Så mycket pengar tjänar svenska Get_right och andra e-sportare

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Amilo:

Och det här är fortfarande bara början av e-sporten!

"sport". Hah, haha, hAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA!

Roligt att jag kan bidra med ett långt skratt. Måste varit första gången du hört talas som e-"sport".

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Amilo:

Och det här är fortfarande bara början av e-sporten!

"sport". Hah, haha, hAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA!

Du vet inte vad ordet sport betyder, antar jag...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Amilo:

Och det här är fortfarande bara början av e-sporten!

"sport". Hah, haha, hAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA!

Du vet inte vad ordet sport betyder, antar jag...

Förklara.

Medlem
Skrivet av eatem:

Visst är det mycket pengar men ändå inte. 4,5 Mkr på 57 tävlingar är inte ens 80 kkr i snitt, sen kommer omkostnader och skatt med. Sen ska han LEVA för pengarna med, kunna träna osv.

Du får ju inte glömma alla sponsorer. Är spelaren i en organisation har de ofta lön dessutom. Spelarna i NiP t.ex. har ju vad de kallar en "standardlön". Skulle tippa på att den ligger runt 30k i månaden.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Amilo:

Och det här är fortfarande bara början av e-sporten!

"sport". Hah, haha, hAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA!

Du vet inte vad ordet sport betyder, antar jag...

Förklara.

Svårt att söka?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sport


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Amilo:

Och det här är fortfarande bara början av e-sporten!

"sport". Hah, haha, hAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA!

Du vet inte vad ordet sport betyder, antar jag...

Förklara.

Svårt att söka?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sport

Schysst attityd du har. Mens? "orden betyder numera oftast fysisk aktivitet i form av tävlingar med fastsatta regler." "Sporter är spel behäftade med fysisk aktivitet".

Allt taget från din egen länk. Du kanske borde fundera på att läsa den innan nästa gång.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Amilo:

Och det här är fortfarande bara början av e-sporten!

"sport". Hah, haha, hAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA!

Du vet inte vad ordet sport betyder, antar jag...

Förklara.

Svårt att söka?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sport

Schysst attityd du har. Mens? "orden betyder numera oftast fysisk aktivitet i form av tävlingar med fastsatta regler." "Sporter är spel behäftade med fysisk aktivitet".

Allt taget från din egen länk. Du kanske borde fundera på att läsa den innan nästa gång.

Skriver man korkade inlägg får man vara beredd på att bli dumförklarad. Läs lite mer än första raden i nästa skrift du läser.
Är kortspel en sport så är E-Sport också det, speciellt med tanke på att det är mycket mer fysisk aktivitet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Amilo:

Och det här är fortfarande bara början av e-sporten!

"sport". Hah, haha, hAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA!

Du vet inte vad ordet sport betyder, antar jag...

Förklara.

Svårt att söka?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sport

Schysst attityd du har. Mens? "orden betyder numera oftast fysisk aktivitet i form av tävlingar med fastsatta regler." "Sporter är spel behäftade med fysisk aktivitet".

Allt taget från din egen länk. Du kanske borde fundera på att läsa den innan nästa gång.

Skriver man korkade inlägg får man vara beredd på att bli dumförklarad. Läs lite mer än första raden i nästa skrift du läser.
Är kortspel en sport så är E-Sport också det, speciellt med tanke på att det är mycket mer fysisk aktivitet.

Fair enough. Min åsikt är ändrad.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Och så går man och harvar på sjukhuset... valde fel bransch... ack ack.

Sjukhuscheferna tjänar nog bra också. För de på listan är väl toppen? På botten får man fortfarand betalt på sjukhuset varje månad. Det lär man inte få inom esport. Plus att man gör verklig nytta.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Wow!

Jättedum fråga säkert, men de som anordnar turnerningarna, vad får de in pengar på? Why is this a business?

12
Skriv svar