Serietidningstråden

Sida 2 av 2
2018-01-11 22:31

Metabarons av Jodorowsky. Fantastisk och rätt utflippad rymdopera.

2018-01-12 13:25

Kolla upp "Albumförlaget", det är de som översatt och släppt Metabaronerna och andra bra serier från den franskspråkiga regionen. "Apart förlag" ger ut The Walking Dead serien på svenska mfl. Fick just SAGA volym 8 (samlingen). Everafter volym 1+2 från VERTIGO är en fristående fortsättning på FABLES. FABLES var extremt populärt och mycket läsvärt på 00talet och framåt.

2018-01-12 18:27
Skrivet av Över45:

Kolla upp "Albumförlaget", det är de som översatt och släppt Metabaronerna och andra bra serier från den franskspråkiga regionen. "Apart förlag" ger ut The Walking Dead serien på svenska mfl. Fick just SAGA volym 8 (samlingen). Everafter volym 1+2 från VERTIGO är en fristående fortsättning på FABLES. FABLES var extremt populärt och mycket läsvärt på 00talet och framåt.

Bra info där!

För andra rekommenderar jag också att kolla svenska bolaget Cobolt som gett ut mycket fina nyutgåvor av Linda och Valentin på svenska. Samt en hel del annat som Blueberry m.fl.
http://www.coboltforlag.se/

När det gäller Saga så köpte jag del 2 i Deluxe samlingen. Ska läsas snart. Den ligger rätt så långt efter aktuella utgivningen, men det är ok för min del.

2018-01-13 04:10

Humble Bundle hade en härlig Dredd-bundle som blev ett självklart köp. Annars handlar jag mest gamla Magnum och Dredd från utlandet.

Sida 2 av 2