Krav för Operation Flashpoint 2

Inaktiv
Skrivet av DiDDi:

fattigt med bara dx9

Håller med.. DX11 är nästan ute och helt nya spel som är hypade kommer fortfarande i DX9. Tycker jag suger.. =(

Medlem

Dx9 , Dx10 , Dx11 sluta babbla om skiten de ju tamefan ingen skillnad.

Medlem

Fan vad jag längtar efter detta spel. Vilken jävla pärla!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av zauii89:

Dx9 , Dx10 , Dx11 sluta babbla om skiten de ju tamefan ingen skillnad.

Jag förstår varför du hänger på FZ.

Vi som har lite koll på APIs vet att skillnaden mellan Dx9 och Dx10 är påtaglig. Hoppet till Dx11 kommer bli ännu större iochmed bättre multicore-stöd och tesselation, som man nästan kommer i byxan av att bara tänka på.

Varför är hatet mot Dx10 så stort idag? Ja, det är bara konsumentens järngrepp om plånbokens fel, det och Microsofts.

Windows XP kunde inte köra Dx10, det saknades viktiga komponenter. Vista, som flaggad Dx10, klarar det galant, men floppade totalt tack vare många "Vista suger, det vet jag för jag har inget bakom pannbenet"-predikare. Ny hårdvara var också obligatoriskt (som vid de flesta API-byten), och eftersom en klar majoritet av användarna inte kan byta ett grafikkort, så var det nyköp som gällde om man ville njuta av Dx10.
I vanliga fall hade det inte varit något problem. Nya operativsystem lockar många till datorbutiker och alla datorer som skeppades med Vista hade Dx10-kompatibla grafikkretsar. Tyvärr sålde Vista sämre än det borde tack vare tidigare nämnda hobby-analytiker samt ett stort missförstånd bland OEM-tillverkare gällande hårdvaran som behövdes för att Vista skulle fungera som det var tänkt.

Så spelutvecklare satt då med ett nytt och bättre API, men en alldeles för liten kundgrupp. För att göra det bästa av situationen (Dx10 är trots allt ett mycket bra säljargument) skrev man spel för Dx9 och klistrade på några av de estetiska förbättringarna i Dx10. Det finns idag få spel som är skrivna i riktig Dx10, de flesta är Dx9, och Dx9 är sämre.

Jag stannar inte här, konsollspelare förtjänar också en känga: Xbox, Wii och PS3 har inte heller stöd för full Dx10, och kommer inte få det heller. Konsoller utgör (tyvärr) en stor, stor målgrupp, och ett spel som är skrivet i renodlad Dx10 skulle såldeles inte gå att spela. Utvecklaren skulle med det gå miste om en hel del pengar.

Wall of text avslutas här, Dx10/11-hatare har förhoppningsvis lärt sig något.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Tack P1nGviN.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Dx9 , Dx10 , Dx11 sluta babbla om skiten de ju tamefan ingen skillnad.

Kanske inte så visuella, men det finns optimeringar i varje version. T.ex. ett kort som stödjer DX10.1, tror jag det är, kan få dubbel prestanda mot ett som inte stödjer det. Hittar inte artikeln men det var intressant läsning, och gjorde det svårt för mig att välja grafikkort läger.

Håller dock med...bryr mig som kund inte dugg om det...


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Jag får sådan Bad Company vibbar, vilket jag personligen inte gillade. Nu får dom t.m.f.s.e.d så jag kan avfärd det en gång för alla

t.m.f.s.e.d = ta mig fan släppa ett demo


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av Baxalasse:

Kanske inte så visuella, men det finns optimeringar i varje version. T.ex. ett kort som stödjer DX10.1, tror jag det är, kan få dubbel prestanda mot ett som inte stödjer det. Hittar inte artikeln men det var intressant läsning, och gjorde det svårt för mig att välja grafikkort läger.

Håller dock med...bryr mig som kund inte dugg om det...

Dx10.1 ger inte dubbla prestandan, eftersom det är omöjligt att jämföra Dx10 och 9 mot varandra. Det 10.1 ger över 10 är "gratis" AA.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av P1nGviN:
Skrivet av zauii89:

Dx9 , Dx10 , Dx11 sluta babbla om skiten de ju tamefan ingen skillnad.

Jag förstår varför du hänger på FZ.

Vi som har lite koll på APIs vet att skillnaden mellan Dx9 och Dx10 är påtaglig. Hoppet till Dx11 kommer bli ännu större iochmed bättre multicore-stöd och tesselation, som man nästan kommer i byxan av att bara tänka på.

Varför är hatet mot Dx10 så stort idag? Ja, det är bara konsumentens järngrepp om plånbokens fel, det och Microsofts.

Windows XP kunde inte köra Dx10, det saknades viktiga komponenter. Vista, som flaggad Dx10, klarar det galant, men floppade totalt tack vare många "Vista suger, det vet jag för jag har inget bakom pannbenet"-predikare. Ny hårdvara var också obligatoriskt (som vid de flesta API-byten), och eftersom en klar majoritet av användarna inte kan byta ett grafikkort, så var det nyköp som gällde om man ville njuta av Dx10.
I vanliga fall hade det inte varit något problem. Nya operativsystem lockar många till datorbutiker och alla datorer som skeppades med Vista hade Dx10-kompatibla grafikkretsar. Tyvärr sålde Vista sämre än det borde tack vare tidigare nämnda hobby-analytiker samt ett stort missförstånd bland OEM-tillverkare gällande hårdvaran som behövdes för att Vista skulle fungera som det var tänkt.

Så spelutvecklare satt då med ett nytt och bättre API, men en alldeles för liten kundgrupp. För att göra det bästa av situationen (Dx10 är trots allt ett mycket bra säljargument) skrev man spel för Dx9 och klistrade på några av de estetiska förbättringarna i Dx10. Det finns idag få spel som är skrivna i riktig Dx10, de flesta är Dx9, och Dx9 är sämre.

Jag stannar inte här, konsollspelare förtjänar också en känga: Xbox, Wii och PS3 har inte heller stöd för full Dx10, och kommer inte få det heller. Konsoller utgör (tyvärr) en stor, stor målgrupp, och ett spel som är skrivet i renodlad Dx10 skulle såldeles inte gå att spela. Utvecklaren skulle med det gå miste om en hel del pengar.

Wall of text avslutas här, Dx10/11-hatare har förhoppningsvis lärt sig något.

Du är ganska kunnig det kan jag inte neka men att Vista skulle vara något bra det kan jag inte hålla med om!
Och konstigt nog finns det DX10 till Xp så förstår inte hur du får ihop det riktigt? Vet dock inte hur bra de fått det att funka dock..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Du är ganska kunnig det kan jag inte neka men att Vista skulle vara något bra det kan jag inte hålla med om!

Och det är för att din kunskap om Vista är ganska begränsad. Om du hade varit med i turerna kring Vista sen det annonserades för många år sedan och inte låtit din åsikt färgas av okunnigt forumsfolk som körde operativet på otillräcklig hårdvara skulle du hållt med mig.

Skrivet av Tommy_h:

Och konstigt nog finns det DX10 till Xp så förstår inte hur du får ihop det riktigt? Vet dock inte hur bra de fått det att funka dock..

Det är inte ett dugg konstigt. Dx10 har försökt portas till XP av flera olika hobbyutvecklare, men ingen av dem går särskilt stabilt eller pålitligt.

Varför finns inte Dx10 till XP? Det är ganska enkelt. När Vista kodades uppdaterade man arkitekturen under vilken grafikkortsdrivrutiner skrivs till WDDM (Windows Display Driver Model). Den nya arkitekturen blev också grunden till Dx10, och skilde sig för mycket från XPs arkitektur för att det skulle gå att implementera D3D10 i XP.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

När jag läser på forum så knyter jag ofta näven i fickan pga frustration för jag orkar inte argumentera. Tack igen P1nGviN!

Ett något längre sätt att skriva "+1".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hmm, verkar som om jag varit lite grinig i inläggen, det var inte min mening. Jag ber om ursäkt för drygheten tommy_h.

Tybalt: Jag känner detsamma alldeles för ofta


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av P1nGviN:

Hmm, verkar som om jag varit lite grinig i inläggen, det var inte min mening. Jag ber om ursäkt för drygheten tommy_h.

Tybalt: Jag känner detsamma alldeles för ofta

Lugnt;) Jag byter OS ganska ofta och testar funktioner med mera och jag hittar inga fördelar än med att köra Vista, om vi bortser från 64bitars så jag får ut allt minne. Så "okunnigt forumsfolk" är inte vad jag baserar min åsikt på:)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Varför inge DX 10?


signatur

You'll Never Walk Alone

Inaktiv

FAN!. har bara 1.89 dual core!


signatur

OG GANGSTA PARTY

Medlem
Skrivet av Masterer:

FAN!. har bara 1.89 dual core!

Kommer fortfarande fungera, men med låga, låga settings om du vill ha någorlunda flyt.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

skrev precis en tråd om en fråga om just processor...såg denna tråden precis...men ni verkar kunna era saker så jag frågar även här;

hur kommer det sig at jag kan köra med relativt höga inställningar (high på flera, men ingen AA) med min 2.13 dual core?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Min dator har allt som krävs... Utom dualcore... Men tror ni det funkar med amd 3500+?

Medlem
Skrivet av poliiz:

Min dator har allt som krävs... Utom dualcore... Men tror ni det funkar med amd 3500+?

Fungerar gör det säkert.

Flyter på bra? Ytterst tveksamt.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

123
Skriv svar