Ubisoft-anställd om The Division: "Orättvist" mot konsoler att inte "hålla tillbaka" pc-versionen

Medlem

Ni pc spelare pratar som att alla pc innehavare sitter med high end utrustning 4k skärm och värsting grafik kort 16 gb i ram men kom igen nu. De flesta som har pc sitter på en burk som är likvärdig xbox one eller snäppet klenare. Det är snarare denna majoritet som håller tillbaka utvecklarna. Pc master race. Please!!!!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sidewinders:

Men se där, en onämnd utvecklare.
Det måste ju betyda att han bestämmer sånt eftersom han uttalade sig om det och det måste ju betyda att hela Ubisoft tycker det också.

Titta mamma, jag kan journalist!

Dags att låta "communityt" blåsa upp den här ballongen tills Ubisoft ber om ursäkt för våra sårade känslor och en anställds dumma kommentar som är hans egen tanke.
Dags att ge ut munkavlarna så dom anställda bara säger vad vi vill att dom ska säga.

Vi diskuterade faktiskt detta ganska mycket innan publiceringen. Hade ingen röst fångats upp, och personen i fråga hade inte pratat om hur han lagt till easter eggs, hade vi inte kunna dra på det. Nu är det uppenbart en Ubi-anställd som varit inblandad i utvecklingen på ett eller annat sätt.

För att han har lagt till "easter eggs", han har lagt in ett par referenser så för er betyder det att han är ansvarig för viktiga delar och inte bara någon som bygger upp spel världen...okey...

Det är såna här artiklar och rubriker som kommer få företagen att koppla sina anställda från att säga såna här korkade saker.
Så i framtiden kommer ingen få säga något eller ge en intervju som inte är högst koreograferad av spelföretaget av ren rädsla av att någon av deras anställda ska bli citerad som "X anställd säger/tycker så" det kommer inte vara värt det längre, för i pressen speglas det som om det vore företagets policy och inte den enskilde individens egna känslor och åsikter.

Var beredda att skriva mer om pressmeddelanden och mindre om ärliga intervjuer med dom människorna bakom spelet för med såna här artiklar kommer dom bli vaktade stenhårt och dom ända ni kan skylla på är er själva när ni inte får prata officiellt längre.

Nu försöker du lägga ord i munnen på oss. Och hej, den verkligheten är redan här. Många gånger erbjuds man en intervju med en "producer", och då med en pr-rep som barnvakt. Och tro inte att i princip _alla_ som sätts i en intervjustol inte har fått någon form av mediaträning. Men du vet säkert mer än oss vad det gäller spelrapportering.


signatur
Medlem
Skrivet av Star Lord:

Jag skiter i downgrade, det som betyder nått för mig är att vapnen gör mindre skada än ett luftvapen.

Att fienden springer vidare efter headshots är bara för mycket.

Känner samma sak i alla MMO jag spelar där man måste slå 50 gånger med stridsyxan för att döda någon. Eller varför inte 30 "fire ball of doom" som lugnt hade smällt stål. Eller i CS där man kan skjuta en 10 gånger i benet och den fortfarande kan gå som vanligt. Eller B4 där man kan få en kryssningsrobot i huvudet för att sedan komma tillbaka med en defibrillator.

Medlem

Jag älskar dig Joakim Bennet! Din gamle räv! Jag läste PC Gamer när jag var 12 år, det var ca 15 år sedan, där du alltid var på sida två, i förordet. Med slutordet "väl mött och trevlig läsning"

Du uppmärksammar denna nyhet galant. Du kanske snappade upp den själv. Hittade den via mitt tipps från Sweclockers, eller hittade den på DSOG.

Hur som helst så lyfter du fram det hemska avslöjandet korrekt och precist, till skillnad från Sweclockers där jag tippsade om detta, bara för att några minuter senare komma en socker-doppad version av denna nyhet där nyhetsskribenten lyfter fram det minst relevanta "det om att utvecklarna erbjuder konsollerna valmöjligheten att stänga av vissa grafiska effekter för mer FPS"
Sedan går han och feltolkar det Engelska svart till något helt annat.

Jag blev både ledsen och förbannad att mitt nyhetstipps förstördes och manipulerades så som det blev

Tack Jocke, än en gång för att du gör på ett rätt och riktigt sätt, och bevisar att du är en autentisk och rättfärdigad seniorskribent!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Ännu ett spel som faller offer för reahyllan. Inget jag köper på day-1.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kära Ubisoft-anställd. DU ÄR FAN DUM I HUVUDET!

//J

Medlem

Jag som började luta åt att faktiskt köpa ett till Ubisoftspel. Not so much now. Vad är det för trähattar?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sidewinders:

Men se där, en onämnd utvecklare.
Det måste ju betyda att han bestämmer sånt eftersom han uttalade sig om det och det måste ju betyda att hela Ubisoft tycker det också.

Titta mamma, jag kan journalist!

Dags att låta "communityt" blåsa upp den här ballongen tills Ubisoft ber om ursäkt för våra sårade känslor och en anställds dumma kommentar som är hans egen tanke.
Dags att ge ut munkavlarna så dom anställda bara säger vad vi vill att dom ska säga.

Vi diskuterade faktiskt detta ganska mycket innan publiceringen. Hade ingen röst fångats upp, och personen i fråga hade inte pratat om hur han lagt till easter eggs, hade vi inte kunna dra på det. Nu är det uppenbart en Ubi-anställd som varit inblandad i utvecklingen på ett eller annat sätt.

För att han har lagt till "easter eggs", han har lagt in ett par referenser så för er betyder det att han är ansvarig för viktiga delar och inte bara någon som bygger upp spel världen...okey...

Det är såna här artiklar och rubriker som kommer få företagen att koppla sina anställda från att säga såna här korkade saker.
Så i framtiden kommer ingen få säga något eller ge en intervju som inte är högst koreograferad av spelföretaget av ren rädsla av att någon av deras anställda ska bli citerad som "X anställd säger/tycker så" det kommer inte vara värt det längre, för i pressen speglas det som om det vore företagets policy och inte den enskilde individens egna känslor och åsikter.

Var beredda att skriva mer om pressmeddelanden och mindre om ärliga intervjuer med dom människorna bakom spelet för med såna här artiklar kommer dom bli vaktade stenhårt och dom ända ni kan skylla på är er själva när ni inte får prata officiellt längre.

Så man ska sluta helt med undersökande journalistik och endast lita blint på vad vinstdrivande aktiebolag kläcker ut sig som ej har någon annan lojalitet till någon än just aktieägarna? Folk borde spela mer shadowrun så man förstår hur korkad den inställningen är.

Din beteckning av "undersökande journalistik" är bedårande, dom tittade på en youtube klipp utan att ställa några som helst frågor till personen.

Fortsätt du att spela shadowrun och lär dig mer om omvärlden, det verkar funka...

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Dom borde ha gjort som Valve och skalat ner grafiken till låg/medium presterande datorer och inte sagt något.
Eller inte släppa spelet till PC alls. Då blir alla automatiskt gladare.

Du verkar ha något emot PC. Har du inte råd med en?

Medlem
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sidewinders:

Men se där, en onämnd utvecklare.
Det måste ju betyda att han bestämmer sånt eftersom han uttalade sig om det och det måste ju betyda att hela Ubisoft tycker det också.

Titta mamma, jag kan journalist!

Dags att låta "communityt" blåsa upp den här ballongen tills Ubisoft ber om ursäkt för våra sårade känslor och en anställds dumma kommentar som är hans egen tanke.
Dags att ge ut munkavlarna så dom anställda bara säger vad vi vill att dom ska säga.

Vi diskuterade faktiskt detta ganska mycket innan publiceringen. Hade ingen röst fångats upp, och personen i fråga hade inte pratat om hur han lagt till easter eggs, hade vi inte kunna dra på det. Nu är det uppenbart en Ubi-anställd som varit inblandad i utvecklingen på ett eller annat sätt.

För att han har lagt till "easter eggs", han har lagt in ett par referenser så för er betyder det att han är ansvarig för viktiga delar och inte bara någon som bygger upp spel världen...okey...

Det är såna här artiklar och rubriker som kommer få företagen att koppla sina anställda från att säga såna här korkade saker.
Så i framtiden kommer ingen få säga något eller ge en intervju som inte är högst koreograferad av spelföretaget av ren rädsla av att någon av deras anställda ska bli citerad som "X anställd säger/tycker så" det kommer inte vara värt det längre, för i pressen speglas det som om det vore företagets policy och inte den enskilde individens egna känslor och åsikter.

Var beredda att skriva mer om pressmeddelanden och mindre om ärliga intervjuer med dom människorna bakom spelet för med såna här artiklar kommer dom bli vaktade stenhårt och dom ända ni kan skylla på är er själva när ni inte får prata officiellt längre.

Så man ska sluta helt med undersökande journalistik och endast lita blint på vad vinstdrivande aktiebolag kläcker ut sig som ej har någon annan lojalitet till någon än just aktieägarna? Folk borde spela mer shadowrun så man förstår hur korkad den inställningen är.

Din beteckning av "undersökande journalistik" är bedårande, dom tittade på en youtube klipp utan att ställa några som helst frågor till personen.

Fortsätt du att spela shadowrun och lär dig mer om omvärlden, det verkar funka...

Haha tagga ner, det som beskrevs var ju just undersökande journalistik och om det är relevant i detta fall låter jag vara osagt. Och tyckte Shadowrun passade in för att vi hänger på ett forum för nördar. Men märks att människor här bara blir mer och mer karaktyrer av hur folk föreställer sig internet forum och dess deltagare. Tack för ditt bidrag.

Medlem

Varför all hat mot EA när Ubisoft är värre?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

dröjer väl inte länge tills dom skalar ner grafiken på konsolerna för att mobil användarna inte ska ha det sämre.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sidewinders:

Men se där, en onämnd utvecklare.
Det måste ju betyda att han bestämmer sånt eftersom han uttalade sig om det och det måste ju betyda att hela Ubisoft tycker det också.

Titta mamma, jag kan journalist!

Dags att låta "communityt" blåsa upp den här ballongen tills Ubisoft ber om ursäkt för våra sårade känslor och en anställds dumma kommentar som är hans egen tanke.
Dags att ge ut munkavlarna så dom anställda bara säger vad vi vill att dom ska säga.

Vi diskuterade faktiskt detta ganska mycket innan publiceringen. Hade ingen röst fångats upp, och personen i fråga hade inte pratat om hur han lagt till easter eggs, hade vi inte kunna dra på det. Nu är det uppenbart en Ubi-anställd som varit inblandad i utvecklingen på ett eller annat sätt.

För att han har lagt till "easter eggs", han har lagt in ett par referenser så för er betyder det att han är ansvarig för viktiga delar och inte bara någon som bygger upp spel världen...okey...

Det är såna här artiklar och rubriker som kommer få företagen att koppla sina anställda från att säga såna här korkade saker.
Så i framtiden kommer ingen få säga något eller ge en intervju som inte är högst koreograferad av spelföretaget av ren rädsla av att någon av deras anställda ska bli citerad som "X anställd säger/tycker så" det kommer inte vara värt det längre, för i pressen speglas det som om det vore företagets policy och inte den enskilde individens egna känslor och åsikter.

Var beredda att skriva mer om pressmeddelanden och mindre om ärliga intervjuer med dom människorna bakom spelet för med såna här artiklar kommer dom bli vaktade stenhårt och dom ända ni kan skylla på är er själva när ni inte får prata officiellt längre.

Nu försöker du lägga ord i munnen på oss. Och hej, den verkligheten är redan här. Många gånger erbjuds man en intervju med en "producer", och då med en pr-rep som barnvakt. Och tro inte att i princip _alla_ som sätts i en intervjustol inte har fått någon form av mediaträning. Men du vet säkert mer än oss vad det gäller spelrapportering.

Trevligt svar från en redaktör, sarkasmen är o så subtil.
Och nej det gör jag inte men jag som psykolog vet nog mer än en spel bloggare om hur man manipulera vad andra har sagt som du just gjort med din första mening.

Snart lär ni inte ens få en "producent" och hans barnvakt, bara pressmeddelanden och en recensions-kopia.
När ALLA oavsett vem eller hur mycket den personen har med spelet att göra blir citerade som om dom skapade policy för hela företaget finns det väldigt lite skäl att låta någon yttra sig med annat än ett färdigskrivet tal.
Det här hindrar spelutvecklarna från att utveckla och delta i samtalet kring spelen dom skapar.

Och jag slutar med en fråga för att se om du ens är värd titeln "spel bloggare",
Vet du någonting alls om personen som sa detta eller ens om han arbetade på spelet , utöver youtube videon eller artikeln?
Så vad jag frågar är om ni har på något sätt verifierat detta eller bara blint litar på vad ni läst i artikeln och det här helt enkelt är en "artikel RETWEET"?

Medlem

Jag förstår på ett sätt att man vill ha ett spel standardiserat för alla format, det är ju bara det att så fort det finns en konsolversion av ett spel som är multiplattform så är PC-versionen automatiskt tillbakahållan av den mer begränsade designen. Mer emfas mot x-axeln i 3d-grafik, begränsade kontrollmöjligheter osv. Orättvist mot PC-versionen kan man således tycka, men det är ju givetvis så att konsolplattformarna ägs av ett företag som man vill blidka.

Så det är väl inte det bästa argumentet.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av marcus8958:

Dom borde ha gjort som Valve och skalat ner grafiken till låg/medium presterande datorer och inte sagt något.
Eller inte släppa spelet till PC alls. Då blir alla automatiskt gladare.

Du verkar ha något emot PC. Har du inte råd med en?
http://38.media.tumblr.com/avatar_916e23a12c4e_128.png

Har 4 och snart 5. Har inte råd med mitt nästa bygge än.
Har även 5 konsoler från Dreamcast och uppåt.

När du snackar om att ha råd låter det som om din mamma eller pappa köpt en dator till dig och du inte har råd att spela på en PC och konsol samtidigt. Du har säkert inte ens dubbla GTX 980 eller bättre i din speldator. ^^


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av marcus8958:

Dom borde ha gjort som Valve och skalat ner grafiken till låg/medium presterande datorer och inte sagt något.
Eller inte släppa spelet till PC alls. Då blir alla automatiskt gladare.

Du verkar ha något emot PC. Har du inte råd med en?
http://38.media.tumblr.com/avatar_916e23a12c4e_128.png

Har 4 och snart 5. Har inte råd med mitt nästa bygge än.
Har även 5 konsoler från Dreamcast och uppåt.

http://static2.gamespot.com/uploads/scale_medium/725/7252605/...

När du snackar om att ha råd låter det som om din mamma eller pappa köpt en dator till dig och du inte har råd att spela på en PC och konsol samtidigt. Du har säkert inte ens dubbla GTX 980 eller bättre i din speldator. ^^

Jag klarar mig bra med mitt 780 tack. Inte värt att uppgradera än.
Tycker bara din kommentar om att alla skulle bli gladare om spelet inte kom till PC är lite dum. Då skulle ju massa människor som inte har konsoler bli utan spelet, de skulle knappast bli glada.

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Tycker bara din kommentar om att alla skulle bli gladare om spelet inte kom till PC är lite dum. Då skulle ju massa människor som inte har konsoler bli utan spelet, de skulle knappast bli glada.

Just för att det är en okänd person som det inte ens är säkert att han kommer från Ubisoft säger något så korkad som att dom måste hålla tillbaka PC versionen för att det annars skulle bli orättvist, så blir en jävla massa PC spelare jävligt sura.
Det dom inte tänker på är det jag skrev tidigare att i stort sett alla spelutvecklare till enbart PC gör samma sak. Valve har gjort det sedan tidernas begynnelse där spelen aldrig blir optimerade efter högpresterande system. Samma gäller Blizzard som inte heller anpassar spelen efter högpresterande system.
Men inte en jävel klagar på det eftersom ingen okänd har gått ut och sagt något så idiotiskt.

Så tillbaka till mitt inlägg, om ingen hade sagt något hade ingen klagat. Hade dom inte släppt spelet till PC hade ingen heller klagat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Motivationen för att fula ner PC-versionen är alltså att konsoll-ägare inte ska bli sura å köpa dator istället? Konsoll-ägare får gärna säga om jag har fel men det låter ganska tunt tycker jag. Jag förstår iofs inte helt varför man spelar på konsoll men att det står och faller med grafiska detaljer låter inte troligt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sidewinders:

Men se där, en onämnd utvecklare.
Det måste ju betyda att han bestämmer sånt eftersom han uttalade sig om det och det måste ju betyda att hela Ubisoft tycker det också.

Titta mamma, jag kan journalist!

Dags att låta "communityt" blåsa upp den här ballongen tills Ubisoft ber om ursäkt för våra sårade känslor och en anställds dumma kommentar som är hans egen tanke.
Dags att ge ut munkavlarna så dom anställda bara säger vad vi vill att dom ska säga.

Vi diskuterade faktiskt detta ganska mycket innan publiceringen. Hade ingen röst fångats upp, och personen i fråga hade inte pratat om hur han lagt till easter eggs, hade vi inte kunna dra på det. Nu är det uppenbart en Ubi-anställd som varit inblandad i utvecklingen på ett eller annat sätt.

För att han har lagt till "easter eggs", han har lagt in ett par referenser så för er betyder det att han är ansvarig för viktiga delar och inte bara någon som bygger upp spel världen...okey...

Det är såna här artiklar och rubriker som kommer få företagen att koppla sina anställda från att säga såna här korkade saker.
Så i framtiden kommer ingen få säga något eller ge en intervju som inte är högst koreograferad av spelföretaget av ren rädsla av att någon av deras anställda ska bli citerad som "X anställd säger/tycker så" det kommer inte vara värt det längre, för i pressen speglas det som om det vore företagets policy och inte den enskilde individens egna känslor och åsikter.

Var beredda att skriva mer om pressmeddelanden och mindre om ärliga intervjuer med dom människorna bakom spelet för med såna här artiklar kommer dom bli vaktade stenhårt och dom ända ni kan skylla på är er själva när ni inte får prata officiellt längre.

Nu försöker du lägga ord i munnen på oss. Och hej, den verkligheten är redan här. Många gånger erbjuds man en intervju med en "producer", och då med en pr-rep som barnvakt. Och tro inte att i princip _alla_ som sätts i en intervjustol inte har fått någon form av mediaträning. Men du vet säkert mer än oss vad det gäller spelrapportering.

Trevligt svar från en redaktör, sarkasmen är o så subtil.
Och nej det gör jag inte men jag som psykolog vet nog mer än en spel bloggare om hur man manipulera vad andra har sagt som du just gjort med din första mening.

Snart lär ni inte ens få en "producent" och hans barnvakt, bara pressmeddelanden och en recensions-kopia.
När ALLA oavsett vem eller hur mycket den personen har med spelet att göra blir citerade som om dom skapade policy för hela företaget finns det väldigt lite skäl att låta någon yttra sig med annat än ett färdigskrivet tal.
Det här hindrar spelutvecklarna från att utveckla och delta i samtalet kring spelen dom skapar.

Och jag slutar med en fråga för att se om du ens är värd titeln "spel bloggare",
Vet du någonting alls om personen som sa detta eller ens om han arbetade på spelet , utöver youtube videon eller artikeln?
Så vad jag frågar är om ni har på något sätt verifierat detta eller bara blint litar på vad ni läst i artikeln och det här helt enkelt är en "artikel RETWEET"?

Jag har redan förklarat för dig hur vi värderade innehållet och det som sägs i Youtube-klippet. Du kan också läsa om rubriken i artikeln, där det tydligt står "Ubisoft-anställd" och inte bara "Ubisoft". Ingenstans påstår vi att detta är en företagspolicy. Jag vet heller inte om jag skulle vilja ha titeln "spelbloggare". Har skrivit om spel i närmare 15 år och har sällan gjort det i just bloggform. För att vara psykolog tycker jag att du har en ganska så nedvärderande ton.


signatur
Medlem

Men sämre grafik och 24fps gör det mer filmiskt /s

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av mapamapa:

Tycker bara din kommentar om att alla skulle bli gladare om spelet inte kom till PC är lite dum. Då skulle ju massa människor som inte har konsoler bli utan spelet, de skulle knappast bli glada.

Just för att det är en okänd person som det inte ens är säkert att han kommer från Ubisoft säger något så korkad som att dom måste hålla tillbaka PC versionen för att det annars skulle bli orättvist, så blir en jävla massa PC spelare jävligt sura.
Det dom inte tänker på är det jag skrev tidigare att i stort sett alla spelutvecklare till enbart PC gör samma sak. Valve har gjort det sedan tidernas begynnelse där spelen aldrig blir optimerade efter högpresterande system. Samma gäller Blizzard som inte heller anpassar spelen efter högpresterande system.
Men inte en jävel klagar på det eftersom ingen okänd har gått ut och sagt något så idiotiskt.

Så tillbaka till mitt inlägg, om ingen hade sagt något hade ingen klagat. Hade dom inte släppt spelet till PC hade ingen heller klagat.

Fast det är inte samma sak. Att Valve och Blizzard gör lättkörda spel är ju ganska smart då deras målgrupper är gigantiska. Utvecklare som gör mer nischade spel typ Arma 3 kan ju skita i alla som inte är entusiaster. Dock var Half-Life 2 knappast anpassat efter folk med lägre presterande system. Det var enligt mig det absolut snyggaste spelet 2004 (andra skulle säga Doom 3 eller Far Cry) och jag minns PC Gamer-recensionen där spelet fick minus för att det var "extremt krävande". Nu kunde man visserligen sänka inställningarna i HL2 tills det såg ut som Quake 2 men det är en annan sak.

Folk klagade redan innan detta på nedgraderingen av grafiken i The Division. Folk klagar mer nu för att det låter som en ganska korkad anledning till att nedgradera.den på PC.
Om spelet inte hade släppts på PC hade inte PC-spelare klagat på grafiken, de hade klagat på att det inte släpps till PC. (Iaf fram till release när det visar sig vara ett mediokert spel.)

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Nope. Ett enda 6600GT klarade av CS Source i 1600x1200 i stabila 60 fps. Det var först när man började slänga på extra effekter som AA och Aniso utanför spelet som det började släpa efter.
För övrigt var plattskärmar påväg in och vanligaste tjockskärmsupplösningen 1280x1024. 1600x1200 är inte någon vanlig upplösning och enda två personerna jag känner som haft skärmar med den upplösningen är jag och min far. Betydligt vanligare med 4K skärmar idag men när man talar om "maxa" spel idag pratar man oftast om 1080p som är den vanligaste upplösningen följt av 1440p.

1600x1200 fanns ju dock på var och varannan skärm. 4k är INTE vanligare på långa vägar. Dina stabila 60 fps har du drömt om.

Skrivet av toern:

Jag förstår på ett sätt att man vill ha ett spel standardiserat för alla format, det är ju bara det att så fort det finns en konsolversion av ett spel som är multiplattform så är PC-versionen automatiskt tillbakahållan av den mer begränsade designen. Mer emfas mot x-axeln i 3d-grafik, begränsade kontrollmöjligheter osv. Orättvist mot PC-versionen kan man således tycka, men det är ju givetvis så att konsolplattformarna ägs av ett företag som man vill blidka.

Så det är väl inte det bästa argumentet.

Hade faktiskt inte haft några problem med det här alls om det inte vore för att de skalat ner grafiken i efterhand. Av det jag sett från betan är det inte alls lika snyggt som när de visade upp det på E3 2k13.

Medlem

Ni kids på internet. Ni är ju för söta...

Meh, det här platsar inte ens på en "Topp 20" lista över Ubisofts värsta klavertramp såväl verbala som praktiska.

Bara att bojkotta. Jag har själv inte rört vid en Ubi-titel de senaste 5-6 åren och aldrig ångrat det.

Medlem

Jag är mer bedrövad över att snön inte smälter! Vafan! Det såg jag fram emot.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av mapamapa:

Tycker bara din kommentar om att alla skulle bli gladare om spelet inte kom till PC är lite dum. Då skulle ju massa människor som inte har konsoler bli utan spelet, de skulle knappast bli glada.

Just för att det är en okänd person som det inte ens är säkert att han kommer från Ubisoft säger något så korkad som att dom måste hålla tillbaka PC versionen för att det annars skulle bli orättvist, så blir en jävla massa PC spelare jävligt sura.
Det dom inte tänker på är det jag skrev tidigare att i stort sett alla spelutvecklare till enbart PC gör samma sak. Valve har gjort det sedan tidernas begynnelse där spelen aldrig blir optimerade efter högpresterande system. Samma gäller Blizzard som inte heller anpassar spelen efter högpresterande system.
Men inte en jävel klagar på det eftersom ingen okänd har gått ut och sagt något så idiotiskt.

Så tillbaka till mitt inlägg, om ingen hade sagt något hade ingen klagat. Hade dom inte släppt spelet till PC hade ingen heller klagat.

Fast det är inte samma sak. Att Valve och Blizzard gör lättkörda spel är ju ganska smart då deras målgrupper är gigantiska. Utvecklare som gör mer nischade spel typ Arma 3 kan ju skita i alla som inte är entusiaster. Dock var Half-Life 2 knappast anpassat efter folk med lägre presterande system. Det var enligt mig det absolut snyggaste spelet 2004 (andra skulle säga Doom 3 eller Far Cry) och jag minns PC Gamer-recensionen där spelet fick minus för att det var "extremt krävande". Nu kunde man visserligen sänka inställningarna i HL2 tills det såg ut som Quake 2 men det är en annan sak.

Folk klagade redan innan detta på nedgraderingen av grafiken i The Division. Folk klagar mer nu för att det låter som en ganska korkad anledning till att nedgradera.den på PC.
Om spelet inte hade släppts på PC hade inte PC-spelare klagat på grafiken, de hade klagat på att det inte släpps till PC. (Iaf fram till release när det visar sig vara ett mediokert spel.)

Det här spelet riktar just sig mot en bred målgrupp för att kunna sälja till 7-8 miljoner likt deras tidigare spel. Att nå upp till 7-8 miljoner endast på PC sidan kan dom inte ha allt för höga krav då marknaden är för liten och chansen att dom lyckas göra ett spel nog bra att nå dit upp är inte speciellt stor.

I HL2 räckte det med ett midrange 6600GT eller ett X700XT.
Du kunde välja till X700XT om du köpte dator från Dell på den tiden. Vet inte om du kunde gå hela vägen till 800 serien.

http://www.anandtech.com/show/1546/12


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Spelet verkar mindre lovande för varje vecka som går.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sidewinders:

Men se där, en onämnd utvecklare.
Det måste ju betyda att han bestämmer sånt eftersom han uttalade sig om det och det måste ju betyda att hela Ubisoft tycker det också.

Titta mamma, jag kan journalist!

Dags att låta "communityt" blåsa upp den här ballongen tills Ubisoft ber om ursäkt för våra sårade känslor och en anställds dumma kommentar som är hans egen tanke.
Dags att ge ut munkavlarna så dom anställda bara säger vad vi vill att dom ska säga.

Vi diskuterade faktiskt detta ganska mycket innan publiceringen. Hade ingen röst fångats upp, och personen i fråga hade inte pratat om hur han lagt till easter eggs, hade vi inte kunna dra på det. Nu är det uppenbart en Ubi-anställd som varit inblandad i utvecklingen på ett eller annat sätt.

För att han har lagt till "easter eggs", han har lagt in ett par referenser så för er betyder det att han är ansvarig för viktiga delar och inte bara någon som bygger upp spel världen...okey...

Det är såna här artiklar och rubriker som kommer få företagen att koppla sina anställda från att säga såna här korkade saker.
Så i framtiden kommer ingen få säga något eller ge en intervju som inte är högst koreograferad av spelföretaget av ren rädsla av att någon av deras anställda ska bli citerad som "X anställd säger/tycker så" det kommer inte vara värt det längre, för i pressen speglas det som om det vore företagets policy och inte den enskilde individens egna känslor och åsikter.

Var beredda att skriva mer om pressmeddelanden och mindre om ärliga intervjuer med dom människorna bakom spelet för med såna här artiklar kommer dom bli vaktade stenhårt och dom ända ni kan skylla på är er själva när ni inte får prata officiellt längre.

Nu försöker du lägga ord i munnen på oss. Och hej, den verkligheten är redan här. Många gånger erbjuds man en intervju med en "producer", och då med en pr-rep som barnvakt. Och tro inte att i princip _alla_ som sätts i en intervjustol inte har fått någon form av mediaträning. Men du vet säkert mer än oss vad det gäller spelrapportering.

Trevligt svar från en redaktör, sarkasmen är o så subtil.
Och nej det gör jag inte men jag som psykolog vet nog mer än en spel bloggare om hur man manipulera vad andra har sagt som du just gjort med din första mening.

Snart lär ni inte ens få en "producent" och hans barnvakt, bara pressmeddelanden och en recensions-kopia.
När ALLA oavsett vem eller hur mycket den personen har med spelet att göra blir citerade som om dom skapade policy för hela företaget finns det väldigt lite skäl att låta någon yttra sig med annat än ett färdigskrivet tal.
Det här hindrar spelutvecklarna från att utveckla och delta i samtalet kring spelen dom skapar.

Och jag slutar med en fråga för att se om du ens är värd titeln "spel bloggare",
Vet du någonting alls om personen som sa detta eller ens om han arbetade på spelet , utöver youtube videon eller artikeln?
Så vad jag frågar är om ni har på något sätt verifierat detta eller bara blint litar på vad ni läst i artikeln och det här helt enkelt är en "artikel RETWEET"?

Jag har redan förklarat för dig hur vi värderade innehållet och det som sägs i Youtube-klippet. Du kan också läsa om rubriken i artikeln, där det tydligt står "Ubisoft-anställd" och inte bara "Ubisoft". Ingenstans påstår vi att detta är en företagspolicy. Jag vet heller inte om jag skulle vilja ha titeln "spelbloggare". Har skrivit om spel i närmare 15 år och har sällan gjort det i just bloggform. För att vara psykolog tycker jag att du har en ganska så nedvärderande ton.

Min mening är inte att vara nedvärderande, det är att vara realistisk mot det som presenteras för mig, jag gör det hemma och på jobbet för utan att förstå felen med det man gör blir förändring aldrig av.
Och om det är ordet "spelbloggare" du känner dig kränkt över kan jag då uppgradera det till Spel Journalist om du kan ge mig en annan källa till påståendena i artikeln/videon annat än den ni länkat till annars är det här bara en retweet av en bloggpost presenterat som en artikel.

Så låt jag fråga dig som Spel Journalist, tror du att ni i spel journalistik branschen har (genom att behandla enskilda individer med egna åsikter som inte behöver delas av hela studions) hjälpt till att framkalla denna "barnvakts" intervju kultur?
Det må inte vara ert syfte (vilket jag också inte tror är fallet), men rubriken och hur det framställs ser det inte ut som individens tankar utan studions och hur spelet framställts.

Medlem
Skrivet av Qrush:
Skrivet av marcus8958:

Nope. Ett enda 6600GT klarade av CS Source i 1600x1200 i stabila 60 fps. Det var först när man började slänga på extra effekter som AA och Aniso utanför spelet som det började släpa efter.
För övrigt var plattskärmar påväg in och vanligaste tjockskärmsupplösningen 1280x1024. 1600x1200 är inte någon vanlig upplösning och enda två personerna jag känner som haft skärmar med den upplösningen är jag och min far. Betydligt vanligare med 4K skärmar idag men när man talar om "maxa" spel idag pratar man oftast om 1080p som är den vanligaste upplösningen följt av 1440p.

1600x1200 fanns ju dock på var och varannan skärm. 4k är INTE vanligare på långa vägar. Dina stabila 60 fps har du drömt om.

Jag är 100% säker på att du är helt ute och cyklar. 1600x1200 blev aldrig vanligt då LCD skärmarna klev in i slutet på 90 talet och började ta över marknaden i början på 2000 talet.

http://www.teoalida.com/database/screenresolution/


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Jag skiter i downgrade, det som betyder nått för mig är att vapnen gör mindre skada än ett luftvapen.

Att fienden springer vidare efter headshots är bara för mycket.

Verkar som att du söker efter en shooter och inte ett rpg, jag skulle nog pröva något CoD, CS eller BF-spel om jag vore dig.

Skrivet av Tobias Solem:

Jag är mer bedrövad över att snön inte smälter! Vafan! Det såg jag fram emot.

Snön både lägger sig och smälter bort igen och även vattenpölar fryser till is och tillbaka igen vid snöstorm.

Skriv svar