Watch Dogs 2 bekräftat!

Medlem
Skrivet av Anwest:

Jag verkar vara en av få som uppskattade Watch Dogs, men förmodligen var det för att jag köpte det ett år efter det kom och det hade "omvänd hype" i och med att jag förväntade mig ett ganska dåligt spel pga all kritik. Stämningsfullt, utmanande svårt i vissa lägen, ganska fin miljö trots PS4 och en rätt så "innehållslös" värld. Jag ser fram mot Watch Dogs II iaf.

Gjorde ju likadant, men jag blev ändå rätt paff av hur klumpig spelmekaniken var och hur fult spelet var jämfört med t.ex. GTAV eller ens Assassins Creed Black Flag (Som för övrigt är det enda UBI-lir jag gillat på många år). Känns som om UBI ligger flera år efter och det är synd, gillade idén och kopplingen till AC.

Själv skulle jag aldrig köra min master race maskin med ett UBI-spel, alltid problem att få dem att funka på PC:n och deras support är vedervärdigt dålig (ingen nyhet, jag vet), i övrigt är jag fortfarande intresserad av AC-storyn i sig även om den flippat ut, men UBI är för mig numer = plocka upp på 50%+ rea eller inte alls.

Generellt får man ju vänta på att de fixar buggar osv också. För mig är de lite grann "nya EA" på många sätt. Watch dogs kom jag förbi introt och körde runt lite i någon timme och gjorde lite vad det nu var jag gjorde och insåg att... jag hade så tråkigt att jag nästan ville skjuta skallen av mig själv, mest just för att det inte "stämde", spelmekaniken var bara helt off. Ibland bara funkar det och man vet inte riktigt varför, ibland är det precis tvärtom, inget direkt fel, men det funkar bara inte.

Medlem
Skrivet av JaoL:

Köper nog inget mer från Ubi.
Blev att avboka The Division. Stör mig som fan på att de negraderar grafiken på konsolversionen. Sen såg ju Watch Dogs ut som skit också när det kom.

Det är ju såklart PC-versionen som visas om inget annat sägs.
Dessutom, GTA V i all ära, men animationer, coversystem och allt som har att göra med att skjuta på folk är ju flera ggr bättre i Watch_Dogs kontra GTA V!

Det verkar dessutom vara många här som inte ens kört igenom Watch_Dogs, utan hoppar på hate bandwagonen.

Jag gillade Watch_Dogs ganska mycket! Animationer, världen (delvis) och skjut/coversystemet var grymt. Det är ju faktiskt också ett ganska snyggt spel. Med det sagt så är förstås GTA V ett galet bra spel. Som dock inte är bäst på någon enskild punkt, utan "bara" har det mesta

Jag ser även att en del hackar ner på Assassin's Creed 1. Älskade det spelet när det kom, det var häftigt och unikt då. Sen blev det dock ännu bättre.

När det gäller The Division så gäller ju samma där! PC-versionen visades såklart upp. Och sån grafik pallar inte konsolerna av helt enkelt. Jag ska skaffa det på PC själv, men hade riktigt kul på Xbox One-betan!

Ja vissa saker som t.ex styrning av karaktären gjorde WD mycket bättre än GTA.
I Gta känns det ju som karaktären ständigt är full och står på rullskridskor


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd

Hoppas på bättre bilfysik den här gången. Det var för mig värre än grafiken.

Jag köpte första spelet för 99:-, det var helt OK i min mening.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av JaoL:

Köper nog inget mer från Ubi.
Blev att avboka The Division. Stör mig som fan på att de negraderar grafiken på konsolversionen. Sen såg ju Watch Dogs ut som skit också när det kom.

Då skippade du The Witcher 3: Wild Hunt av samma skäl förmodar jag?

Om grafiken är det enda du utgår från kanske du ska börja kika på Tech Demos till fysik-, och grafikmotorer istället för spel. Bara en tanke.

The Witcher är inget för mig.
Men Ubisoft kör med falsk marknadsföring. Jag vill inte gynna dem om de inte kan optimera spelet med den grafik de visar upp först. Då får jag ju inte det jag såg första gången utan jag får något annat för de tyckte inte att PS4 klarade av det. Dock visade de spelet på konsol och då såg det bättre ut än vad de gör idag.

Men det är bara vad jag tycker.

Provade betan av Division tyckte det var sådär. Klumpiga kontroller på PS4.
Anledning till varför jag tänkte köpa det till PS4 var att min PC är från 2007 och jag har inte haft råd att uppdatera den. Så köpte mig en PS4 istället.

12
Skriv svar