Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

Sen hade jag velat fråga lite om att nå maxrank i honor. Jag gör alla chores i lägret, donerar pengar, räddar folk i nöd och hejar på alla i stan. Ändå känns det som att såfort jag gör minsta lilla dåliga (sno någons skattkarta nu senast) så tappar jag direkt en level. Har jobbat på detta i flera dagar nu!

Medlem

För första gången tvättade jag mina vapen nu, hur ofta tvättar ni era vapen?

Tråddemonen
Testpilot

@Frasstheass: Det kommer ta tid, har varit nära ett fåtal gånger med att nå max honor, men det kommer tillfällen då man känner ett måste för att vara dum.

Tråddemonen
Testpilot

@Jokobib_Bob: Gjort det en eller två gånger sen jag började med spelet...

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Frasstheass: Det kommer ta tid, har varit nära ett fåtal gånger med att nå max honor, men det kommer tillfällen då man känner ett måste för att vara dum.

Visst är det så. Men känns trist att man blir straffad så enkelt. Nåväl, jag får fortsätta men det jag gör helt enkelt.

Tråddemonen
Testpilot

@Frasstheass: Låt det rulla på så lär du en vacker dag bli en snäll pojke.

Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Tack så mycket! Ska eventuellt köra ut storyn när jag är trött på utforskandet.

Medlem

Jag kanske har fått den biten av bakfoten men saker som jag blivit lite fundersam över är att man kan prata med sina gängmedlemmar, jag tolkade det som att man kan konversera med dom och jaga med någon rent spontant och ibland har jag sett jaktsymboler (som försvunnit när jag trott de är kvar ett tag). Kan man jaga spontant med medlemmarna i Gänget? Och råna spontant? De säger visserligen saker som känns rimliga typ när de skäller på en om man inte äter ordentligt osv. Men någon skrev att om man inte sköter hygienen så drar dom ned Arthur till en badtunna och det har inte hänt trots att jag varit rätt kass på att sköta Arthurs hygien och mat, så jag tror han gör det lite automatiskt när han "sover" i lägret.

Det är egentligen småsaker men ändå. ^^

Medlem

@Frasstheass: Ibland får du god honor i vissa uppdrag också, beroende på valen du gör. I ett uppdrag så fick jag jättemycket god honor.

Apropå vapen så kan man tvätta dom hos vapensmeden, brukar göra det när jag ska köpa ammo osv.

Tråddemonen
Testpilot

@Zontos: De reagerar på allt Arthur gör och hur han ser ut. Det är många gånger jag rider in i lägret helt nerblodad, får alltid kommentarer om det från alla olika i lägret.

Symbolerna som du nämnde är bara aktiva en viss tid, då alla medlemmarna kör sina egna rutiner och måste även äta och sova.

Medlem
Skrivet av Zontos:

@Frasstheass: Ibland får du god honor i vissa uppdrag också, beroende på valen du gör. I ett uppdrag så fick jag jättemycket god honor.

Apropå vapen så kan man tvätta dom hos vapensmeden, brukar göra det när jag ska köpa ammo osv.

Där ser man ja. Ska hålla utkik!

Medlem

@Zimpan: Jo de kommenterar saker märker jag, Michan eller vad han heter ropade hånfullt "The hereo is back!" vid något tillfälle, sedan är jag lite i min egna värld när jag spelar så vissa saker kanske jag inte lägger märke till bara. ^^

Vad händer om man försöker ta sig över gränsen till Mexiko btw? Blir det bara en konstig osynlig vägg eller dör man?

@Frasstheass: Gör't!

Tråddemonen
Testpilot

@Zontos: Aktiverade subs för att inte missa alla stranger events många gånger så hör man inte när något är i farten.

Vet ej, har aldrig försökt.

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

För första gången tvättade jag mina vapen nu, hur ofta tvättar ni era vapen?

Det händer väl ibland, beror på hur smutsiga de hunnit bli.

När det syns en del rött i staplarna på vapendetaljerna så kan det vara dags. När det även står "Weapon needs cleaning" så vet man att tvätt kommer att göra skillnad.

Till exempel revolvern nedan ser ut att ha runt 20% försämring i skada, eldhastighet och omladdningstid, så där skulle jag nog ta fram trasan och oljan.

Tråddemonen
Testpilot

@Nemo: Snygg post med bra förklaring! Tror min pump-action shotgun är den enda jag har behövt rengöra, det är mitt favvo vapen helt klart!

Tycker dock att det är lite märkligt att lite puts och olja löser alla problemen med vapnena, med tanke på hyr mycket min Arthur har ramlat i plurret och simmat så borde hans vapen ha börjat rosta för länge sen. Ifall man tänker rent realistiskt sätt, han borde även se till att vapnena är torra innan det skall gå och lossa av skott, annars lär det ju vara rena rama vattenpistolerna

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Sen hade jag velat fråga lite om att nå maxrank i honor. Jag gör alla chores i lägret, donerar pengar, räddar folk i nöd och hejar på alla i stan. Ändå känns det som att såfort jag gör minsta lilla dåliga (sno någons skattkarta nu senast) så tappar jag direkt en level. Har jobbat på detta i flera dagar nu!

Såg ett tips, vet inte om det funkar för jag har inte kommit långt nog för att låsa upp fiske.
Tipset är att man kan fiska och när du får upp en fisk så släpp tillbaka den i vattnet och du ska tydligen få +10 honor poäng varje gång. Värt att prova.

Medlem

@Zimpan: Ja, jag håller med, vapnen är fantastiskt pålitliga med tanke på vad man utsätter dem för. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag plaskat i floder och rullat runt i gyttja, och ändå har vapnen fortsatt att fungera utan problem.

Det är helt enkelt imponerande bra kvalitet på vapnen i RDR2!

Det enda jag haft problem med är att dra vapen i dueller på grund av att känsligheten för knappen (R2 på PS4) är inställd så att det nästan är omöjligt på min kontroller att trycka ned knappen så att det registreras som knapptryck i spelet.

Jag har inte några problem med kontrollern i andra spel, så det är helt enkelt Rockstar som valt att ha den inställningen i RDR2 vilket gör att kontrollern får problem där. Får hoppas att de fixar så att man kan ställa in känsligheten. Det ser ut som att det är flera som har samma problem...

Edit: jag har en workaround på problemet. När det blir duell så pausar jag spelet, går in i inställningarna och byter till southpaw. Då kan jag dra och skjuta med L2 istället. Den knappen är inte lika sliten så det funkar mycket bättre då. Efter duellen byter jag tillbaka för jag orkar inte skjuta med vänstern hela spelet.

Tråddemonen
Testpilot

@Nemo: Haha 1800-tals vapen som håller bättre än moderna automatgevär som militären har idag

Har inte haft något problem med kontrollerna på något sätt inom RDR2 än så länge. Enda är väl att hästarna rider på automatik som har lett till en del komiska fallolyckor, men annars så har det gått hur bra som helst.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Såg ett tips, vet inte om det funkar för jag har inte kommit långt nog för att låsa upp fiske.
Tipset är att man kan fiska och när du får upp en fisk så släpp tillbaka den i vattnet och du ska tydligen få +10 honor poäng varje gång. Värt att prova.

Provat och bekräftat!

Ambassadör
Xbox

Ute i fält brukar jag rengöra något av mina vapen varje gång jag hittar Gun oil som loot och har fullt i inventoryt, det tillsammans med rengöring vid varje besök i affärer håller mina vapen i topptrim nästan hela tiden.
Finns även en uppgradering att köpa till hölster som saktar ner degradation!

De håller ju naturligtvis alldeles för bra men det är inget konstigt att de är tåligare än moderna automatvapen och liknande, färre och mindre komplicerade delar!

Bra tips med honor för fisket! Har precis börjat syssla med det...precis vad jag behövde; fler avstickare från storyn! Hehe


signatur

Jump in.

Avstängd

Ni som inte är på kapitel 6 eller inte har gjort det behöver ej läsa detta.

Fast kan tillägga att det handlar bara om sidoquester i kapitel 6, vissa har fått dem innan med.

Jag har fått panik nu till och från då man gör sidouppdrag i kapitel 6. Han ger ju bort sedelbuntar hit och dit till behövande men skönt när det bara är typ $30-35 åt gången. Har man ett par tusen på sig så märks det inte så mycket.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Bra tips med honor för fisket! Har precis börjat syssla med det...precis vad jag behövde; fler avstickare från storyn! Hehe

Samma här. Jag ägnar tid åt precis allt annat än huvudstoryn. Senaste dagarna har jag jagat, fiskat, snubblat in på massa sidequests, jagat ännu mer, och spelat poker.

Satt en hel kväll (verklig tid) och bara spelade Texas Hold'em med ett gäng cowboys i en saloon. Det var sjukt skoj för de var så dåliga förlorare.

Jag hade färg i spader med kung på toppen. Hade lyckats locka med mig de flesta vid bordet med försiktig betting.
Går All in vid river.
De andra gör fold men cowboy 1 säger call.
Showdown. Cowboy 1 hade bara två par. Jag vinner.
Cowboy 1 åker ut.
Cowboy 2: "Better luck next time."
Cowboy 1: "SHUT UP!!"

Ambassadör
Xbox

@Nemo: Haha, ja det här är verkligen ett helt sinnessjukt spel! De hade kunnat släppa 3-4 standalonespel i olika genres av detta egentligen, så bra är jakt, story, open world etc var för sig.

Poker måste jag ge mig in i mer också! Haha


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Nemo: Haha, ja det här är verkligen ett helt sinnessjukt spel! De hade kunnat släppa 3-4 standalonespel i olika genres av detta egentligen, så bra är jakt, story, open world etc var för sig.

Verkligen! Finns hur mycket som helst. Jag kommer att sitta många timmar till med det här spelet.

Skrivet av Mortaigne:

Poker måste jag ge mig in i mer också! Haha

Det är riktigt skoj och sjukt bra gjort. Det blir ofta väldigt underhållande rundor.

Förresten, storleken på betting-summor och blinds beror på hur sofistikerat stället är. Ifall du vill tjäna lite pengar på poker, leta upp snyggaste saloonen där finfolket spelar. Där kan man kamma hem många dollar. Och de är fortfarande lika dåliga förlorare.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Provat och bekräftat!

Nice. Får testa själv när jag låst upp fiske, vill gärna ha upp honor en bit.

Tråddemonen
Testpilot
Ledtråd NR 5!
Skrivet av Zimpan:

ANNOUNCEMENT! Tänkte att vi ska göra något roligt här i tråden kommande dagarna fram till helgen, ett par gånger fram tills på söndag så tänkte jag posta ledtrådar till hemligheter inom RDR2 som är helt spoilerfria, så ska ni här på FZ få försöka klura ut dem och hitta hemligheterna på egen hand. Ni får gärna posta inlägg med text eller videos om ni klurar ut dem, men tänk gärna på att sätta spoilerfilter på innehållet! Första ledtråden postas imorgon!

För de som vill så kan jag köra en stream på söndag och visa hemligheterna ifall ni vill se men inte orkar klura ut dem. Happy hunting!

Ledtråd nummer 5!

Tecken och ljus, ser du i vitt. Gå fram till den hälft som inte kan se.

Tråddemonen
Testpilot

Tänkte höra med er Cowboys om hur jakten på hemligheter har gått, är det någon som har klurat ut någon utav dem?

Samt vill ni att jag kör en stream som facit imorgon? Eller vill ni att jag laddar upp klipp utefter ledtrådarna och laddar upp med spoiler taggen?

Medlem
KKK
Skrivet av Zimpan:

@Frasstheass: Det kommer ta tid, har varit nära ett fåtal gånger med att nå max honor, men det kommer tillfällen då man känner ett måste för att vara dum.

Stod och tittade på när ett ku klux klangäng råkar tutta eld på ett par medlemmar. När ledaren går därifrån säger han ungefär "Hur kunde du bara stå och titta på när två samhällsmedborgare brinner upp". Jag tänkte inte på det mer än att jag sköt honom i huvudet. Det fick jag honor för 😁

Har upptäckt efter att spenderat en hel del tid i lägret att man kan få lite "terapi". Ibland vill någon av kvinnorna att man sätter sig ner en stund och pratar. När Arthur berättar t ex att han känner sig galen för att han skjuter oskyldiga, får han lite följdfrågor och de talar en stund om hans funderingar kring sitt handlande.

Du sköter detta utmärkt Zimpan (och alla andra), jag är bara lite orolig att jag själv skall läsa ngn spoiler av misstag. Jag spelar nämligen långsamt vad det gäller huvudstoryn. Det finns ju alldeles underbara små sidohändelser hela tiden. 😀

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Tänkte höra med er Cowboys om hur jakten på hemligheter har gått, är det någon som har klurat ut någon utav dem?

Samt vill ni att jag kör en stream som facit imorgon? Eller vill ni att jag laddar upp klipp utefter ledtrådarna och laddar upp med spoiler taggen?

Kör gärna med spoilertaggen.

Tråddemonen
Testpilot

@Över45: Jag har nog redan grävt mig så djupt inom spelet och alla leaks, jag blir utsatt för den ena spoilern efter den andra. Men det är kul att se er resten av communityn så engagerade i denna älskvärda titel.

Skriv svar