The Division – patch i dag, gratishelg i... öh, i helgen

Robot
The Division – patch i dag, gratishelg i... öh, i helgen

Nya spellägen, nytt landområde och stora ändringar i Darkzone.

#gratis, #massive, #the-division, #ubisoft


Medlem

Kul! Kanske får besöka New York igen.


signatur

PSN: MrOakenborn

Gen
Medlem

Gratis är gott. Frågan är - varför denna givmildhet?

Medlem

@Gen: för att locka spelare antar jag. många tröttnade ju efter kampanjen (tex jag). men har hört att spelet har blivit mycket bättre och att det finns mer att hitta på nu. så har funderat på att börja spela det igen. smart också att göra så man får testa expantionerna gratis med för att se om det är värt pengarna

Medlem

Nahh.. done that !

Medlem

nice ser fram emot detta, PVE läget kan bli kul.

Medlem

Spelade det ett tag, tyckte jättemycket om det. Kom sedan av mig och hade i princip glömt bort det tills nu. Kanske man skall sätta sig med det igen


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Gen
Medlem

@educk: Det förstår jag men menar mest att de som redan har spelet samt expansioner inte bidrar mer ekonomiskt till spelet. Men visst, de vill väl fortfarande locka nya spelare.

Skrivet av Gen:

@educk: Det förstår jag men menar mest att de som redan har spelet samt expansioner inte bidrar mer ekonomiskt till spelet. Men visst, de vill väl fortfarande locka nya spelare.

De bidrar indirekt, kanske inte genom att man köper nya saker(då man redan har köpt allt) men man är en del i att hålla spelet igång. Kortfattat, ingen vill köpa ett spel som räknas som dött, fast är det tillräckligt många som fortsätter spela så kan nya spelare höra att det fortfarande är igång och att spelet är bra nog att hålla kvar gamla spelare också, och till slut köper spelet.

Medlem

Gillade det starkt. Spelade det grymt mycket. Är nu trött på det. Ge oss en 2a istället med större bana, skog, vatten, bilar, båtar, helikoptrar (flygbara).

Medlem

Det finns en del tragedier i spelsläppsvärlden, och ett var det här. Vi har devs som tydligt bryr sig om sitt spel men aldrig riktigt fick en chans att göra klart det i början.

Säger inte att det är ett dåligt spel eller så, men tror ingen kan argumentera emot att det kunnat bli ännu bättre om man givits nog med tid för ett så ambitiöst projekt.

Medlem

Om ni inte spelat singleplayer delen som går att göra i coop (obs, de första uppdragen måste man göra själv i kampanjen innan man kan köra coop) så rekommenderar jag verkligen att köra igenom den nu när chansen finns att göra det gratis.
En fantastisk berättelse och en otroligt välgjord upplevelse.

Problemet var bristen på endgame efter den, och att de inte lyssnade alls på spelarbasen innan det var för sent, först då satte man ihop en grupp av dedikerade spelare som fick vara med på ett hörn.

Total avsaknad av anti-fusk från start och gigantiska fusk problem i Dark Zone som var planen för endgame från start och tillräckligt länge för att döda intresset innan de ens började adressera detta var också ett stort misstag.

Ett annat problem var designen av uppdrag efter kampanjen där svårighetsgraden på dessa och "The good loot" gjordes för en mycket liten klick spelare och ribban sattes så högt att det blev skittråkigt för vardagsspelare, kanske annorlunda nu.

Vet inte hur spelet är nu men lade själv ned fler timmar än jag trodde var möjligt på den typen av spel (inlurad av andra) innan jag gav upp på utvecklingen och den stå det gick in i.

Kanske bättre nu kan man anta med den satsning som nu görs och i alla fall garanterat värd sin tid att köra igenom storyn.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Patch notes verkar lite felskriven säger en som verkar lite mer insatt, går igenom några set items här, och efter 28 minuter lite förändringar i gameplay, och sen några buggfixar, mm.

Live på twitch nu https://www.twitch.tv/marcostylenl

Medlem

Det enda skälet som får mig att återvända till The Division just nu är Survival-läget. Grymt spännande att slängas in utan utrustning och vinterkläder, och få kämpa mot klockan (och andra spelare) i kampen att hitta material och vapen, samt kläder och medeciner för att sedan kunna evakuera.
Jag hoppas verkligen att detta spelläge kommer få fler kartor och utmaningar. Bästa liknelsen är nog Player Unknowns Battlegrounds, fast i PUBG behöver man inte kämpa mot väder och vind.

Sen hoppas jag också att de kommer släppa en expansion som bygger vidare singel kampanjen, och låter spelaren få utöka högkvarteret samt sätta upp byggnader och stationera ut vakter osv för att få kontroll på zonerna mot de andra faktionerna. (men det är bara önsketänkande).
Spelet är så satans snyggt så jag hoppas verkligen på att de utökar det med så mycket mer, men fokus verkar fastna på Dark Zone och gear..

Medlem

Men hur gör jag nu då? Monster hunter beta och det här under samma helg 😨

1
Skriv svar