Galet billigt The Witcher 3 kan bli ditt!

Medlem

Instant Gaming har det för 65% rabatt. 198Kr ish.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av marcus8958:

Om 279kr är halva priset är hela priset jävligt högt.

Priset på spel har i stort sett stått still i 20 år. 400-500:- för ett spel var inte dyrt för 20 år sedan, och det är definitivt inte dyrt idag. Speciellt inte ett spel i den klassen.

Det vet jag för det har tagits upp många gånger och jag har varit med sedan tidernas begynnelse. Det jag pratar är om dagspriset som ligger över 500kr för ett spel när man kan få tag på spelet helt nytt vid release för under 500kr till samtliga system.
Då när det blir 50% rabatt och spelet hamnar på lite under 300kr så känns det mer om om rabatten inte är lika extrem som nyheten försöker få det att vara. Känns mer som en rabatt på 20%-30% i jämförelse med priserna vid release.

EDIT: Pratar om riktiga nycklar och fysiska versioner av spelet och inte billiga stulna kinesnycklar.

Så om ett företag säljer nycklar införskaffade i Kina är de automagiskt stulna? Din logik är ofelbar!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av marcus8958:

Om 279kr är halva priset är hela priset jävligt högt.

Priset på spel har i stort sett stått still i 20 år. 400-500:- för ett spel var inte dyrt för 20 år sedan, och det är definitivt inte dyrt idag. Speciellt inte ett spel i den klassen.

Det vet jag för det har tagits upp många gånger och jag har varit med sedan tidernas begynnelse. Det jag pratar är om dagspriset som ligger över 500kr för ett spel när man kan få tag på spelet helt nytt vid release för under 500kr till samtliga system.
Då när det blir 50% rabatt och spelet hamnar på lite under 300kr så känns det mer om om rabatten inte är lika extrem som nyheten försöker få det att vara. Känns mer som en rabatt på 20%-30% i jämförelse med priserna vid release.

EDIT: Pratar om riktiga nycklar och fysiska versioner av spelet och inte billiga stulna kinesnycklar.

Så om ett företag säljer nycklar införskaffade i Kina är de automagiskt stulna? Din logik är ofelbar!

Tar man med stulna nycklar och billigt importerade nycklar är 270kr jävligt mycket då spelet går att få tag på under 200kr till både PC och PS4.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av purjo:

Kan man lägga till ett spel man köpt på GOG i sitt steambibliotek? Alltid varit lite oklart för mig.

ja oftast, men det står innan köpet isf!


signatur

//monster

12
Skriv svar