Vilken film såg du senast?

Medlem

Tyckte också väldigt mycket om the mist men slutet tyckte jag blev en otroglig antiklimax. Kärringen i affärern var riktigt läskig, man satt verkligen där och hoppades att hon skulle dö.

Medlem
Skrivet av WaltX:

The Mist (blu-ray)

Känslan av att vara instängd i en affär utan att kunna komma därifrån kändes obehagligt under hela filmen. Att man längtar efter att få se vad som verkligen gömmer sig i dimman ökar bara spänningen. Egentligen var filmen inte alls läskig, utan mer obehaglig. Psykopaten som bildade en sekt i affären var "obehagligt läskig". Slutet av filmen fick mig att tappa andan. Så Epic.

Bilden på Blu-Ray versionen var fantastisk. Riktig ögongodis. In mot slutet av filmen började det dyka fram gröna sträck på bilden ibland. Fel på TVn är det inte då det aldrig har hänt innan eller efter jag såg filmen. Blu-Ray versionen har 2 disc vilken jag tycker är lite dåligt. Jag menar, det är ju en BR skiva på runt 50 gb, så allt bör ju få plats på en skiva. Men dem ville väl utnyttja all utrymme på ena skivan enbart för filmens kvalitet.

Betyg: 8/10

Tyckte det var för väldigt mycket brus i filmen gentemot en del andra bluray filmer jag sett. Har förstått dock att dem ville ha så, men ändå. Förväntade mig mer utav kvaliten. Bra film dock ändå ^_^ Lite kuriosa är att Half life ska vara baserat på The mist novellen, har dock inte läst den.


signatur

Videomupp

Medlem

PineApple Express.

skum film. 6/10


signatur

Rawr

Medlem

RocknRolla, bra action film...

Medlem

Såg Benjamin Button i Fredags. Mycket bättre än vad jag trodde och Brad Pitt spelar ofantligt bra.

8/10 får den av mig


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Kollade på Freddy vs Jason för kanske 10 gången idag. Två av filmvärldens grymmaste slasher mördare. Dock är filmen sådär, finns vissa delar av filmen som är riktigt sköna, en av dom när Jason är på festen ute på landsbygden, haha

6/10


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av WaltX:

The Mist (blu-ray)

Känslan av att vara instängd i en affär utan att kunna komma därifrån kändes obehagligt under hela filmen. Att man längtar efter att få se vad som verkligen gömmer sig i dimman ökar bara spänningen. Egentligen var filmen inte alls läskig, utan mer obehaglig. Psykopaten som bildade en sekt i affären var "obehagligt läskig". Slutet av filmen fick mig att tappa andan. Så Epic.

Bilden på Blu-Ray versionen var fantastisk. Riktig ögongodis. In mot slutet av filmen började det dyka fram gröna sträck på bilden ibland. Fel på TVn är det inte då det aldrig har hänt innan eller efter jag såg filmen. Blu-Ray versionen har 2 disc vilken jag tycker är lite dåligt. Jag menar, det är ju en BR skiva på runt 50 gb, så allt bör ju få plats på en skiva. Men dem ville väl utnyttja all utrymme på ena skivan enbart för filmens kvalitet.

Betyg: 8/10

Tycker samma sak vilken film OMG:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Valkyria (bio)

Kom precis hem från biobesöket. Jag är helt nöjd med filmen. Filmen innehöll inte så mycket action och panga panga, men det hade jag inte förväntat mig heller. Valkyria är, som alla vet, en verklig historisk händelse. Därför kan man inte krydda på filmen med action hur som helst.

Nog om det. Vad tyckte jag om filmen då? Den var väldigt bra måste jag säga. Filmen var snygg, spännande och en aning chockerande i slutet. Jag hade inte förväntat mig att Tom Cruise skulle leva sig in i rollen så pass mycket som han gjorde. Mycket bra jobbat av Tompan.

Det enda lite negativa med filmen var att jag hade velat se filmen med tysk tal. Kändes fel med engelska. Övergången från tysk tal till engelsk tal i början var ganska smart gjort. Men nja. Jag skulle på andra sidan inte vilja se Tom Cruise babbla på tyska under hela filmen. Men hur som helst var det är värdig film att se på bio.

Betyg: 8/10


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Das Boot: 5/5 skäms över att jag inte sett den tidigare.

Mammut: 3.5/5 bra film med intressanta teman, tyvärr känns det hela något övertydligt.

Medlem

såg nyss The Mist, den var faktiskt riktigt bra och jag älskade slutet, tack för tipset

jag vill tipsa om Seven Pounds som jag skrev om tidigare
en scen från filmen, ingen spoiler direkt
http://se.youtube.com/watch?v=timOEgjXN_c

Medlem
Skrivet av boneless:

Das Boot: 5/5 skäms över att jag inte sett den tidigare.

Mammut: 3.5/5 bra film med intressanta teman, tyvärr känns det hela något övertydligt.

Das Boot Pajade min proje ><, i början där, när allt är grönt, så gick en LCD mojs sönder, å jag har ett grönt "finger" avtryck som man hela tiden ser
dock välldigt bra film


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av livv:
Skrivet av Tepz:
Skrivet av Thumba:

Starship Troopers 3: Marauder 6/10, två av dom där poängen bara för att det är casper van dien, dom andra på grund av Jolene Blalock:$:crazy:

Uhm.. lol Starship Troopers 3 ?
jisses, har sett 2an och den var helt urkass, hur var trean ?

Det går inte att förklara hur dålig 3an är, allt jag kan säga att den är typ 20ggr sämre än 2an och då borde du ju förstå :).

Senaste filmen jag såg var dock Gran Torino(Clint Eastwoods senaste) och det var en jävligt bra film lätt 10/10.

Jag vill faktiskt påstå att trean var bättre än tvåan, men det kan bero på att jag vill utnämna tvåan till världens sämsta film genom tiderna:P

sen är ju trean lite mer som boken, plus att det är Full Frontal Nudity!:up: de här sista är totalt oseriöst bara så att ni vet....


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av livv:
Skrivet av Tepz:
Skrivet av Thumba:

Starship Troopers 3: Marauder 6/10, två av dom där poängen bara för att det är casper van dien, dom andra på grund av Jolene Blalock:$:crazy:

Uhm.. lol Starship Troopers 3 ?
jisses, har sett 2an och den var helt urkass, hur var trean ?

Det går inte att förklara hur dålig 3an är, allt jag kan säga att den är typ 20ggr sämre än 2an och då borde du ju förstå :).

Senaste filmen jag såg var dock Gran Torino(Clint Eastwoods senaste) och det var en jävligt bra film lätt 10/10.

Jag vill faktiskt påstå att trean var bättre än tvåan, men det kan bero på att jag vill utnämna tvåan till världens sämsta film genom tiderna:P

sen är ju trean lite mer som boken, plus att det är Full Frontal Nudity!:up: de här sista är totalt oseriöst bara så att ni vet....

Håller med dig Thumba. Trean var bättre. T.o.m. mycket bättre.

Senaste filmerna?

Batman - the dark Knight 4,2/5
Är egentligen ingen batman fan men den var förvånansvärt bra. Det var f.ö. första filmen jag sett med Heath (tror jag i.a.f.) och som många andra sagt så håller jag med om att hans insats i filmen var bra.

Bangkok dangerous 3,3/5
Smått engagerande, ganska välgjord, helt ok skådespelarinsatser. Kanske lite mager på originalitet.

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av livv:
Skrivet av Tepz:
Skrivet av Thumba:

Starship Troopers 3: Marauder 6/10, två av dom där poängen bara för att det är casper van dien, dom andra på grund av Jolene Blalock:$:crazy:

Uhm.. lol Starship Troopers 3 ?
jisses, har sett 2an och den var helt urkass, hur var trean ?

Det går inte att förklara hur dålig 3an är, allt jag kan säga att den är typ 20ggr sämre än 2an och då borde du ju förstå :).

Senaste filmen jag såg var dock Gran Torino(Clint Eastwoods senaste) och det var en jävligt bra film lätt 10/10.

Jag vill faktiskt påstå att trean var bättre än tvåan, men det kan bero på att jag vill utnämna tvåan till världens sämsta film genom tiderna:P

sen är ju trean lite mer som boken, plus att det är Full Frontal Nudity!:up: de här sista är totalt oseriöst bara så att ni vet....

Trean är bättre än tvåan, men tvåan är ju världens sämsta film som sagts tidigare. Men bara jag som kände mig frakking våldtagen i slutet? När dem blandade in religion så skulle det vara ironiskt/satiriskt menat, men dem misslyckas ju så fatalt med att få fram den känslan så det blir bara enormt pinsamt! >_<


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av njörden:

Tropic thunder och moster house:P var det och just nu ser jag 28 dagar senare
Ps såg någon den gröna milen på 6an?

Att se den gröna milen på 6an tar ungefär lika lång tid som att gå en mil,
den gröna milen är 3 timmar lång, och med 6ans reklamavbrott, förmodligen 4 timmar.

Och det är ju synd, för den gröna milen är faktiskt rätt så bra, trots sina nästan 3 timmar.

Inaktiv

Kollade på porco rosso, en anime/manga film,han som har gjort den har även gjort "spirited away"
Ingen bra story direkt, men man måste bara älska karaktärerna, miljön och känslan
7/10

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Såg Another Gay Movie förra helgen, den var ganska extremt... gay.

7/10

Haha, kollade baksidan på den på Film tajm, Anal plug var det jag såg


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

The Unborn

The Unborn är en rysare som handlar om huvudrollens ofödda bror som spökar efter henne. Blev filmen som förväntat? Ja. Kasst.

Redan vid filmens start kände jag att filmen inte kommer att bli någon vidare bra. Men jag fortsatte att kolla, för jag är ett stort skräck fan i både film och spel. Huvudrollen började se sin ofödda bror som skrämde skiten ur henne. Hon berättade vad som pågick för sin pojkvän och sina vänner, men dem var såklart lite tveksamma. Just vid det här tillfället, och allt som jag hade sett hittills av filmen, kände jag bara att jag ville stänga av filmen. Det här har man sett sååå många gånger innan.

Nej, en riktig flopp är vad "The Unborn" är. Skräckgenren håller på att dö ut känns det som. Vilket är väldigt synd. Jag hoppas verkligen på någon kommande skräckfilm som kan väcka skräckgenren till liv igen.

Betyg: 3/10


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Apocalypse Now - Bio versionen 9/10

Vilken fantastiskt häftig film. Det var som Coppola sa: "This movie isn't about Vietnam. This movie IS Vietnam

Redux versionen kan jag också rekommendera men den känns nästan outhärdligt lång...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

The Escapist
4/5.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Cast away

8/10

Drömkåken

9/10


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Drömkåken

9/10

Haha, Björn Skifs! Strul är ju bättre i så fall...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Stauffenberg (2004)

En film om attentatet mot hitler.

7/10

Medlem

waltz with Bashir.

10/10

En av de bästa filmer jag sett på flera år...

Medlem

någon som har sett Baraka? funderar på att skaffa det i bluray

Medlem

Harold & Kumar Escape From Guantanamo Bay

Lite kiss och bajs humor men riktig kul film!

7.5/10


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

The never endingstory

väldigt mysig å bra film


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

kollade på Death race igår.

ger den 7 av 10
helt klart en se värdig film

Medlem

"Dog Soldiers"

Skottska varulvar möter brittiska soldater i skogen...OH YES!

6.5 av 10, bra skådespeleri(räddar filmen) med tanke på omständigheterna, plus så är den inte über seriös utan det finns en hel del komik, "this is facking boooowing"(this f***ing boring)


signatur

What seems to be the officer problem?

Skriv svar