Här är X-com 2 – som vi har väntat!

FM-guru
F.d. Sisyr

Fyfan vad underbart.

Skrivet av eatem:

För satan, är det uppföljaren på det fantastiska Enemy Unknown eller på avloppshålet "FPS-Xcom"?!

Stor skillnad!

Du måste väl ändå se att det är Enemy Unknown? Exakt samma artstyle och design både på soldaterna (t.o.m flaggor på ryggen i trailern) och Skyrangern.

EDIT: Det nämns för övrigt inte i artikeln, men det är alltså detta som nyheten häromdan handlade om, där en hemsida som många härledde till Bioshock länkades. För inte tror jag att det är en slump att ett företag kallat Advent figurerar även i den här trailern?

Medlem

Uhmm... JAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Fasen vad jag älskar Xcom-serien, hade ingen aning om att de skulle komma en sequel

Medlem

JAAAAAAAAA! Vilken trevligt nyhet

Redaktör
Ponny

*flämtar*


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Mirage:

Storyn verkar B. Älskade Enemy unknown/within, får se hur detta blir. Känns B när hela storyn i 1an rensar ut dem, och sedan har de vunnit i 2an...

Fast... SPOILERS!

The Volunteer died, and the Ethereals (along with the rest of the species) were all failures in so far as that they couldn't stand up to a bigger treat out there. They needed a race that could use Psionics, while also being cunning and strong. That's the whole reason they invaded us; to test us. They forced us to adapt their technology to our own needs, and as such, made us learn about Psionics and the like. Beating them proves we succeeded where they failed, which means the new threat can't be far behind (think sequel).

Så inte så konstigt ändå? Själv blev jag lite besviken på slutet just för att det var en sådan uppenbar cliffhanger. Ville ha något mer resolut. Men jag kan ta en uppföljare som plåster på såren. Känns som en riktigt bra deal faktiskt.

Tycker för övrigt att videon ser helt okej ut då det väldigt likt ettan fast mer detaljerat. Karaktärerna tar skydd bakom väggar och dylikt precis som i ettan. Så gameplay verkar ju vara samma eller åtminstone väldigt likt.

Jo, fast man sprängde hela skiten och "vann", men förlorade ändå, trots Ethereals ansågs "failures"? Så vem invaderade oss då? Mr. Badass som skapade Ethereals? Känns krystat :/


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Mirage:

Storyn verkar B. Älskade Enemy unknown/within, får se hur detta blir. Känns B när hela storyn i 1an rensar ut dem, och sedan har de vunnit i 2an...

Fast... SPOILERS!

The Volunteer died, and the Ethereals (along with the rest of the species) were all failures in so far as that they couldn't stand up to a bigger treat out there. They needed a race that could use Psionics, while also being cunning and strong. That's the whole reason they invaded us; to test us. They forced us to adapt their technology to our own needs, and as such, made us learn about Psionics and the like. Beating them proves we succeeded where they failed, which means the new threat can't be far behind (think sequel).

Så inte så konstigt ändå? Själv blev jag lite besviken på slutet just för att det var en sådan uppenbar cliffhanger. Ville ha något mer resolut. Men jag kan ta en uppföljare som plåster på såren. Känns som en riktigt bra deal faktiskt.

Tycker för övrigt att videon ser helt okej ut då det väldigt likt ettan fast mer detaljerat. Karaktärerna tar skydd bakom väggar och dylikt precis som i ettan. Så gameplay verkar ju vara samma eller åtminstone väldigt likt.

Jo, fast man sprängde hela skiten och "vann", men förlorade ändå, trots Ethereals ansågs "failures"? Så vem invaderade oss då? Mr. Badass som skapade Ethereals? Känns krystat :/

Du sprängde ethereals skepp kanske. Men de som drivit etherals från deras värld är fortfarande där ute och på väg mot jorden. Du vann striden men det riktiga kriget har inte nått din dörr än så att säga. Kan tycka att etherals motiv är lite lätt ologiska (men å andra sidan vem vet hur aliens tänker?) men att storyn för 2an är krystad håller jag inte med om då det var upplagt för just denna fortsättning redan frön början i 1an.

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Mirage:

Storyn verkar B. Älskade Enemy unknown/within, får se hur detta blir. Känns B när hela storyn i 1an rensar ut dem, och sedan har de vunnit i 2an...

Fast... SPOILERS!

The Volunteer died, and the Ethereals (along with the rest of the species) were all failures in so far as that they couldn't stand up to a bigger treat out there. They needed a race that could use Psionics, while also being cunning and strong. That's the whole reason they invaded us; to test us. They forced us to adapt their technology to our own needs, and as such, made us learn about Psionics and the like. Beating them proves we succeeded where they failed, which means the new threat can't be far behind (think sequel).

Så inte så konstigt ändå? Själv blev jag lite besviken på slutet just för att det var en sådan uppenbar cliffhanger. Ville ha något mer resolut. Men jag kan ta en uppföljare som plåster på såren. Känns som en riktigt bra deal faktiskt.

Tycker för övrigt att videon ser helt okej ut då det väldigt likt ettan fast mer detaljerat. Karaktärerna tar skydd bakom väggar och dylikt precis som i ettan. Så gameplay verkar ju vara samma eller åtminstone väldigt likt.

Jo, fast man sprängde hela skiten och "vann", men förlorade ändå, trots Ethereals ansågs "failures"? Så vem invaderade oss då? Mr. Badass som skapade Ethereals? Känns krystat :/

Du sprängde ethereals skepp kanske. Men de som drivit etherals från deras värld är fortfarande där ute och på väg mot jorden. Du vann striden men det riktiga kriget har inte nått din dörr än så att säga. Kan tycka att etherals motiv är lite lätt ologiska (men å andra sidan vem vet hur aliens tänker?) men att storyn för 2an är krystad håller jag inte med om då det var upplagt för just denna fortsättning redan frön början i 1an.

Jag tror vi kan enas om att inte enas


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Emblaz:

Wow way to go där Firaxis....skrämma bort alla fans på bara 3min

Eeeeh hur? Spelat X-com/ufo sedan X-COM: UFO Defense och tyckte att det såg mer än helt ok ut för ett ny setting i serien.

Ok....jag har också spelat X-COM: UFO Defense och väldigt mycket också. Denna trailer var i mitt tyckte en futuristisk, stel och steril värld med en eftersmak av MOBIL BAS, en av dom största styrkorna med UFO Defense var basbyggande och dess management. Steget till att bara ha en bas var ett misstag tycker jag och att nu ha en mobil bas känns verkligen som dumbing down. Men vi får väl se om några månader, hoppas jag har fel.

Medlem

Laserturken räddar världen. Vem kunde tro att det skulle hända liksom...

(Klippa tung, klippa tung. Han e från Rosengård, han kör en rälig Ford)

Håller iaf tummarna och hoppas att det blir lika bra som förra gg. Då blev det ett oväntat bra spel.

12
Skriv svar