PS4-spelet The Order: 1886 orkar inte upp i 60fps

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Margy:

Varför är det så viktigt för en del PC-ägare att påpeka att deras PC är bättre än konsoler i varenda tråd om konsoler och konsolspel? Är de rädda att PC-spelande försvinner om detta inte upprepas om och om igen eller är de rädda för något annat?

"Tänk om det är någon som tror att en konsol kan ha högre prestanda än en PC - bäst jag påminner alla igen".

För att vi har ledsnat på att konsolerna parasiterar den marknaden som kunde ha varit. Spelen hade varit så mycket mer utvecklade om inte konsolmarkaden höll utvecklingen tillbaka.

Suck.. det är inte konsolerna som förstör många spel lilla vännen, det är utgivare och utvecklare som gör det. En konsol är ett ting som du sätter i ett färdigt spel i, den gör inte spelen själv förstår du. Om vi ska skylla på nästa led efter utvecklare och utgivare så är det spelarnas fel isf, för det är dom som köper och visar vad dom vill ha, konsolen finns bara där som ett medel för dessa spelare att kunna spela sina spel. Förstår du? Eller ska du fortsätta gapa om att "ööh herpa derp konsoler förstör marknaden". Hade inte konsoler existerat så hade denna utveckling blivit ändå, för spel görs oftast för att säljas i så stor skala som möjligt, och då krävs det nerdummade spel för folk är dumma. Punkt

Ööh... herpa derp... konsoler förstör marknaden! herp derp herp derp

Lilla gubben.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Margy:

Varför är det så viktigt för en del PC-ägare att påpeka att deras PC är bättre än konsoler i varenda tråd om konsoler och konsolspel? Är de rädda att PC-spelande försvinner om detta inte upprepas om och om igen eller är de rädda för något annat?

"Tänk om det är någon som tror att en konsol kan ha högre prestanda än en PC - bäst jag påminner alla igen".

För att vi har ledsnat på att konsolerna parasiterar den marknaden som kunde ha varit. Spelen hade varit så mycket mer utvecklade om inte konsolmarkaden höll utvecklingen tillbaka.

Suck.. det är inte konsolerna som förstör många spel lilla vännen, det är utgivare och utvecklare som gör det. En konsol är ett ting som du sätter i ett färdigt spel i, den gör inte spelen själv förstår du. Om vi ska skylla på nästa led efter utvecklare och utgivare så är det spelarnas fel isf, för det är dom som köper och visar vad dom vill ha, konsolen finns bara där som ett medel för dessa spelare att kunna spela sina spel. Förstår du? Eller ska du fortsätta gapa om att "ööh herpa derp konsoler förstör marknaden". Hade inte konsoler existerat så hade denna utveckling blivit ändå, för spel görs oftast för att säljas i så stor skala som möjligt, och då krävs det nerdummade spel för folk är dumma. Punkt

Ööh... herpa derp... konsoler förstör marknaden! herp derp herp derp

Lilla gubben.

http://treasure.diylol.com/uploads/post/image/813197/resized_...

Haha som jag skrev, folk är dumma. Med det sagt, inte säkert jag menar dig, men försök använda det som finns innanför pannbenet. Du har fått en hjärna för att använda den.

P.S Snygg bild, när var du så ren?

Medlem
Skrivet av Smoo87:

det är inte konsolerna som förstör många spel lilla vännen, det är utgivare och utvecklare som gör det. En konsol är ett ting som du sätter i ett färdigt spel i, den gör inte spelen själv förstår du. Om vi ska skylla på nästa led efter utvecklare och utgivare så är det spelarnas fel isf, för det är dom som köper och visar vad dom vill ha, konsolen finns bara där som ett medel för dessa spelare att kunna spela sina spel.

Det låter lite som "guns doesn't kill people, people do."-debatten.

Man kan vända på det och fråga vad som kommer först, konsolen eller konsolspelaren. En spelare kan inte köpa en konsol om det inte finns någon.

Hur som helst; om utvecklare gör spel till flera plattformar och vill göra det lätt för sig, så utvecklar dom för den minsta gemensamma nämnaren - det vill säga den klenaste konsolen dom skall ge ut till. Det är där som begränsningen sätts och det är det som hämmar utveckligen för alla plattformar.

Sedan kan du fortsätta med din "hönan eller ägget"-diskussion hur länge som helst, att konsoler direkt eller indirekt begränsar kommer du inte ifrån, "lilla vännen"...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Smoo87:

det är inte konsolerna som förstör många spel lilla vännen, det är utgivare och utvecklare som gör det. En konsol är ett ting som du sätter i ett färdigt spel i, den gör inte spelen själv förstår du. Om vi ska skylla på nästa led efter utvecklare och utgivare så är det spelarnas fel isf, för det är dom som köper och visar vad dom vill ha, konsolen finns bara där som ett medel för dessa spelare att kunna spela sina spel.

Det låter lite som "guns doesn't kill people, people do."-debatten.

Man kan vända på det och fråga vad som kommer först, konsolen eller konsolspelaren. En spelare kan inte köpa en konsol om det inte finns någon.

Hur som helst; om utvecklare gör spel till flera plattformar och vill göra det lätt för sig, så utvecklar dom för den minsta gemensamma nämnaren - det vill säga den klenaste konsolen dom skall ge ut till. Det är där som begränsningen sätts och det är det som hämmar utveckligen för alla plattformar.

Sedan kan du fortsätta med din "hönan eller ägget"-diskussion hur länge som helst, att konsoler direkt eller indirekt begränsar kommer du inte ifrån, "lilla vännen"...

Är låååångt ifrån samma debatt. Det var inga problem innan när konsoler fortfarande fanns, för att utvecklarna prioriterade annorlunda, men dom har lärt sig att folk vill ha nerdummade spel, så dom gör då nerdummade spel för att det säljer mer. Sen att portar till PC ibland är skit är inte pga konsolerna, det är pga antingen tidsbrist eller bara slöhet. Vi vet att det går att få bra portar. Hur kan man påstå att det är konsolernas fel att utvecklare/utgivare gör spel för att tjäna så mycket pengar som möjligt?

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Smoo87:

Haha som jag skrev, folk är dumma. Med det sagt, inte säkert jag menar dig, men försök använda det som finns innanför pannbenet. Du har fått en hjärna för att använda den.

P.S Snygg bild, när var du så ren?

Minns inte, för övrigt har jag ägt konsoler sedan:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/bd/Metal_Gear_cove...

Jag är mest bara här för att hälla bensin på elden, ty jag finner flammornas dans hypnotisk.

Hela den här diskussionen kan i slutändan sammanfattas med de gustibus non est disputandum.
Varför latin? För att omnia dicta fortiora si dicta Latina.

Med andra ord så är smaken som baken: hårig.

https://www.youtube.com/embed/_QyYaPWasos

Oh, but we did!

Och jag har ägt konsol sedan 8bit. Vart ville du komma med det? "Hela den här diskussionen kan i slutändan sammanfattas med de gustibus non est disputandum (det är ingen idé för)". . . . Öhm... ingen ide för att vadå? Att du kan använda google translate till att försöka låta smart, eller smartare kanske (för jag vet ju faktiskt inte hur smart du är, spelar ingen roll om du skriver att du har 199IQ så kommer jag inte tro dig, kan du bevisa det så tror jag bara att du är jäkligt trångsynt)

Medlem

Så länge spelet är stabilt på 30 fps så bryr jag mig inte alls i ett spel som inte är designat som en twitch-shooter. Det man vill undvika är ju plötsliga fria fps-fall samt dumma lösningar i själva spelets design.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Det var inga problem innan när konsoler fortfarande fanns, för att utvecklarna prioriterade annorlunda, men dom har lärt sig att folk vill ha nerdummade spel, så dom gör då nerdummade spel för att det säljer mer.

Angående fördummade spel håller jag med dig till fullo. Det är inget som man kan skylla på konsolerna, utan det är snarare spelare med lite tålamod, fantasi eller vad det nu kan tänkas vara. Det är väl egentligen inget "fel" i det, men trist för alla spelare som vill ha ett spel som ställer lite krav på den som spelar.

Skrivet av Smoo87:

Sen att portar till PC ibland är skit är inte pga konsolerna, det är pga antingen tidsbrist eller bara slöhet. Vi vet att det går att få bra portar. Hur kan man påstå att det är konsolernas fel att utvecklare/utgivare gör spel för att tjäna så mycket pengar som möjligt?

Men det var lite detta jag tänkte på. Det finns två sätt att se det på:

1) Om inte konsolerna hade funnits så hade det inte funnits samma begränsningar och inga dåliga konsolportar.

Men å andra sidan

2) Utvecklare kan antingen göra spelet till flera plattformar paralellt, eller börja i andra änden och göra spelet stort/krångligt/etc för att sedan skala ned det istället som de flesta gör idag och gå efter minsta gemensamma nämnaren

Så visst, å ena sidan kan man inte skylle på konsolera för det är ju utvecklarna som gör fel. Men å andra sidan, om inte konsolerna hade funnits så hade vi inte suttit här. I och med att pengar styr och tiden ibland är knapp så väljer dom det dom gör idag. Ibland är utgivarna på dom och vill se resultat, det gör inte saken bättre.

Varför detta flame war då? Varför denna PC vs Konsol? (Nej, jag skall inte posta en fånig bild som en del gjort redan.) Kanske är det för att PC-spelare känner sig frustrerade när titel efter titel som dom sett fram emot har förstörts på grund av att utvecklarna har gjort titeln till flera plattformar och tagit den enkla vägen ut. Istället för ett spel till varje plattform, eller i alla fall en version till PC och en till konsolerna, så fick vi en konsolvariant till PC också. En annan anledning är kanske ett försök till att övertyga konsolkramarna att man kan köpa en PC och ha i vardagsrummet (eller var man nu vill ha den) och ju fler som går över från konsol till PC destå snabbare kanske utvecklarna slutar med kassa portningar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Smoo87:

Det var inga problem innan när konsoler fortfarande fanns, för att utvecklarna prioriterade annorlunda, men dom har lärt sig att folk vill ha nerdummade spel, så dom gör då nerdummade spel för att det säljer mer.

Angående fördummade spel håller jag med dig till fullo. Det är inget som man kan skylla på konsolerna, utan det är snarare spelare med lite tålamod, fantasi eller vad det nu kan tänkas vara. Det är väl egentligen inget "fel" i det, men trist för alla spelare som vill ha ett spel som ställer lite krav på den som spelar.

Skrivet av Smoo87:

Sen att portar till PC ibland är skit är inte pga konsolerna, det är pga antingen tidsbrist eller bara slöhet. Vi vet att det går att få bra portar. Hur kan man påstå att det är konsolernas fel att utvecklare/utgivare gör spel för att tjäna så mycket pengar som möjligt?

Men det var lite detta jag tänkte på. Det finns två sätt att se det på:

1) Om inte konsolerna hade funnits så hade det inte funnits samma begränsningar och inga dåliga konsolportar.

Men å andra sidan

2) Utvecklare kan antingen göra spelet till flera plattformar paralellt, eller börja i andra änden och göra spelet stort/krångligt/etc för att sedan skala ned det istället som de flesta gör idag och gå efter minsta gemensamma nämnaren

Så visst, å ena sidan kan man inte skylle på konsolera för det är ju utvecklarna som gör fel. Men å andra sidan, om inte konsolerna hade funnits så hade vi inte suttit här. I och med att pengar styr och tiden ibland är knapp så väljer dom det dom gör idag. Ibland är utgivarna på dom och vill se resultat, det gör inte saken bättre.

Varför detta flame war då? Varför denna PC vs Konsol? (Nej, jag skall inte posta en fånig bild som en del gjort redan.) Kanske är det för att PC-spelare känner sig frustrerade när titel efter titel som dom sett fram emot har förstörts på grund av att utvecklarna har gjort titeln till flera plattformar och tagit den enkla vägen ut. Istället för ett spel till varje plattform, eller i alla fall en version till PC och en till konsolerna, så fick vi en konsolvariant till PC också. En annan anledning är kanske ett försök till att övertyga konsolkramarna att man kan köpa en PC och ha i vardagsrummet (eller var man nu vill ha den) och ju fler som går över från konsol till PC destå snabbare kanske utvecklarna slutar med kassa portningar.

Ja jag kan hålla med om att om konsoler inte funnits så hade inte spel vart optimerade efter handkontroll i den utsträckningen som det är, åtminstone inte än. Skulle inte förvåna mig om det ändå snart skulle blivit optimerat mycket efter handkontroll med tanke på att det börjar komma datorer nu som är gjorda att vara inkopplade i tv:n med just en handkontroll. Fast sen iofs så är det ju inte 100% att det skulle kommit såna datorer om inte konsol funnits (men med största sannolikhet då folk gillar att spela från soffan). Det konsolerna gjort är att skyndat på något som antagligen hade hänt förr eller senare ändå.

Men jag bara måste säga, usch för dåliga portar, darksiders 2 har nu gjort så jag måste köpa mig en 360 kontroll (har svårt för det här med press A om man har en ps3 handkontroll )

Inaktiv

SPEL ÄR SÅ MYCKET MERA ÄN 60fps;)

Medlem

Nu är vi ju bara i början av next-gen konsolernas livscykel. Med tiden kommer utvecklare möjligtvis kunna pressa ut mer performance ur konsol-lådorna.
Tycker inte man ska haka upp sig på framerate så tidigt. Vi får helt enkelt se vad som komma skall.

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av Luftman:

Det är så roligt att framerate har blivit viktigt helt plötsligt, under förra generationens konsoler så tycktes det vara okej att ge ut spel som ibland flöt i ca. 20 fps. Det är ju bra att dom åtminstone inte släpper det under 30 nu, men varför var inte detta lika viktigt för 2-3 år sedan?

Du har en poäng. Jag själv är PC-skadad så jag är ju FPS-galen speciellt sen jag skaffade min 120 Hz skärm, trots det så har jag ju faktiskt inte stört mig på FPSen när jag kört t.ex. Gears of War på 360 som säkert inte är högre än 30.

Sällan man gör det om utvecklaren haft i åtanke att man kör i 30FPS och ser till att spelet är anpassat därefter. Då tänker man inte på det.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skriv svar