Medlem

tower of latria, vilken värld är det ? alltså, vilket nummer. jag har fan bara klarat en boss än så länge, men då har jag knappt spelat något då jag nästan somnar på vägen hem från skolan.
så någon dag då jag känner mig pigg och fräsch blir det väl att lira utav bara fan, för det är sjukt roligt. inte så svårt som alla säger, men långt ifrån lätt också.

har också en till fråga :

jag ville ta thief ring bakom ostrava killen, eller vad han nu heter. i första leveln tror jag det är. men jag kan fan inte hoppa ner för muren? hur i helvete gör man. jag stod typ en kvart och försökte med alla knappar men inget fungerade. ska man bara springa mot muren eller ?

Medlem

Värld tre. Efter att ha klarat första bossen når du ju alla världars startområden.
Det som kändes svårast var att klara första bossen. Efter det så öppnar sig ju spelet mycket och man kan börja utforska i egen takt och i vilken ordning man vill. Jag är rädd för att många inte kommer över den tröskeln.

Medlem

Du skall endast behöva springa mot muren så hoppar gubben själv om inget är ivägen nerifrån, t,ex lådor etc... men du får hoppa ganska långt åt vänster nästan så att du missar avsatsen för att komma över där.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Tony:
Skrivet av Nielsen:

Fy f#n vad svår första bossen i "Tower of Latria" (Fools idol eller vad hon nu hette), innan jag förstod hur man skulle göra. Vill inte säga mer, denna måste upplevas av alla minst 6-7 ggr först

Tyckte inte hon var speciellt svår, men nästa boss du stöter på i Tower Of Latria...fy f*an...
Maneater heter bossen.

*spoiler*

Det svåra var inte att nita henne, utan att jag helt missat gubbfan som ressar henne, trög som jag är fortsatte jag tills det att jag fattade att gubben satt uppe på balkongen. Hade helt missat dörren upp till den under de första försöken

.;)

Medlem

dödade just tower knight, gjorde det iförsig två gånger. en gång ensam och en annan gång med en kvinna. har en liten fråga till, de är väl inte värt att spara soulsen till att typ köpa armor och sånt ? de hittar man väl ändå ganska mycket av. de är väl bättre att uppgradera sig och typ kanske skaffa nya spells och så ? jag är knight så.

Medlem

Uppgradera när du kan, armor får du som loot.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Håller med, det är ju bara farligt att bara bära omkring på själarna och riskera att bli av med dem. Men däremot så bör du ju inte använda bossarnas själar för att levla (de enda undantagen är drakarnas själar om du väljer att jaga efter dem). De används till att skaffa spells eller skapa specialvapen.

Medlem

Dödat de flesta bossarna nu ca 22 timmars spelande. Men fortfarande en del kvar, någon som vet bra ställe att grinda lite souls?

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Dödat de flesta bossarna nu ca 22 timmars spelande. Men fortfarande en del kvar, någon som vet bra ställe att grinda lite souls?

Jag gillade att grinda i 4-3 efter man dödat bossen. När man väl fått tag i Stormruler så kan man mörda "rockor" riktigt snabbt och smidigt. Göm dig i ruinen och panga genom väggarna. Glöm inte att reparera varannan eller var tredje runda däremot. Vapnet tål väldigt lite.
Med en archstone precis under dem så är det svårt att hitta ett ställe du kan få fler souls i minuten på om du inte är väldigt högt levlad.

Finns fler tips på wiki-sidor och så, men märk att de flesta exploits har täppts till.

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

har också en till fråga :

jag ville ta thief ring bakom ostrava killen, eller vad han nu heter. i första leveln tror jag det är. men jag kan fan inte hoppa ner för muren? hur i helvete gör man. jag stod typ en kvart och försökte med alla knappar men inget fungerade. ska man bara springa mot muren eller ?

Jag brukar "hoppa" från trappan så jag landar på muren, sen är det enkelt att ta sig till Ostrava.

Medlem

Nu har jag spelat nån timma... gillar spelet starkt. Man dör en hel del men än så länge så går det

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Nu har jag spelat nån timma... gillar spelet starkt. Man dör en hel del men än så länge så går det

Villken klass valde du om man får fråga?

Nyfekenhet bara


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Valde Knight.
Spelet är fett men när man dör och måste börja om från början och tappa alla själar är fan tungt.

[edit]
fan det är så svårt att man bara vill gråta..

Medlem

alltså, jag undrar vilken klass som är bäst. alltså, det jag vill ha är en snabb som gärna använder både pilbåge och svärd. feta svärd. jag hatar feta armors som man knappt kan röra sig i. jag kör knight men de gick inte långt förrän jag dumpade första armorn för jag kände mig som en tjockis iden så jag undrar nu, vilken klass är bäst för det som jag vill ? hunter kanske ?

Medlem

Royal(royalty) eller magican... Klasserna spelar bara roll tidigt i spelet men lättast är det om du har magi från början, alla klasser kan lära sig magi men "royal" har "soul arrow" spellen från början som är mycket användbar. Du kan också använda båge eller stora svärd, allt beror på ur du lägger dina stats. Du borde nog kolla lite guider eller fråga här om du inte vet vad du ska lägga i för stats beroende på spelstil.

Jag Spelade som Temple Knight igenom ungefär halva spelet men sedan gav jag upp av precis samma anledning som du gjorde peppe, man var alldeles för långsam och allt tog tid.

Jag har nu spelat som royalty och det går mycket fortare, t.ex för att komma till och klara bossen i 4-4 (old king) spelade jag i ungefär 30 timmar... med royal tog det ungefär en fjärdedel av tiden.

Så nån klass med magi är en god ide' om du inte klarat spelet förut.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Royal(royalty) eller magican... Klasserna spelar bara roll tidigt i spelet men lättast är det om du har magi från början, alla klasser kan lära sig magi men "royal" har "soul arrow" spellen från början som är mycket användbar. Du kan också använda båge eller stora svärd, allt beror på ur du lägger dina stats. Du borde nog kolla lite guider eller fråga här om du inte vet vad du ska lägga i för stats beroende på spelstil.

Jag Spelade som Temple Knight igenom ungefär halva spelet men sedan gav jag upp av precis samma anledning som du gjorde peppe, man var alldeles för långsam och allt tog tid.

Jag har nu spelat som royalty och det går mycket fortare, t.ex för att komma till och klara bossen i 4-4 (old king) spelade jag i ungefär 30 timmar... med royal tog det ungefär en fjärdedel av tiden.

Så nån klass med magi är en god ide' om du inte klarat spelet förut.

Jag spelar som Temple Knight (är just nu lvl 54) och måste säga att jag föredrar detta framför royal som jag endast lirat två bossar med. Framför allt nu när jag "bara" har 5 bossar kvar. När man väl kommit upp sig med vapen och rustning flyter det på fin fint;)

Medlem

Villken boss är du på? Och vad kör du för build? använder du faith+str+dex build? eller vad kör du med?
Och villken rustning plus vapen använder du?

Jag har nämligen fastnat med min Temple Knight


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Jag har "lånat" Yurts armor, och kör med Purple Flame Shield och en Kilij +7 samt alternerar med Meat Cleaver och en White Bow. Jag har satsat på str+Endurance+Faith. Kan låta konstigt, men med all Endurance har jag skyhög resistance samt att det inte är något problem att equipa många och tunga saker. I går gav jag mig på Maneater för första gången, vilken jag lyckades döda utan något som helst problem på första försöket, det gick på mindre än 4 minuter, sedan låg båda döda. Har även börjat lägga i Dexterity men har inte kommit upp i de siffror jag har med mina tre huvud stats.

Just nu håller jag på med bossen 4-2, har dock inte hunnit gå in till honom ännu, hade tänkt att göra det idag.

Medlem

Nä uch cp spel. spelat 10h och inte kommit nån vart ..

Medlem

Ja jag gjorde en dum jävla grej i spelet idag. Något som kan sabba hela min karaktär Glad som jag var då jag lärt mig Rage Of God skulle jag pröva den, detta bestämde jag mig för att göra i nexus av någon anledning, nu är Stockpile Thomas och Boldwin sura på mig och försöker döda mig så fort jag visar mig. Hade ingen aning om att den var så fruktansvärt stark eller att den hade en sådan räckvidd. Detta innebär att jag inte kan få ut mina grejer från Stockpile Tomas. Jävligt surt, men jag får skylla mig själv.

Medlem

Hahahah jag lider med dig

Men iaf, jag började om IGEN (för 3e gången) för jag fastnar på samma ställe hela tiden.

Jag gjorde en knight, spelar med spjut och ENORM sköld.

Lägger bara stats i Vit+End tills jag når level 30 i båda statsen och speccar sedan dex+str för fett spjut+sköld.

Jag spelade i ungefär 2 timar idag och lyckades klara 1-1, 1-2, Och hela värld "2".

2 timmar var ganska fort, men det bästa var att jag gjorde detta utan att dö, jag tror jag har hittat min spelstil nu.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Peppeoll, hur går det? Kommit något längre eller?

Addade dej som friend på PSN också så man kan ju ta och spela nån gång.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Spjut på värld 2 är en dröm jag inte fått uppleva. Själv fick man attackera de där stenhuggar-trollen ca 6ggr/enhet för att få ner dom, jäkligt surt Måste klara end game nu så jag kan starta New Game + där Stockpile Tomas är glad i gen och jag kan komma åt mina grejer. Hade nästan precis klarat Old King Doran, som tur var hade jag hans svärd i mitt inventory. Dock väger svärdet bly, så jag kan knappt plocka upp något . Jag blir så trött.

Edit: Ladestam, två timmar? Dopat dig?!

Medlem

Ja det är helt otroligt. Två timmar är inte länge i det här spelet.... Hur mycket levla du innan du klara 1-2 bossen...?
Jag kommer nog aldrig förbi första banan känns det som..

Medlem

Nepp inget dop här inte... kan bara alla banor som min egen ficka nu

Och spjut är välldigt lätt att köra med tycker jag

EDIT: Jag vet inte hur mycket ja levla innan 1-2.. jag dödade bara alla mobs i 1-1 en gång plus bossen sedan sprang jag bara raka spåret mot nästa boss.

Jag speccade nästan bara vitality också villket gjorde att om "Tower Knight" slängde skölden på mig förlorade jag bara 1/4 del av mitt totala hp.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Nepp inget dop här inte... kan bara alla banor som min egen ficka nu

Och spjut är välldigt lätt att köra med tycker jag

EDIT: Jag vet inte hur mycket ja levla innan 1-2.. jag dödade bara alla mobs i 1-1 en gång plus bossen sedan sprang jag bara raka spåret mot nästa boss.

Jag speccade nästan bara vitality också villket gjorde att om "Tower Knight" slängde skölden på mig förlorade jag bara 1/4 del av mitt totala hp.

Kött, själv dödade jag just Tower Knight med pilbåge.

Har även börjat bli "invaderad" nu, detta har jag varit besparad från tidigare, kan dock tillägga att de fyra som försökt har dött, muhahahahahahahahahahahahaha!:evil:

Medlem

har äntligen klarat Tower Knight.... puh.

Medlem

Nån som känner för o hjälpa mej eller? har fastnat på boss 1-4/5 (den efter penetrator)

Har kuk problem just nu, taktik någon?

EDIT: Kör ej mage och har inte båge eller spells


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Nån som känner för o hjälpa mej eller? har fastnat på boss 1-4/5 (den efter penetrator)

Har kuk problem just nu, taktik någon?

EDIT: Kör ej mage och har inte båge eller spells

Den enda taktik jag känner till är slå och rulla på just den här bussen. Och för gudsskull, när han pekar svärdet nedåt och det börja lysa blått, SPRING!. Annars är det bara att flytta sig ett steg åt sidan och sedan kötta på så gott du kan. Vet inte vad du har för rustning, men det är aldrig fel med en fet sådan för att överleva lite längre

Medlem
Skrivet av Nielsen:

Den enda taktik jag känner till är slå och rulla på just den här bussen. Och för gudsskull, när han pekar svärdet nedåt och det börja lysa blått, SPRING!. Annars är det bara att flytta sig ett steg åt sidan och sedan kötta på så gott du kan. Vet inte vad du har för rustning, men det är aldrig fel med en fet sådan för att överleva lite längre

Jag håller med om grunden, se till att kunna läsa hans olika attacker och rulla åt sidan bäst du kan för att få in ett hugg eller två. Bli inte girig så du plötsligt inte har stamina nog att rulla undan med. För egen så gav jag upp att köra med ett stort vapen till slut och körde ett litet i båda händerna för att få så bra fart som möjligt. Sköld kändes meningslöst tyckte jag.
När det gäller hans stora attack som Nielsen nämnde så tycker jag det var mycket enklare och, faktiskt, säkrare att springa/rulla fram till honom och klippa till för att avbryta den istället. Den har sån sjuk räckvidd så det finns risk att springandet inte hinns med eller räcker till.
Känn dig också för litegrann för att lära dig på vilka avstånd han påbörjar vissa attacker. Jag har för mig att han t.ex. fortsätter att köra sin mega-attack oavbrutet om du är på "halvlångt" avstånd och alltid kör sin rusning om du är på längre.

Lycka till.

Skriv svar