Härmed proklamerar jag 2019 som backloggens år!

Backloggens befriare
Skrivet av Dohman:

Tråkigt att du får så dåligt med respons

Vad står Värde: -1 för? Starkt av dig att "HATA" en viss genre men ändå spela det. Det går okej för mig, är fortfarande inne i Kingdom Hearts-serien, tyvärr. Birth By Sleep. Jag får erkänna att det mestadels är ganska tråkigt, utom bossarna. Sen är moroten att äntligen spela KH3 med alla spinoffs i huvudet mycket lockande. Jag tror faktiskt att det är en exklusiv upplevelse liksom.

Jag har också stashat en hel del spel från backloggen, av 5 spel blir 4 stashade helt ärligt. Märks att jag behöver tycka spelet är väldigt kul för att jag ska kunna spela färdigt det. När man har heltidsjobb ser man på tiden på ett helt annat sätt...

Ah, hade varit kul med mer respons, samtidigt så tycker jag det är kul att hålla koll mest!

Värde -1 står för att jag inte uppnått mitt mål i antal köpta spel per 10 avklarade från backloggen. Det vill säga, jag har fuskat.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ah, hade varit kul med mer respons, samtidigt så tycker jag det är kul att hålla koll mest!

Värde -1 står för att jag inte uppnått mitt mål i antal köpta spel per 10 avklarade från backloggen. Det vill säga, jag har fuskat.

Aha, ok 3 köpta spel på ett år är ändå fett bra jobbat. Blir inspirerad till att göra något sånt här för år 2020, antingen dokumentera privat eller skapa en enkel blogg. Vi får se!


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Fasen, kan vi inte proklamera 2020 som backloggens år också?

Min backlogg:
Steam: 150+
Epic: 50+
GOG: 20+
XBox 360: 50+
PS3: 20+
PS4: 20+

Lägg därtill 200+ 3D Blu-rays (har en samling på ca 250 3D filmer) och 100+ övriga blu-ray/dvd.

Streamingtjänster vill jag inte röra ens med tång!

Backloggens befriare

@Dohman: Jag kommer att fortsätta nästa år har jag bestämt!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

PS I år har jag varvat klart God of war 1 på PS3:an. Har startat God of war 2 på PS3. Om jag fortsätter i samma tempo så kommer det ta 200-300 år att beta av hela backloggen.

PS2 Fördelen med PC backloggen är att samtliga spel kan köras i ultra-super-duper kvalite i 4K med Vsync på (RTX 2080 o Gtx 970 som physxkort) på Sony 65 4k Tv och 5.2.4 Dolby Atmos hemmabio system (Dolby surround upmixing till 5.4 från 5.1/7.1). Ser o låter spektakulärt ut!

Medlem

Spännande tråd, själv är jag väldigt kluven till det här med backloggen. Tiden finns liksom inte till att klara allt man vill, likaså fastnar man väldigt lätt i att spela för många spel samtidigt och kommer därmed av sig på allihopa.

Jag funderar på att göra någon slags reset inför 2020. Skippa allt gammalt och börja om på nytt.

Typ endast köpa de få spel som verkligen intresserar mig, oavsett om man blir överöst med gratis spel som man egentligen inte är så sugen på.

Jag tänker mig att jag lägger större vikt på att spana på 2020 års release lista, planera inköpen och tidsinvesteringen i godbitarna och fullfölja dem. Hamnar man i ett läge att det släpps flera godbitar så visst, låt det ta lite tid men säg att det ska vara klart under 2020, och inte som idag då man kommit av sig på 2018s red dead 2, börjat om på det för att man knappt kom ihåg hur man styrde och nu kommit av sig igen.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

@A1200G:

Steam: 51

Epic: 16

Retro: 29
(börjar bocka ur när jag har ett VR-headset och kör EmuVR)

Switch: 6
(äger inte ett Switch, men dessa vill jag absolut spela)

PS3: 1
(bara Birth by Sleep kvar sen packar jag ner PS3:an, förhoppningsvis för gott)

PS4: 5

Steam-önskelista: 77...

Har också backlog för böcker och serier men de är inte superseriösa. Netflix har jag och tycker redan att det blir för mycket, så det får räcka med en streamingstjänst. Men nåväl, här snackar vi spelbacklogs!


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

@Gregermeister: Ja, att försöka spela flera spel samtidigt är ett recept för katastrof. Man får ingen chans att komma in i ett spel och därmed tycker man att spelen är tråkiga och förlorar automatiskt motivationen. Been there.


signatur

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare
Skrivet av A1200G:

Fasen, kan vi inte proklamera 2020 som backloggens år också?

Min backlogg:
Steam: 150+
Epic: 50+
GOG: 20+
XBox 360: 50+
PS3: 20+
PS4: 20+

Lägg därtill 200+ 3D Blu-rays (har en samling på ca 250 3D filmer) och 100+ övriga blu-ray/dvd.

Streamingtjänster vill jag inte röra ens med tång!

Det är precis vad jag tänker göra! Att proklamera även 2020 som backloggens år!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Ja, håller med, ett spel i taget. Annars blir det lätt att jag kör en halvtimme/kvart för att sen sätta igång med nåt annat. Beat Saber räknas dock inte, den kan man köra när som helst.

Sen har jag en "störning" att jag måste köra allt i tur och ordning: Jag vill ju spela God of War på PS4 men måste först beta igenom GOW 1, 2 OCH 3 på PS3an. Istället för Uncharted 4 på PS4 Uncharted 1, 2 OCH 3 på PS3. Mass effect trilogin etc. Tack gode gud att jag har spelat igenom Last of Us så 2an kan jag sätta igång med direkt!

Nån som har några tips eller förslag?

Medlem
Skrivet av A1200G:

Nån som har några tips eller förslag?

Jag tycker att man ska kunna bara skita i ett spel om det inte känns roligt att spela. Det är lätt att bygga på sig en tvångstanke när man har en backlog, att man ska genomföra sina uppgifter. Lite som att skita i en tråkig bok när man läst 200 sidor av 600. Svårt, men bättre att använda tiden till roliga grejer.

Förut hade jag en gigantisk backlog men kapat den till hälften när jag gick igenom den. Kollade vilka betyg de hade, mestadels via Steam Reviews. Fråga också dig själv "Vill jag verkligen spela det här?". Har säkert runt 80 spel på Steam som förblir orörda, de följde med i t.ex. dumma Humble Bundles när jag bara ville ha 1-2 spel i bundlen. Har slutat helt med att handla därifrån av den anledningen. Dumsnålandet leder till en ännu större backlog, ironiskt nog.

Skrivet av A1200G:

Sen har jag en "störning" att jag måste köra allt i tur och ordning: Jag vill ju spela God of War på PS4 men måste först beta igenom GOW 1, 2 OCH 3 på PS3an. Istället för Uncharted 4 på PS4 Uncharted 1, 2 OCH 3 på PS3. Mass effect trilogin etc. Tack gode gud att jag har spelat igenom Last of Us så 2an kan jag sätta igång med direkt!

Samma störning här men det känns okej, är ju flera spelserier som ska vara bra.


signatur

I'm like you, I have no name.

Skriv svar