Long, long time...

Medlem
Long, long time...

Så, back in the game eller i alla fall just nu...
Har varit en solig och ledig dag med det åsåroligaattgöra-bytet av olja och filter på bilen, en snabb tvätt av den samma och en tripp till föräldrarna.
Självklart gick oljebytet åt skogen, inget verktyg att dra loss det förbannade filtret fungerade så till sist blev det brutalt ultravåld så vätskor stänkte överallt...
Dessutom fortfarande sur över att få lov att jobba i helgen då fiskemässan pågår i Jönköping.

Annars har min vecka kännetecknats av en enda sak, sömnbrist. Måndag var det arbete hela dagen, på kvällen blev det episk serie-kväll utan dess like. Suveräna Shameless började för att sedan övergå i underbara Vikings och The Walking Dead. Vad som avslutade natten kan man kanske redan gissa så jag utesluter namnet...
Tisdag var det bara att gilla läget när klockan ringde och det fortfarande var mörkt ute, avfärd mot Stockholm och teknikmässa med jobbet, snarkande rumskamrat på hotellet gav 0 timmars sömn inför onsdagens pass på mässan.
Tyvärr blev vårt schema väldigt späckat så jag hann inte med att testa så mycket, S4:an, HTC One och nya Huawei-lurarna blev det bara och en snabb tur genom något tråkigt spel som liknade Uncharted fast... tråkigare, The last of us.
HTC One gjorde mig lite sugen på att gå tillbaka till android men jag fick snabbt tillbaka mitt förnuft...
Huawei kommer att göra kaos på marknaden med sina helt outstanding modeller, stora snygga skärmar med rent android, lång batteritid och bara 3500 kr för en high-end lur som dessutom känns mindre plastig än Samsungs PET-mobiler. S4 hade en massa nya funktioner som man visade upp, det enda man tänkte på va vart är det nya?
Sony tjatade om deras vattentäta modeller, vilket i sig är skitbra, skröt över deras HDR-filmkamera som dom tydligen var ensamma om på marknaden i deras 6000 kr-maskin...
I alla fall tills Huawei visade sin mobil som också har HDR och dessutom 150 mbit/s LTE..

Så annars då?
Sci-fi året 2013 har börjat tina upp och jag tänkte därför göra en liten lista...

Oblivion
(Årets första scientolog-film om jorden efter människan lämnat den och någon kommer tillbaka...)
Iron Man 3
(Jepp, gonna love it)
Star Trek: Into Darkness
(Live long and...get your planet sucked into a black hole?)
The Purge
(Kanske en idé vi borde ta efter..?)
After Earth
(Årets andra scientolog-film om jorden efter människan lämnat den och någon kommer tillbaka...)

Man of Steel
(Gonna be super......)
This is the end
(Lite udda på listan men en stundande undergång gör att den passar in...lite...kanske?)World War Z
(Inga höga förhoppningar men kan bli bra, allt med zombies är ju awesome eller?)Pacific Rim
(Vad kallar man arbetet som görs i denna film...?)
R.I.P.D
(Kanske, kanske inte...)

Turbo
(Animerat is the Shit!)
Wolverine
(Wolverine vs. Samurajer...?)
300: Rise of an Empire
(...WTF, flopp, jepp)
Elysium
(Jorden går inte att leva på, människor sticker men någon kommer tillbaka, känns som ett återkommande tema under 2013...)
Percy Jackson och Monsterhavet
(Jepp, den svenska titeln är såå mycket bättre och jag trodde verkligen inte att det skulle bli en till film där...)

The Mortal Instruments
(Ingen aning men trailern kändes hyfsad)
The World´s End
(Simon Pegg och Nick Frost, apokalyps och Rosamund Pike...)
Riddick
(Hell yeah!)
Sin City: A Dame to Die For
(Tror inte den blir bra men man kan ju hoppas)
Gravity
(Speed + Space Cowboys?)

Ender´s Game
(Harrison Ford i rymden, kan det någonsin bli fel? ...antagligen)
About Time
(Komedi, time-travel och Rachel McAdams...)
Thor: The Dark World
(Asator på nya äventyr..)

Dessutom...
Sista säsongen av Dexter, kanske skulle kolla på nya serien om Hannibal med Mads Mikkelsen och ny säsong av Falling Skies.

The Hobbit: The Desolation of Smaug
(50 öre på att den där hobbiten klarar sig i slutet, men vad som fyller ut denna del vettefan...)
Jack Ryan
(Ingen kapten Tupolev i denna heller...)
47 ronin
(Keanu Reeves som japansk samuraj...wtf?)
Ten
(Handlar om...oväsentligt, Arnold står fulladdad på en bild. Biobiljetten är redan betald...)

#blogg

1
Skriv svar