Recension – Warhammer: Vermintide 2

Medlem
Skrivet av Baboopa:

Jag har spelat Vermintide 2 i ca 50 timmar nu och för mig har det inte crashat en enda gång. Lite småbuggar här och där dock. En gång tex så blev jag knockat men min polare revievade mig, men när jag kom upp på fötterna igen så var min skärm konstigt svartvitt ungefär som att jag forfarande var knockad. Efter ca 5 min så instadog jag utan anledning.

Men förutom det så är de flesta buggarna mest saker som inte påverkat gameplay så mkt, tex att inga randoms verkar kunna joina ens spel eller att fel hjälteikon poppar upp när en ny random joinar ens game etc. Småskit men inget att bli upprörd över.

Och vadå dåligt optimerat? Säg ett snyggare och köttigare (fler fiender samtidigt etc) som är mindre krävande? Jag har 100 fps på i princip maxgrafik, vilket är typ samma som jag har på PUBG som ser ut som skit i jämförelse. Där kan man snacka om dåligt optimerande.

Jag tycker en fyra är ett helt rättvist beyg. Dock så är detta ett spel som passar sig bäst med kompisar när man är på "casual" humör. Har ingen lockelse att spela detta tryhard med randoms bara.

Jag har 980 ti i5 6600k 3,50 ghz 8 gb ram och har allt på lägsta men droppar ändå ibland fps ner till 30 fps.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Jag har 980 ti i5 6600k 3,50 ghz 8 gb ram och har allt på lägsta men droppar ändå ibland fps ner till 30 fps.

Ok konstigt. Jag kör med ett 1070, i5 8600k klockad till ca 5ghz och 16 gb ram. Min erfarenhet av spel nu för tiden är att grafikkort spelar mindre roll än tidigare och att hela riggen måste både vara bra och ha kompatibla delar.

Som exempel körde jag PUBG innan med exakt samma grafikkort fast på en gammal i5 3.4 ghz quad core och ett gamlat moderkort. Då hade jag runt 60 fps men kunde droppa till 40 ibland samt att spelet hackade till ibland. Men efter att jag köpte uppgraderingskitet till 8600k med passade gaming-moderkort så har jag nu 100 fps konstant.

Medlem

Jag var själv inte så förtjust i Vermintide "1" och fann inte det så underhållande ..
Men det är något som känns bättre & mycket roligare i Vermintide 2 av någon anledning!

Gnällkuk

Jag tycker spelet är en klar förbättring mot ettan, men det lider fortfarande av samma problem. Varje gång jag spelat klart en bana så är jag aldrig speciellt sugen på att starta en ny session. Det tar lite för lång tid och eftersom man aldrig får någon form av belöning/föremål förrän man är klar med banan känns det segt.

Det är alltid kul under en spelsession och bana, men det är alltid fett tråkigt att börja om från början när man bara spelar en random bana. Jag tror spelet hade vunnit på att ha items eller dylikt som man kunde hitta under banans gång.

Jag har svårt att hålla intresset för något en längre period, egentligen oavsett spel. Samma sak varför jag aldrig spelar operations i BF1 t ex. Runt 20 minuter, där efter börjar jag tappa fokus och intresse.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox

Ingår i Xbox Game Pass också!


signatur

Jump in.

Medlem

@Esri: De jämför för att det är rent av en ren kopia. Kolla de speciella zombieklasserna i L4D och deras attacker. Jämför sedan med Vermintide 1 & 2. Siluettsystemet, etc, etc. Det ENDA Vermintide gör unikt är sitt klass-system och settingen. Vilket som är det bättre spelet av dem är mer en smaksak, jag tycker mycket om båda, av olika anledningar.


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av Baboopa:

Dock så är detta ett spel som passar sig bäst med kompisar när man är på "casual" humör. Har ingen lockelse att spela detta tryhard med randoms bara.

Min upplevelse är att på Legend är det sällan några mer bekymmer med randoms än man har med polare. Skiter det sig så skiter det sig som fan på grund av otur med AI-directorn som gör allt för att spawna så jobbiga specials som möjligt när det redan är på väg att gå åt helvete.
Kör faktiskt hellre på legend än på champion just därför att champion är så pass mycket lättare att vem som helst klarar av det = mer noobs som gör idiotsaker så man wipar.

12
Skriv svar