Blizzard berättar mer om Warlords of Draenor

Medlem

Folk som klagar om att dom har ändrat talentsystemet genom tiderna har tydligen inte förstått att det var oerhört enformigt. Alla körde nästan exakt samma builds för att det fanns mediokra talents och sedan så fanns det ''BRA'' talents.

Tog man fel talents så fick man inte vara med och raida eller bli inbjudna i seriösa pvp grupper för då var man tydligen en skitdålig spelare.

När jag körde min Warrior back in the days så fanns det bara en LOGISK build för 2h som var värdig min spelstil och sedan hade jag runt 3 poäng att sätta på något som jag inte riktigt behövde.. OJ vad mycket dom där 3 poängen gjorde att jag kände min frihet ''NOT''

Bara för att man har en mängd olika talents gör ju inte att man får världens valmöjligheter, NÄR alla bra talents är osynligt länkade tillsammans så att man inte har någon valmöjlighet om man är logisk och vill tanka, dpsa eller hela som bäst.

Valmöjligheten i det gamla talentsystemet var inte stort då man vill spela sin karaktär som bäst och då finns det ingen plats för små betydelselösa talents. Jag testade alla talents på mina karaktärer och tillslut så såg mina talents ut precis som alla andras för att det var dom optimala talentsen.

WoW handlar ganska mycket om rotations med olika skills och man maxxade sin spelstil om man tog de onödiga talentsen i det gamla systemet. Och som jag skrev förut så var alla BRA talents osynligt länkade så man var bara dum om man inte tog ett speciellt gäng talents då dom stod ut så mycket om man läste på vad dom gjorde.

12
Skriv svar