Varför ska ALLT se ut som WOW?!!!!!!

Medlem
Varför ska ALLT se ut som WOW?!!!!!!

Detta är inkopierat direkt ifrån ett inlägg här på forumet, ber om ursäkt för stavfel, gramatiska fel osv, har lite brådis....

"Förlåt men nu kommer jag ha ett litet utbrott här så varning för alla som inte tål sånt.

Denna "grafikstandard" vi uppnått med pastellfärger, barnsliga modeller, överstora delar av karakträrer(axlar etc), konstigt böjda och formade hus etc. etc. härstammar från en enda sak World of Warcraft/Warcraft III

Helt seröst, bara för de spelen ser ut som en fyraåring suttit med en krita och kladdat runt sin fantasi i 3D betyder det inte att ALLA spel som släpps inom 10-15år måste se ut såhär!

Vad hände med spel som ser lite mer realistiska ut men inte för realistiska? där man bara försöker åstakomma en viss "natural-feeling".

Age of empires II, det är den grafgiska stilen de borde satsa på.
Vad det gäller MMOs, varför måste alla se ut som WOW.. se på The Old Republic, ser larvigt ut med de kantiga ansiktena formerna osv, Där borde de gjort det mer som första CGI trailern de visade. DET SÅG FÖRBANNAT BRA UT!

Starcraft II, jag vet, blizzards IP med deras "grafiska touch"... Det ser okej ut ombord The Hyperion, lite slitet, lite tuffare om man säger så, kommer man in i spelet sen ser alla byggnader ut som plastleksaker och uppblåsta med ballonger.
Samma sak händer med Diablo III.

Jag tycker det e förbannat synd att se majoriteten av spelföretagen gå efter en "WOW-känsla" i många nyare spel... Det är redan gjort! Glöm, gå vidare, utveckla nytt, VÅGA!

Förlåt för denna 'rant' men jag blir så sjukt less av att se hur alla spel ska se ut som att WOW vart och haft sex med alla utvecklares spelmotorer och åstakommit en förbannat ful avkomma."

#blogg

1
Skriv svar