Max Payne 3 - första bilderna

Medlem
Skrivet av Halttu:

Ni har sett 6 bilder med några palmer och alla börjar gnälla.
Cut it some slack.

En bild med palmer och att Max har rakat sig räcker för att förstå att dem förstört spelet.

Medlem
Skrivet av TruB:

luiga: jo det skulle bli mycket lugnare och folk skulle lyssna mer när nån verkligen sa nåt.
Nu måste man genomlida whine enda tills mer information släpps eller värre att spelet kommer och då äntligen inser folk att utvecklarna faktiskt visste vad dom höll på med. fallout3 är ett bra exempel. härlig självinsikt folk har, dömmer ut ett spel på 3 bilder?

Du menar fallout 3 som misslyckades med i princip allt som har med fallout att göra?

Och ja, folk dömmer ju inte direkt ut spelmekaniken i max payne 3 utan dess design och utseende. Det kan man efter dessa bilder direkt se är fullkomligt åt helvete om man ser mot tidigare Max Payne spel.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag tänker mer FarCry än max Payne när jag ser skärmdumparna.
Var det verkligen ett smart drag? Jag älskade atmosfären i 1:an, ett snöigt New York med skitiga pundarkvartar.

Medlem
Skrivet av SajCo:

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, vart är min max

Han är i ett u-land.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

*tittar på bilderna*
...
*facepalm*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Lite kul att de gjort Max så pass lönnfet. Vore ju skoj om han även flåsade och segade sig fram i spelet, istället för att fara runt som en typisk superhjälte.

Medlem
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av TruB:

luiga: jo det skulle bli mycket lugnare och folk skulle lyssna mer när nån verkligen sa nåt.
Nu måste man genomlida whine enda tills mer information släpps eller värre att spelet kommer och då äntligen inser folk att utvecklarna faktiskt visste vad dom höll på med. fallout3 är ett bra exempel. härlig självinsikt folk har, dömmer ut ett spel på 3 bilder?

Jag anser fortfarande att Bethesda inte visste vad fan de höll på med i Fallout 3. Om man inte menar att de visste hur man tjänar pengar, för det gör de.

folk verkar ju gilla det så.. du är minoritet och säkert inte själv. men som du säger, dom säljer. jag gillade spelet och det var ungefär som jag förväntade mig.

luiga. kul. inte. ok? ditt inlägg ger inte mig nån bild av att jag inte kan ogilla folk som whinar på spel i förväg innan. det är skillnad på att bli intresserad av att spel för lite information än att totalt såga spelet och måla upp värsta skräck bilden.. som Tompa till och med påpeka så är det en stor stad det kommer utspela sig och ingen djungel. intressant nog så tystna just djungel snacket efter det inlägget, om folk inte var så snabba på att dömma så hade dom inte behövt göra bort sig.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Lite kul att de gjort Max så pass lönnfet. Vore ju skoj om han även flåsade och segade sig fram i spelet, istället för att fara runt som en typisk superhjälte.

Kul, kallar du det KUL! Snarare äckligt motbjudande vidrigt hur man kan förstöra.

Inaktiv
Skrivet av TruB:
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av TruB:

luiga: jo det skulle bli mycket lugnare och folk skulle lyssna mer när nån verkligen sa nåt.
Nu måste man genomlida whine enda tills mer information släpps eller värre att spelet kommer och då äntligen inser folk att utvecklarna faktiskt visste vad dom höll på med. fallout3 är ett bra exempel. härlig självinsikt folk har, dömmer ut ett spel på 3 bilder?

Jag anser fortfarande att Bethesda inte visste vad fan de höll på med i Fallout 3. Om man inte menar att de visste hur man tjänar pengar, för det gör de.

folk verkar ju gilla det så.. du är minoritet och säkert inte själv. men som du säger, dom säljer. jag gillade spelet och det var ungefär som jag förväntade mig.

luiga. kul. inte. ok? ditt inlägg ger inte mig nån bild av att jag inte kan ogilla folk som whinar på spel i förväg innan. det är skillnad på att bli intresserad av att spel för lite information än att totalt såga spelet och måla upp värsta skräck bilden.. som Tompa till och med påpeka så är det en stor stad det kommer utspela sig och ingen djungel. intressant nog så tystna just djungel snacket efter det inlägget, om folk inte var så snabba på att dömma så hade dom inte behövt göra bort sig.

Det är ju för fan en djungel om man jämför med föregångarnas miljöer. Rage-motorn imponerade inte i GTA IV, förstår inte hur man ska kunna lira ett Max Payne-spel med den, förstår inte var coversystemet kommer in, kommer nu bullet action decimeras till fjantigt strikt railshooting á la Wanted? Sen har vi ju slutkörd, kommer det vara flåsaction som inte är alltför nådigt? Kommer knaprandet av piller ge samma utslag som i Velvet Assassin?

Alltså frågan är: "Varför ta ett koncept som alla gillar och gör tvärtemot istället?"
Fråga Metroid fansen och sen så frågar du Mega Man fansen.

Medlem

Vad i helvetes jäv*a helvete är detta.

Detta är farcry 3 och inte max payne.

Hur fan hade det sett ut om Starcraft 2 hade varit i warcraft miljö? nä precis. Det hade inte funkat alls.

Medlem

R* har helt fel syn på Max Payne ser det ut som. Är inte det minsta hajpad, är snarare lite(väldigt) besviken på det hela.

Fast jag har inte spelat det och vet knappt något om det, så vem vet? Fast vad jag ser här ser det inte bra ut(egen åsikt). :\

Medlem

Det är sjukt hur många gråtare som finns här.. Det är 12 år sen sist. Dem har all rätt att variera scenografin lite, samt att det är som Tompa säger, São Paulo är en ganska stor stad.

Medlem

Ja där försvann ju den glädjen man fick när man hörde att max payne 3 var på G.

Vart fan är tunnelbanan, de stora lagerlokalerna, vart fan är house of horror?

Näe nu ska vi ligga på stranden och zippa martinis och åka runt i djungeln och leta diamanter samt ta på sig solskydds medel för att inte få hudcancer (solen är extra stark utanför "main pathen")

Synd... väldigt synd faktiskt...

R.I.P Max Payne

Medlem

Åååh, det övergivna nöjesfältet i 2'an! Myyys!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av TruB:

Text.

Alltid är det någon som ser klagoväggar som en chans att få bråka av sig lite;
Folk kan nog se att det inte är en djungel han befinner sig i.

Vad jag tror att de syftade på var palmbladen och solljuset. Vilket är ett modigt kliv ifrån det som gjorde Max Payne så älskvärt. Det Max Payne vi känner, älskar och verkligen vill se mer utav. Det fanns ingen sol i den världen. Bara regn och mörka gator. Vi vill (e) att storyn ska fortsätta att berättas i den miljön. Nu blev det istället mer likt Man On Fire. Noir-känslan kan finnas där men; Dessa bilder är allt man har att gå på. Självklart dömer man efter de grunder vi får.

Förlåt mig om tårarna verkar spruta i detta inlägget och regnar ner på någons parad.

Medlem

Morgondagens Max Payne 3 nyheter,

"Mona Sax tas bort till förmån för några Brasilianska karnevalflickor."


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Jag finner inga ord, så hemskt är det.

Skrivet av TruB:

folk verkar ju gilla det så.. du är minoritet och säkert inte själv. men som du säger, dom säljer. jag gillade spelet och det var ungefär som jag förväntade mig.

Min poäng är att i princip alla som whinade på Fallout 3 under utvecklingen fortfarande gör det - det skedde inte en magisk omvandling efter släpp för detta.

Visst är det inte helt homogent, en del blev överraskade över att det var kul men fortfarande inget Fallout, andra tyckte att det var varken eller. Men i princip byttes inte åsikterna över en natt.

Och som jag ser det är det mycket möjligt att Max Payne 3 blir ett kul spel, men av allt att döma av bilder och information vi får just nu blir det inget Max Payne.

Medlem

Var är snön, jag vill ha snö!!

Jaja, bullet-time är kvar.

Inaktiv

Att folk alltid ska vara så trångsynta och pinsamt barnsliga varje gång något sånt här händer. Efter typ 3 bilder så sitter man redan framför datorn och bölar som om världen skulle gå under, och varför? För att karaktären inte befinner sig på EXAKT samma ställe som han gjorde för 12 år sedan? För att Rockstar använder sig av karaktärsutveckling och inte släpper exakt likadana uppföljare med uppdaterad grafik som många andra speltillverkare?

Dåså, varför inte bara använda motorn som användes till Max Payne 2 och bara ge honom fler folk att skjuta. Det skulle väl vara häftigt? Exakt samma miljö, en karaktär som orealistiskt nog inte utvecklats ett skit på hela 12 år, varken psykiskt eller fysiskt. Det skulle äga.

Förstår helt ärligt inte hur man kan vara så befriad från intelligens att man klagar och gnäller på något som man bara sett ett fåtal bilder på. Förstår heller inte hur man kan vara såpass jävla insnöad på att allt ska vara exakt likadant år efter år. Fast å andra sidan, ni kanske inte heller har utvecklats på 12 år?

Hoppas inte alla tar åt sig. Vissa kunde ju åtminstone framföra sin åsikt utan att börja gråta.

Wow, det låter inte alls som att du gråter i det inlägget. Till den grad att du kommer till personangrepp också - snyggt jobbat.

Medlem

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Snart tar dem väl bort serie-tidnings-strip-cut-scenes som var en central del i storyberättandet i både Max Payne 1 och 2..

Var är noir-känslan ?... Det var på grund av att Max Payne var ett så mörkt, dystert, nästan ironiskt spel, som man älskade det..

KoP
Medlem

Ser nice ut! Jag menar.. noir Max Payne i blöta, kalla, mörka NY har redan gjorts 2 gånger. Är inte speciellt sugen på samma scenario en 3'e gång för egen del. Kan bli friskt med miljöombyte om dom lyckas knepa ihop en bra story som backar upp det hela.

Medlem

Har dom absolut ingen som helst Film Noir så får dom ett hat brev av mig


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Glas:

Att folk alltid ska vara så trångsynta och pinsamt barnsliga varje gång något sånt här händer. Efter typ 3 bilder så sitter man redan framför datorn och bölar som om världen skulle gå under, och varför? För att karaktären inte befinner sig på EXAKT samma ställe som han gjorde för 12 år sedan? För att Rockstar använder sig av karaktärsutveckling och inte släpper exakt likadana uppföljare med uppdaterad grafik som många andra speltillverkare?

Dåså, varför inte bara använda motorn som användes till Max Payne 2 och bara ge honom fler folk att skjuta. Det skulle väl vara häftigt? Exakt samma miljö, en karaktär som orealistiskt nog inte utvecklats ett skit på hela 12 år, varken psykiskt eller fysiskt. Det skulle äga.

Förstår helt ärligt inte hur man kan vara så befriad från intelligens att man klagar och gnäller på något som man bara sett ett fåtal bilder på. Förstår heller inte hur man kan vara såpass jävla insnöad på att allt ska vara exakt likadant år efter år. Fast å andra sidan, ni kanske inte heller har utvecklats på 12 år?

Hoppas inte alla tar åt sig. Vissa kunde ju åtminstone framföra sin åsikt utan att börja gråta.

Du verkar behöva en jämförelse för att förstå. Tänk dig att de gör en uppföljare till Gudfadern 3 (med helt nya skådespelare förstås).

Alla överlevande har flyttat till en kåkstad i Sydamerika. De ägnar nu dagarna åt att smuggla knark samt springa på väggarna och skuta med kulsprutor och utföra kung-fu.

Man kan säga att det är populärt med action filmer i matrix stil idag hur mycket man vill och att personen har utvecklats. Det kan var en hur bra actionfilm som helst, fast de flesta skulle hata den i alla fall eftersom det inte är likt Gudfadern.

Om man däremot kallade filmen "Bullets of the slum" och tog bort alla referenser till Gudfadern så skulle det kanske bli en jätte bra action film.

Medlem

...dagtid? wtf?

Medlem
Skrivet av Brutus2kk:

Vart fan är tunnelbanan, de stora lagerlokalerna, vart fan är house of horror?

De finns i 1:an och 2:an. Spela dem om du längtar tillbaka.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av TruB:

Text.

Alltid är det någon som ser klagoväggar som en chans att få bråka av sig lite;
Folk kan nog se att det inte är en djungel han befinner sig i.

Vad jag tror att de syftade på var palmbladen och solljuset. Vilket är ett modigt kliv ifrån det som gjorde Max Payne så älskvärt. Det Max Payne vi känner, älskar och verkligen vill se mer utav. Det fanns ingen sol i den världen. Bara regn och mörka gator. Vi vill (e) att storyn ska fortsätta att berättas i den miljön. Nu blev det istället mer likt Man On Fire. Noir-känslan kan finnas där men; Dessa bilder är allt man har att gå på. Självklart dömer man efter de grunder vi får.

Förlåt mig om tårarna verkar spruta i detta inlägget och regnar ner på någons parad.

Det här var kanske det bästa inlägget jag sett på länge. Äntligen en som kan sätta rätt ord på vad så många känner.

Medlem

Om de här "bilderna" är karakteristiska för hur spelet kommer se ut och kännas så kan nog rätt lugnt säga att FEL personer fått i uppdrag att göra MP3, fy helvete vad fel känsla. Det ska vara stilmässig, mörk film noir i ett snöigt NY.

Fattas bara att de tar några ur "biggest fail ever"-filmteamet till Max Payne som hjälp till storyn. Då har vi verkligen sett hur det går till när man slaktar sönder ett koncept vid knäskålarna.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skriv svar