Monster Hunter World-tråden, frågor/hjälp/spelare/allmän diskussion

Medlem

Kör med long sword, är bara rank 8 men försöker ha iaf två olika typer av skada (eld och el). Körde mycket igår men fastnade i storyn trots mat innan och sen HP buff. Blev stun locked och sen en attack på de död, så surar lite Fick vid vissa försök hjälp av randoms men gick ändå inte... (questen där man ska döda de största av djungeln och öken, värld 1 och 2)


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Jag började med light bowgun men övergick till long sword ganska omgående då bowgun blev sjukt enformigt.

Kört upp 4 olika svärd med eld, vatten, elektrisk och poison än så länge.

Long sword är liiite för snabbt och mobilt dock, jag gillade dom riktigt sega vapnen från Dark souls och bloodborne med mycket dmg. Men har inte orkat börja om med något annat vapen nu när jag vant mig så vid long sword.

Medlem

@sumodl: Började oxå med Light bowgun, men precis som du säger, sjukt enformigt 😂. Bytte ganska snabbt till Switch Axe vilken jag körde upp till HR 9. Gillar den starkt. Har kört Charge Blade sen dess, är nu HR 10. Finns inget mer tillfredsställande än att sätta en full elemental discharge med Charge Blade 😊. Dock lite pyssel att få till 😉.

Skribent

Sjukt bra! Längtar tills spelet kommer till PC.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av MrZteevee:

@sumodl: Började oxå med Light bowgun, men precis som du säger, sjukt enformigt 😂. Bytte ganska snabbt till Switch Axe vilken jag körde upp till HR 9. Gillar den starkt. Har kört Charge Blade sen dess, är nu HR 10. Finns inget mer tillfredsställande än att sätta en full elemental discharge med Charge Blade 😊. Dock lite pyssel att få till 😉.

Ja fan synd att dom inte gjort det lite mer varierat, var aspeppad på ett skjutvapen innan release.

Har funderat på switch axe och great sword, kanske får bli ett byte snart ändå.

Hur ter sig chargeblade rent spelmässigt?

Medlem

@sumodl: Jag tyckte Charge Blade var riktigt svårt i början. För att få ut dess fulla potential är det många kriterier som ska uppfyllas...laddad sköld samt laddat svärd + full phial. För att få till detta i strid utan att hamna i obalans är en utmaning 😊. När allt väl sitter där det ska så kommer belöningen, enorm skada 😊. Kolla guiden här nedan så förstår du vad jag menar.

https://youtu.be/-4qEGlZLt_s

Medlem

Bra länk @MrZteevee! Blev sugen på att byta ju


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Tråddemonen
Testpilot

@erikcedervall: Vi håller tummarna och hoppas att du gillar det lika mycket som oss andra!

Medlem
Mat

@Zimpan: Matig guide!


signatur

"Gamers don't fear the apocalypse"

Medlem

@Zimpan: Kunde man få en invite till fz squad?

PSN: Lasrod

Tråddemonen
Testpilot
Tråddemonen
Testpilot

@Lasrod: Ja juste! Ursäkta Lasrod glömde helt bort efter jobbet den dagen jag läste ditt inlägg. Ja det ska jag ordna nu ikväll!

Medlem

Nån som vet hur det funkar med lägre lvl rustningar och att uppgradera dom? Kan man skapa en lvl 5 rustning och uppgradera den till lika mkt armor som en lvl 7 rustning kan uppgraderas till? Dvs så att dom blir lika bra.

Medlem
Skrivet av Govein:

Nån som vet hur det funkar med lägre lvl rustningar och att uppgradera dom? Kan man skapa en lvl 5 rustning och uppgradera den till lika mkt armor som en lvl 7 rustning kan uppgraderas till? Dvs så att dom blir lika bra.

Nej det tror jag inte går, rustningar längre fram har en mycket högre bas def.

Plus att det är fler slots för skills etc på dom senare, så du kommer vilja/behöva byta ändå.

Jag levlade inte upp någon armor-del förens det behövdes, det vill säga när jag åkte på bra med pisk av något monster.

Medlem

Tips att inte gå efter ny armor efter rank 8, då är man nära 10 då man får tillgång till high rank armor istället. Saknade lite saker för att göra ny armor så lyckades få tillgång till high rank armor innan jag gjorde min armor


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Tråddemonen
Testpilot

@Kvarn: Verkar som att det rullar på bra för din del.

Medlem

@Zimpan: Jo det rullar på! Är några ben ifrån att ha fullt bone - high rank armor. Blir ju lite skillnad att gå ifrån 80 i armor till 180, får man en grund iaf för att kunna få ihop delar till andra bättre armor set.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Tråddemonen
Testpilot

@Kvarn: Jepp stämmer bra det!

Medlem

@ThaSchakal: Du kan typ inte göra fel. Om du uppgraderar vapen eller armor som du inte känner är rätt för dig kan du alltid få nya saker genom att jaga nya monster.

Så du behöver aldrig känna att den här karaktären var inte kul att spela med pilbåge, börjar om med en ny karaktär med svärd i stället.

För du kan få oändligt med antal saker för att lätt uppgradera nytt vapen eller armor.

Medlem

@Rydell1986: Tack. Nu skall jag bara lära mig kontrollerna😅
Tycker mest jag toktrycker och hoppas på det bästa. Häftig känsla när man precis fällt ett monster trots att det känns som att det bara var tur💪💪🤣🤣💪💪

Tråddemonen
Testpilot

@ThaSchakal: Kommer att kännas bättre längre framåt när du stöter på tuffare monster

Medlem

@ThaSchakal: Kolla in youtube för de vapen du använder, man lär sig mycket av de. Sen kanske jag missförstår men tryck nästa knapp när föregående är färdig annars fortsätter den fast man kanske hade behövt vrida på sig eller liknande, dvs ta det lugnt med tryckandet


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

@Kvarn: Tack för tipset.
Nu gäller det att lura bort frugan från teven ikväll🤣

Medlem

Tar också gärna en inv till squad. PSN: Avitir

ThaSchakal: Själv bär jag ner datorskärmen o ställer på soffbordet, skulle aldrig få spela annars.

Medlem

Jag e också pepp på att joina squaden!
PSN: Stumpen och har nu HR 40

Medlem

Jag är fortfarande också intresserad av squaden.

PSN Lasrod

Medlem

Tjena jag tar också gärna en invite till squaden om det fortfarande finns plats

Psn: Holklund

Hunnit till HR11 och börjat hunta efter high gear armor

Tråddemonen
Testpilot

@Riah
@Stumpen
@Lasrod
@Holklund

Ni alla är tillagda på Friend request. Det är jag som är Still-Alive. Ni måste gå online på spelet och gå in i samma session som mig för att jag ska kunna skicka ut invites. Kommer att vara online senare ikväll mot 20-21 tiden. Skriv via PSN chatten innan så ska jag fixa med att få in er i squaden.

Medlem

@Riah: Hahahhaah. Bra idé. Just nu är vi dock i fjällvärlden. Massor med snö och inga monster😅

Medlem

@Zimpan: Härligt. Blir dock inget spelande för mig ikväll, har päronen på besök.

Skriv svar