Diablo III: Reaper of Souls

Medlem

Varför betala för något som borde ha varit med i originalet? Nej? Inte? Inga såna kommentarer här alltså? =P

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Härligt att se att du är lika positiv som vanligt, sitt inte och gnäll på internet hela helgen. Trevlig helg!

Visst är det?

Trevlig helg!

Medlem
Skrivet av Tellus82:

Visst är han bara en man, dock hade han huvudansvaret för D3 och han bestämde mer eller mindre vilken riktning spelet skulle ta. Sen kan man diskutera hur smart det va att låta honom bestämma så mycket som han faktiskt gjorde.

Låter som Bushadministrationen.

Inaktiv
Skrivet av Struggle:

Bossfighterna för mig vart episka.

Sen borde ett stort + delas ut till det fantastiska soundtracket. Toppklass på musiken.

Ja! Det tänkte jag på när jag sprang runt i blood marsh. Fan vilken skön musik. Borde nästan få ett plus i fz recension tänkte jag då.

Men istället fick vi:

Nya hantverkaren känns onödig

Verkligen inte onödig, kan rerolla jävla massa stats.

Moderator | Testpilot

Kudos att ingen gnällt på betyget eller något som skrevs i recensionen. För ovanlighetens skull diskuterar de flesta om spelet istället.

Bra skriven recension Kerstin Står fortfarande för att dina texter blivit bättre sedan du kom hit


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

För att dra en parallell till verkliga livet.

Jag blir ihop med någon som verkligen inte behandlar mig bra och inte lever upp till det minsta man kan begära av ett sunt förhållande och vi går skilda vägar... I alla fall jag är missnöjd som fan med hur det blev.

...så efter något år eller sådär så får jag höra att personen "förändrats" och att dennes vänner säger att personen är en trevlig typ nu. Lär man sig av sina misstag eller börjar man försöka dejta personen igen?

Tack men nej tack, det finns inte en sträcka långt iväg nog dit "åt helvete" Diablo 3 kan dra.

En skam för serien och är ett diablo 1 & 2 på speed med glättig grafik för att dölja ett undermåligt spel som saknar i stort sett allt som byggt spelserien. Bra där! Finns ens en cowlevel? Minns ingen sån när vi drog igenom spelet.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

MEG
Medlem

Jag som blev grymt besviken på D3 måste säga att hittills så är jag nöjd och ångrar inte mitt köp av RoS. Crusadern är riktigt kul att spela och hans kommentarer får en att dra på munnen. Har varit och nosat på den nya akten och det jag har sett är verkligen upplyftande, härligt mörka gator, dyster stämning, död överallt. Hmmm det där låter kanske lite fel


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv
Skrivet av Kane:

För att dra en parallell till verkliga livet.

Jag blir ihop med någon som verkligen inte behandlar mig bra och inte lever upp till det minsta man kan begära av ett sunt förhållande och vi går skilda vägar... I alla fall jag är missnöjd som fan med hur det blev.

...så efter något år eller sådär så får jag höra att personen "förändrats" och att dennes vänner säger att personen är en trevlig typ nu. Lär man sig av sina misstag eller börjar man försöka dejta personen igen?

Tack men nej tack, det finns inte en sträcka långt iväg nog dit "åt helvete" Diablo 3 kan dra.

En skam för serien och är ett diablo 1 & 2 på speed med glättig grafik för att dölja ett undermåligt spel som saknar i stort sett allt som byggt spelserien. Bra där! Finns ens en cowlevel? Minns ingen sån när vi drog igenom spelet.

Man kan inte jämföra ett relation med ett spel, ett spel kan man göra om i grunden om man vill, även om det är ovanligt medan en persons egenskaper är sjukt mycket svårare att ändra på.

Sedan så är den sista akten väldigt mörk och dyster och påminner mycket om hur Diablo 2 är, så du borde prova igen nu efter den senaste patchen, den gjorde underverk. Samt så finns det en hemlig nivå, ja. Men inte med kor denna gången. ^^

Inaktiv

En mycket märklig recension. Som den gamle räv jag är när det gäller Diablo, så blev jag riktigt imponerad av denna expansionen.

Nä, den här recensionen är ett skämt; det enda vettiga som har med en recension att göra är de sista raderna som verkligen berättar något om spelet varpå resten bara är en massa dynga.

Medlem

Snacka om märklig recension. Spelet förtjänar utan tvekan en stark 4a nu.

Har dock väldigt skoj med Path of Exile just nu så får fortsätta med min Crusader om ett tag igen.

Medlem

Brukar inte heller kommentera ofta men, gör om gör rätt.

Synd att spelare som funderar på börja spela igen kanske kommer in här och ser: ah 3 av 5, njaaaa.

Spelet är verkligen värt en stark 4 av 5.

Inget + på artwork, level design och musik.

Nä tack.

Medlem

Fyfan för er på fz, på d3 så får det jättehög poäng för att ni förväntade er att folk skulle gilla det, nu på RoS får det botten(enligt fz's skala) för att ni tror att folk skulle gilla det.
Herregud vad värdelösa ni är här på fz.
Verkar ju som om ni inte har en aning om hur man bedömmer ett spel.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Märkligt. Tyckte RoS fyllde i luckorna som saknades i D3. Mystic är dessutom ett välkommet tillskott för mig iaf

Medlem

Som många andra redan har nämnt så tycker jag det verkar som vi spelat helt olika expansioner. Mystic är ett måste för att optimera sin character i Torment. Adventure mode är ett välkommet tillskott till det som annars kan bli ett lite monotomt grindade och varken bosstriderna eller Adventure mode är "trivialt" i Torment.

Men jag kan förstå att det känns så i expert mode.


signatur

Taskigt.

Medlem

minst 4 + från mig. Grymt roligt lir nu!

Medlem

Håller inte med en enda negativ punkt, men som sagt, åsikter. Älskar expansionet! Helt klart en 4:a eller 5:a för min del.

Medlem

Brukar hålla med recensioner här, men denna var inte alls i riktlinje med hur jag och många av mina kompisar uppfattar det.

"Nya hantverkaren känns onödig"

Troll? Den är ju hur super bra som helst, har vi spelat samma spel? Den är ju hur super bra som helst då man kan ändra affixes till det man vill ha om den har fel, har gjort med massor av föremål och fått dem jävligt myckte bättre!

"Tråkiga bosstrider"

Urzael hade väldigt olika "strider", var absolut inget fel

Adria hade också speciellt möte med sina blodgrejer som flyter omkring som man får akta sig mycket ifrån

Malthael, stor stark och tung som fan, rikigt svår!

Hur spelet kan få 3/5 vet jag inte, tycker iallafall det är värt 4/5, nu är det som det skulle ha varit och man märker dem lagt ner mycket tid med expansionen. Skulle råda er som inte köpt att köpa denna och inte förlita sig på det som står i recensionen så mycket, har bara hört positivt om den och den är verkligen en STOR förbättrelse


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av FortuN:

Brukar hålla med recensioner här, men denna var inte alls i riktlinje med hur jag och många av mina kompisar uppfattar det.

"Nya hantverkaren känns onödig"

Troll? Den är ju hur super bra som helst, har vi spelat samma spel? Den är ju hur super bra som helst då man kan ändra affixes till det man vill ha om den har fel, har gjort med massor av föremål och fått dem jävligt myckte bättre!

"Tråkiga bosstrider"

Urzael hade väldigt olika "strider", var absolut inget fel

Adria hade också speciellt möte med sina blodgrejer som flyter omkring som man får akta sig mycket ifrån

Malthael, stor stark och tung som fan, rikigt svår!

Hur spelet kan få 3/5 vet jag inte, tycker iallafall det är värt 4/5, nu är det som det skulle ha varit och man märker dem lagt ner mycket tid med expansionen. Skulle råda er som inte köpt att köpa denna och inte förlita sig på det som står i recensionen så mycket, har bara hört positivt om den och den är verkligen en STOR förbättrelse

Håller med fullständigt. En ganska skum recension. Jag tror inte att Kerstin ljuger om hennes upplevelse av expansionet men jag tror inte hon är rätt person att recensera det(om man kan säga så)... :\

Medlem

Det är många som verkar gilla expansionen. Verkligen gilla den. Så mycket att det kallas för "detta är var releasen skulle ha varit". Poäng du får lägga in och levla upp för att få (Paragon)
Teleportera mellan akterna.
Adventure
Roliga Legendary kombinationer.

Jag Såg förslag om dessa saker innan ens betan kom. Att blizzard inte ens lyssnade då gör mig fortfarande förbannad. Enda anledningen till att jag spelar Diablo 3 idagä r för att det är kul och spännande var blizzard har dragit ihop. Jag tycker fortfarande att detta inte är en värd Diablo 3 titel.

Medlem

3a? Vilket skämt lätt en 4a. Sjukt bra expansion! Går knappt ta denna recension seriöst.

Känns som skribenten sprungit igenom allt på normal skit snabbt och verkligen inte tagit sig tid.

Kerstin känns lite som en amatör.

Medlem
Skrivet av Rentah:

Det är många som verkar gilla expansionen. Verkligen gilla den. Så mycket att det kallas för "detta är var releasen skulle ha varit". Poäng du får lägga in och levla upp för att få (Paragon)
Teleportera mellan akterna.
Adventure
Roliga Legendary kombinationer.

Jag Såg förslag om dessa saker innan ens betan kom. Att blizzard inte ens lyssnade då gör mig fortfarande förbannad. Enda anledningen till att jag spelar Diablo 3 idagä r för att det är kul och spännande var blizzard har dragit ihop. Jag tycker fortfarande att detta inte är en värd Diablo 3 titel.

Tiden då Jay Wilson var delaktig i utvecklingen av Diablo 3 var då spelet var fruktansvärt och förbättrades inte. Tycker att sen han avgått så har utvecklingen förbättrats allt mer. Givetvis är det mycket som är kvar att önska men med Reaper of Souls tycker jag att Blizzard visat att de kan. Jay Wilson kunde inte.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Rentah:

Det är många som verkar gilla expansionen. Verkligen gilla den. Så mycket att det kallas för "detta är var releasen skulle ha varit". Poäng du får lägga in och levla upp för att få (Paragon)
Teleportera mellan akterna.
Adventure
Roliga Legendary kombinationer.

Jag Såg förslag om dessa saker innan ens betan kom. Att blizzard inte ens lyssnade då gör mig fortfarande förbannad. Enda anledningen till att jag spelar Diablo 3 idagä r för att det är kul och spännande var blizzard har dragit ihop. Jag tycker fortfarande att detta inte är en värd Diablo 3 titel.

Tiden då Jay Wilson var delaktig i utvecklingen av Diablo 3 var då spelet var fruktansvärt och förbättrades inte. Tycker att sen han avgått så har utvecklingen förbättrats allt mer. Givetvis är det mycket som är kvar att önska men med Reaper of Souls tycker jag att Blizzard visat att de kan. Jay Wilson kunde inte.

Oh ja! Jag kan inte argumentera emot "Nya" Blizzardteamet i det att dem verkligen försöker göra ett spel som VI tycker är kul att spela. Istället för ett spel som SER kul ut att spela. Det är mycket stor skillnad. Men som jag sa tidigare. Jag tycker fortfarande att Diablo 3 är långt ifrån klart. Jag vill ha tillbaka Auktionshuset. Och bort med det förbannade Bind on Account. Att dela items mellan spelare skapade interaktion och spänning igenom trades. Det var minst lika viktigt för mig som det faktiska spelet.

Medlem

Tyvärr en av dem sämsta recensionerna jag läst här på FZ.

Medlem

Varför vill alla att Diablo 3 ska vara Diablo 2?? Spela Diablo 2 om ni vill det. Man kan ju göra det. Lite underligt att det som många anser var en "innovation" var AH? Detta förvirrar mig om ni verkligen har spelat spelet överhuvudtaget. Att man eliminerat manapots och gjort spelet mer actionbaserat genom att slå/casta ger dig mer energi för att fortsätta. Det är en innovation. Inte AH :P.
Man kan ju dela items med varandra. Det är ju därför de vill att man ska spela tillsammans. Fler som spelar samtidigt=mer loot.
Och varför vill ni ha en fullt gearad karaktär med en gång? Är det inte hela poängen med spelet att leta efter gear? Vad händer om du har 10miljoner dps och springer igenom Torment 6 och bara "facerollar"? Du tröttnar snabbt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av 92_slayer:

Fyfan för er på fz, på d3 så får det jättehög poäng för att ni förväntade er att folk skulle gilla det, nu på RoS får det botten(enligt fz's skala) för att ni tror att folk skulle gilla det.
Herregud vad värdelösa ni är här på fz.
Verkar ju som om ni inte har en aning om hur man bedömmer ett spel.

3/5 är inte "botten". Det betyder att det är ett BRA SPEL. Lär dig deras skala innan du yttrar dig.

http://www.fz.se/artiklar/information/20020517/betygsskalan-p...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Rentah:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Rentah:

Det är många som verkar gilla expansionen. Verkligen gilla den. Så mycket att det kallas för "detta är var releasen skulle ha varit". Poäng du får lägga in och levla upp för att få (Paragon)
Teleportera mellan akterna.
Adventure
Roliga Legendary kombinationer.

Jag Såg förslag om dessa saker innan ens betan kom. Att blizzard inte ens lyssnade då gör mig fortfarande förbannad. Enda anledningen till att jag spelar Diablo 3 idagä r för att det är kul och spännande var blizzard har dragit ihop. Jag tycker fortfarande att detta inte är en värd Diablo 3 titel.

Tiden då Jay Wilson var delaktig i utvecklingen av Diablo 3 var då spelet var fruktansvärt och förbättrades inte. Tycker att sen han avgått så har utvecklingen förbättrats allt mer. Givetvis är det mycket som är kvar att önska men med Reaper of Souls tycker jag att Blizzard visat att de kan. Jay Wilson kunde inte.

Oh ja! Jag kan inte argumentera emot "Nya" Blizzardteamet i det att dem verkligen försöker göra ett spel som VI tycker är kul att spela. Istället för ett spel som SER kul ut att spela. Det är mycket stor skillnad. Men som jag sa tidigare. Jag tycker fortfarande att Diablo 3 är långt ifrån klart. Jag vill ha tillbaka Auktionshuset. Och bort med det förbannade Bind on Account. Att dela items mellan spelare skapade interaktion och spänning igenom trades. Det var minst lika viktigt för mig som det faktiska spelet.

Auktionshuset anser jag inte bör introduceras igen. Problemet med auktionshuset var att det påverkade balansen av spelet negativt. Det går inte att säga "Men använd inte auktionshuset då", det är aldrig roligt att gimpa sig själv.

Trading är lite samma sak. Hade vi introducerat det redan nu hade det varit exakt samma problem som med auktionshuset. Det kanske går att implementera det eventuellt i framtiden, men då efter ett par patchar har kommit och spelare börjar vänja sig vid expansionet och balansen. Just nu vore det katastrofalt.

Bound to Account är jag helt och hållet för. Det finns ingen anledning att byta items mellan spelare du inte spelar tillsammans med. I Diablo 2 gjorde man det av nödvändighet. Det var så otroligt svårt att farma till dig den gearen du sökte samt runorna att du istället letade efter saker och ting som du bytte mot andra items för att sedan byta de mot den utrustningen du var ute efter.

I Diablo 3 är det inte längre ett problem. Nu kan du hitta din egen gear istället för att behöva byta emot dig allt, särskilt de nya legendariska delarna som du kan crafta själv. De kräver speciella material som tappar från specifika monster. Hittar du receptet så är det bara att kolla vilket material den kräver sedan börja jaga det. Alltså kan du till viss del sikta in dig på vad det är du vill uppnå och bygga enligt det.

Visst, såklart det finns RNG inblandat, det är trots allt Diablo - men jag vill absolut inte påstå att Diablo 2 hade det bättre. Balans och ekonomi var icke existerande i D2, det var i ruiner och som sagt, det man gjorde var av nödvändighet som jag upplevde det.

Men kanske någon dag får vi se trading. Men Bind to Account är jag helt och hållet för.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Varför vill alla att Diablo 3 ska vara Diablo 2?? Spela Diablo 2 om ni vill det. Man kan ju göra det. Lite underligt att det som många anser var en "innovation" var AH? Detta förvirrar mig om ni verkligen har spelat spelet överhuvudtaget. Att man eliminerat manapots och gjort spelet mer actionbaserat genom att slå/casta ger dig mer energi för att fortsätta. Det är en innovation. Inte AH :P.
Man kan ju dela items med varandra. Det är ju därför de vill att man ska spela tillsammans. Fler som spelar samtidigt=mer loot.
Och varför vill ni ha en fullt gearad karaktär med en gång? Är det inte hela poängen med spelet att leta efter gear? Vad händer om du har 10miljoner dps och springer igenom Torment 6 och bara "facerollar"? Du tröttnar snabbt.

Medan jag håller med om att recensionen inte är den bästa och betyget inte stämmer överens med expansionet så tycker jag inte du heller ska säga att FZ det är fel på, eller Kerstin heller för den delen. Som jag sa tidigare, jag tror det helt enkelt är någon annan som bör ha recenserat spelet.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Pholiage:

Varför vill alla att Diablo 3 ska vara Diablo 2?? Spela Diablo 2 om ni vill det. Man kan ju göra det. Lite underligt att det som många anser var en "innovation" var AH? Detta förvirrar mig om ni verkligen har spelat spelet överhuvudtaget. Att man eliminerat manapots och gjort spelet mer actionbaserat genom att slå/casta ger dig mer energi för att fortsätta. Det är en innovation. Inte AH :P.
Man kan ju dela items med varandra. Det är ju därför de vill att man ska spela tillsammans. Fler som spelar samtidigt=mer loot.
Och varför vill ni ha en fullt gearad karaktär med en gång? Är det inte hela poängen med spelet att leta efter gear? Vad händer om du har 10miljoner dps och springer igenom Torment 6 och bara "facerollar"? Du tröttnar snabbt.

Medan jag håller med om att recensionen inte är den bästa och betyget inte stämmer överens med expansionet så tycker jag inte du heller ska säga att FZ det är fel på, eller Kerstin heller för den delen. Som jag sa tidigare, jag tror det helt enkelt är någon annan som bör ha recenserat spelet.

Det var inte riktat åt recensenten, utan i allmänhet till de som sågar spelet för det inte är Diablo 2. En recension är bara en åsikt

Moderator | Testpilot
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Pholiage:

Varför vill alla att Diablo 3 ska vara Diablo 2?? Spela Diablo 2 om ni vill det. Man kan ju göra det. Lite underligt att det som många anser var en "innovation" var AH? Detta förvirrar mig om ni verkligen har spelat spelet överhuvudtaget. Att man eliminerat manapots och gjort spelet mer actionbaserat genom att slå/casta ger dig mer energi för att fortsätta. Det är en innovation. Inte AH :P.
Man kan ju dela items med varandra. Det är ju därför de vill att man ska spela tillsammans. Fler som spelar samtidigt=mer loot.
Och varför vill ni ha en fullt gearad karaktär med en gång? Är det inte hela poängen med spelet att leta efter gear? Vad händer om du har 10miljoner dps och springer igenom Torment 6 och bara "facerollar"? Du tröttnar snabbt.

Medan jag håller med om att recensionen inte är den bästa och betyget inte stämmer överens med expansionet så tycker jag inte du heller ska säga att FZ det är fel på, eller Kerstin heller för den delen. Som jag sa tidigare, jag tror det helt enkelt är någon annan som bör ha recenserat spelet.

Varför skulle någon annan behöva recensera? Det här är hennes åsikt och det är inget större fel på den. Givetvis håller jag inte med (och det behöver inte ni andra heller), men att säga hon har fel och någon annan bör ha skrivit är ju absurjt.

Det hade varit en helt annan sak om hon inte gillade Diablo eller ens sådana spel överhuvudtaget. En sådan människa ska inte recensera ett sådant spel.

Hade jag jobbat på FZ skulle jag direkt säga nej till racing spel. Ingenting jag gillar eller bryr mig om och då tycker jag inte att jag ska recenera det heller. I det här fallet dock handlar det om en åsikt och inte klar sanning.

CALM DOWN!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Pholiage:

Varför vill alla att Diablo 3 ska vara Diablo 2?? Spela Diablo 2 om ni vill det. Man kan ju göra det. Lite underligt att det som många anser var en "innovation" var AH? Detta förvirrar mig om ni verkligen har spelat spelet överhuvudtaget. Att man eliminerat manapots och gjort spelet mer actionbaserat genom att slå/casta ger dig mer energi för att fortsätta. Det är en innovation. Inte AH :P.
Man kan ju dela items med varandra. Det är ju därför de vill att man ska spela tillsammans. Fler som spelar samtidigt=mer loot.
Och varför vill ni ha en fullt gearad karaktär med en gång? Är det inte hela poängen med spelet att leta efter gear? Vad händer om du har 10miljoner dps och springer igenom Torment 6 och bara "facerollar"? Du tröttnar snabbt.

Medan jag håller med om att recensionen inte är den bästa och betyget inte stämmer överens med expansionet så tycker jag inte du heller ska säga att FZ det är fel på, eller Kerstin heller för den delen. Som jag sa tidigare, jag tror det helt enkelt är någon annan som bör ha recenserat spelet.

Varför skulle någon annan behöva recensera? Det här är hennes åsikt och det är inget större fel på den. Givetvis håller jag inte med (och det behöver inte ni andra heller), men att säga hon har fel och någon annan bör ha skrivit är ju absurjt.

Det hade varit en helt annan sak om hon inte gillade Diablo eller ens sådana spel överhuvudtaget. En sådan människa ska inte recensera ett sådant spel.

Hade jag jobbat på FZ skulle jag direkt säga nej till racing spel. Ingenting jag gillar eller bryr mig om och då tycker jag inte att jag ska recenera det heller. I det här fallet dock handlar det om en åsikt och inte klar sanning.

CALM DOWN!

Det är som att låta någon som inte gillar FIFA spel att recensera ett FIFA spel och sedan klaga på att varje match är likadan.
Själv gillar jag inte Diablo3 och har inte köpt RoS, men den nya hantverkaren vore en gudomlig gåva i nästan alla ARPG spel. Den som inte ser detta är antingen en pajas eller en som spelar ARPG spelen en gång och sedan rör den aldrig spelet igen.
Klart en sådan person inte ska recensera ARPG spel då den missat hela poängen med sådana spel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skriv svar