Fortnite och free to play sätter stopp för Square Enix populära Go-spel
"GO"-spelen var inte direkt så roliga heller. Peka och klicka, vilket knappast gör att de går att konkurrera med andra större titlar.
"GO"-spelen var inte direkt så roliga heller. Peka och klicka, vilket knappast gör att de går att konkurrera med andra större titlar.
Vad är spel som CS go då? Det är ett GO spel med peka och klicka konceptet och det går ju bra ekonomiskt.
Peka med musen på fiendens huvud, klicka på vänster musknapp för att döda fienden.
Vad är spel som CS go då? Det är ett GO spel med peka och klicka konceptet och det går ju bra ekonomiskt.
Peka med musen på fiendens huvud, klicka på vänster musknapp för att döda fienden.
CS:GO är en förkortning på Counter-Strike: Global Offensive, där GO är Global Offensive. Ordet GO i Square Enix speltitlar (som artikeln handlar om) är (vad jag vet) ingen förkortning på något.
Sen är ett förstapersonspel en väldigt markant skillnad, mot ett pusselspel i fågelperspektiv. Vet dock inte om du bara var ironisk eller inte.
Detta kommer sprida sig till PC också snart. Det blir bara lönsamt att släppa saker "gratis".
Gratisspel har funnits på PC långt innan man ens kunde spela grafiska spel på mobiler. Runescape släpptes 2001 till exempel. PC och konsolmarkaden är betydligt mer diversifierad och mångsidig än mobilmarknaden. Den senare styrs av att en överväldigande majoritet inte vill betala för att börja använda appar och spel.
CS:GO är en förkortning på Counter-Strike: Global Offensive, där GO är Global Offensive. Ordet GO i Square Enix speltitlar (som artikeln handlar om) är (vad jag vet) ingen förkortning på något.
Sen är ett förstapersonspel en väldigt markant skillnad, mot ett pusselspel i fågelperspektiv. Vet dock inte om du bara var ironisk eller inte.
Tror det var ett skämt ja
Tror det var ett skämt ja
Ja, det tror jag med Får hoppas på det.
Trist.
Framför allt på mobilfronten betalar jag MYYYYYCKET hellre 50 spänn för ett spel ,och sen har jag hela, än att chippa in pengar för bonusar, pengar för nya hjältar etc
Kör ett tower defense spel (Realm Defense) nu som är kul, men 200 bagare för nyaste hjälten? Nej tack.
Hellre 50 spänn för hela ttower defense spelet Kingdom Rush.
Har själv aldrig lyckats få ut mycket nöje av något mobilspel överhuvudtaget.
Den relativt sett minimala skärmen tillsammans med opraktisk/begränsad kontroll, extremt mycket sämre ( i mitt tycke) spelutbud, samt det faktum att spelar man med mobil så är det ofta på såväl starkt begränsad tid som i en olämplig miljö, har gjort att jag hellre spelat musik eller surfat istället och väntat med allt spelande tills jag varit hemma.
CS:GO är en förkortning på Counter-Strike: Global Offensive, där GO är Global Offensive. Ordet GO i Square Enix speltitlar (som artikeln handlar om) är (vad jag vet) ingen förkortning på något.
Sen är ett förstapersonspel en väldigt markant skillnad, mot ett pusselspel i fågelperspektiv. Vet dock inte om du bara var ironisk eller inte.
Asso...du vet att han säkerligen är medveten om detta men ville göra sig lustig då CS innehöll just ordet GO...väl?
..annars swishade nog hans kommentar över ditt huvud
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
@Ti994a-C64-Amiga-PC: jag är helt på din sida men tyvärr är vi i minoritet.
Asso...du vet att han säkerligen är medveten om detta men ville göra sig lustig då CS innehöll just ordet GO...väl?
..annars swishade nog hans kommentar över ditt huvud
Jag tar mycket på allvar, vilket har både sina fördelar och nackdelar.
Alltså, jag vill döda pessimismen härinne lite. Det är klart att det kommer finnas utrymme för betalda spel, jag föredrar fortfarande betalda spel då jag spelar en hel del single-player. Multiplayer kan jag förstå att det blir svårt att konkurrera med eftersom det blir ett annat sug på visuella prylar som människor kan visa upp för varandra och visa sitt stöd för spelet genom.
Ja, free-to-play är här för att stanna. Men det är absolut ingen dödsstöt för betalda titlar. Det finns fler betalda titlar på mobilmarknaden idag än förut och bara förra månaden köpte jag 2-3 stycken. Ibland blir det någon månads mellanrum men jag är faktiskt lite kär i indiemarknadens framgång bland premiumtitlarna till mobiltelefonen. Där finns gott om upplevelser som håller högre klass än många av titlarna till våra dedikerade bärbara konsoler. Jag har inte spelat något spel på mobilen som fullkomligt golvat mig, eller tagit upp flera veckor av min tid på ett positivt sätt, men det beror fortfarande på att det inte är lika smidigt att spela på mobiltelefonen som på dedikerade enheter. Att använda fingrarna för att täcka skärmen, eller förlita sig helt på gyrofunktioner etc. är inte tillförlitligt och sätter väldiga begränsningar på spelbarheten i det formatet.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Vad hände med konceptet att spel släpps gratis och du får spela t.ex. första 5 uppdragen sen måste du låsa upp hela spelet? som ett klassiskt Demo.
Det kanske bara tilltalar oss gubbar och gummor
Det används fortfarande bland vissa titlar, och jag tror inte att det kommer försvinna så länge det finns spelutvecklare som vill erbjuda spel de själva vill spela. Inte för att gratisspel behöver vara dödstråkiga och att dess utvecklare hatar sina egna spel, men för att det inom det spektrumet av marknaden finns en god andel människor som faktiskt föredrar den sortens modell. Om nu, rent teoretiskt, alla utvecklare går över till Free-to-Play på en dag så kommer asmånga av dem att gå i konkurs om de inte istället anammar en betald modell. För man går helt enkelt miste om en väldigt stor publik även där, oavsett hur många slagord de använder sig av.
Många här inne snackar om att människorna som betalar för sina spel ligger i minoritet, men hur många av freemiumspelen (förutom de riktigt välgjorda multiplayer-exemplen som våra topp-mobas, Fortnite, osv.) har skapat värdefulla minnen hos sina spelare? Jag har spelat ganska många freemium-spel, men även i Fallout: Shelters som jag lagt ner ganska många timmar på så har de flesta av mina minnen uppstått genom att jag själv vill få ut något mer än det som finns genom att fantisera om livet hos mina olika karaktärer när jag skickar ut dem på uppdrag och liknande. Men inget av dem slår de 3 timmarna som jag har lagt ner på Hellblade: Senua's Sacrifice än så länge.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
@anon_276063: Ja de var inget seriöst inlägg trodde det var så uppenbart så skrev aldrig (skämt) som jag tydligen borde gjort.