som jag redan äger för de som vill ha, först till kvarn
Steamnycklar på båda.
F1 2018

2ZV5G-T4LRR-3BDE2

Grid 2019

0K9MX-BXB90-8CWTT

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Dagens spel hos Epic Game Store Tropico 5

Lite halvt off topic, men jag skaffade Tropico 5 och som tack för att jag "köpte" ett spel under jul-rean fick jag en kupong på 97 SEK. Samtidigt är Tropico 6 på halva priset, så rean tillsammans med kupongen gör att man kan skaffa 6an för typ 80 SEK.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Poisoninmyveins09:

Tagna redan... Av bots...

Jaha...det var ju tråkigt. Det var därför jag körde spoiler på dom :/

Medlem
Skrivet av Instant:

Jaha...det var ju tråkigt. Det var därför jag körde spoiler på dom :/

Sorry!
Glömde kommentera att jag haffade GRID, så det var inte bottar som fick nycklarna.

Stort tack!


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av Sergey:

Sorry!
Glömde kommentera att jag haffade GRID, så det var inte bottar som fick nycklarna.

Stort tack!

Ja va kul! Ingen fara, ratta lugnt!

Skribent

Haha, jag köpte Inside på Steam vid black friday rean men tänkte ändå att jag kan väl lika gärna claima det på Epic också MEN där ägde jag det redan sedan ett bra tag tillbaka (dvs fått gratis).

Medlem

Ja Inside har redan getts bort en gång förut men jag är väldigt säker på att dagens spel, Darkest Dungeon, inte är en "rerun".
De ger även bort "Darkest Dungeon®: The Musketeer" DLC som tidigare var enbart för vissa Kickstarter backers, för att lägga till den behöver man bara göra som man gör med grundspelet. Hoppas att de som backade spelet är ok med detta, hur som helst verkar detta vara ett väldigt underhållande spel.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Ja Inside har redan getts bort en gång förut men jag är väldigt säker på att dagens spel, Darkest Dungeon, inte är en "rerun".
De ger även bort "Darkest Dungeon®: The Musketeer" DLC som tidigare var enbart för vissa Kickstarter backers, för att lägga till den behöver man bara göra som man gör med grundspelet. Hoppas att de som backade spelet är ok med detta, hur som helst verkar detta vara ett väldigt underhållande spel.

Bra att du nämnde DLC:t också. Tyckte mig se att det DLC:t även är gratis på Steam förresten.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Märkligt stod så för mig iallafall, aja ursäkta mig då,

Skrivet av Sergey:

Sorry!
Glömde kommentera att jag haffade GRID, så det var inte bottar som fick nycklarna.

Stort tack!

Skriv svar