Quantic Dreams PS4-projekt skiljer sig rejält från Beyond

Sida 1 av 1
2013-09-27 09:55
Quantic Dreams PS4-projekt skiljer sig rejält från Beyond

David Cage avslöjar att hans nextgen-projekt ska skilja sig från både Beyond och Heavy Rain.

#quantic-dream, #heavy-rain, #beyond-two-souls


2013-09-27 10:37
Quantic Dreams PS4-projekt skiljer sig rejält från Beyond

Spännande!

2013-09-27 10:41

action fps

2013-09-27 10:49

Gissar att de ändå inte går ifrån storytunga spel med mycket atmosfär och Qte. Det vore en överraskning.

2013-09-27 11:04
Skrivet av motionfield:

Gissar att de ändå inte går ifrån storytunga spel med mycket atmosfär och Qte. Det vore en överraskning.

Beyond kommer inte ha några qte så nu vart du allt överraskad va?

2013-09-27 11:10

Ska bli spännande och se vad dom drar ihop på PS4an. Grafiken i Heavy Rain och Beyond: Two Souls är redan ganska bra.

2013-09-27 12:04

Heavy rain hade passat till kinect.

2013-09-27 13:03
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av motionfield:

Gissar att de ändå inte går ifrån storytunga spel med mycket atmosfär och Qte. Det vore en överraskning.

Beyond kommer inte ha några qte så nu vart du allt överraskad va?

Oj ja faktiskt! Jag har ändå tänkt köpa det så jag har inte velat kolla på några videos. Jag tyckte QTEn funkade rätt bra i Heavy rain men jag trodde ändå aldrig de skulle släppa det och speciellt inte redan till Beyond.

2013-09-27 14:07

Fortsätt på det komiska spåret från Dark Sorcerer plz!

2013-09-27 15:11

Ska det ha en bra story, eller? Hey-oooo!

2013-09-27 15:19
Skrivet av Rocky Dennis:

Ska det ha en bra story, eller? Hey-oooo!

2013-09-27 15:32

Heavy Rain var riktigt underhållande och inlevelserikt!

2013-09-27 16:53

Jag erkänner direkt att jag är en David Cage fanboy. Bara riktigt bra saker från honom so far i mina ögon.

2013-09-28 13:28

Jag hade inte förväntat mig något mindre. Heavy Rain och Beyond ser ju väldigt olika ut till storyn. Även gameplayen är inte helt lik, men med den här typen av spel är det story som är prio 1.

2013-09-30 12:01

Är ju skitsamma vare sig dom har QTE eller inte när dom ändå behåller sina obeskrivligt efterblivna knappsekvenser, höll fan på att gå apeshit i heavy rain i vissa sekvenser när man i ordning skulle trycka och hålla in 7 knappar och vissla och snurra runt efter ett grodhopp...

Ett spel blir inte mer interaktivt bara för att man måste hålla på med massa utförliga knappkombinationer för att ta sig förbi ett hinder eller öppna en dörr, snarare tvärtom så förstör det inlevelsen när man måste fokusera på vilka knappar mer än vad som händer på skärmen!

Sida 1 av 1