Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

@Freakon: jag håller med dig, det borde finnas en knapp för spoiler-tag. En väldigt tydlig och stor knapp.

Tyvärr finns inte det just nu så vi som skriver här får väl försöka göra så gott vi kan med spoiler-taggarna. Man vänjer sig lite med tiden som tur är...

Ett tips som jag brukar använda mig av: när jag ska skriva nytt inlägg på mobilen och behöver en spoiler-tag så gör jag oftast så att jag citerar ett inlägg där det finns en spoiler-tag. Då kan jag kopiera tagen från citerade texten. Sedan backar jag i webbläsaren och skriver mitt inlägg där jag sedan kan klistra in spoiler-tagen. Inte så supersmidigt kanske, men ändå klart smidigare jämfört med om jag skriver taggarna från scratch på mobilen.

Medlem

@breahl: spoilerinlägget är borttaget nu men det syns fortfarande som citerat inlägg i ditt svar. Kanske bra med en spoiler-tagg där...

Medlem
Skrivet av Nemo:

@Freakon: jag håller med dig, det borde finnas en knapp för spoiler-tag. En väldigt tydlig och stor knapp.

Tyvärr finns inte det just nu så vi som skriver här får väl försöka göra så gott vi kan med spoiler-taggarna. Man vänjer sig lite med tiden som tur är...

Ett tips som jag brukar använda mig av: när jag ska skriva nytt inlägg på mobilen och behöver en spoiler-tag så gör jag oftast så att jag citerar ett inlägg där det finns en spoiler-tag. Då kan jag kopiera tagen från citerade texten. Sedan backar jag i webbläsaren och skriver mitt inlägg där jag sedan kan klistra in spoiler-tagen. Inte så supersmidigt kanske, men ändå klart smidigare jämfört med om jag skriver taggarna från scratch på mobilen.

Hehe, tack för tipset. Låter rätt krångligt och då jag fått svar på samma fråga med samma upplägg i andra trådar på andra forum så bemödar jag mig inte med att göra om och rätt i denna tråden/forumet.

När jag sitter vid en dator så kan det däremot ske.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@Freakon: apropå din fråga tidigare...

*** Spoiler-varning till alla andra: läs bara om ni spelat klart storyn ***

Kapitel fem är lite speciellt och även om det kan kännas som skumt ställe så tycker jag det är klart värt att spela vidare!

Huvudstoryn avslutas i kapitel sex och det händer väldigt mycket saker där. Sedan kan jag säga att spelet fortsätter ytterligare ett tag till efter huvudstoryn utan att avslöja för mycket, så du har fortfarande en hel del speltid kvar att se fram emot.

Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Är tyvärr ingen moderator. Är endast testpilot och det innebär att jag inte har behörigheten att ändra i andras inlägg. Så jag kan tyvärr inte hjälpa till med detta.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Det är därför jag lägger flera rader som är tomma. Men jag lär mig och kommer att använda taggen i framtiden, tack för info

Du har inte dödat någon eller så (ännu). Det du berättade tycker jag inte var så mycket spoiler heller ändå, hade kunnat vara värre. Jag råkade läsa här att en viss person dog innan jag spelade ut spelet, tror fler gjorde det också. Det var lite värre.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Helvete vad snygg Otis Millers revolver är förresten, helst på Arthur.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Nemo:

@Freakon: jag håller med dig, det borde finnas en knapp för spoiler-tag. En väldigt tydlig och stor knapp.

Tyvärr finns inte det just nu så vi som skriver här får väl försöka göra så gott vi kan med spoiler-taggarna. Man vänjer sig lite med tiden som tur är...

Ett tips som jag brukar använda mig av: när jag ska skriva nytt inlägg på mobilen och behöver en spoiler-tag så gör jag oftast så att jag citerar ett inlägg där det finns en spoiler-tag. Då kan jag kopiera tagen från citerade texten. Sedan backar jag i webbläsaren och skriver mitt inlägg där jag sedan kan klistra in spoiler-tagen. Inte så supersmidigt kanske, men ändå klart smidigare jämfört med om jag skriver taggarna från scratch på mobilen.

Jag skriver ofta på mobil och särskilt surfplatta. I början var det skitsvårt att komma på hur jag skulle göra med spoiler. Men allt löser sig med lite träning☺. Det jag verkligen letat efter hela livet är HJÄRNANS DELETEKNAPP. "Fan nu läste jag en spoiler. Delete! Vad händer i detta spel då?" Ta inte bort fel grejer bara. "Vem är du? Din hustru sen 20 år" Jämför inte med dementa det är otäckt.
En grej från verkligheten: Jag satt och talade med en överläkare. Ville skämta. "Ja, det skulle vara skönt att ha en avstängningsknapp för hjärnan ibland."😀
Han fattade inte skämtet utan sa: Men det går inte att stänga av hjärnan. Och tittade underligt på mig. Så nu står det nog i någon journal. " Patienten tror att han kan stänga av hjärnan." Humorlös läkare😁.

Medlem
Skrivet av breahl:

Helvete vad snygg Otis Millers revolver är förresten, helst på Arthur. https://i.imgur.com/JYyH6SD.jpg

Du får väl göra en replika med hölster och allt. Sedan kan du beundra dig framför spegeln.😉😂

Avstängd
Skrivet av Över45:

Jag skriver ofta på mobil och särskilt surfplatta. I början var det skitsvårt att komma på hur jag skulle göra med spoiler. Men allt löser sig med lite träning☺. Det jag verkligen letat efter hela livet är HJÄRNANS DELETEKNAPP. "Fan nu läste jag en spoiler. Delete! Vad händer i detta spel då?" Ta inte bort fel grejer bara. "Vem är du? Din hustru sen 20 år" Jämför inte med dementa det är otäckt.
En grej från verkligheten: Jag satt och talade med en överläkare. Ville skämta. "Ja, det skulle vara skönt att ha en avstängningsknapp för hjärnan ibland."😀
Han fattade inte skämtet utan sa: Men det går inte att stänga av hjärnan. Och tittade underligt på mig. Så nu står det nog i någon journal. " Patienten tror att han kan stänga av hjärnan." Humorlös läkare😁.

Du är verkligen vrickad men bra hahahahaha


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Du är verkligen vrickad men bra hahahahaha

Stolt vrickad!😀

Medlem
Skrivet av Över45:

En grej från verkligheten: Jag satt och talade med en överläkare. Ville skämta. "Ja, det skulle vara skönt att ha en avstängningsknapp för hjärnan ibland."😀
Han fattade inte skämtet utan sa: Men det går inte att stänga av hjärnan. Och tittade underligt på mig. Så nu står det nog i någon journal. " Patienten tror att han kan stänga av hjärnan." Humorlös läkare😁.

Haha, sjukt kul! Ja ibland märker man när ett skämt flyger högt över någon. Woosh! 😂

Medlem
Skrivet av Över45:

Du får väl göra en replika med hölster och allt. Sedan kan du beundra dig framför spegeln.😉😂

Efter det kan man gå All in och fixa kläder och allt. Sedan kan man åka på cosplay-event och visa upp sig! 🤠 😁

Det är nog bara en tidsfråga innan vi får se massa bilder från såna events. Folk håller säkert på och syr egna Arthur-kläder just nu. Förmodligen även outfits för Dutch och Sadie och några till.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Efter det kan man gå All in och fixa kläder och allt. Sedan kan man åka på cosplay-event och visa upp sig! 🤠 😁

Det är nog bara en tidsfråga innan vi får se massa bilder från såna events. Folk håller säkert på och syr egna Arthur-kläder just nu. Förmodligen även outfits för Dutch och Sadie och några till.

På tal om Arthur-kläder, Rockstar tävlar ut denna skönhet just nu. Man behöver bara retweeta deras inlägg så har man chans att vinna.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Om någon i denna tråd vinner vill jag se bild på denne, gärna med ett hölster och två revolvrar med. Jag lovar att lägga upp bild ifall jag vinner!


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

Här har ni länken till twitterinlägget om ni vill tävla

https://twitter.com/RockstarGames/status/1088144880730296322?...

Avstängd
Skrivet av Zimpan:

Här har ni länken till twitterinlägget om ni vill tävla

https://twitter.com/RockstarGames/status/1088144880730296322?...

Nej nej nej, nu är det mindre chans att jag vinner.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Efter det kan man gå All in och fixa kläder och allt. Sedan kan man åka på cosplay-event och visa upp sig! 🤠 😁

Det är nog bara en tidsfråga innan vi får se massa bilder från såna events. Folk håller säkert på och syr egna Arthur-kläder just nu. Förmodligen även outfits för Dutch och Sadie och några till.

Där sa du något, min svägerska är proffs på sådant. Teatersömmerska på länsteater. Fast hon kanske tar mycket betalt? Jag får slå på stora charmen!☺ Fast om frugan blir svartsjuk är jag nog död. Hårda bud😂. "Svartsjukedrama på Cosplayevent, systrar i strid om Cowboy"! 😉

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Nej nej nej, nu är det mindre chans att jag vinner.

Haha.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Jag försökte hålla det hemligt. Men lovar att @över45 vinner nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Beror väl på om han kommer åt Delete knappen efter att ha läst inlägget.

Medlem

Intervju från 25 januari med Arthur, John, Micah och Dutch dvs:

Roger Clark - Arthur Morgan
Rob Wiethoff - John Marston
Peter Blomquist - Micah Bell
Benjamin Byron Davis - Dutch van der Linde

Själva intervjun är spoilerfri, men i youtube-kommentarerna finns det massiva spoilers såg jag. Kan vara bra att veta ifall du inte spelat klart storyn.

Medlem

Ett till videoklipp. Det här är från Roger Clarks youtube-kanal den 26 januari (samma ställe som i klippet ovan, en popkulturmässa i Kuwait).

Arthur och Micah är bästa polare irl.

Medlem

LENNYYYYYY!!!

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Intervju från 25 januari med Arthur, John, Micah och Dutch dvs:

Roger Clark - Arthur Morgan
Rob Wiethoff - John Marston
Peter Blomquist - Micah Bell
Benjamin Byron Davis - Dutch van der Linde

Själva intervjun är spoilerfri, men i youtube-kommentarerna finns det massiva spoilers såg jag. Kan vara bra att veta ifall du inte spelat klart storyn.

https://www.youtube.com/watch?v=KmSBPPcrTlg

illa för Peter Blomquist att han får hat på sociala medier pga att han spelar Micah. Folk säger åt honom att dom ska slå honom i ansiktet osv ifall dom träffas. Det kan vara lite överdrivet kan jag tycka.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: "lite överdrivet" är en massiv underdrift...


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Skrivet av breahl:

illa för Peter Blomquist att han får hat på sociala medier pga att han spelar Micah. Folk säger åt honom att dom ska slå honom i ansiktet osv ifall dom träffas. Det kan vara lite överdrivet kan jag tycka.

Blomquist bara skojar till det lite. Det märks särskilt när han säger till intervjuaren att dra en smocka mot hans haka, för han är ju Micah som alla hatar! 😂 Intervjuaren blir helt ställd och vet inte vad han ska säga.

Haha, Blomquist är störtskön! 😀

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@breahl: Beror väl på om han kommer åt Delete knappen efter att ha läst inlägget.

Vilket inlägg?

Medlem
Skrivet av Nemo:

Blomquist bara skojar till det lite. Det märks särskilt när han säger till intervjuaren att dra en smocka mot hans haka, för han är ju Micah som alla hatar! 😂 Intervjuaren blir helt ställd och vet inte vad han ska säga.

Haha, Blomquist är störtskön! 😀

Vad kul de måste ha tillsammans. Frågan är om de trodde att de skulle bli så kända som röstskådisar i ett spel. Det blir de ju verkligen nu. Man har ju faktiskt läst intervjuer med skådespelare som gjort riktiga hemska roller, extrema psykopater t ex. Sedan har de drabbats av mängder av hat i verkligheten. Av personer som inte förstår skillnaden på roll och skådis. Och stalkers också. Jag skulle inte vilja vara skådis/kändis!☺

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@breahl: Beror väl på om han kommer åt Delete knappen efter att ha läst inlägget.

Skrivet av Över45:

Vilket inlägg?

Han kom åt Delete-knappen!

Skriv svar