The Witcher 3 – lite gameplay att njuta av

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av metro swe:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ish:

Det ser inte så fantastiskt ut måste jag säga.

Med all hype kanske det blir ett Watch Dogs.

Kan satsa båda mina ben på att detta inte kommer bli ett Watch Dogs!
Har du spelat de tidigare spelen? (Syftar mest på 2an)

Inte klar med tvåan än så inga spoilers.
Men i övrigt så tycker jag inte första spelet var så bra. Det är ett bra spel men gillar biowares rpgn bättre. Det jag gillar mest i Witcher är det vuxna temat och striderna i början men likt assassins creed tröttnar man på det mot slutet.

Håller med angående det första spelet. Gillade det inte. Fick tvinga mig igenom det - tog mig 4 försök innan jag orkade med det. Jag var envis med att vilja importera min sparfil till Witcher 2, något som visade sig vara en besvikelse då knappt något var märkbart. Det fanns inget i det första spelet som jag kände var något viktigt för mig, därför blev det inte något imponerande i Witcher 2 heller.

Witcher 2 för övrigt är bland det bästa jag upplevt. Lägger det helt klart över Mass Effect 2 - ett spel jag spelat om och om igen och älskar det lika mycket var gång.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Sjukt obehaglig liten varelse.

Kan väl hålla med om att det inte ser sådär "wow, så sjukt ballt" ut, men å andra sidan är det skönt att se lite "riktigt" gameplay och inte skriptade event som bara ska få spelet att se bättre ut än det egentligen är. Det här känns mer... äkta.

Dock irriterar det mig sjukt mycket att det verkar som att man måste gå in i sin backpack/karaktärsmeny via huvudmenyn. Det är osmidigt, onödigt och rycker verkligen inlevelsen ifrån en. Minns att jag störde mig på det i ettan också. Hoppas det kan fixas, eller att det kommer finnas någon form av kortkommando.

Undrar om det inte kan bero på att det var konsollversionen som visades. Känns konstigt ifall det inte finns något smidigare på PC.

Medlem

Detta blir defintivt ett spel jag köper till PS4:an före PC. Mest med tanke på hur Witcher 2 spelade på pc.

Kontrollerna (menyer etc) är direkt portade så de funkar helt enkelt bättre med en kontroll.

I övrigt så ser spelet fantastiskt ut, lätt kandidat till game of the year 2015.

Ni som klagar på just denna sekvens om att det inte var "imponerande". Det är inte en trailer utan ett av tracking missionen i en väldigt liten del av spelet.

Vill ni bli se en trailer (ingame motorn) så kolla denna.
https://www.youtube.com/watch?v=HtVdAasjOgU

12
Skriv svar