Valve tänker inte låsa spel till SteamOS

Robot
Valve tänker inte låsa spel till SteamOS

Att använda Left 4 Dead 3 eller Half-Life 3 som dragplåster är "inte vår filosofi" menar Doug Lombardi.

#half-life-3, #left-4-dead-3, #half-life-2


Medlem
Valve tänker inte låsa spel till SteamOS
Medlem

HF2 & CS:S var enda anledigen till att jag använde Steam när dessa spel komm till marknaden och enda anledigen till att jag använder steam i bland nu ochså är Skyrim och Risen 2 som har påtvingat steam.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Valve är min stil <3

Medlem
Medlem

Undrar bara om man blir låst till den nya kontrollern eller om Ångmaskinen har stöd för USB t-bort/mus
Då blir det till att bygga sig en ångmaskin eller kanske köpa en färdig beroende på pris osv
.... väntar med spänning

Medlem

Äntligen någon som faktiskt använder hjärnan!

Medlem

Språkpolisen här.
"...med tanke (h)ur ung och obeprövad..."

Medlem

Jag gillar hur många spelsidor använder rubriker som:
"Half-Life 3 would not be exclusive"


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pretorian24:

Jag gillar hur många spelsidor använder rubriker som:
"Half-Life 3 would not be exclusive"

"Note: Half-Life 3 itself was an off-limits topic, but Lombardi responded to a question about exclusivity for its franchise sequels." står det i slutet av intervjun.


signatur
Medlem

Valve vet hur man tillfredsställer en hel spelcommunity

Inaktiv

Restepka! Till skillnad från vissa andra som gör spel exklusiva för att "värdesätta sina kunder/belöna spelaren" och annat bs.

Detta ständiga locket på angående HL3, giief! Så nu blir det inte exklusivt till Steambox heller..kommer det någonsin?

Medlem
Skrivet av Ender:

Valve vet hur man tillfredsställer en hel spelcommunity

allt annat är bara korkat. exklusivespel är ju en riktigt kass ide från början... hur många är det EGENTLIGEN som skulle köpa en burk/konsol bara för att få spela ett spel, i jämförelse med hur många spel man skulle sålt om man bara hade gett ut det till alla system.

ELF
Medlem

Men spelen är ju fortfarande låsta till Steam. Same shit liksom som kidsen säger...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av morfin91:

HF2 &amp; CS:S var enda anledigen till att jag använde Steam när dessa spel komm till marknaden och enda anledigen till att jag använder steam i bland nu ochså är Skyrim och Risen 2 som har påtvingat steam.

Det här handlar inte om klienten Steam utan om operativsystemet SteamOS. Eftersom Valve står bakom både Steam och de nämnda spelen i artikeln är det ju inte så konstigt om de blir bundna till Steam. Det som har sagts är att de inte blir bundna till SteamOS.

Medlem
Skrivet av bonemachine:

Undrar bara om man blir låst till den nya kontrollern eller om Ångmaskinen har stöd för USB t-bort/mus
Då blir det till att bygga sig en ångmaskin eller kanske köpa en färdig beroende på pris osv
.... väntar med spänning

Du kan ju göra det enkelt för dig och installera SteamOS på din PC som du gissningsvis sitter vid nu.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av morfin91:

HF2 &amp; CS:S var enda anledigen till att jag använde Steam när dessa spel komm till marknaden och enda anledigen till att jag använder steam i bland nu ochså är Skyrim och Risen 2 som har påtvingat steam.

Det här handlar inte om klienten Steam utan om operativsystemet SteamOS. Eftersom Valve står bakom både Steam och de nämnda spelen i artikeln är det ju inte så konstigt om de blir bundna till Steam. Det som har sagts är att de inte blir bundna till SteamOS.

Fast som dom skelva sa så var det ett "misstag" att tvinga folk till steam med hf2.
steam os är i samma sitts som steam var då.
Det jag menar med mitt inlägg är att de som vill spela nått kommer skaffa det som behövs endå även ifall dom inte skulle gilla det som krävs.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av morfin91:

HF2 &amp; CS:S var enda anledigen till att jag använde Steam när dessa spel komm till marknaden och enda anledigen till att jag använder steam i bland nu ochså är Skyrim och Risen 2 som har påtvingat steam.

Det här handlar inte om klienten Steam utan om operativsystemet SteamOS. Eftersom Valve står bakom både Steam och de nämnda spelen i artikeln är det ju inte så konstigt om de blir bundna till Steam. Det som har sagts är att de inte blir bundna till SteamOS.

Fast som dom skelva sa så var det ett "misstag" att tvinga folk till steam med hf2.
steam os är i samma sitts som steam var då.
Det jag menar med mitt inlägg är att de som vill spela nått kommer skaffa det som behövs endå även ifall dom inte skulle gilla det som krävs.

Jag tycker inte att man kan jämföra ett enkelt klientprogram med ett helt operativsystem så som du gör, men okej.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av morfin91:

HF2 &amp; CS:S var enda anledigen till att jag använde Steam när dessa spel komm till marknaden och enda anledigen till att jag använder steam i bland nu ochså är Skyrim och Risen 2 som har påtvingat steam.

Det här handlar inte om klienten Steam utan om operativsystemet SteamOS. Eftersom Valve står bakom både Steam och de nämnda spelen i artikeln är det ju inte så konstigt om de blir bundna till Steam. Det som har sagts är att de inte blir bundna till SteamOS.

Fast som dom skelva sa så var det ett "misstag" att tvinga folk till steam med hf2.
steam os är i samma sitts som steam var då.
Det jag menar med mitt inlägg är att de som vill spela nått kommer skaffa det som behövs endå även ifall dom inte skulle gilla det som krävs.

Jag tycker inte att man kan jämföra ett enkelt klientprogram med ett helt operativsystem så som du gör, men okej.

Vill du hellre att jag gör en gemföresle att folk skulle skaffa ett xobox ifall dom vill spela ett xbox spel väldigt gärna men annars föredrar nintendo 64?


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Inaktiv

Så ska det låta, är mer än trött på konsol/mobil eller för den delen PC-exklusiva titlar!

Medlem
Skrivet av Ender:

Valve vet hur man tillfredsställer en hel spelcommunity

Jasså? Vart är Episod 3 eller Half-Life 3 ? :<


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Sebbepojken:

Jag tycker inte att man kan jämföra ett enkelt klientprogram med ett helt operativsystem så som du gör, men okej.

Vill du hellre att jag gör en gemföresle att folk skulle skaffa ett xobox ifall dom vill spela ett xbox spel väldigt gärna men annars föredrar nintendo 64?

Du verkar inte ha märkt det själv så jag säger det i klartext: du för diskussionen på en helt egen nivå så jag låter dig helt enkelt vara. Med ditt sista inlägg vet jag inte ens om du försöker driva med nån av oss eller om du bara är korkad. Först likställer du ett program med ett helt operativsystem och nu likställer du de två med att köpa olika hårdvaror. Det skenar ju utför i rasande fart.

Medlem
Skrivet av bonemachine:

Undrar bara om man blir låst till den nya kontrollern eller om Ångmaskinen har stöd för USB t-bort/mus
Då blir det till att bygga sig en ångmaskin eller kanske köpa en färdig beroende på pris osv
.... väntar med spänning

Om jag minns rätt så var kontrollen baserad på mus/tangentbord-input, alltså knapparna motsvarade tangenter på tangentbordet och touch-skivorna kunde programmeras att motsvara antingen tangenter eller musinput. Allt var dessutom konfigurerbart. Den designen säkerställer ju att den är bakåtkompatibel med typ allt som tidigare släppts för PC samt att den inte påverkar kompatibiliteten med must/tangentbord i framtida SteamBox-släpp.

Medlem
Skrivet av Ender:

Valve vet hur man tillfredsställer en hel spelcommunity

Jag minns fortfarande hur "tillfredställd" spelcommunityn vart när Steam kom och man va tvungen att ha det för att spela nya Counter-strike...

Medlem

Ni läste väll kommentaren under artikeln:

Doug = 4 letters, Lombardi = 8 letters, 8+4=12, 1+2=3
Half life 3 confirmed!!

Då var det avslöjat och bara sitta ner och vänta!


signatur

Det var detta...

Medlem

Det kan inte bara vara jag som undrar när Valve's första riktigt stora skandal kommer och man får en hel annan bild av dem.

Men men, tills dess; bra Valve!

Medlem
Skrivet av wallde:
Skrivet av Ender:

Valve vet hur man tillfredsställer en hel spelcommunity

allt annat är bara korkat. exklusivespel är ju en riktigt kass ide från början... hur många är det EGENTLIGEN som skulle köpa en burk/konsol bara för att få spela ett spel, i jämförelse med hur många spel man skulle sålt om man bara hade gett ut det till alla system.

Håller med, konstigt nog verkar dom gå back på konsolerna (eller med ganska liten vinst iaf) som det verkar. Ifall dom gör det bara för att släppa spel så kan man ju tycka att det är extra knepigt resonemang.

Å andra sidan är dom ju inte ensamma i dumheterna, kolla bara på film industrin. Nu vill alla ha en del av kakan, och släpper egna streamingtjänster i stil med Netflix. Resultatet blir naturligtvis sämre för konsumenterna, och även för företagen skulle jag tro, då majoriteten av folket knappast kommer köpa ett kanalpaket av vartenda jäkla företag som släpper dom.
Någon gång i framtiden, när sunt förnuft (och förhoppningsvis trycket från piratkopieringen) hinner ikapp, så kanske vi har filmtjänster där ALL film går att få tag på via en/ett app/program/tjänst, där upphovsrättsinnehavaren automatiskt får betalt per sedd film eller liknande. Ungefär som Spotifys ambition är.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av wallde:
Skrivet av Ender:

Valve vet hur man tillfredsställer en hel spelcommunity

allt annat är bara korkat. exklusivespel är ju en riktigt kass ide från början... hur många är det EGENTLIGEN som skulle köpa en burk/konsol bara för att få spela ett spel, i jämförelse med hur många spel man skulle sålt om man bara hade gett ut det till alla system.

Håller med, konstigt nog verkar dom gå back på konsolerna (eller med ganska liten vinst iaf) som det verkar. Ifall dom gör det bara för att släppa spel så kan man ju tycka att det är extra knepigt resonemang.

Å andra sidan är dom ju inte ensamma i dumheterna, kolla bara på film industrin. Nu vill alla ha en del av kakan, och släpper egna streamingtjänster i stil med Netflix. Resultatet blir naturligtvis sämre för konsumenterna, och även för företagen skulle jag tro, då majoriteten av folket knappast kommer köpa ett kanalpaket av vartenda jäkla företag som släpper dom.
Någon gång i framtiden, när sunt förnuft (och förhoppningsvis trycket från piratkopieringen) hinner ikapp, så kanske vi har filmtjänster där ALL film går att få tag på via en/ett app/program/tjänst, där upphovsrättsinnehavaren automatiskt får betalt per sedd film eller liknande. Ungefär som Spotifys ambition är.

förhoppningsvis fattar dem det en dag. att faktiskt lyssna på konsumenterna vad de vill ha! enkelt exempel, hade de släppt Killzone (ps exklusivt) till data, då hade jag lirat hela serien med en gång = mer pengar för dem.

1
Skriv svar