Quantic Dreams PS4-projekt skiljer sig rejält från Beyond

Robot
Quantic Dreams PS4-projekt skiljer sig rejält från Beyond

David Cage avslöjar att hans nextgen-projekt ska skilja sig från både Beyond och Heavy Rain.

#quantic-dream, #heavy-rain, #beyond-two-souls


Medlem
Quantic Dreams PS4-projekt skiljer sig rejält från Beyond

Spännande!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

action fps


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Gissar att de ändå inte går ifrån storytunga spel med mycket atmosfär och Qte. Det vore en överraskning.

Medlem
Skrivet av motionfield:

Gissar att de ändå inte går ifrån storytunga spel med mycket atmosfär och Qte. Det vore en överraskning.

Beyond kommer inte ha några qte så nu vart du allt överraskad va?

Avstängd

Ska bli spännande och se vad dom drar ihop på PS4an. Grafiken i Heavy Rain och Beyond: Two Souls är redan ganska bra.

Medlem

Heavy rain hade passat till kinect.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av motionfield:

Gissar att de ändå inte går ifrån storytunga spel med mycket atmosfär och Qte. Det vore en överraskning.

Beyond kommer inte ha några qte så nu vart du allt överraskad va?

Oj ja faktiskt! Jag har ändå tänkt köpa det så jag har inte velat kolla på några videos. Jag tyckte QTEn funkade rätt bra i Heavy rain men jag trodde ändå aldrig de skulle släppa det och speciellt inte redan till Beyond.

Skribent

Fortsätt på det komiska spåret från Dark Sorcerer plz!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Ska det ha en bra story, eller? Hey-oooo!

Skribent
Skrivet av Rocky Dennis:

Ska det ha en bra story, eller? Hey-oooo!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Inaktiv

Heavy Rain var riktigt underhållande och inlevelserikt!

Medlem

Jag erkänner direkt att jag är en David Cage fanboy. Bara riktigt bra saker från honom so far i mina ögon.

Medlem

Jag hade inte förväntat mig något mindre. Heavy Rain och Beyond ser ju väldigt olika ut till storyn. Även gameplayen är inte helt lik, men med den här typen av spel är det story som är prio 1.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Är ju skitsamma vare sig dom har QTE eller inte när dom ändå behåller sina obeskrivligt efterblivna knappsekvenser, höll fan på att gå apeshit i heavy rain i vissa sekvenser när man i ordning skulle trycka och hålla in 7 knappar och vissla och snurra runt efter ett grodhopp...

Ett spel blir inte mer interaktivt bara för att man måste hålla på med massa utförliga knappkombinationer för att ta sig förbi ett hinder eller öppna en dörr, snarare tvärtom så förstör det inlevelsen när man måste fokusera på vilka knappar mer än vad som händer på skärmen!

1
Skriv svar